Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:56

Draag je wel jurken? Met een zwarte nette jurk plus platte open schoenen (evt met klein hakje) al snel keurig. Of gewoon kleurige jurken trouwens, kijk voor inspiratie eens bij King Louie bijv.

Blouses zijn ook geniaal. Ook met grotere maat plus voorgevel. De standaard witte blouse combineer ik met meerdere keurige pantalons voor een nette look. Blazer erbij voor sollicitaties of belangrijke meetings. En blouses in andere kleuren hangen klaar voor andere dagen. Lekker makkelijk combineren.

Voor meer ideeen: in welke sector werk je? Om even een idee te krijgen van wat gebruikelijk is.

Verdere tips met grotere maten: winkels als Steps verkopen veel mooie dameskleding tot en met maat 46 (en het meeste valt heel ruim).


Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:25

:z
veerledec schreef:
poes schreef:
Voor mij is business: mannen; maatpak, das, hemd, nette schoenen. Vrouwen: nette rok of pantalon of zakelijke jurk, bloes, blazer, nette schoenen. Geen blote schouders, open tenen, te kort of te strak, gekke prints of kleuren, overdreven make up of sieraden. Geen jeans, korte broek, altijd panty dus geen blote benen.

Eens, al zou ik wel een overhemd in plaats van een hemd doen (maar dat is misschien ook wat je bedoelt) :).

Maar als iedereen heeeel casual is, is het ook weer niet nodig om echt business te gaan denk ik. Dan zet je jezelf ook meteen zo 'buiten de groep'. Business casual zou ik dan voor gaan.

Overigens, voor wie nog steeds blouses blijft aanraden. Met een écht grote voorgevel is dat echt zelden een optie hoor. Ik heb al 20 jaar geen blouse meer aan om die reden. Ik heb ook een voorkeur voor blazers met een rits, dan kan er niks open staan ;).

Ben benieuwd naar je shopresultaten!

Er zijn ook blouses zonder knoopjes ;)

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:24

Veerledec: dan staat het in webshops nog steeds onder de categorie blouse :D maar top dekt voor mij ook de lading. Wat ik blouses noem zijn meestal wat chiquere tops.

(Die slaap-smiley ging trouwens per ongeluk, oeps.)

Nelleke, wat een prachtige voorbeelden. Waar zijn die outfits van? <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, kirsten87, Lalidan, Telpeva, YandexBot en 106 bezoekers