Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:59

Ze heeft een hond, maar de buurvrouw heeft haar sinds januari niet meer gezien..
Laat ze de hond dan niet uit?
Wanneer heeft iemand voor het laatst Bo gezien?

Ik heb zelf jaren geleden ook in een soortgelijke depressieve periode gezeten waarbij ik mezelf op sloot en met niemand contact wilde.
Je kunt iemand pas echt helpen als ze dat zelf willen. Het is dan moeilijk om als buitenstaander contact met iemand te willen.
Ik hoop dat je het verwaterde contact van Bo niet persoonlijk op vat, want zo zal ze het echt niet bedoelen :(:)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:52

Wat heftig TS, Heb je nu nog wel contact met haar of gaat dat ook moeizaam?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:45

Ook helemaal mee eens met IHN en de andere voorgangers.
Je vriendin is ziek en heeft nooit om je hulp gevraagd. Tuurlijk is het superlief dat je je zo in zet, maar dat betekent niet dat je het recht hebt om boos te worden omdat ze er niet op in gaat.
Ze is een volwassen vrouw en geen kind die je op haar plaats kunt zetten wanneer ze niet luistert.

Ik vind het heel heftig dat jullie haar nu allemaal voor het blok willen gaan zetten. Als er iets is bij een depressie, dan is dat juist wat je NIET moet doen.
Laat de echte hulp aan hulpverleners over wanneer ZIJ daar voor kiest. Als ze dat niet wil is dat ook prima. Beperk je vriendschap tot een kopje koffie of thee en laat haar in haar waarde.
Je dringt op vrij heftige wijze binnen in haar leven op een manier waar zij niet om heeft gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-10-19 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:54

Plus dat je alleen maar bijdraagt aan de heftigheid van de depressie als je haar nu gaat vertellen dat haar vriendinnengroep haar nu massaal gaat laten vallen omdat ze niet doet wat ze willen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:11

MarlindeRooz schreef:
Als iemand met een depressie niet zelf wil vechten dan moet je dat ook niet afdwingen. Dan kan je beter diegene steunen als vriendin, niet als hulpverlener. Dus leuke dingen doen, langskomen, appjes sturen. En dan hoef je niet direct naar de Efteling... maar samen koekjes bakken of een serie kijken is ook leuk! En dan niet uren blijven.

Ik zit momenteel in dezelfde situatie en heb me er maar bij neergelegd dat er een grote kans is dat ze dood is binnen een jaar (ze is 21...). Tja, ze willen haar niet opnemen en ze woont alleen. Ik heb ook een sleutel en hoop gewoon heel hard dat ik niet degene ben die haar aantreft.
En dat betekent niet dat ik niet over de zeik was de vier keer dit jaar dat ze in het ziekenhuis lag. Dat raakt me enorm, maar je houdt er niks aan. Dat is niet mijn taak.


Mee eens. Ik ben zelf jaren geleden ook zo depressief geweest dat ik mezelf in huis opsloot, de deurbel en het geluid van de telefoon uit had staan en het liefst de hele dag met de gordijnen dicht in huis zat. Mensen probeerden via de brievenbus met me te praten, maar ik stond er op dat punt gewoon nog niet voor open en dan praat je dus letterlijk tegen een muur.
Op dat moment zag ik het inderdaad als bemoeienis, maar nu achteraf snap ik dat iedereen het beste met mij voor had. Toch is het op dat moment niet handig om je zin door te drukken, want daardoor kruipt de persoon met depressie juist nog verder in zijn/haar schulp. Ze moeten er echt zelf klaar voor zijn om die stap te zetten. Pas dan zie je ook dat het steeds beter met ze zal gaan.
En misschien komt dat moment over een week, een jaar, 5 jaar of misschien wel helemaal niet, maar daar zul je helaas niets aan kunnen doen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot, Texas02, YandexBot en 95 bezoekers