Scooter of auto... dilemma’s

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myrth97
Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Scooter of auto... dilemma’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 15:48

Hoi lieve bokkers,

Another day met another dilemma...
Mijn trouwe Volvo 440 uit 91 is niet zo trouw meer, en gaat ermee stoppen. Nu ben ik op zoek naar een nieuw vervoersmiddel.

Even op een rijtje:
- ik moet voor werk en stage 5 dagen per week 12 km enkele reis (24 km totaal) reizen.
- paarden staan 2 minuten van werk en stage, dus dat is handig, maar betekent dus in feite dat ik 7 dagen per week 24 km per dag ‘moet’ rijden.

Ik heb alle opties overwogen, puntensystemen bedacht om de keuze tussen auto en scooter te maken, voordelen en nadelenlijstjes gemaakt, maar ik lijk de beslissing nog niet te kunnen maken...

Het zit namelijk zo:
Voor beide vervoersmiddelen moet ik lenen. Scooter kan ik 3/4e betalen en mijn vader wil overige kwart voorschieten. Omdat de scooter in de maand nauwelijks iets kost, heb ik dat snel terugbetaald.

Auto wil mijn moeder voorschieten, omdat zij mij liever in een auto ziet. Deze lening kan ik pas later gaan afbetalen, omdat de maandelijkse kosten van de auto hoger liggen. Zij vindt dit geen probleem, ik misschien wel.

Volgend jaar haal ik een soort ‘tussen’ diploma, waardoor ik kan gaan werken in mijn werkveld. Dan zou ik de auto terug kunnen betalen. Ook bestaat de mogelijkheid bij zo’n baan dat ik 40 km per dag moet gaan reizen. Dan zou een auto dus veel praktischer zijn.

Ik heb niet veel studieschuld, dus dat scheelt.

Brandt los, want ik weet het even niet meer _/-\o_


Myrth97
Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Scooter of auto... dilemma’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 16:12

We hebben hier alles uitgerekend, incl onderhoud etc. Scooter-auto scheelt me 115€ per maand en dat is best een flink bedrag...

Nog steeds in dubio. Ik heb altijd gefietst tot ik de auto kocht, maar ik ga nu 1 dag naar school, werk 3 dagen en loop 2 dagen stage. Het is allemaal te veel en net te ver om te fietsen, dan duurt het te lang. Vandaar de keuze struggles.

Vanochtend toevallig naar een e-scooter hekeken, maar een beetje teleurgesteld door de korte actieradius


Myrth97
Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Scooter of auto... dilemma’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 17:14

Hihi *ging naar bokt om hopelijk een keuze te kunnen maken*

Maaar ik ben er nog niet helemaal uit, wel ui de keuze van auto en scooter

Auto zal Suzuki alto worden, scooter sym fiddle.

Vanavond nog maar eens de punten onder elkaar zetten

Myrth97
Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 18:54

Ja waar bij mij vooral het ligt is dat ik best een stuk langs onbewoonde wereld moet, maar waar wel net mensen komen die niet fijn zijn. Fort oranje is inmiddels dicht, maar toch lijken ee nog mensen vandaan te komen die daar ook elke dag rijden. In de zomer is het licht dus iets meer leven, in de winter zal ik vertrekken in het donker en thuiskomen in het donker.

Nu betaal ik het ook en ik red het maandelijks redelijk. Geld voor aanschaf van een auto heb ik in principe, maar dat zit deels in studie potje en in paardenpotje dus daar wil il niet aankomen.

Myrth97
Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Scooter of auto... dilemma’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 18:25

Ik heb werk, alleen niet in het werkveld waarin ik wil.
Daarnaast heb ik nu een auto en al schadevrije jaren opgebouwd.

Ik heb gekozen voor een auto,
Omdat ik de weg waar ik langs moet in het donker echt niet prettig vind. Ik doe regelmatig de auto op slot. Ik ben nu auto’s aan het kijken en ziet ernaar uit dat ik maar een klein bedrag hoef te lenen, wat ik volgend jaar afbetaald kan hebben.

Myrth97
Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 15:11

Tadaaaaa het is een toyota aygo geworden!!!

Voor een leuk bedrag over kunnen nemen, van vrienden van mijn vader. Helemaal blij mee en al 200 km gereden en pas net 1 streepje ervanaf bij de benzinemeter. I love it! Rode vriend de Volvo helaas al naar de sloop moeten brengen, die stopte er nu echt mee

[ img ]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Gianti, GrapeshotBot, IASCrawler, Leonyr, Mitch_Beauty, Muggebeet, ryukapple, sollair310 en 71 bezoekers