Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
martinev
Berichten: 2574
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-21 21:05

Wauw, wat ben ik trots op mijn lieve knappe dressuurtopper <3

Wie had dat gedacht, ik, als spring- en eventingruiter, die ineens dressuurruiter wordt :D Maar ja, dat krijg je als je een superfijn dressuurpaard blijkt te hebben gefokt! Al kan ze ook echt goed springen en crossen, maar dat staat nu op een wat lager pitje.

Zeven jaar geleden werd ze bij ons geboren uit ons allereerste paard en ze was gelijk alles wat we ons konden wensen, lief, knap, zwart en merrie! Juna (Firestone x Ixion XX) heeft het eerste deel van haar leven lekker in de opfok gelopen, toen ze 3,5 was zijn we haar heel rustig in gaan rijden. En nu, 3,5 jaar later, hoeven we nog maar 1 puntje en dan mogen we alweer Z2 starten *\o/* Het is zo onwijs leuk om dit samen te doen, ik heb dit dressuurniveau nog nooit eerder gereden en Juna natuurlijk ook niet. Sinds twee jaar hebben we de paarden aan huis staan, fantastisch om het hele management in eigen handen te hebben. Al onze paarden staan 24/7 buiten in een geweldige kudde van zes. Ik rijd Juna 4 a 5 keer per week een half uurtje tot 40 minuten, meer wil ik niet qua belasting, ze is nog zo jong. Maar ze pakt alles zo onwijs makkelijk op dat we de klasses doorvliegen, het is zo genieten met dit onwijs fijne paard! Laatst op wedstrijd zijn er wat foto's gemaakt, geeft een beetje een beeld!

Eerst nog wat foto's van de training thuis

[ img ]

[ img ]

Van de wedstrijd

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En van onze heerlijke kudde thuis <3

[ img ]

[ img ]

Oh en bewijs, springen kan ze ook!

[ img ]


Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:09

Wauw, dat is zéker een knapperd! <3

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

mala26
Berichten: 4970
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:10

Wat een leuke merrie zeg! En wat een rijkdom dit zo in je achtertuin te mogen hebben.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Toffeltje
Berichten: 526
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:24

Wat knap! Ik wordt ontzettend blij van je foto's, het plezier straalt er van af. Wat heerlijk ook zo'n ontspannen kudde!

Saaams
Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:26

Ze doet het echt heel goed. Maareeh. Je hebt een toffe allrounder gefokt :+

Ik zie op je springfoto Peter staan. Geeft hij nog les in Soest? Misschien mooi te combineren als ik eens les wil bij ons in Soest.
Heb bij hem gelest op de vallei. Echt hele fijne lessen altijd.

Laerkens Beauty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:08

Wat een stoer paard heb je daar, zeg! En mooi dat ze zo talentvol is, maar dat heb je zelf toch ook maar mooi even geflikt! En wat een heerlijke foto dat ze lekker in het zonnetje liggen 8-)

martinev
Berichten: 2574
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-21 08:04

Dank jullie, superleuk om te horen!

Mala26: dat is het ook zeker, wij moeten ons ook nog regelmatig even in onze arm knijpen hoor!

Saams: haha ja dat is waar, al gaat de dressuur wel echt heel goed nu haha! Ik heb al een hele tijd niet meer bij Peter gelest, kwam steeds wat tussen, wil het wel weer op gaan pakken, hij komt dat gewoon bij mij thuis. We kunnen zeker eens overleggen of er wat te combineren is!

Culaccino: wat lief! Ik heb echt superfijne begeleiding, dat scheelt al zo veel!

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:07

Wat leven die in een paarden paradijs, heerlijk! en dit is natuurlijk een super prestatie met je zelfgefokte paard. Chapeau! Mooi dier is het.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

x_Quinta_xJarig
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:07

Fokken is gokken, maar dit is goed gegokt! :D
Wat een knap paard.
En heeeeerlijk zo allemaal samen aan huis

Aangeboden: bijverdienste met een parttime/fulltime inkomen
Word betaald om op social media te zitten.
Ask me how!

Joaquim
Berichten: 982
Geregistreerd: 06-10-13
Woonplaats: België

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:16

wat een vreselijk gave merrie heb je. <3

The_Cat
Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:20

Super leuk paard! Daar mag je wel heel fier op zijn op die perongeluk dressuurfok :D!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Peelie
Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:23

Super leuk paard!

En wat grappig om Peter op de achtergrond te zien. In zijn typische houding. Hahaha.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:46

Zoooo dat is echt iets om trots op te zijn! Qua resultaten, uiteraard, maar ook de huisvesting. Ook sportpaarden kunnen dus gewoon presteren ondanks (of misschien wel juist dankzij ;) ) dat ze buiten worden gehouden!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

EllyC
Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:52

Leuk hoor, wij zijn ook met 3 springers aan t dressuren. De Vancouver eigenlijk alleen maar, want leerling durft niet te springen. De Zirrocco Blue was bij springstal verreden en is nu weer aardig rustig en recht en doet het leuk in de dressuurring.

En dan nog een Don Diablo, kan beide super goed, lastigste was om hem rustig te krijgen. Dat kwartje lijkt nu te zijn gevallen en ze doet het in beide takken van sport super incl. eventing.

Tegenwoordig zie ik bijna liever springafstammingen in de ring.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

martinev
Berichten: 2574
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-21 11:25

Wat leuk!! Dank jullie!! Het is geweldig om de paarden dit te kunnen bieden.

Rije: ik denk inderdaad ook zeker dankzij. Ons andere paard is ook een sportpaard en loopt ook in het Z-dressuur, en M-springen en M-eventing. Mijn zusje heeft haar helemaal opgeleid in de dressuur, en ook dit paard loopt heerlijk dag en nacht in de kudde. Ik ben ervan overtuigd dat veel vrije beweging in combinatie met leven in een evenwichtige kudde zoveel goeds doet voor de paarden. We zijn zo ontzettend blij dat we de paarden dat nu kunnen bieden!

EllyC: wat leuk!! Heerlijke nuchtere paarden vaak die springers. Ons andere paard, die mijn zusje heel knap naar het Z-dressuur heeft gereden, is ook volledig springgefokt inderdaad. Deze merrie niet, ze heeft Firestone als vader, dat is een Johnson x Florencio, volledig dressuur dus. Moeders vader is een volbloed en was heel veelzijdig. Dat veelzijdige heeft ze dus zeker van die kant meegekregen, haar moeder was ook heel veelzijdig.

Peelie: haha ja he, heel herkenbaar die Peter!

Isa_Sofie
Berichten: 222
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:06

Wauw! Super gaaf! Heerlijk dat ze gewoon paard kunnen zijn en ook in de sport lopen, zo mag het wel meer :o

Hoe combineren jullie sport en 24/7 buiten in de winter? Worden ze dan gedeeltelijk geschoren oid?

Dennis
Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:19

Wat leuk!
Ziet er echt heel fijn uit.

Ik heb grasmaaiers die per ongeluk sportpony's geworden zijn (inmiddels meerdere shetten t/m het ZZ gereden). Ook 24/7 buiten waar toch vaak wel raar naar gekeken word in combinatie met sport. Maar wat je zeg, lekker buiten in een stabiele kudde is zo goed voor ze. Ik heb nooit pony's met spierpijn of dikke benen ofzo.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:28

Juna, die weet ik nog wel. heb haar gezien als puppy bij de puppy cursus van Annemarie, heerlijk paard!

BarbaLala
Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:41

Wat een prachtige merrie!
En wat leuk dat er dan zo iets moois ontstaat op sportgebied voor jullie beiden.
Mooie combinatie ook en wat een heelrijk leven!

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:23

Wat een leuk stoer dier! Lijkt me een fijne eventer! Kan goed springen.
Voor de dressuur mag ze meer op het achterbeen komen en meer verzameling en oprichting tonen zoals ik nu zo van de foto’s kan beoordelen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

martinev
Berichten: 2574
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-21 17:00

Isa_Sophie: ik scheer de twee paarden gewoon helemaal, dekens op en dat gaat helemaal prima! De jaarlingen en de mini's houden hun eigen dikke jas aan, die krijgen ook geen dekens op.

Dennis: haha per ongeluk :D wat tof! En inderdaad hier hetzelfde, eventuele spierpijn lopen ze er zo uit, dikke benen zie ik ook nooit gelukkig.

Lielle: ojaaa!! Dat is natuurlijk zo! Toen was het echt nog een puppy.

QueenBeeBee
Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:29

Zo leuk dit! Echt heel knap en ik geniet heerlijk mee van jullie avontuur **\O/** <3

Roeline
Berichten: 107
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Soest

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:48

Toppers!!! Zo’n trotse zus hier

martinev
Berichten: 2574
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-21 21:21

Ahh lief meiden!! Jullie zijn alle twee ook supergoed bezig!!! <3 *\o/*

Neon
Berichten: 4906
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:03

Wat een gaaf dier ziet er netjes uit zo :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers