Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:07

Wat een vervelende situatie, ik snap dat je je flink zorgen maakt om je vriendin :(:)

Misschien inderdaad een kaartje in de bus omdat ze verder nergens op reageert? Dat is wel een goed idee :-)



Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:49

Dit klinkt inderdaad alsof je misschien het sociaal wijkteam van de Gemeente moet inschakelen. Misschien dat zij op bezoek kunnen gaan :-)

Het lijkt inderdaad alsof er ook andersoortige hulp noodzakelijk is.

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:07

Goed resultaat :-)

Je kunt voor de zekerheid even contact opnemen met 113 (suicide preventie) om te kijken of zij nog handvatten voor je hebben.

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:07

Wel een goed weekend gehad dus :-) Wat fijn dat je er bent als steun :-)

Dit stukje haal ik er even uit:

jansje73 schreef:
Wel kwam Bo erachter dat zij dringend hulp nodig heeft en dat ziet zij er nu ook in. Dat is natuurlijk als super goed van haar, maar het volgende is dat zijzelf nu de stappen verder moet gaan zetten om hulp in te schakelen en ik tegen haar gezegd dat zer super veel mensen zijn die haar kunnen helpen. Alleen is Bo bang voor de dokter. En daar ligt nu ook het probleem dat Bo dat wel gaat doen. Zover is zij nog niet.

Ook werd het mij wel duidelijk dat Bo schijt heeft aan andere mensen die proberen haar de goede weg in de drukken, maar niks neemt ze aan. Er is nu ook weer een ander probleem bij gekomen en ik weet ook gewoon niet meer wat we nu nog kunnen doen voor Bo.


Meestal werkt het inderdaad averechts als iemand adviezen gaat geven (dan doe je toch dit, of, als ik jou was zou ik, en je moet gewoon...) en al helemaal als iemand ook nog dichtbij je staat. Dan is vaak de reactie van mensen 'hakken in het zand en vooral het tegenovergestelde'.
Wat je daar voor zegt, dat ze zelf ziet dat ze hulp nodig heeft, dat is iets waar je op uit kunt bouwen. In het gesprek kun je haar dan vragen wat voor soort hulp ze zelf aan zat te denken, waar ze mee geholpen zou zijn, gewoon open het gesprek in gaan :-) Ideeën die ze zelf aandraagt zijn een stuk beter uit te voeren dan zaken die anderen vinden dat goed zijn. Als het op gegeven moment haar eigen idee is ipv dat het voelt alsof iemand anders haar ergens heen drukt dan is de kans van slagen veel groter :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie