Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 22:07

Afgelopen woensdag is mijn stiefvader nog eens foto's komen maken van Rêve. Ik ben stilaan aan het overwegen om haar mee op wedstrijd te nemen maar ik wil haar manen niet knippen dus ik moest even oefenen met knotten. De conclusie is dat ik nog meer moet oefenen. _O-

Rêve is inmiddels 8, is er even tussen uit geweest door haar veulen maar is inmiddels weer goed op weg. Waar ik Sam eerder moet remmen is Rêve haar motto eerder "als ik er vandaag niet kom dan morgen wel." en zulke paarden ben ik niet gewoon dus dat is flink aanpassen voor mij. _O- Het losse teugeltje dat vaak te zien is, is bewust. Dat hoort een beetje bij mijn "manier van opleiden" en komt allemaal goed. :)
In galop zie je me op veel foto's wat staan in de beugels, dat is om mijn eigen rug te sparen en om haar wat te "helpen". Galop is vooralsnog ons moeilijkste punt. (door blijven galopperen)

1.Afbeelding
https://i.postimg.cc/QCLqX40S/DSC-3650.jpg
2.Afbeelding
https://i.postimg.cc/T2rsKggh/DSC-3781.jpg
https://i.postimg.cc/WpHdJqVL/DSC-3785.jpg
3.Afbeelding
https://i.postimg.cc/x1HNQfWr/DSC-3826.jpg
https://i.postimg.cc/FRnHc82g/DSC-3827.jpg
4.Afbeelding
https://i.postimg.cc/NM91z5WW/DSC-3874.jpg
https://i.postimg.cc/FKgtJHWX/DSC-3885.jpg
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
https://i.postimg.cc/L84YYJ6j/DSC-3980.jpg
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
11.Afbeelding
12.Afbeelding
13.Afbeelding
14.Afbeelding
Blij met mijn moppie <3
15.Afbeelding
https://i.postimg.cc/wxtSz2Xm/DSC-4079.jpg

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:12

Wat een heerlijke foto's! Het plezier straalt eraf. Jullie gaan het echt wel redden samen! Gewoon doen!

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:13

Leuke combi zijn jullie toch altijd! *\o/* Ik zou zeker wedstrijden met haar gaan starten, wat is haar niveau nu eigenlijk? En hoe vertaald dat naar het Nederlandse niveau?

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:24

Nou, dat ziet er toch al heel prima uit? Gaat vast helemaal goed komen met jullie. Je past er ook mooi op trouwens.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 22:24

Muga schreef:
Wat een heerlijke foto's! Het plezier straalt eraf. Jullie gaan het echt wel redden samen! Gewoon doen!

Haha, de eerste keren gaan we gewoon rond proberen te komen. _O- In Belgie is het momenteel meteen alles er op en er aan en ik verwacht wel dat ze wat gaat kijken. :D

E4D schreef:
Leuke combi zijn jullie toch altijd! *\o/* Ik zou zeker wedstrijden met haar gaan starten, wat is haar niveau nu eigenlijk? En hoe vertaald dat naar het Nederlandse niveau?

Uhm. Ze gaat beginnen op b niveau op wedstrijd. Ze zit ergens rond de L voor jullie denk ik maar dan zou ik eerst eens proeven van jullie moeten lezen.

Ze kan nette overgangen maken op de letter. Galop-draf gaat nog wat hectisch maar wordt beter en beter. Ze snapt SB in draf, kan wijken in draf en ik ben nu bezig met travers aan te leren omdat ik hoop haar zo samen met tempowisselingen scherper te krijgen en meer controle over haar lijf te krijgen.

Galop is echt ons grootste ‘punt’ om het niveau te bepalen. In niveau 1 (jullie L2/M) moeten we eenvoudige wissels rijden en galop-stap lukt niet omdat ze nog niet scherp genoeg aan mijn been te krijgen is in galop om die verzameling er in te krijgen. Nu verklein ik de volte om het op die manier iets verzameld te krijgen.

Ik zou gokken dat ze L2 klaar is. Middendraf mag nog iets meer verschil tonen maar daar maak ik me niet zoveel zorgen om. Ik denk dat Chris dat in 1 les opgelost heeft. _O-

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:34

Tijd dus om haar eens mee te nemen naar Chris. :D

Zo te zien zit er een goede motor op. Nu nog haar turboknop vinden. Of je moet die knop bij Sam weghalen en er bij haar opzetten. :+

Rocamor

Berichten: 10852
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:42

De dame wordt ook steeds mooier. Ik ben zo benieuwd hoe zij eruit ziet (buffel) eens je haar op hetzelfde niveau zult hebben als Sammeke

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:44

Niet normaal wat is ze knap <3 (lijkt ze zelf ook te weten)

En wat een mooi stel zijn jullie samen, steeds dat oortje op jou… dat gaat echt wel goed komen samen op wedstrijd!

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:51

Ze is toch zo knap <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 00:21

petraaken schreef:
Tijd dus om haar eens mee te nemen naar Chris. :D

Zo te zien zit er een goede motor op. Nu nog haar turboknop vinden. Of je moet die knop bij Sam weghalen en er bij haar opzetten. :+

:j sowieso moet ze nog eens mee. Haar mee terug krijgen is het issue. _O-

Kunnen we de helft van Sam zijn koppel op Rêve zetten denk je? :))
Ze krijgt al olie en haver. Wil haar nu eens coppra bij geven. En heb florian energizer gevonden. Dat vond ik ook interessant. Ze wíl nl wel. Ze doet echt haar best. Dus ik wil kijken of ik haar via voeding toch nog meer kan voorzien van energie.


Rocamor schreef:
De dame wordt ook steeds mooier. Ik ben zo benieuwd hoe zij eruit ziet (buffel) eens je haar op hetzelfde niveau zult hebben als Sammeke

Daar ben ik ook benieuwd naar. En of je mij nog gaat zien zitten tegen die tijd. _O-
En toch is ze zo licht in het mondje. <3


Mars schreef:
Niet normaal wat is ze knap <3 (lijkt ze zelf ook te weten)

En wat een mooi stel zijn jullie samen, steeds dat oortje op jou… dat gaat echt wel goed komen samen op wedstrijd!

:j heel goed. En ook hoe sterk ze exact is. Alles wat ze doet, moet je verdienen. Als je eist krijg je in het beste geval niks en in het slechtste geval een hap zand. _O- Maar dat hoort gewoon bij haar. :+:


BaileyMix schreef:
Ze is toch zo knap <3

:+: mijn krachtpatser.... Ben benieuwd hoeveel haar zoon van haar massa mee gekregen heeft. :+:

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 06:13

Reve is zo knap!! En jullie zijn een hele fijne combi! <3

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 08:11

Jouw madammeke is goed op conditie zo te zien, ondanks het feit dat ze een veulen aan de voet heeft gehad. Weet ook dat kindlief niet zoals mams een terror :+veulen is

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:40

Ze is erg mooi !
En groot. :D

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:44

Wat heb jij toch een prachtige zit

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 17:26

loez schreef:
Reve is zo knap!! En jullie zijn een hele fijne combi! <3

<3 Vandaag heeft ze lekker vrij gehad. Ze heeft goed gewerkt deze week.


Morganlefay schreef:
Jouw madammeke is goed op conditie zo te zien, ondanks het feit dat ze een veulen aan de voet heeft gehad. Weet ook dat kindlief niet zoals mams een terror :+veulen is

Het begint. :j het lijkt er op dat we in augustus de eerste poging gaan wagen. _O- Maar again: verwacht er maar niet te veel van want voor hetzelfde geld besluit ze dat hekjes bijten. :)) :)) Ik wil haar gewoon rond krijgen, al moet ik haar aan een los teugeltje rond sturen. _O-
Haar zoon lijkt wat makkelijker in de hand te houden vooralsnog. :j Hij is ook wel dominant, net als zijn moeder. :=

jokari schreef:
Ze is erg mooi !
En groot. :D

:)) Ik vermoed dat ze 1.58/1.60 zal zijn nu ik haar langs mijn moeder gezien heb. Tis gewoon een hele hoop paard voor zo'n kleintje en ik ben heel weinig mens. _O-

purny schreef:
Wat heb jij toch een prachtige zit

:o Dankje... Ik hoop dat ik mijn benen nog beter lang kan houden als ik haar wat lichter op de hulpen heb. Daar stoor ik me dan weer wezenloos aan. :+ Want daardoor blijf ik niet op mijn kont zitten. :=

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:33

Jullie zijn prachtig samen, Rêve is haar zwangerschap niet aan te zien zo mooi is ze. Succes!

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:50

Jullie blijven een prachtig setje zo samen!

Voor het scherper maken zou ik adviseren haar iets minder vet te laten zijn. Al dat gewicht maakt werken zwaarder. Wij mensen merken dat ook meteen met sporten. Net ff 30-50 kilo er af kan veel schelen. Vind haar persoonlijk te dik/op het randje.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 17:57

pien_2010 schreef:
Jullie zijn prachtig samen, Rêve is haar zwangerschap niet aan te zien zo mooi is ze. Succes!

Toen ze drachtig was oogde ze al niet drachtig. _O- _O- Je ziet het alleen aan haar uier eigenlijk, die is wat groter dan ie was voor de dracht.


Hannanas schreef:
Jullie blijven een prachtig setje zo samen!

Voor het scherper maken zou ik adviseren haar iets minder vet te laten zijn. Al dat gewicht maakt werken zwaarder. Wij mensen merken dat ook meteen met sporten. Net ff 30-50 kilo er af kan veel schelen. Vind haar persoonlijk te dik/op het randje.

Gezien je haar ribben gewoon kan voelen vind ik er eerlijk gezegd niks te dik aan. :o Ik heb haar de afgelopen maand bij gevoerd omdat de ribben redelijk goed zichtbaar waren. :o
Omdat de ribben zichtbaar waren heb ik haar bijgevoerd omdat ik dacht dat ze misschien gewoon letterlijk energie te kort kwam. :o

Vind je haar hier ook te dik?

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:02

Leuke merrie, ziet er goed uit de foto's!

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:18

Als ik die foto's zie van met knotten, of manen los, dan krijg ik de neiging om te roepen.. schaar in de manen, sokken er af en hup op wedstrijd met dat paard

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:45

Ken je de proeven van de LRV Ayasha? Dat zijn dezelfde als in NL.

B kan je vergelijken met niv. 0, en L1/L2/M1 met niv. 1
De stappen binnen PSV zijn wat groter dan binnen LRV/NL. Tot en met L1 mogen wij nog zelf kiezen of we de gehele proef lichtrijden of doorzitten tenzij anders gevraagd. Bij PSV is dat gelijk vanaf het laagste niveau doorzitten.
Wijken minimaal 5m en dan rechtuit is in L1, wijken van D of G tot de hoek vanaf L2. De overgang stap-galop en galop-stap zit al in Niv 1 bij PSV, bij KNHS/LRV is dat ten vroegste M1 als ik het goed heb.
Z2/ZZ kan je dan weer gelijk trekken met niv 3 ongeveer.

Wat is het probleem juist bij het vlechten? Te dikke manen kan je uitdunnen. Een dikke basis aan de manenkam en dunner onderin los ik op door bovenin iets strakker aan te trekken en een bredere basis per knot (een kambreedte doe ik zelf). En verder gel op waterbasis erin en dan vlechten. Houdt de plekjes weg en in toom en vlecht ook strakker. En ik vlecht met naald en draad.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 13:17

Elisa2 schreef:
Leuke merrie, ziet er goed uit de foto's!

Thx!


Flevolander schreef:
Als ik die foto's zie van met knotten, of manen los, dan krijg ik de neiging om te roepen.. schaar in de manen, sokken er af en hup op wedstrijd met dat paard

Er gaat geen schaar in de manen en al evemin in de sokken. Die sokken hebben een functie. :) en knotten kan ook met de lange manen. :D De Lange manen zijn ideaal tegen vliegen. :j

waarschijnlijk gaat ze eind augustus de 1e keer mee. Moet alleen nog beslissen of ik haar 1 of 2 proeven mee neem. :D


Varekaj schreef:
Ken je de proeven van de LRV Ayasha? Dat zijn dezelfde als in NL.

B kan je vergelijken met niv. 0, en L1/L2/M1 met niv. 1
De stappen binnen PSV zijn wat groter dan binnen LRV/NL. Tot en met L1 mogen wij nog zelf kiezen of we de gehele proef lichtrijden of doorzitten tenzij anders gevraagd. Bij PSV is dat gelijk vanaf het laagste niveau doorzitten.
Wijken minimaal 5m en dan rechtuit is in L1, wijken van D of G tot de hoek vanaf L2. De overgang stap-galop en galop-stap zit al in Niv 1 bij PSV, bij KNHS/LRV is dat ten vroegste M1 als ik het goed heb.
Z2/ZZ kan je dan weer gelijk trekken met niv 3 ongeveer.

Wat is het probleem juist bij het vlechten? Te dikke manen kan je uitdunnen. Een dikke basis aan de manenkam en dunner onderin los ik op door bovenin iets strakker aan te trekken en een bredere basis per knot (een kambreedte doe ik zelf). En verder gel op waterbasis erin en dan vlechten. Houdt de plekjes weg en in toom en vlecht ook strakker. En ik vlecht met naald en draad.

Het probleem bij het vlechten is dat ik maar één hand heb die doet wat ik vraag. :+

De andere kan ik alleen gebruiken om iets tegen te houden. Ik moet juist wat minder strak vlechten. :D toen werden ze mooier. De knotjes moeten ‘af kunnen hangen’ zeg maar. Ik vlocht te strak.

Ik heb nooit LRV gereden dus die proeven ken ik ook niet. :o

Ik ken de LRV proeven ook niet helaas.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:00

Even kort overzichtje dan :D

De B is stappen, draven, galop en in elke gang een paar passen verruimen. Altijd lichtrijden tenzij anders gevraagd. Geen zijgangen.

De L1 is minimaal 5m wijken, in alle gangen paar passen verruimen. In draf is dat op een diagonaal, in galop tijdens een grote volte bij E of B. Lichtrijden of doorzitten vrije keuze,tenzij anders gevraagd.
L2 is doorzitten tenzij anders gevraagd. Wijken van middellijn tot hoekletter. Verruimen nu een volledige lijn. Schoudervoor zit er denk ik ook bij. Ook andere voltes dan de standaard 20m.

Vanaf M en hoger heb je dan de rest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:05

Ziet er super uit, Kath <3. Rêve is een knapperd.

Je zou eventueel ook een merrievlecht kunnen maken ipv knotten :).

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 15:00

Varekaj schreef:
Even kort overzichtje dan :D

De B is stappen, draven, galop en in elke gang een paar passen verruimen. Altijd lichtrijden tenzij anders gevraagd. Geen zijgangen.

De L1 is minimaal 5m wijken, in alle gangen paar passen verruimen. In draf is dat op een diagonaal, in galop tijdens een grote volte bij E of B. Lichtrijden of doorzitten vrije keuze,tenzij anders gevraagd.
L2 is doorzitten tenzij anders gevraagd. Wijken van middellijn tot hoekletter. Verruimen nu een volledige lijn. Schoudervoor zit er denk ik ook bij. Ook andere voltes dan de standaard 20m.

Vanaf M en hoger heb je dan de rest.

Verruimen zal ons vooralsnog niet meer dan een 5 op leveren omdat ze wat dat betreft zeg maar echt barok is. :+ Ze heeft wat meer tijd nodig om dat stukje te ontwikkelen in draf en die krijgt ze ook. Ik denk niet dat dat een zwak punt" gaat blijven. Het muntje moet gewoon even vallen. In galop is het andersom. _O- daar kan ze heel goed verruimen maar vindt ze verzamelen onzin. :)) (ja ik snap dat een paard niet denkt in "zin en onzin".)
Maar al de rest van de L2 kan ze gewoon. Wijken doet ze erg goed. Daar is ze heel enthousiast in. _O- In principe kan ze alles ook tijdens het doorzitten trouwens. (ik zit liever door dan dat ik licht rijd).
Mijn bak is maar iets van 16m breed dus een volte van 10 a 12m kan ze in galop en in draf lukt 8 haar perfect. Schoudervoor is geen probleem. Schouderbinnenwaarts moet ze soms nog even over nadenken maar goed, dit is allemaal in de achtertuin.

Of ze dat alles ook nog herinnert als ze bloemen en hekjes ziet is maar af te wachten. _O-


_San87_ schreef:
Ziet er super uit, Kath <3. Rêve is een knapperd.

Je zou eventueel ook een merrievlecht kunnen maken ipv knotten :).

Dat is inderdaad ook een optie. Alleen moet ik dan met (echte) gel gaan werken vrees ik en/of naaien. Rêve heeft echt hele gekke manen. := Glad en stijf... Tenzij je een hengstenvlecht dus goed verankerd glijdt ie er zo uit. >;) (dat was mijn eerste ide want dat vind ik persoonlijk mooier dan knotten bij een type als Rêve).

Ik heb nu wel van die speciale gel zoals Varekaj hierboven zegt, Misschien blijft de vlecht daarmee wel zitten, dat kan ik een dezer dagen eens proberen. :j