To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Ayasha
Blogger
Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 14:04

Sam is officieel op wedstrijdpensioen en mogelijk volledig op pensioen dus is Rêve begonnen aan haar 1e echte seizoen afgelopen zondag. Ze is vorig jaar wel eens een wedstrijdje mee geweest maar ik wist niet in welke mate ze dat nog onthouden had dus ik was best nerveus. :+

Even een klein beetje over Rêve: Rêve is bij ons geboren in 2014 en heeft zelf een 2 jarige zoon rond lopen. Ze zal ongeveer 1.58m hoog zijn. Haar vader is Ismir du Tilleul, haar moeder mijn eigen kwpn merrie Pretty woman (v. Erik).
Rêve had al vrij snel de bijnaam "Terror" en hoe braaf ze ook is... Ze vindt altijd wel een manier om die bijnaam eer aan te doen. := Ik ben eigenlijk echt enorm laks geweest met haar training waardoor ze niet zo ver staat als zou kunnen maar ze is een intelligente, werkwillige merrie dus dat komt wel goed. :j

We staken een rood lintje in de staart omdat ze op die wedstrijd vorig jaar enorm uit haalde naar paarden die te dicht kwamen en we gingen op stap. Laden ging goed (daar heeft ze al eens een eigen mening over.) en dus ging de knol mee naar Vliermaalroot voor haar eerste echte seizoen.
We reden voor een jury die normaal echt geen cadeau'tjes geeft en vielen twee keer net buiten de prijzen met 64.6 en 67.8% :+: De tweede proef voelde ze ook veel fijner. Als ze haar ontspanning nog iets meer vindt heb ik er alle vertrouwen in dat ze een plezier gaat zijn om mee op wedstrijd te gaan. :+: Maar ik kon niet meer van haar vragen dan ze me zondag gegeven heeft in mijn mening. :+:

Overigens, ja ik moet echt terug leren knotten. _O-

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
https://i.postimg.cc/nh1gh4J1/DSC-7810.jpg
Ik geloof dat ze hier wel aan kan wennen. <3
en filmpjes voor de liefhebbers waar je ziet dat er nog veel ruimte is voor verbetering. De aanleuning was erg onrustig omdat ze aan het beslissen was of ze nu moest rond kijken of gewoon kon ontspannen. :(:)
http://www.youtube.com/watch?v=ZlyOPgh4lEg
http://www.youtube.com/watch?v=1SG-CX0GQ98

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Eef_Bam
Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:34

Mooie merrie! Wat voor niveau rij je hier? Lijkt op een B proef in Nederland, maar het verbaasd me dat je de hele proef moet doorzitten. Lijkt me op dat niveau veel logischer om licht te rijden, of is dat vrije keuze?

Ayasha
Blogger
Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 14:42

Het is B ja. :) onze proeven werken anders. Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar doorzitten maar er wordt inderdaad al vanaf de laagste proef gevraagd dat we grotendeels door rijden. Je hoort mijn lezer zeggen welke lijnen ik moet lichtrijden en welke doorzitten. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Mars
Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:28

Zo gaaf om jullie te zien knallen op wedstrijd, jullie gaan ver komen!!

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:45

De eerste winstpunten zijn binnen :D

Mooie proef hoor, fijn gereden voor een eerste officiële wedstrijd. Ze is inderdaad nog wat aan het zoeken maar toont wel fijn. Fijne galop ook, lijkt me best comfortabel. Beter dan mijn springgefokte met zijn knie-actie van een tijger soms :=


Heb je gevlochten met draad of stiekjes? Herinner me dat ik eens foto's zou maken van mijn kerel met zijn dikke manen, maar ben sedert eind november ermee aan het revalideren van een lichte blessure aan het check ligament. Dus geen nood aan vlechten gehad de laatste maanden. Kan niet zeggen dat ik dat gemist heb.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 17:16

Varekaj: Haha, dat heb ik nog gehoord deze week maar die galop zou je nog wel eens kunnen tegen vallen als je er de 1e keer op zit. _O- _O- Heb je al ooit een PRE of ander barok paard gereden? :D

Ze was echt fantastisch braaf. Ze vond het allemaal enorm spannend maar ze doet zo haar best. <3 Ze heeft op niemand meer gemept, alleen vindt ze naar binnen gaan eng. Ze vindt dat hekje dat "naar achteren staat" eng om één of andere reden. :?

Ik heb met elastiekjes gevlochten maar had een nieuwe manier geprobeerd. Die is dus niet voor herhaling vatbaar. Normaal doe ik helemaal door vlechten, door steken en dan mee nemen in de volgende knot. Dat bleef wel goed zitten. Nu had ik vier slagen gevlochten en dan de losse manen door gestoken maar dat werkt dus niet met Rêve haar manen. := Ze schuiven er uit en dan valt je knot dus los. :+ Ze is 5 keer omhoog gegaan tijdens het vlechten en ik ben letterlijk niet zo handig dus met naald en draad vlechten zie ik niet zo zitten. :o Elastiekjes zijn al moeilijk omdat ik ze niet goed er om heen krijg met links. (je beseft pas hoe vaak je twee handen gebruikt als eentje nutteloos wordt)

Mars: :+: als we tot niveau 3 komen is het goed. :D Ik heb geen ambities om nationaal te gaan. :o :o Dat kan mijn hoofd niet meer aan. :o

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 18:37

Zijn quick knots geen optie? Ikzelf gebruik het niet maar je hebt er XL in, die gaan wel lukken denk ik met haar pingpongballen.

Icaro springt eigenlijk omhoog ipv voorwaarts, met best wel knie-actie. Hoog tillen maar niet wegzwaaien. Ik vind 'm super comfortabel, anderen vinden de galop een crime.

Mirjam79
Berichten: 1697
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 18:47

Wederom een erg mooi beeld! Super gedaan

Marije fan de Nysted meer dan 10 jaar van je mogen genieten. Helaas heb ik afscheid van je moeten nemen. Rust zacht maffe merrie.
Wat is het ongelooflijk waar "je weet pas wat je mist, als het er niet meer is"...

Anoniem

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:35

Leuk dat je de filmpjes erbij gedaan hebt! Knap gedaan allebei! <3

Unwritten
Berichten: 32
Geregistreerd: 14-03-22

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:42

Knappe knappe Rêve, wat heerlijk om jullie zo samen te zien Kath!

Muga
Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:44

Fijn beeld hoor!! Trots op jullie!

So much <3

Neon
Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:03

Ziet er netjes uit

Jessix
Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:28

Kijk dat is alvast een goed begin! Op naar een mooie wedstrijd carrière samen.

Morganlefay
Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:39

Je zou kunnen kiezen voor een Fjordenboog. Hoef je niet te knotten.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:40

Of een hengstenvlecht als dat lukt?

Heb je geen opmerking gehad op de rode strik? Hier moet die eruit voor je de ring in gaat.

jokari
Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:52

Ze oogt ineens wel echt groot, na Sammie. :')
Ze is móói. <3 En ik zie jou erg graag rijden, zo veel vriendelijker dan wat vaak te zien is op wedstrijden. Ik heb een hékel aan dressuurwedstrijden kijken omdat ik driekwart van de ruiters van hun paard wil sleuren. :') Niet bij jou. <3

Ayasha
Blogger
Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 22:27

Varekaj schreef:
Zijn quick knots geen optie? Ikzelf gebruik het niet maar je hebt er XL in, die gaan wel lukken denk ik met haar pingpongballen.

Icaro springt eigenlijk omhoog ipv voorwaarts, met best wel knie-actie. Hoog tillen maar niet wegzwaaien. Ik vind 'm super comfortabel, anderen vinden de galop een crime.

Misschien moet ik eens een zakje kopen om het te proberen.

Rêve voel je zelfs in deze galop enorm springen. Ze zet enorm af met haar achterhand en heb je die kont al eens bekeken? _O-


Mirjam79 schreef:
Wederom een erg mooi beeld! Super gedaan

Dankjewel :+:


Adelaide71 schreef:
Leuk dat je de filmpjes erbij gedaan hebt! Knap gedaan allebei! <3

Mijn achterban stopt met foto’s maken als Rêve dreigt zich er uit te trekken Ivm kunnen helpen je ziet het filmpje ook wat onstabieler worden elke keer dat ze even druk doet. Dus een filmpje geeft een completer beeld.


Unwritten schreef:
Knappe knappe Rêve, wat heerlijk om jullie zo samen te zien Kath!

Wie had dat gedacht hè, van onze kleine terrorist. <3


Muga schreef:
Fijn beeld hoor!! Trots op jullie!


Neon schreef:
Ziet er netjes uit


Thx!


Jessix schreef:
Kijk dat is alvast een goed begin! Op naar een mooie wedstrijd carrière samen.

Het zal wel met ups en downs gaan maar ze komt er wel inderdaad . :+:


Morganlefay schreef:
Je zou kunnen kiezen voor een Fjordenboog. Hoef je niet te knotten.

Daar is ze zondag bijna mee geëindigd zondag ja. :o Sam had ook om die reden die boog. _O-


Varekaj schreef:
Of een hengstenvlecht als dat lukt?

Heb je geen opmerking gehad op de rode strik? Hier moet die eruit voor je de ring in gaat.

Die schuift er nog sneller uit. Zelfs met gel en naaien. :=

Ik had het nagevraagd bij de commissie en voor hun mocht het blijven zitten. Ook geen commentaar op gehad.


jokari schreef:
Ze oogt ineens wel echt groot, na Sammie. :')
Ze is móói. <3 En ik zie jou erg graag rijden, zo veel vriendelijker dan wat vaak te zien is op wedstrijden. Ik heb een hékel aan dressuurwedstrijden kijken omdat ik driekwart van de ruiters van hun paard wil sleuren. :') Niet bij jou. <3


_O- ze is ook wel een stukje groter. :))

Wat een mooi compliment… dankjewel :+:

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

maartje_h
Berichten: 8068
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:35

Ik hou van jouw rijstijl <3.
Fijn,vriendelijk beeld ..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:01

Rêve is toch een dame, dan mag een mooi rond stel billen toch geen probleem zijn :D

Ik ben dat opspringen gewoon, mij valt het nauwelijks nog op. Ik weet dat ik bij het aanspringen vooral echt op voorwaarts denken moet nadruk leggen zodat hij naar voor ruimte pakt ipv omhoog te gaan en de eerste pas qua ter plekke te maken. Zowel in draf als galop. Voor mij is de galop een zetel, en hij kan meer dan genoeg lengte maken in zijn passen als hij het wil. Het effectief doen vindt hij meer iets voor in de cross.

ruitje
Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:18

Wat een mooi beeld. Gek, voor mij blijft Reve in mijn hoofd altijd nog ' jouw veulen' of jouw jonge paard en nu denk ik: goh, die is echt volwassen haha :+

We worden oud :')

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Ayasha
Blogger
Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-23 14:30

maartje_h schreef:
Ik hou van jouw rijstijl <3.
Fijn,vriendelijk beeld ..

:+: Dankjewel, ik zag net een filmpje op facebook met de schedel van een paard en daar zag je heel duidelijk dat zelfs doorhangende teugel al inwerking op de mond geeft. En hoe snel het paard de kaakspieren moet aanspannen (waardoor je ontspanning per definitie weg is.) bij "contact". Ik vond het wel mooi om te zien dat ook met doorhangende teugel er duidelijk invloed op het bit was bij beweging.


Varekaj schreef:
Rêve is toch een dame, dan mag een mooi rond stel billen toch geen probleem zijn :D

Ik ben dat opspringen gewoon, mij valt het nauwelijks nog op. Ik weet dat ik bij het aanspringen vooral echt op voorwaarts denken moet nadruk leggen zodat hij naar voor ruimte pakt ipv omhoog te gaan en de eerste pas qua ter plekke te maken. Zowel in draf als galop. Voor mij is de galop een zetel, en hij kan meer dan genoeg lengte maken in zijn passen als hij het wil. Het effectief doen vindt hij meer iets voor in de cross.

Wel als ze hoofdzakelijk spier zijn en ze je katapulteert. _O- _O-

Als we Rêve willen verzamelen gaat ze ook ter plekke staan hupsen, dan komt ze misschien 10cm per pas vooruit. De eerste keer dat Chris zei "probeer eens te verzamelen" deed ze dat en ik schoot in de lach omdat het zo'n typische Rêve actie is... Ze heeft zwart en wit... Niks er tussen in. _O- En Chris heel droog "ehm, misschien iets minder verzamelen..." en tja doseren is een dingetje. Dus ze kan verzamelen als weinig andere paarden maar niet op een nuttige manier momenteel. _O- Want zodra je haar er iets uit wil rijden springt ze naar voren in haar normale galop. _O- Je kan dus kiezen tussen wat ze hier in de proef doet of halvelinge ter plaatse galopperen. _O-

Chris mompelde na drie pogingen iets van "merrie's......."


ruitje schreef:
Wat een mooi beeld. Gek, voor mij blijft Reve in mijn hoofd altijd nog ' jouw veulen' of jouw jonge paard en nu denk ik: goh, die is echt volwassen haha :+

We worden oud :')

Ja, voor mij is dat ook een ramp, ze blijft mijn "baby". Ze kan dan, vooral als ze iets uit gestoken heeft, ook nog zo ontzettend "jong" kijken... :+ Maar het veulen heeft zelf al een twenter rond lopen. :oo

Ja... We worden echt oud... :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 17:52

Ze is ook alweer 9 jaar zeg, tijd vliegt!

Qua stijl rij je inderdaad heel vriendelijk en ik geloof best dat een bit al heel snel effect heeft in een mond. Het is immers toch nog altijd een gewicht waar wij dan ook nog eens druk of invloed op gaan uitoefenen. Ik zie liever een hele zachte, correcte verbinding met soms een los momentje maar een fijne hand met een fijn paard dan een hele losse verbinding waar constant snokjes aan gegeven worden. Vorig weekend nog zo eentje in de ring gehad...

Als ze vanzelf al verzamelen aanbieden hebben ze iig de klik al dat ze kunnen zitten en er een basis spiermassa voor hebben. Het is een kwestie van tijd om die dosering diets te maken en de voorwaarde stroming erin te krijgen én te laten volhouden en dan komt dat wel vanzelf. Volgens mij ben je voor het einde van het seizoen dit niveau met 2 vingers in de neus doorgefietst.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 16:33

Ja ze is hier onrustig met haar hoofd omdat ze niet kon beslissen of ze terug wilde naar de rest of naar mij ging luisteren. _O- Maar normaal gesproken loopt ze rustiger met haar hoofd en zijn de boogjes in mijn teugels eigenlijk constant hetzelfde. Ze reageert ook op het verschuiven van mijn hand (wat natuurlijk de teugel verschuift in de bitring en dus een wijziging aan brengt op de ligging in de mond.) dus ik geloof het echt niet meer dat je geen aanleuning kan hebben tenzij je X gram voelt. :o

Ik vrees er een beetje voor dat ze haar iets te snel door dit niveau gaan sturen. := Ze kan wijken, voltes tien m in galop en stap galop zijn in theorie geen probleem (gaan geen probleem meer zijn tegen het einde van het seizoen) maar galop-stap en middendraf zijn een ander paar mouwen... := Nu zou dat ook wel snel kunnen gaan nu ik haar echt aan het trainen ben. := Tot nu toe heeft de training vooral bestaan uit "we gaan het eens proberen" ipv echt doelgericht aan dingen te werken. :o :o :o (heb ik al gezegd dat ik een hele lakse ruiter ben? _O- )

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:36

Je hebt op niveau 1 ook proeven zonder die overgangen stap-galop en galop-stap. Je kan daarmee starten en naarmate het seizoen vordert eens inschrijven als ze die organiseren. Tenzij die er overal tussen zit. En zelfs al ga je over en loopt ze daar nog tegenaan, toch niemand die daar een probleem van maakt? Ze leert het op eigen tempo, dat onderdeel kan ze vast wel goedmaken met de rest. Er zijn er genoeg die die overgangen niet in de vingers hebben en toch fijn rondrijden voor de rest. Ze gaan pas echt doorwegen in niveau 2 als ik me goed herinner, dat is nog meer dan tijd zat.

Riel
Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:40

Wat een prachtig resultaat! Je rijdt haar super vriendelijk en ik ben fan van jullie! Rêve is prachtig! Jullie zijn een topcombi!

Heel veel succes en plezier samen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 21 bezoekers