Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 23:40

Ik ben het helemaal zat. Ik ben vandaag alweer afgewezen voor een promotie waar ik helemaal aan toe ben. Na een uurtje flink janken heb ik besloten om eens kritisch te gaan kijken naar mezelf.

De afdeling waar ik nu werk is bijzonder casual. Slippers, korte broeken, bandshirts, joggingbroeken: alles mag, zolang de essentiële lichaamsdelen maar bedekt zijn. Zelf draag ik meestal een spijkerbroek met een simpel shirtje en sneakers. Ik geef grif toe dat ik 4 maanden geleden al naar de kapper had gemoeten, ik heb al 4 jaar geen nagellak meer gedragen en als ik eens in de maand mascara op doe dan is het vaak. Kortom: ik maak grif gebruik van de casual dresscode.

Maar misschien is dit direct wel een van de redenen dat ze me niet zien voor een hogere functie: wat ze zien is niet te verenigen met wat ze in hun hoofd hebben. Dus: ik wil me zakelijker gaan kleden. Probleem; dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb niet zo veel stijl (want het interesseert me vrij weinig), en ik zou dus niet weten wat ik wel en niet moet dragen.

En daar komen jullie :D . Aangezien bokt altijd alles weet zet ik deze kennis graag in om mezelf te verbeteren. Aandachtspunten:
- Ik ben een ramp als ik op hakken loop, dus hoewel ik ze best wil dragen is een bandje over de wreef wel handig om te voorkomen dat ik ze iedere 2 meter kwijt ben
- Ik heb kledingmaat 46, met een flinke voorgevel. Alles met knoopjes valt altijd open op de voorgevel, en kunnen dus niet. Ik voel me ongemakkelijk in zaken die strak rond mijn buik zitten.
- Ik draag niets wat korter is dan tot op de knie, en ik wil altijd iig een klein mouwtje hebben

Brand maar los! Alle tips en nuttige links zijn welkom!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.



Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 23:54

MarlindeRooz schreef:
Sowieso shoppen bij Asos curvy / plus size!


Bedankt voor de tip! Heb je ook specifieke tips van wàt ik dan zou moeten kopen? Want daar zit het probleem vooral in

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 23:59

Ryder schreef:
Draag je wel jurken? Met een zwarte nette jurk plus platte open schoenen (evt met klein hakje) al snel keurig. Of gewoon kleurige jurken trouwens, kijk voor inspiratie eens bij King Louie bijv.

Blouses zijn ook geniaal. Ook met grotere maat plus voorgevel. De standaard witte blouse combineer ik met meerdere keurige pantalons voor een nette look. Blazer erbij voor sollicitaties of belangrijke meetings. En blouses in andere kleuren hangen klaar voor andere dagen. Lekker makkelijk combineren.

Voor meer ideeen: in welke sector werk je? Om even een idee te krijgen van wat gebruikelijk is.

Verdere tips met grotere maten: winkels als Steps verkopen veel mooie dameskleding tot en met maat 46 (en het meeste valt heel ruim).


Ik werk in de transportsector (om precies te zijn: ik werk op een regiokantoor van de NS, op een vol continue afdeling). Het bedrijf is op zich best heel ruimdenkend, maar in de hogere lagen van dit mannenbedrijf zie je naar mijn idee toch wat meer traditionele patronen.

Ik waardeer alle input enorm! Ik heb een vriendin al gevraagd of ze me eens wat lesjes make-up wil geven, en ik ga vrijdag naar de kapper.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 14-08-19 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 00:03

Jurken en rokken sta ik ook absoluut voor open, alleen vind ik veel modellen al snel mijn buik benadrukken (mijn buik is echt mijn probleem zone)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 01:03

_Lois_ schreef:
Weet je de reden waarom ze je de promotie niet willen geven?
Als je tevreden bent met je kledingstijl lijkt het me ook weer zoiets om dat dan compleet te veranderen voor je werk.
Ander verhaal als je het los daarvan ook wil natuurlijk :j


Ik heb nog geen reden gehoord, ik heb een algemene afwijzing gekregen.
Ik ben tevreden met wat ik nu draag, maar ik kan me goed voorstellen dat het mensen onbewust beïnvloed.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 14:37

Wauw, super bedankt voor alle tips, 4 pagina's!! :oo :oo :oo

Allereerst: ik ben afgewezen (heb ik vanmorgen gehoord van de recruiter die ik gemaild had) wegens een gebrek aan leidinggevende ervaring binnen het bedrijf. Dat ik in de jaren voordat ik voor de NS kwam werken alleen maar leidinggevende functies heb gehad, en dat ik dat in mijn vrijwilligerswerk ook nog doe, is blijkbaar niet belangrijk. Ik ga er zometeen nog even achteraan bellen, want volgens mij gaan we zo rond in cirkeltjes: om een leidinggevende functie binnen het bedrijf te krijgen, moet je een leidinggevende functie binnen het bedrijf hebben gehad, maar die krijg je niet, omdat je geen leidinggevende functie binnen het bedrijf hebt gehad.

Mensen lopen bij ons ook op sokken, slippers of op blote voeten rond. Onze afdeling is heel erg 'alles kan, en als iemand ons verteld dat het niet kan, dan gaan we het juist doen'. Er is geen dresscode, ze gaan er vanuit dat volwassen mensen zelf wel kunnen bedenken wat wel en niet kan (verrassing: kunnen ze niet).

Ik ga eens rustig kijken naar alle opties die me gegeven zijn :D.
Gisteravond ben ik begonnen met een pinterest bord, en vrijdag ga ik winkelen met mijn moeder
https://nl.pinterest.com/martineolthof8 ... -clothing/

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hulp nodig bij het zoeken naar kleding voor op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-19 17:00

Sorry voor de lange stilte, alles zit een beetje in een storm op dit moment :) .

Ik ben uitgebreid gaan winkelen. Ik ben gegaan voor looks met (nette, donkere) spijkerbroeken, en tops die bestaan uit een shirtje en een laagje daar overheen. Het voelt nog steeds als mezelf, maar dan wel beter

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Amazonbot, amy495, Berdien, Ginny135, Jara, LCT, leanneXXnona, Lisewiesje, mabellean, Nieknollie, paljaslaura, rien10, Sasqiua, soeboenoe, supervon78, venga, Xanthippe, xKatinkii en 209 bezoekers