Project Pablo: op zoek naar balans

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DJZ

Project Pablo: op zoek naar balans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-24 13:56

Afgelopen tijd maakt Pablo ontzettend grote sprongen in positieve zin.
Van angstig naar ontspanning. Tuurlijk zijn er op dit moment nog steeds momenten dat hij spanning opbouwt. Dit heeft voornamelijk met zijn balans te maken. Rechtuit gaat het prima, bochtenwerk, en dan voornamelijk van de linker- naar de rechterhand, raakt hij wat uit balans en dat vindt hij dan nog even spannend. Ik moet hem nog best wel ondersteunen in de wendingen.

Daarnaast heb ik nu alleen nog het halster onder het hoofdstel. Eerder had ik de teugels aan zowel het halster, als aan het bit en dit is de 3e keer dat ik rijdt met alleen de teugels aan het bit. Binnenkort maar eens het halster eronderuit halen :D

Deze training heb ik weer gefilmd en dit keer zo min mogelijk geknipt. Een stukje stap heb ik ingekort, zodat je niet te lang naar een saai stuk hoeft te kijken :') en de keren dat we door de hoek rijden, waar toch niks te zien is :Y)

Een paar stills:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Precies een maand geleden:

En een hele korte samenvatting waar we in de afgelopen 2 jaar vandaan komen:

Tot de volgende keer :D

boemel

Re: Project Pablo: op zoek naar balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:48

Respect voor je geduld en rust!

M1+10

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-24 18:46

boemel schreef:
Respect voor je geduld en rust!

Het is ook absoluut geen gemeen paard, alleen 1 met een rugzakje, waar ik altijd iets in heb gezien/gevoeld. Volgende maand is hij alweer 3 jaar bij mij <3

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 20:46

Ziet er best ontspannen uit. Wat me wel opvalt is dat hij lijkt ‘door de hoek te vallen ‘.

De lengtebuiging mist, in ieder geval voor het oog. Het lijkt alsof hij geheel recht probeert een bocht te lopen. Dat zou ook de spanning na een wat scherpere wending kunnen geven.

Misschien zou je slangenvoltes eerst in stap kunnen lopen en dan als dat kwartje gevallen is ook eens in draf proberen. Niet alleen met voltes proberen op te lossen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 21:03

Lengtebuiging is ook gewoon hartstikke moeilijk. Daar gaat veel voorbereidende training in zitten.

Wat mij treft is dat hij in stap met gebogen polsen landt ("voorknie"/ handwortel), dat maakt het zwaar voor een paard en geeft veel spanning rond de schouders. Wellicht kan een osteopaat helpen,of iemand die de fascia los kan maken.

Als voorbereiding op de lengtebuiging zou ik eerst gelijkelijk gewicht op beide voorbenen nastreven, met in de bochten het gewicht iets naar buiten, dan maak je het je paard makkelijker.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-24 22:31

Hij valt inderdaad ook best wel op de binnenschouder, links meer dan rechts. In de stap ben ik al wel bezig met inbuigen om mijn binnenbeen. Dit pakt hij al aardig goed op en soms neem ik al een stukje wijken mee in stap.
In januari is hij nog behandeld door de osteo :)
Hij moet overigens ook nodig naar de smid (deze zou vorige week woensdag komen, maar er was wat tussen gekomen, morgen zijn ze alsnog aan de beurt), denk ook dat daar een stukje met "knikkende knieën" lopen vandaan komt :)

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:13

DJZ schreef:
Hij moet overigens ook nodig naar de smid (deze zou vorige week woensdag komen, maar er was wat tussen gekomen, morgen zijn ze alsnog aan de beurt), denk ook dat daar een stukje met "knikkende knieën" lopen vandaan komt :)

Zou dat echt binnen een week gaan?
Luistert het zo nauw?

Es war schön.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-24 22:58

Nielojram schreef:
DJZ schreef:

Zou dat echt binnen een week gaan?
Luistert het zo nauw?

Nee, maar dat zou best een reden kunnen zijn dat hij op deze manier loopt, omdat de teen veel te lang is en hij daardoor niet goed kan afrollen :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie