Merci in PS Ombre navy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
R_emkee
Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Merci in PS Ombre navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-21 22:01

Hoi hoi, *\o/*
[ img ]

Afgelopen weekend heb ik een stalgenootje mijn camera in der handen gedrukt :P En het is nog geslaagd ook! _/-\o_ *\o/*
Merci is een 4,5 jarige merrie uit een El salvador x Cavalier volledig spring gefokt dus. We rijden zo'n 3 a 4 x per week en pakken her en der wat wedstrijdjes mee en oefenparcoursen. 8-) Lekker rustig aan dus. Merci bouwt vrij snel spanning op en word dan wat strak in der bovenlijn en gaat kantellen. :j

Bekijk hier onze foto's maar is en beoordeel zelf maar wat jullie ervan vinden :D

Eerst nog even lekker lengte in der hals. (geen halsstrekken)
Laatst op wedstrijd hebben we beide proeven een 8 voor het halsstrekken gekregen. :D
[ img ]

[ img ]

We gingen daarna werken aan haar midden draf dit vinden we samen nog lastig.
<3 Schouders wel zelf ontspannen houden.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hierna nog de galop meegepakt. Al pak ik die ook al vrij snel in het begin want daar word ze fijner van ;)
ZITTEN!! :+
[ img ]
:D To the camera :P
[ img ]

Hier nog even een verschil met 24-01-2021 en 16-10-2021 _/-\o_
[ img ]
[ img ]


Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:22

Dat ziet er fijn en ontspannen uit! Ik zou af en toe je handen nog iets hoger zetten, met een zachte ophouding naar boven, zodat ze haar kaak wat meer opent en er niet achter komt. Verder een heel fijn beeld!

Edit; met kaak openen bedoel ik de hoek van haar kaak/nek, niet daadwerkelijk haar mond openen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

_Sofie
Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Merci in PS Ombre navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:53

Wat een leuk dier :j En springt ook fijn! (Even in je SGW topic gespiekt)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

gonniee
Berichten: 503
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Merci in PS Ombre navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:44

lekker vooruit gegaan zeg! Ze kijkt ook veel fijner uit de ogen.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:46

Wat een fijn beeld om naar te kijken en een mooie vooruitgang!

Iriscope schreef:
Dat ziet er fijn en ontspannen uit! Ik zou af en toe je handen nog iets hoger zetten, met een zachte ophouding naar boven, zodat ze haar kaak wat meer opent en er niet achter komt. Verder een heel fijn beeld!

Edit; met kaak openen bedoel ik de hoek van haar kaak/nek, niet daadwerkelijk haar mond openen.


Hoofdhouding veranderen door het hoofd "op te tillen" met je handen is dus echt niet de juiste oplossing.... Dan hoor je met je been te doen

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:51

Optillen is niet wat ik zeg, ik zeg een ophouding naar boven maken, om de kaakruimte te openen. Dat is iets anders dan je handen maar hoog te zetten om te proberen oprichting te forceren.
Met een ophouding naar boven moedig je enkel het paard aan de ruimte bij zijn kaak/nek te openen en neus naar voren te brengen. Daarna blijf je het paard natuurlijk niet vasthouden, zoals je dat in geen enkele oefening zou moeten doen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:01

Dat is zeker al een hele verbetering.
Eens met opmerking hierboven: probeer hem iets meer van je hand af te krijgen zodat hij zichzelf meer gaat dragen. Hij mag jouw hand niet als vijfde been gebruiken.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Toktokmiauw
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:24

Suzanne F. schreef:
Dat is zeker al een hele verbetering.
Eens met opmerking hierboven: probeer hem iets meer van je hand af te krijgen zodat hij zichzelf meer gaat dragen. Hij mag jouw hand niet als vijfde been gebruiken.


Best leuk om te zien hoe mensen toch andere dingen zien aan dezelfde foto’s.
Ik zie een paar die met fijn contact gereden wordt. Geen waslijntjes/slappe teugels, geen hard aangenomen/strakke teugels. Maar juist mooi op maat en een paard die na lijkt te geven met zijn neusje eruit. Fijn door de kaak lijkt het me zijn.
Zie ik ook een paard die nog niet helemaal in balans loopt, ja absoluut. Zo ook de spanning in zones die iets meer ontspannen zouden kunnen zijn. Maar dit heeft ook een stukje met kracht vs leeftijd en training te maken. Zo te zien ben je al op de goede weg TS!
Fijn beeld en knap setje zo

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:31

Toktokmiauw schreef:
Maar juist mooi op maat en een paard die na lijkt te geven met zijn neusje eruit. Fijn door de kaak lijkt het me zijn.
Zie ik ook een paard die nog niet helemaal in balans loopt, ja absoluut. Zo ook de spanning in zones die iets meer ontspannen zouden kunnen zijn.


Ik vind hem juist (op een enkele foto na) niet genoeg nageeflijk en door de kaak. Het ontbreken van balans kan ik me in vinden maar dat zoekt hij nu teveel op de hand van de ruiter. Spanning herken ik niet op de foto’s. Ik zou hem juist wat actiever willen zien, wat vlugger vanuit het achterbeen. Ik denk alleen dat ze dat op dit moment allemaal in haar hand krijgt en dat hij zich sterk gaat maken als je hem actiever maakt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

LaDonna75
Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Merci in PS Ombre navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:48

Jullie gaan lekker! Mooi die opbouw vanaf vorig jaar te zien.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

R_emkee
Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Merci in PS Ombre navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-21 14:32

Wat een leuke reacties :D
Haha ik dacht ik laat jullie ff sparren erover ;)
Waar merci en ik tegen aanlopen is inderdaad dat ze graag op voorhand loopt en duikbootje spelen. Als ze 1 maal loopt heb ik gewoon licht contact met der mond en geen 600 kilo of niks. Maar ga ik wat meer vragen wil ze zich er graag uittrekken kan zijn omhoog met der hoofd of juist naar beneden/ naar voren. Als ik daar niet in mee ga geeft ze op en zakt weer netjes in me hand dus ik ga niet terug trekken.

We nemen zo nu en dan wat stukjes wijken mee en proberen pasje achterwaarts spelenderwijs mee te pakken. Verder is haar galop megaaa en daar word ze wel echt sterk hahahah

R_emkee
Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Merci in PS Ombre navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-21 19:35

Wij zijn nu hard opzoek ook naar een ander dressuurzadel.
dus heb je iets liggen ? ;)

R_emkee
Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Merci in PS Ombre navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 18:51

Verder mensen nog tips of aandachtspunten? :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers