Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-21 20:07

De vorige topics kregen we natuurlijk zowel positief als negatief commentaar!

Dit is logisch het kan niet alleen maar rozengeur zijn. Wat ik wel weet is dat ik deze dame nog steeds met liefde begeleid naar een respectvolle ruiter en zij binnenkort toch de Bixie zal starten met Fritsie!

Fritsie onze boef, maar wat houden we van hem.
[RIJ-ITP] Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Ook Amiga pakt ze nog steeds wel eens mee!
[RIJ-ITP] Mama's paard gepikt! Kleine boef net 5 jaar!


Fritsie en Jill! Het is buiten alles om ook haar beste vriendje! We zijn van stal verandert en wat is hij positief verandert zeg!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Maarja ook mama der paard moet je temmen en dat gebeurd dan ook!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 07-09-21 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:14

Wow wat goed dat ze met zo'n bbp zo goed kan blijven zitten zeg! Volgens mij is dat hartstikke leerzaam. Ik heb ook je anere topics gekeken maar leren gaat met vallen en opstaan, ik vind het goed dat ze dat van jongs af aan mee krijgt.

Earth het reisbureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:38

Stoer, hoor! Dat doet ze maar mooi even. En inderdaad hartstikke leerzaam. Fijn dat jullie nieuwe stek goed bevalt!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:24

Ja leuk, persoonlijk vind ik die hulpteugels een iets minder prettiger aanblik.
(ik hou het netjes, maar zijn ze echt nodig?)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Freekieee
Berichten: 1755
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:11

Oh dit is zo lief. Witte welshjes zijn de beste <3

Goedenmiddaghhh

kim_1990
Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:13

Wat een toffe combinatie!

Even over die hulpteugels:
Vooral bij de pony werken die amper in, ze hangen constant los, zelfs op de laatste foto met pony waarbij hij toch wel redelijk hoog komt met zijn hoofd doet de hulpteugel weinig. Ik zie er geen problemen mee, denk dat de hulpteugel er puur als "extra veiligheidje" omhangen. Ze doen zo goed als niet inwerken en wellicht dat dit puur is om de jongedame wat vertrouwen te geven?
Ik vind het een super leuke combi en heel prettig om naar te kijken, zelfs met de hulpteugel eraan :j

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 10:50

kwita schreef:
Ja leuk, persoonlijk vind ik die hulpteugels een iets minder prettiger aanblik.
(ik hou het netjes, maar zijn ze echt nodig?)

Liever dat dan rodeo. Ik heb wel wat foto's voor je van de merrie in vrijheid.

Het is geen constante druk en daarbij is het elastiek en dus meegaand. Ik vind het zelf een vrij vriendelijk hulpmiddel om het veilig te houden.

Ik denk niet dat deze paarden hier heel heftig van naar de knoppen zullen gaan. Ik denk dat als ik zeg dat dit eens in de 2 weken gebeurd dat dat veel is

Daarbij vind ik zelf dat de merrie vrij ver kan uitschuiven zonder dat er druk op staat.

Cinnepin
Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:39

Maar waarom er een kind op zetten als je het niet veilig acht?

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:49

Cinnepin schreef:
Maar waarom er een kind op zetten als je het niet veilig acht?

:') serieus? Als ts het niet veilig acht dan zou ze haar kind er niet op zetten lijkt me? Wat een gezeur om niks zeg.

Earth het reisbureau.

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:11

Longeren met bijzet is heel normaal maar zit er een kleine spruit op vinden we het gek. De bijzet hangt prima los dus waarom niet

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:14

Die pony ziet er nog steeds zo schattig uit, maar volgens mij is het echt een racemonster :D

Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als ze nog een jaar verder is, volgens mij groeien ze steeds meer naar elkaar toe :j

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:00

Earth schreef:
Cinnepin schreef:
Maar waarom er een kind op zetten als je het niet veilig acht?

:') serieus? Als ts het niet veilig acht dan zou ze haar kind er niet op zetten lijkt me? Wat een gezeur om niks zeg.


nee, ik twijfel geen moment of het diervriendelijk is het is haar kind en haar verantwoording... daarom hebben wij geen welsh. ik ben gewoon geen fan van die hulp teugels vandaar mijn vraag. En ook van een langzame pony kunnen ze vallen dus dat is ook geen vrij briefje.
Maar nogmaals ik wilde gewoon weten waarom, ts heeft dus wel erover nagedacht en niet zomaar een teugeltje extra er aan wat ik ook best vaak zie bij kittige welshjes en jonge popjes.en bij doorvragen is er geen idee waar dat ding voor dient! :9

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 15:22

Cinnepin schreef:
Maar waarom er een kind op zetten als je het niet veilig acht?

Bij mijn dochter zeer braaf, maar in het hogere werk explosief. Door een volwassene te handelen en niet door een kind.

Safety first zeg ik altijd. Dus als ze erop wilt gaat dit eromheen. Gelukkig is dit bij de grote 1x per maand.

Dit is die grote in het doorgaans leven. Dan snap je miss dat ondanks haar braafheid dat ik hem erom heb zitten.
[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 08-09-21 15:41, in het totaal 3 keer bewerkt

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 15:28

kwita schreef:
nee, ik twijfel geen moment of het diervriendelijk is het is haar kind en haar verantwoording... daarom hebben wij geen welsh. ik ben gewoon geen fan van die hulp teugels vandaar mijn vraag. En ook van een langzame pony kunnen ze vallen dus dat is ook geen vrij briefje.
Maar nogmaals ik wilde gewoon weten waarom, ts heeft dus wel erover nagedacht en niet zomaar een teugeltje extra er aan wat ik ook best vaak zie bij kittige welshjes en jonge popjes.en bij doorvragen is er geen idee waar dat ding voor dient! :9


Frits is als een half jarige door ons aangekocht van de markt. Hij was toen van mijn zusje. Dit is al 10 jaar geleden.

Mijn dochter is nu net 6 jaar.
Mijn zusje haar leven is drastisch verandert.

Het was dus kijken of ze een team konden vormen en wij hem niet hoefde te verkopen. Tuurlijk is het lastig, hij is heet, maar eerlijk nu.

Daarbij zit het hulpteugeltje eromheen en op een zeer vriendelijke manier, hij kan alle kanten op met zijn hoofd en zij kan hem opzich prima rijden.

Daarbij leer ik mijn dochter minimaal teugelcontact en deze hulpteugel geeft geen overdreven druk, maar gewoon gedoseerde zodat beide paarden het gevoel hebben dat ze daarnaartoe moeten lopen.

Ze zijn wat dat betreft correct gereden en zo hebben we geen mond trekken en geen versnellende paarden.

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 16:44

@earth: klopt helemaal en ze doet het gewoon echt super. Ik focus eigenlijk heel veel op houding en zit. Dit vind ik zelf heeeeeel belangrijk.

@Cullacino: Frits is vooral op deze plek keihard vooruit gegaan. Hij staat volop buiten en kan dus zijn ei kwijt in een groep van 5 paarden. Dit is oprecht een verbetering qua gedrag.

@Freekie: Hahahhahahahhaa ik wil hem vaak genoeg verkopen, maar mijn dochter is gek op hem. Daarom steken we er veel energie in om hem kindvriendelijk te krijgen.

@kim_1990: Ze zijn geweldig samen!

@Jester_: ik ben het onder de hand gewend. Ik hoef geen oeh of ahhhhh de hele tijd hoor, maar soms wordt er op zoveel slakken zout gelegd. Niet omdat het mijn eigen foto's zijn, maar ik denk dat ik qua kind, paarden enz gewoon een fijn en doordacht beeld overbreng. Ik snap de negatieve berichten soms niet, maar accepteer het. Ik zeg altijd "welkom in laliefpaardenland!"

@Gerlindie: Het is een geweldig diertje. Hij is stout op een positieve manier. Baldadig noemen wij het vooral! Qua kind vertrouw ik hem voor de volle 100% nu, maar hij is gewoon te snel voor haar. Hij gaat ook echt hard en zij vind het geweldig.

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:53

Zo schattig! Zeker met de witte, echt heel cute

StalNollie
Berichten: 9074
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:03

Jester_ schreef:
Longeren met bijzet is heel normaal maar zit er een kleine spruit op vinden we het gek. De bijzet hangt prima los dus waarom niet


Inderdaad dat! (in Duitsland zijn jonge kids zelfs verplicht hiermee te rijden)
Super netjes zo zonder beugels ook die leert het wel. Mooie combi.

oji
Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:59

GabberGill schreef:
Cinnepin schreef:
Maar waarom er een kind op zetten als je het niet veilig acht?

Bij mijn dochter zeer braaf, maar in het hogere werk explosief. Door een volwassene te handelen en niet door een kind.

Safety first zeg ik altijd. Dus als ze erop wilt gaat dit eromheen. Gelukkig is dit bij de grote 1x per maand.

Dit is die grote in het doorgaans leven. Dan snap je miss dat ondanks haar braafheid dat ik hem erom heb zitten.
[ [url=m/kjWyQb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uIAjhs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb niets tegen het elastiek bij de pony, maar als dit het normale gedrag van het paard is, snap ik überhaupt niet dat je er een kind van 6 op zet. Daar houdt een elastiekje ook niets aan.

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 19:31

Ik heb niets tegen het elastiek bij de pony, maar als dit het normale gedrag van het paard is, snap ik überhaupt niet dat je er een kind van 6 op zet. Daar houdt een elastiekje ook niets aan.[/quote]

Dat gedrag is in hoog werk. Waar ze op die manier afvloeit. Zo relaxt een hobbeltje doet ze geen vlieg kwaad met een stabiel elastiekje. Als je me voorgaande topics ziet zie je dat ze zonder aan de lijn rijdt. Dit paard luistert geweldig, maar in het hoge werk heeft ze dit gedrag, waardoor ik dit doe zodat ik zeker weet dat het voor haar voelt als een longeerronde. Hierin is namelijk alles bij haar bekend! Ho is ho, stap is stap, draf is draf en galop is galop en dit allemaal al zou er een hele kermis naast haar gaande zou zijn. Ze heeft nog nooit maar dan ook nog nooit een stap verkeerd gezet bij mijn dochter in bijna 2 jaar tijd en zo ook niet bij mijn 16 jarige verzorgster echt nog geen bokje. Aan de hand ook echt goud waard. Mijn kleine zou ermee over straat kunnen wandelen door ieder type verkeer en heel terugkomen.

Daarbij is er een reden dat dit paard zo reageert in het werk wat ik haar vraag en niet in dit simpele hobbelrondje.

Als dit paard zo was geweest had ik mijn kind er nooit maar dan ook nooit opgezet, maar waarom niet dit doen omdat ik weet wat ze zou kunnen doen(wat overigens ieder paard zou kunnen doen)?

Flevolander
Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:59

Jezus, wat een commentaar.. dat grietje weegt hooguit 20 kilo, en voelt voor zowel de pony als het paard als een vlieg op hun rug..

Wellicht is het een leuker idee om ts te complimenteren, met wat een mooie onafhankelijke zit ze haar dochter bij brengt door haar zo onbezorgd rond te laten hobbelen op zowel pony als het grote paard van haar moeder..

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-21 20:55

Flevolander schreef:
Jezus, wat een commentaar.. dat grietje weegt hooguit 20 kilo, en voelt voor zowel de pony als het paard als een vlieg op hun rug..

Wellicht is het een leuker idee om ts te complimenteren, met wat een mooie onafhankelijke zit ze haar dochter bij brengt door haar zo onbezorgd rond te laten hobbelen op zowel pony als het grote paard van haar moeder..

Dankjewel!

Ik ben gewend dat het altijd wat is. Je doet het in de paardenwereld nooit goed.

Elke keer als ik foto's heb bedenk ik me 30x of ik het wel wil plaatsen. Vele vonden het leuk haar te zien en daar deel je ze dan voor, omdat ze oprecht vooruit gaat en voor een 6 jarige heerlijk kan zitten en sturen.

Ook doen we er alles aan om het veilig en leuk te houden.

Soms vraag ik me af of ze op bokt denken dat ik mijn dochter graag richting Jupiter zie vertrekken of dat ze misschien snappen dat we de welsh al langer hebben dan ik mijn dochter heb en we nu proberen om daar een matchend team van te maken (wat naar mijn idee aardig lukt).

Ook is het algemeen bekend dat vele paarden met een kleintje veeeeeeeeel braver zijn dan wanneer ze hoog in het werk staan.

Ze is ook echt al sinds dat ze mini is een echte fritsfan! Oooh en hij overigens JillieFan!!!
[ img ]

[ img ]

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:49

Ik had ook zo’n paard. Explosief als hij hoger in het werk kwam, maar doodmak met kinderen.

Die welsh ziet er ook uit als een racemonster. Knap dier.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:08

Jezus wat een gezeik weer. Maar zeg niets over een bokker die met een slof rijd "om de aanleuning te stabiliseren" want die weet echt wel wat ze doet. :roll:

Knol wordt gelongeert met een bijzetje en kind mag meeliften. Is het dan klaar met gezeur over de bijzet? :+

Elastiek is zo ongeveer de meest gebruikte hulpteugel bij kinderpony's dus waarom daar zoveel commentaar op komt snap ik uberhaupt niet.

GabberGil: heerlijke foto's weer zo samen. Vind het erg jammer dat er altijd zo gezeurd wordt in jouw topics want IMO is dat gewoon nergens voor nodig. :\

Heb je ook duidelijkere foto's van de grote onder jou? (via PB mag ook, snap dat je ze niet publiek wil zetten, je hebt niet veel geluk met topics geloof ik :') ). Vind het een erg aansprekend dier om te zien.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Jillian nu een jaartje ouder, maar ook een stapje verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-21 15:51

@DiantaM: jaaaa het is een geweldig kinderpaard en ze doet het super met die kleine. Soms snap ik het gezeur ook niet meer.

@Ayasha: Ik heb maling aan de gemiddelde zeurkous hoor. Ik deel dit omdat ik het leuk vind en iemand met een goede blik kan dit waarderen.

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-21 16:29



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xPabloBokt en 9 bezoekers