De dag nadat...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 10:16

... Mijn man (onterecht) beschuldigd werd van aanranding.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount

Mijn man en ik zijn al enkele jaren gelukkig getrouwd. Hij is een beetje vrouwelijk, ik een beetje mannelijk, we vullen elkaar dus goed aan.
Al vanaf jongs af aan waren we vrienden, mijn man had voornamelijk vrouwelijke vrienden. En dat is misschien het probleem nu..
Hij gaat goed met vrouwen om, en ik had al eens tegen hem gezegd van: "Lieverd, pas op, er komt ooit een moment dat een vrouw jouw goede bedoelingen anders interpreteert."

Dat moment is dus gekomen.

Mijn man belde me huilend op dat hij wakker gemaakt was door politie. Hij was ontzettend geschrokken en ik begreep niet veel van het verhaal omdat hij erg verward was. s'Avonds hebben we goed gepraat en dit is wat ik nu weet:

Vorige week moest mijn man in een hotel overnachten voor zijn werk. Dit gebeurt wel vaker, het hoofdkantoor is ver weg. Dit keer was zijn (vrouwelijke) leidinggevende mee. Na werktijd waren ze samen gaan eten en hebben toen nog even gezellig wat gedronken.
Mijn man stelde voor om nog een laatste borrel in de hotelkamer te drinken. Dit klinkt naïef, en dat is het eigenlijk ook, maar.. dit doen we vaak ook als we mensen ontmoet hebben als we samen weg zijn..

Toen ze op de hotelkamer waren ging zijn collega even naar de wc en kwam half ontkleed terug. Hierop is mijn man ontzettend geschrokken en gaf aan dat dit niet de bedoeling was. Collega vertrok kwaad: "Waarom nodigde je me dan uit en wat doe ik dan hier?!"

(Note: de vrouwelijke collega scharrelt met een andere collega van hun, en is dus een soort van geen vrijgezel)

Blijkbaar is zijn collega daarna in redelijk beschonken toestand naar huis toegereden (+200km)

s'Ochtends rond 06:00 uur werd mijn vriend ruw wakker gemaakt door 3 politiemannen in zijn hotelkamer. Hij werd beschuldigd van aanranding door zijn collega....

En nu?

Er is nog (steeds) geen aangifte gedaan door haar. Gisteren heeft mijn man een gesprek gehad op zijn werk en zijn ze beide op non-actief gesteld. Er wordt een intern onderzoek opgestart. Hij wordt gek van onzekerheid en beseft zich ook dat dit een "welles-nietes" verhaal wordt. Hij slaapt heel slecht en is ontzettend onrustig. Ik heb een lijst opgesteld met allemaal klusjes die hij kan doen zodat hij niet stil hoeft te zitten. Hij is erg dol op zijn werk en wil zijn baan absoluut niet verliezen.

Hij snapt ook absoluut niet waarom ze dit gedaan heeft. Het is een hele erge beschuldiging.
Het zou een soort wraak kunnen zijn omdat ze wilde doorgroeien in een functie die ze niet kreeg omdat mijn man die waarschijnlijk zal krijgen, maar we willen graag uitgaan van het goede van een mens.

We zijn er beide kapot van en dit was meteen een hele wijze les..

Wat ik met dit topic wil bereiken? Geen idee. Mijn hart luchten denk ik.
Misschien heeft iemand tips, of een gelijkwaardige situatie meegemaakt.

We kunnen niet veel meer dan afwachten op dit moment. :-(
Hopelijk is het verhaal begrijpbaar.


CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 10:37

Anoniem schreef:
Gatverdamme wat een walgelijke situatie!
Ik wil jou en je man natuurlijk heel veel sterkte wensen!
Wat fijn voor hem dat jij hem zo goed kent en gelukkig zoveel vertrouwen in hem hebt!

Wat die vrouw betreft;
'Hell has no fury like a woman scorned'
Hopelijk loopt dit met een sisser af en gaat zij netjes de waarheid opbiechten.


Daar hopen wij ook op, maar ik weet niet of ze dit nog durft..
Het is gewoon een bizarre situatie, en vooral de impact hiervan.

Hopelijk is het snel achter de rug en dan zal ik een gesprek regelen bij een psychiater voor mijn vriend.
Laatst bijgewerkt door CleanBandit op 14-05-19 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt


CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 10:39

dito schreef:
Oei wat een nare situatie. Lastige is dat mannen met dit soort dingen gelijk in hun nadeel staan. En jammer genoeg daardoor minder sterk. Ik hoop dat haar schuldgevoel gaat opspelen en het met een sisser afloopt. Feit dat ze nog geen aangifte heeft gedaan is al fijn! Hoop dat dit ook niet gebeurd! Ik heb helaas geen tips enige wat je man moet doen is maar even geen contact met haar opnemen zodat het niet escaleert. Heel veel sterkte bah niks dit.


Ja.. Vrouwen hebben best veel "macht" wat dat betreft.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 10:58

Lara_Silver schreef:
Tja waarom gaat jou man op zakenreis nog na borrelen in een hotel kamer met een vrouwelijke collega? Is toch ook heel raar? Waarom een rare situatie creëeren die door professioneel gedrag voorkomen had kunnen worden. Ik zeg niet dat de streek die die collega geflikt heeft terecht is, maar het was makkelijk te voorkomen geweest. In ieder geval hopen dat ze geen aangifte doet en toch eens een heel goed gesprek hebben met je man over zijn gedrag... En daarmee wil ik niet laten doorschemeren dat ik denk aan vreemdgaan ofzo, helemaal niet, maar sommige mensen hebben gewoon een ander idee van wat sociaal normaal gedrag is. (net zoals mensen die een hele kleine persoonlijke ruimte hebben)


Daar hebben we ook een erg stevig gesprek over gehad uiteraard.
Het naborrelen, tja.. Het is daar eigenlijk een soort van gewoonte ook.

Sowieso schrikt hij zich nu een hoedje zo gauw iemand hem aanraakt, en door dit voorval rijdt hij nu liever 200km heen en weer en wil absoluut niet meer in een hotel overnachten.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 11:10

Pipodipo schreef:
Het is wel een beetje, heel erg, naief. Voor de volgende keer: zorg dat je nooit alleen bent in een onduidelijke situatie met iemand die dat verkeerd kan opvatten. Zorg ook dat je je voorstelt dat een verkeerde interpretatie van onvoorstelbaar ver kan komen. De werksituatie gaat waarschijnlijk niet meer goed komen, de leidinggevende wint en mag blijven, je man zal een andere baan moeten zoeken, of hij krijgt elders in de organisatie nog een kans. De vraag is of het verstandig is om bij deze werkgever te blijven met deze interne reputatie. Vergis je niet in de manier waarop dit kleine akkefietje zijn uitwerking kan hebben.


We proberen inderdaad alle mogelijke uitkomsten te analyseren. Sowieso kunnen ze absoluut niet meer samenwerken en krijgt 1 van de 2 hoogstwaarschijnlijk ontslag.
Voor deze opdracht was zij toevallig leidinggevende, in het dagelijks leven is mijn man leidinggevende van een grote en vrij belangrijke afdeling, dus ik denk dat de beslissing wat moeilijker wordt.

We hebben wel rekening gehouden met een mogelijk ontslag. Nu kunnen we prima royaal leven van mijn loon, dus financieel is dat geen issue, maar dit bedrijf en het product is echt de passie van mijn man, dus het zou heel erg zuur voor hem zijn.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 11:11

Autumnn schreef:
TS, wat ontzettend vervelend! Heel veel sterkte gewenst voor jullie beide!
Probeer de leuke kanten van het leven voor je man te belichten, ga lekker even een weekendje weg zodat hij even zijn gedachte ergens anders op kan richten.

Wat ik me verder afvraag, waarom werd je man van zijn bed gelicht terwijl er geen aangifte is gedaan? Betekent dat ze dan alleen haar verhaal heeft gedaan of ?


Ze heeft vanuit de auto de politie gebeld, en die kwamen praten.
Hij is dus niet opgepakt.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 11:16

MarliesV schreef:
TS, besef je goed dat jij het verhaal van 1 kant hoort en misschien je man ook niet vrij te pleiten valt.
Uiteindelijk was jij er niet bij (en wij ook niet).

Hopelijk blijkt het allemaal waar te zijn wat je man beweerd en komt de waarheid op tafel. Maar het zal mij niet verbazen als dit een negatief staartje krijgt voor je partner.

Sterkte met elkaar!


Daar ben ik me van bewust. Dat ging als eerste door mijn hoofd.

Maar.. ik ken mijn man al vanaf kinds af aan, en weet hoe hij is met vrouwen. Sowieso is hij erg onzeker over zijn lichaam en na 1 biertje "doet de boel het niet meer." Dat er iets gebeurd zou zijn geloof ik dus niet, daar ken ik hem te goed voor.

Beide hebben ze uiteraard ook gesprekken gehad met HR, en zijn verhaal bevat meer aantoonbare feiten. Tijdstippen etc die aangetoond kunnen worden met bonnetjes. Maar ik denk niet dat dat van invloed is helaas.

Gisteravond zei hij nog: aan de ene kant had ik beter in kunnen gaan op de avances, dan hadden we deze rotzooi niet gehad. Hij is echt gesloopt.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 12:51

MyChoice schreef:
Waarschijnlijk schaamt ze zich, plus ze heeft een blauwtje gelopen. Voor veel vrouwen een reden om de betreffende man niet meer onder ogen te willen komen. Een hele valse manier om dit als 'oplossing' te gebruiken. Mijn ex is ooit ook beschuldigd van aanranding op de werkvloer. Dat kan je lang blijven achtervolgen ook al ben je onschuldig.


Hoe is dat toen bij jouw ex gegaan?

Nynkster schreef:
Ik vind het ook zo frappant, wist ze niet dat hij getrouwd was? En hij heeft gelijk gezegd dat het niet de bedoeling was zo dus wat klaagt ze dan?

Goede bedoeling vanuit hem en miscommunicatie vanuit haar. Vind het bijzonder om te denken dat als je wat gaat drinken met een collega alleen dat je dan direct uit de kleren gaat zonder aanleiding


Ze wist dat hij getrouwd is, sowieso heeft ze me vast weleens gezien bij een personeelsuitje oid.

Pipodipo schreef:
Het is wel een beetje, heel erg, naief. Voor de volgende keer: zorg dat je nooit alleen bent in een onduidelijke situatie met iemand die dat verkeerd kan opvatten. Zorg ook dat je je voorstelt dat een verkeerde interpretatie van onvoorstelbaar ver kan komen. De werksituatie gaat waarschijnlijk niet meer goed komen, de leidinggevende wint en mag blijven, je man zal een andere baan moeten zoeken, of hij krijgt elders in de organisatie nog een kans. De vraag is of het verstandig is om bij deze werkgever te blijven met deze interne reputatie. Vergis je niet in de manier waarop dit kleine akkefietje zijn uitwerking kan hebben.


Hier wilde ik nog even op reageren: intern weet niemand behalve HR en de leidinggevende van beide ervan. Er is een extern bureau ingeschakeld om onderzoek te doen.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 13:11

Snorlex schreef:
Wat een vervelende situatie!
Heeft je partner aangifte overwogen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Mijn vader is ooit in de supermarkt publiekelijk aangevallen door een buurtgenoot met de woorden: “Blijf van mijn kind af. Kom niet aan mijn kind”.

Door de geuite teksten heeft mijn vader een aangifte van laster overwogen maar dit uiteindelijk achterwege gelaten omdat het met een sisser is afgelopen.

Laat ik ook voorop stellen dat mijn vader zelfs nog nooit met een vinger naar het kind heeft gewezen. De aanval kwam voort uit een discussie/voorval tussen mijn vader en de buurtgenoot tijdens tuinwerkzaamheden bij een buurman van de buurtgenoot (ja hoe verzin je het).


Pff, wat mensen wel niet kunnen verzinnen hè..

Voor nu wil hij haar eerst de kans gunnen om de fout te herstellen, maar als ze toch besluit om aangifte te doen dan wil hij dat ook doen voor smaad en laster.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 14:38

Gooiske schreef:
Misschien werkt het in zijn voordeel wanneer jij eerlijk verteld aan politie of extern bureau dat hij niet eens kan presteren na het nuttigen van een biertje.
Of schrijf haar een brief waarin je dat vermeld, dat je het dan wel heel knap van haar vind dat het haar dan wel zou lukken?
Je schrijft ook dat je man vrouwelijke trekjes heeft en jij juist mannelijke, dan neem ik aan dat je man valt op vrouwen met mannelijke trekjes, dan is de volgende vraag, is vrouwelijke collega vrouwelijk of mannelijk en zal hij wanneer hij vrijgezel zou zijn voor dit type vrouw vallen?

Zijn toch dingen die ik zou benoemen bij het externe bureau of politie dat onderzoek doet, ook zou ik het bespreken met hr, dat ze hem een loer wil draaien omdat ze op zijn promotie loert.


Hij heeft gisteren een vertrouwenspersoon toegewezen gekregen. Hij wilde diegene meteen bellen om vragen te stellen over wat hij kon verwachten en wat hij zelf kon en mag doen, maar diegene werkt dus alleen op dinsdag en woensdag. Vandaag zou hij diegene weer bellen.

Mijn eerste reactie was ook dat we misschien een advocaat in arm moesten nemen, maar vanuit HR werd geadviseerd om dit niet te doen omdat er nog geen aangifte gedaan was. (?)

Zelf neem ik liever geen contact op met de vrouw, en hij zoekt ook op geen enkele manier contact met haar. Straks wordt dat verkeerd opgevat. Alles en elke vorm van contact wordt gespeeld via het externe bureau.

Mochten ze met mij willen praten, dan sta ik daar natuurlijk open voor.
Ik ken de vrouw in kwestie niet goed, dus ik heb eigenlijk geen idee wat voor type het is ..

Selka schreef:
Waarom moet een drankje in een kamer waar een bed staat en geen vreemde bijzijn plaatsvinden? Dat kan toch ook prima in de hotelbar. Wat is de toegevoegde waarde van een kamer?


Tja, ik werk met voornamelijk mannelijke collega's, en ook ik doe weleens een naborrel/sigaret in de hotelkamer. Vaak is de hotelbar al dicht en ik neem zelf vaak nog wat drinken mee vanuit huis, anders kan het nog weleens een kostbare bedoening worden. (Beide reizen we best veel voor werk)

Maar na dit voorval zou ik dit toch niet zo 1 2 3 meer doen helaas ..

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 14:46

Pipodipo schreef:
TS, ik ben toch nog wel een beetje nieuwsgierig naar de gebeurtenissen die ertoe hebben geleid dat die vrouw de politie belde. Want naar wat jij vertelt was de situatie vriendelijk toen de vrouw ontkleed uit de badkamer terug kwam. Je man heeft toen uitgelegd dat hij geen plannen had om sex met haar te hebben en is toen weg gegaan. So far so good, zou je denken, je hebt elkaar verkeerd begrepen en klaar. Maar waarom heeft zij dan toch de politie gebeld?


Zoals ik het had begrepen was de collega redelijk beschonken. Maar die vraag blijven we zelf helaas ook stellen. Ergens onderweg naar huis in de auto heeft ze besloten de politie te bellen.

bigone schreef:
Hr kan je wel wat adviseren maar die zijn gewoon schijtens benauwd dat ze , mochten ze je man er uit werken, ze een giga claim aan hun kont krijgen. Inschakelen die advocaat, in ieder geval het eerste gesprek aan gaan. Bijna alle bedrijven zitten niet te wachten op dit soort zaken en willen het vooral onder de pet houden dus ga niet meteen uit van de goede bedoelingen, ga uit van je eigen gevoel en kracht, niets gedaan?? Zeker je licht opsteken bij een goede advocaat.


Ik denk dat we vanavond toch maar even de advocaat bellen voor een oriënterend gesprek, want je hebt daar wel een punt.

LiesxAnne schreef:
Mag ik vragen wat de politie tegen hem heeft gezegd?

Ik vind het namelijk erg vreemd dat de politie met een mogelijke "verdachte ' van een aanranding al in gesprek gaat terwijl er nog een aangifte kan komen.
Ook weet ik dat de politie hier een speciale afdeling zeden voor heeft welke dit soort aangiftes opneemt en het onderzoek daarna draait.

Mocht er wel aangifte komen dan zal er waarschijnlijk ook gepoogd worden om dna van jouw man van haar af te halen, danwel van haar lichaam of kleding. Werkt natuurlijk niet als zij dus al gedoucht heeft of haar kleding gewassen. Daarom lijkt het mij vrij nutteloos voor haar om later alsnog aangifte te doen.


Ik vond het inderdaad ook vreemd. De politie kwam binnen en vroeg of er iemand bij hem was. Toen vroegen ze of iemand de avond ervoor bij hem was en wie dat was.
Mijn man heeft gezegd dat er een vrouw op zijn kamer was. Door de schrik wist hij haar naam niet meer. De rest weet ik niet meer zo goed, mijn man eigenlijk ook niet waarschijnlijk van de schrik.

Mijn gedachte was ook dat ze op zijn minst toch de kamer hadden moeten doorzoeken en sporenonderzoek hadden moeten doen, maar er is dus eigenlijk niets spannends gebeurd. Later kreeg hij wel meteen een telefoontje van de leidinggevende van hun beide, die was dus ook gebeld door zijn collega.

Ik denk dat ze de vrouw eerst niet persoonlijk hebben gesproken, anders hadden ze moeten merken dat ze alcohol genuttigd had. Eigenlijk had ik verwacht dat er rectificatie zou komen nadat de roes was uitgeslapen.
Laatst bijgewerkt door CleanBandit op 14-05-19 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 15:04

Autumnn schreef:
Ik zou zeer zeker een juridisch loket bellen, al is het enkel voor advies!

Ik lees hierboven "... nadat de roes was uitgeslapen". Mag ik vragen op wie dat slaat, de vrouwelijke collega of je man?


De vrouwelijke collega

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 09:43

Sizzle schreef:
Jeetje wat een situatie.
Ik ben ook te naief voor zulke dingen ben ik bang. Daarnaast zijn bij ons collega‘s meer dan enkel een poppetje die ook een computer heeft. Hier lopen kerstborrels tot de vroege uurtjes en slapen mensen ook regelmatig ergens op de bank zonder bijbedoeling omdat de trein niet meer rijdt.
Daarnaast zijn onze verblijven doorgaans low budget en dus niet altijd een bar aanwezig.
Als ik met een collega afspreek voor oud en nieuw verwacht ik ook geen sex. Idem met een collega waar ik een wandeling mee maak of zo.
Toen ik nog in de wetenschap zat was het sowieso niet abnormaal dat je een kamer deelde met iemand die je nog nooit gezien had trouwens (en meestal ook dronken was) :+

Veel sterkte met deze rot situatie!


Zo gaat dat hier dus ook.

Gisteren heeft mijn man gebeld met zijn aangewezen vertrouwenspersoon, en vandaag om 13:00 hebben ze een meeting. De vertrouwenspersoon is van een extern bureau, dus hopelijk kan hij goed advies krijgen.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 15:12

Vanmiddag het gesprek gehad met de vertrouwenspersoon.
Zij vond de gang van zaken op zn zachts gezegd erg bijzonder. Veel te snel vrijstelling van werk bijvoorbeeld, onnodig commitee opgezet, en ze gaat er per direct voor zorgen dat hij een advocaat krijgt.

De politie had die ochtend ook gevraagd of er nog sieraden in de kamer lagen. Blijkbaar had de dame in kwestie ook gezegd dat ze sieraden miste.
De vertrouwenspersoon reageerde hierop meteen met: "Als je net aangerand bent, dan denk je niet aan sieraden toch?"

Buiten dat om vindt ze eigenlijk mijn man het slachtoffer, die dus eigenlijk aangifte zou moeten doen. Per slot van rekening kwam zijn collega half ontkleed uit de badkamer en wilde hem betasten.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 15:50

dito schreef:
Goed gesprek dus met de nodige handvaten. Wat vind je man ervan? Iets opgelucht? Lijkt mij inderdaad goede stap zelf aangifte te doen. Om nu naar af te wachten welke stap zij gaat maken lijkt me ook zo lastig. Wat ik begrijp treft je man geen blaam dus niets doen is denk ik ook geen optie. Misschien even wachten tot hij advocaat heeft en met hem de stappen doornemen?


Ja, we wachten af wat de advocaat ervan vindt.
In principe heeft zijn collega tot aankomende donderdag om aangifte te doen.

Hutcherson schreef:
Jeetje. De gang van zaken strookt niet met een beschonken vrouw die net een blauwtje heeft gelopen bij een mannelijke collega in een hotelkamer.
Het lijkt alsof er meer gebeurt is dan wat er nu bekend is, zo klinkt het.

Het lijkt me ook erg zinloos om de politie te bellen voor aanranding als je geen aangifte/onderzoek wilt (laten) doen.
En dat de politie je van je bed ligr voor zoiets vind ik helemaal vergaan.
Non-actief begrijp ik, maar ga ervanuit dat je man zn baan kwijt is. Als het niet gebeurt doordat het bedrijf een ontslagvergunning aanvraagt, dan wel door de vage sfeer die er waarschijnlijk zal hangen als alles is afgerond.


Dat vond de vertrouwenspersoon ook. Die neigde meer naar vooropgezet spel.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 15:52

Nessie schreef:
Wat een vreemd verhaal.. Het lijkt me voor jou/jullie interessant om ook de andere kant te horen. Wat voor haar de aanleiding is geweest de politie in te lichten en wat er (in haar beleving) is gebeurd.

Succes met de komende periode.


Er zou een gesprek komen met mijn man, HR en de collega in kwestie, maar in plaats daarvan zijn ze nu beide op non-actief gezet en is er een aparte commissie het leven in geroepen.
Een hele vreemde gang van zaken.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 17:10

Benzz schreef:
Pipodipo schreef:
En nee, het is niet normaal om op de hotelkamer een drankje te doen met z'n tweeen.


Eens, vind het ook heel vreemd dat het normaal gevonden wordt. Als jij met je collega's gaat borrelen en een mannelijke collega die vraagt of je op zijn hotelkamer nog wat komt drinken is dat echt 999 van de 1000 keer niet om gewoon te kletsen.


Ik denk dat wij daar te naïef in zijn, of in ieder geval waren.
Vaak genoeg heb ik met een (mannelijke) collega nog een naborrel gedaan op de hotelkamer/balkon.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 15:44

luuntje schreef:
Ts fijn dat je man met iemand heeft kunnen praten.
Wil je man aangifte doen?
Is er al bekend over hoe nu verder?


Vandaag krijgt hij de contactgegevens van een advocaat die hierin gespecialiseerd is, en met de hulp van de advocaat wordt er inderdaad een aangifte gedaan.

Thatgrumpyh schreef:
En de politie vondt en niet raar dat een dronken persoon naar huis rijde?


De politie heeft daar verder niets over gezegd, alleen mijn man was dan wel weer meteen erg bezorgd of haar niks overkomen was tijdens de rit. Zo is hij dan weer.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 10:00

MarjanB schreef:
Ts heel veel sterkte! Hoop dat jij maar ook je man snel duidelijkheid hebben.

En mannen, tja mijn vriend is ook zo’n vent die totaal nergens wat achter zoekt. :') die heeft ook nooit wat door als een vrouw flirt of meer van hem wil. Hij heeft zoiets van als ik bezet ben dan proberen ze toch niks en hij is dan zelf ook losser omdat hij denkt dat er dan toch niks van komt.


Zo zijn wij dus beide ook eigenlijk.

Vroeger dachten ze zelfs dat mijn man eigenlijk homo was omdat hij niet echt interesse toonde in vrouwen, maar hij wist gewoonweg niet hoe dat nou eigenlijk moest, en was liever gewoon bevriend met iedereen. Zelf ben ik daar ook niet het beste in. Onze relatie kwam tot stand toen we na jaren zoiets hadden van hee, we hebben het eigenlijk heel gezellig zo samen, al onze vrienden zijn getrouwd, we vinden elkaar leuk, let's try it. En we hebben het heel goed samen.

Elke avond huilt hij, hij snapt werkelijk niet waarom ze dit heeft gezegd, plus de onzekerheid en onwetendheid van wat komen gaat. Hij heeft kalmeringstabletten en ik heb een lijst met (zware) klussen zodat hij zijn gedachtes wat kan afleiden.

Maar mede om hoe hij is, weet ik eigenlijk dat hij het niet gedaan heeft. Tuurlijk; af en toe dub ik weleens van tja, maar wat als het wel zo is? Maar als ik dan weer rationeel nadenk over hoe hij sowieso is, en hoe hij zich nu voelt.. Nee. Anderzijds schiet ik ook niets op met twijfelen. We zijn getrouwd, we hebben een heel leven samen opgebouwd, en alleen op basis van een aanname kan ik dan geen conclusies trekken.

Ik zou de collega in kwestie graag willen spreken, alleen al om te zien hoe zij zich voelt, wetende dat mijn man zich zo naar, ellendig, gekwetst en onzeker voelt. Of ze het besef heeft van wat ze gedaan heeft. Het verhaal zal vast en zeker een naar staartje krijgen in de werksferen, maar ik maak me veel meer zorgen om zijn mentale gesteldheid na dit alles.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 14:22

bigone schreef:
Ts, misschien een rare vraag, die dame is gepikeerd weggegaan volgens je man en hij maakt zich zorgen of ze wel veilig thuis kwam?? Dan wist hij dus dat ze in de auto stapte?? En wanneer hij daar zo overstuur van was had hij jou dan niet gebeld?? Maar hij ging slapen en werd door de politie wakker gemaakt?? Ergens vind ik dit een beetje raar.


Nee, hij hoorde dit de volgende dag van hun gezamelijke leidinggevende. Die had hij meteen gebeld die ochtend. Toen hij zei dat ze dus in haar eigen woonplaats was schrok hij hiervan omdat hij wist dat ze behoorlijk wat alcohol had genuttigd.


Hutcherson schreef:
Stel, die vrouw had de politie niet gebelt met haar verhaal van aanranding. Zou je man dan toch vertelt hebben dat hij haar mee had genomen naar zijn hotelkamer en dat zij half ontkleed klaar stond voor hem?
En wanneer zou hij dit dan gedaan hebben?
Ik zou echt direct mijn partner bellen zo gauw als de deur achter mijn collega dichtvalt. Maakt niet uit hoelaat het is.


Ja, hij zou dat hoe dan ook verteld hebben. Ik slaap s'avonds erg vroeg, dus hij wilde me niet midden in de nacht wakker bellen, maar heeft me wel gebeld toen ik s'ochtends wakker werd, maar toen was de politie dus ook al bij hem op de kamer geweest.

s'Avonds toen we beide weer thuis waren hebben we er nog eens goed over gepraat inclusief details erbij, omdat je dan elkaar ook kan aankijken. Via een telefoon komt het allemaal toch wat anders over.

Aankomende week komt de advocaat hier langs om het eea door te spreken. Hij vindt dit ook een vreemde gang van zaken. Ook is het raar dat er nog steeds geen aangifte geweest is. Dit wekt het vermoeden dat de collega niet zelf gebeld heeft, maar misschien hotel personeel bij de balie, of.. geen idee. Helaas weet ik niet het verhaal van de collega en hoe zij het beleefd heeft.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 16:05

IHN schreef:
hoezo is niet duidelijk of ze zelf gebeld heeft?? wie zou anders melding moeten doen?? enige wat in mij opkomt is dat hotel gebeld heeft ondat ze dronken weg is gereden... zii mss een reden ervoor wilde opgeven en dit verzonnen heeft...lijkt me niet dat iemand gaat bellen met zoiets die erbuiten staat als er niks gebeurd is


Geen idee, het is giswerk. Het is zo vreemd dat ze nog geen aangifte heeft gedaan als ze zelf had gebeld voor de beschuldiging van aanranding.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 14:36

Snadrem schreef:
CleanBandit schreef:
Geen idee, het is giswerk. Het is zo vreemd dat ze nog geen aangifte heeft gedaan als ze zelf had gebeld voor de beschuldiging van aanranding.

Met betrekking tot het binnen vallen van de politie: misschien was haar verhaal aan de telefoon zo warrig dat ze in de veronderstelling waren dat het nog gaande was of dat ze nog daar in de kamer was. De politie komt namelijk niet je van je bed lichten om ff het verhaal aan te horen en vervolgens weer zonder jou te vertrekken. Zo werkt dat echt niet.


Dat vind ik ook raar inderdaad. Je zou toch verwachten dat je meteen wordt meegenomen voor sporen onderzoek.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 10:39

bigone schreef:
Hoe staat het er inmiddels voor met al dat gedoe en hoe gaat het met je man.


Morgenavond komen de juristen, en dat is tevens de laatste dag dat de vrouw in kwestie aangifte had kunnen doen. Morgen weten we dus hopelijk meer..

Manlief houdt zich druk bezig met alle klusjes (daar ben ik best heel blij mee), maar slaapt onwijs slecht.
s'Ochtends voor mijn werk zet ik koffie en dan komt hij er wel meteen mee af, om maar in een werkritme te blijven.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 13:32

Brainless schreef:
Hoezo de laatste dag dat ze aangifte kan doen?


Wij hebben begrepen van de vertrouwenspersoon dat er een termijn was van 2 weken om na een melding over te gaan op aangifte.


dito schreef:
Maar stel ze doet geen aangifte....wat dan?

Ik zou dan toch gelijk aangifte hebben gedaan....ga je toch niet zolang mee wachten :o?


Absoluut geen idee..


poes schreef:
Naborrelen in de bar: ja.
Naborrelen op de kamer een groepje: ja
Naborrelen op de kamer met twee als je elkaar mss super goed kent: nog ok
Naborrelen op de kamer met vrij onbekende collega= absoluut meer dan borrelen.


Daar heerst op kantoor dezelfde sfeer als hier. Binnen een team zijn mensen best hecht met elkaar.
Zo hebben een aantal mensen (mannen én vrouwen) hier eens gekampeerd in de tuin, vonden ze gezellig. Persoonlijk ben ik ook vrij close met mijn collega's.

poes schreef:
Maar goed mijn man was hier vroeger ook best naïef mee bedenk ik me net. Ik ben zo ook es uitgenodigd op zijn studentenkamer en toen hebben we echt een film gekeken. Vond ik toen ook heel bizar!


Dat hebben wij een jaar of 10 gedaan, haha. Beurtelings gewoon even koffie drinken, of een wijntje, of een film kijken bij elkaar, al dan niet met meer mensen of alleen samen. Puur op vriendschappelijke wijze.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 13:45

__Robijn__ schreef:
Dat is niet waar CleanBandit.
Je kan ten alle tijde aangifte doen van een strafbaar feit. Ook nog JAREN later.
Dus dat in echt onzin, geen idee wie of wat je vertrouwenspersoon is maar die heeft niet de juiste kennis denk ik. :n


Misschien dat het puur om de koppeling aan de melding gaat?
Morgenavond horen we meer, dan zijn de juristen er.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bonnelover, ComscoreBot, Facebook, fnpetter1990, furious, goesju, IASCrawler, ista, Knollboll, Lisselot, Loreke2, MeesMo, MissJeanny, Muga, Oehlala, Roosch, YandexBot en 149 bezoekers