Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:31

Jemig, wat een verhaal... Maar wat fijn om je zo te zien stralen op die laatste foto's!

Hopelijk kunnen jullie nog lang van en met elkaar genieten! <3

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


ivy_power89
Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:46

Wat een heftig verhaal!

Ik heb in december ook een flinke klapper gemaakt waarbij ik echt even bewusteloos ben geweest. Jong dier, lag echt in de kreukels.
Die heb ik inmiddels verkocht, en heb een nieuw jong paard, super braaf (maar echt super braaf) maar ik moet echt mezelf over de angst heen zetten om erop te stappen. Voor alsnog wordt hij nu gereden door iemand anders, en heb ik voorlopig de tijd om zelf met de angst te dealen, maar man man wat een proces!

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Texas02
Berichten: 4567
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 00:49

Ryder schreef:
Ik had er nooit bij stilgestaan dat je beugel natuurlijk ook over je zadel heen kan klappen. Werken veiligheidsbeugels dan nog wel? Zit de kant die openklapt dan niet omgedraaid? Domme vraag misschien maar het lukt me niet er een voorstelling van te maken.


Dat is eigenlijk een hele goede vraag.. Ik denk persoonlijk dat ze dan nog steeds goed werken omdat je alsnog met je voet tegen het openslaande gedeelte komt, maar zeker weten doe ik het niet. Best interessant om binnenkort even naar te kijken!

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 01:19

Wat knap!

Al was je allerlaatste geworden. Dit is pas een overwinning!

Gefeliciteerd

Hoera Redd Velvet R.H.A. is geboren op 24 juni 2021.
Hengstveulen van Redd Bull x Veenstra’s Promise
Rond 1 juni 2023 verwachten wij een veulen van Brummerhoeve’s Redd H x Veenstra’s Promise

anoukwendy
Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:27

Jeetje, respect dat je door bent gegaan!
Je zit weer helemaal te stralen op die foto’s, snap dat het voelde alsof je de wereld aankon!

Doubtless
Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:35

Wat ontzettend knap dat je zo doorgezet hebt. Dit was voor mij einde hobby geweest hoor :oo

Heel veel veilige en léuke kilometers gewenst :*

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:37

Held!

Wat een mooie afsluiting van die moeilijke periode. Jullie kunnen nu samen bergen verzetten!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Fitzroy
Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:42

Ik vind het geweldig, zoals jij hebt doorgezet. En op de Hippiade rijden is een grote eer :j , sowieso al maar met dit achterliggende verhaal nog mooier!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:51

Jeetje, wat een verhaal. Vraag me dan wel af: hoe staat je man hierin en andere naasten? Kan me zo voorstellen dat ze niet blij waren toen je weer wilde opstappen na je herstel.
Respect dat je het weer zo goed hebt opgepakt

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:09

Wauw wat een kippenvel verhaal.
En wat onwijs dat je nu op hippiade hebt gereden. Angst is een slechte raadgever en om er vanaf te komen is tijd en geduld een schone zaak.
Ik vroeg me alleen af hoe het met de ander is waardoor ze zo is afgegaan, want zij wilde niet stoppen met waar ze mee bezig was.

Splinter
Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-21 09:42

Nynkex01 schreef:
Wat ontzettend knap! Mag ik vragen of je op wedstrijd ook een bp draagt?


Nee, heb hem sowieso niet altijd aan, wel met inrijden en jonge paarden maar niet meer bij limaar. Klinkt misschien raar, ik weet het.

Texas02 schreef:
Ryder schreef:
Ik had er nooit bij stilgestaan dat je beugel natuurlijk ook over je zadel heen kan klappen. Werken veiligheidsbeugels dan nog wel? Zit de kant die openklapt dan niet omgedraaid? Domme vraag misschien maar het lukt me niet er een voorstelling van te maken.


Dat is eigenlijk een hele goede vraag.. Ik denk persoonlijk dat ze dan nog steeds goed werken omdat je alsnog met je voet tegen het openslaande gedeelte komt, maar zeker weten doe ik het niet. Best interessant om binnenkort even naar te kijken!


Ja dat werkt heb ik uiteraard getest :j

En for the record ik had dus gewone beugels, ging er altijd vanuit dat die riem wel los zou schieten, lekker naïef achteraf :7

Babootje schreef:
jeetje Splinter wat een verhaal. Ik ken je uit het 2020 topic maar hier had ik geen idee van!
Wat heb jij je terug gevochten zeg! heel veel respect.
Soms zijn er van die dingen dat een stemmetje in je zegt. Dit moet ik even niet doen.
Zo is mijn dochter ook heel hard van Mexx afgevallen omdat hij afging. Kon hij zelf niks aan doen, we waren net verhuist naar een niet zo geschikte stal. Dat was even een tussenoplossing. Hij was eigenlijk best erg "aan". Maar omdat hij altijd wel nog wel goed te doen was is mijn dochter toch opgestapt. Dat was achteraf geen goed idee. Hard eraf gegaan maar gelukkig niet zoals jij. Toch heeft ze er best nog wel een tijdje last van gehad. Het vertrouwen is dan toch een beetje weg.

Super dat het weer zo goed gaat. En de hippiade rijden is dan toch de kroon op je werk ook al zit je niet bij de eerste 6.


Ja het is een aardige weg geweest, en heb er inderdaad niet veel over verteld. En luister naar dat stemmetje ja. Fijn dat het met je dochter ook weer goed gaat!


boyca schreef:
Wauw wat een kippenvel verhaal.
En wat onwijs dat je nu op hippiade hebt gereden. Angst is een slechte raadgever en om er vanaf te komen is tijd en geduld een schone zaak.
Ik vroeg me alleen af hoe het met de ander is waardoor ze zo is afgegaan, want zij wilde niet stoppen met waar ze mee bezig was.


Er gebeurde meer dan alleen dat. Was echt een opstapeling van gebeurtenissen.

Daarnaast ben ik zelf verantwoordelijk voor mij en mijn paard en had ik gewoon moeten afstappen. :)

pien_2010
Berichten: 43123
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:54

Achteraf is het altijd gemakkelijk wat je beter had kunnen doen. Wat een klapper zeg heb je gemaakt en wat een vreselijke pech voor jullie allebei. Gelukkig is het eind goed al goed en die dikke glunder op de foto is inderdaad meer waard als alle prijzen bij elkaar. Je hebt de hoofdprijs gehaald. Je paard is weer senang. Jij hebt je trauma overwonnen en de normale angst af en toe die wel allemaal hebben hadden. Waarvoor diep respect! Heel mooi en fijn topic om te lezen.

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:26

Holy moly wat een verhaal! Die foto van je cap (of wat er nog van over was) spreekt boekdelen...

Diep respect voor wat je in toch wel korte tijd weer hebt bereikt.

Zeepsop
Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:35

Jeetje ik krijg gewoon tranen in mn ogen van je verhaal. Wat knap van je dat je dit overwonnen hebt! De foto's van de hippiade zijn prachtig, ga zo door!

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Splinter
Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-21 10:40

truus1957 schreef:
Jeetje, wat een verhaal. Vraag me dan wel af: hoe staat je man hierin en andere naasten? Kan me zo voorstellen dat ze niet blij waren toen je weer wilde opstappen na je herstel.
Respect dat je het weer zo goed hebt opgepakt


Veel mensen om mij heen vonden dat het maar afgelopen moest zijn met dat paardengedoe... maar die begrijpen het sowieso niet en die negeer ik vakkundig.

Gelukkig steunde mijn man mij continue en hij heeft echt een moeilijke tijd achter de rug. Maar hij wist dat ik toch wel weer door ging. Hij is zelfs mee gegaan de de regio :D ook eens en nooit meer :+

Mijn zoontje was in het begin erg onder de indruk. Ik zag er natuurlijk ook heel eng uit, mijn hoofd was volledig opgezwollen. Gelukkig is alles weggetrokken want man man man ik zag eruit joh .
Maar hij gaat weer vaak mee naar het paard en hij vind haar nog steeds lief :D

_Lorette_
Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:57

Leuk paard heb je! Ontzettend knap dat je na zo'n naar ongeluk zo hebt doorgezet met dit als resultaat. Petje af, hoor.

Zelf heb ik (van alle vallen in mijn leven) slechts 1x vast gezeten in de beugels. Dat was met veiligheidsbeugels. Ze waren allebei opengeklapt. Het vaste deel van de beugel had zich door mijn laars geboord. Ik zat dus vastgehaakt in de opgengeklapte veiligheidsbeugel en ben zo het bos doorgesleurd. Ik durf door die ervaring juist niet meer met veiligheidsbeugels te rijden. Als ik jouw verhaal lees, ga ik wel weer wat twijfelen.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

Elitedeux
Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:11

Wauw, wat een verhaal. Je val, heel heftig.. Maar wat goed dat je hebt doorgezet! En mooie foto's van de Hippiade :D

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:14

Ik ben al zo blij dat ik na niet durven rijden gewoon weer met plezier rond rijd, maar jij doet dat en gewoon nog een hele grote stap erbij door op de Hippiade te rijden. Wat een geweldige overwinning voor jullie samen. Op naar nog meer successen samen!

Rubs
Berichten: 506
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:30

Wat een verschrikkelijk ongeluk. Petje af hoe je jezelf er doorheen hebt gesleept. En die cap... Ik zie nog steeds dagelijks mensen rijden zonder cap, in de bak, op straat tussen het verkeer, in het bos, ik zal dat nooit begrijpen.

Levita
Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:33

Wat een verhaal! Respect hoor hoe je dit weer hebt aangepakt en hoe jullie het samen doen. Heel knap!!

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:34

Jeetje mineetje wat een verhaal zeg diepe diepe _/-\o_ _/-\o_ dat jij weer zo in het zadel zit!

En die ander die dingen in de bak deed waar jou paard nerveus van werd en zij wilde hier niet mee stoppen, mag hopen dat zij zich een poosje schuldig gevoeld heeft _-:(

Maar goed, bottom line, je hebt het overleefd en lang leve de cap!

Mag ik vragen welke veiligheidsbeugels jij hebt?
Ik vind ze altijd zo lomp, groot en zwaar.

maitestar23
Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:44

Wat een ontzettend heftig ongeluk.
En wat onwijs knap dat je de angst hebt overwonnen!
Ik ken het maar al te goed, vond het proces soms best heftig en ik had nog niet eens een reden om angstig te zijn.
Ik kan me best indenken hoe heftig het voor jou heeft moeten zijn.
Zal je verhaal bij me houden ter inspiratie, echt een held!

_Carien
Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:22

Prachtig ( ontroerend) verhaal, de ervaring van de hippiade is voor jou al meer waard dan de punten. Heel bijzonder hoe jullie samen alles overwonnen hebben en op dit punt zijn gekomen. Gefeliciteerd en je mag heel trots op haar én jezelf zijn +:)+

Keep shining, keep smiling...

jsofie
Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:02

Wow, petje af! Wat een verhaal en hoe mooi om je zo te zien genieten op de laatste foto’s.

SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:04

Jeetje wat een verhaal.
Ik hen zelf ook na een nare val heel veel moeite gehad om weer op het paard te stappen.

Die laatste foto. Die spreekt boekdelen!

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers