Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
RSLevi
Berichten: 114
Geregistreerd: 16-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:43

Wat een verhaal, brrrrr én wow! Die lach op je gezicht zegt echt alles!

_Lorette_ schreef:
Zelf heb ik (van alle vallen in mijn leven) slechts 1x vast gezeten in de beugels. Dat was met veiligheidsbeugels. Ze waren allebei opengeklapt. Het vaste deel van de beugel had zich door mijn laars geboord. Ik zat dus vastgehaakt in de opgengeklapte veiligheidsbeugel en ben zo het bos doorgesleurd. Ik durf door die ervaring juist niet meer met veiligheidsbeugels te rijden. Als ik jouw verhaal lees, ga ik wel weer wat twijfelen.


Dit klinkt ook echt akelig! Wat voor beugels hebben jullie, die dan open klappen? Ik heb van die beugels met een elastiekje aan de buitenkant, gewoon het meest simpele model. Had beredeneerd dat je daar op geen mogelijkheid in kan blijven hangen, maar ga nu dus twijfelen. Wat een bizarre en gevaarlijke situaties kun je toch krijgen!


Ineke2
Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:53

Ik heb IJslandse veiligheidsbeugels.

Wat een heftig verhaal, gelukkig met een goed einde <3

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

fransje23
Berichten: 15336
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:44

_Lorette_ schreef:
Leuk paard heb je! Ontzettend knap dat je na zo'n naar ongeluk zo hebt doorgezet met dit als resultaat. Petje af, hoor.

Zelf heb ik (van alle vallen in mijn leven) slechts 1x vast gezeten in de beugels. Dat was met veiligheidsbeugels. Ze waren allebei opengeklapt. Het vaste deel van de beugel had zich door mijn laars geboord. Ik zat dus vastgehaakt in de opgengeklapte veiligheidsbeugel en ben zo het bos doorgesleurd. Ik durf door die ervaring juist niet meer met veiligheidsbeugels te rijden. Als ik jouw verhaal lees, ga ik wel weer wat twijfelen.


Korfjes, toe stopper, is dan misschien wel een optie. Voet kan dan nergens door de beugel en er hoeft niets open te klappen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

future_vet
Berichten: 2609
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:55

fransje23 schreef:
_Lorette_ schreef:
Leuk paard heb je! Ontzettend knap dat je na zo'n naar ongeluk zo hebt doorgezet met dit als resultaat. Petje af, hoor.

Zelf heb ik (van alle vallen in mijn leven) slechts 1x vast gezeten in de beugels. Dat was met veiligheidsbeugels. Ze waren allebei opengeklapt. Het vaste deel van de beugel had zich door mijn laars geboord. Ik zat dus vastgehaakt in de opgengeklapte veiligheidsbeugel en ben zo het bos doorgesleurd. Ik durf door die ervaring juist niet meer met veiligheidsbeugels te rijden. Als ik jouw verhaal lees, ga ik wel weer wat twijfelen.


Korfjes, toe stopper, is dan misschien wel een optie. Voet kan dan nergens door de beugel en er hoeft niets open te klappen.



Of de ophena magnetische beugels… daar kun je echt niet in vast blijven zitten

Orlinapaard
Berichten: 260
Geregistreerd: 21-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:09

Wow, hier word ik heel stil van... Wat ben jij een dappere vechter! Mijn diepste respect!

A horse is a poetry in motion

webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:02

Fantastisch!!! Ik gun jullie al het vertrouwen en plezier van de wereld!!

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:09

Jeetje wat een verhaal, ik moest even slikken bij het zien van je cap. Er heeft een engeltje op je schouder gezeten denk ik. Maar wat fantastisch om te zien hoe jullie nu weer samen rondrijden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je bij de hippiade niet helemaal gefocust was maar dat het vertrouwen er weer is daar kan inderdaad geen prijs tegenop.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

BrightBren
Berichten: 74
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:23

Jeetje wat een heftig verhaal.
Wat geweldig dat je nu met een grote glimlach hebt gereden op de hippiade! Daar kan geen prijs tegen op!
Heel veel respect voor jouw doorzettingsvermogen.

Marizi
Berichten: 448
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 00:02

Wauw, wat een verhaal! Respect voor je doorzettingsvermogen, ik weet hoe oliebol een paniekaanval voelt en je eerste instinct is dan toch vaak vermijden! Alles om dat gevoel maar niet weer te krijgen! Super knap dat jullie het vertrouwen weer terug hebben gevonden! Nu maximaal genieten <3

Kindness is Free! Sprinkle that stuff everywhere ;)

Vientje
Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:17

Wow Splinter, wat een verhaal! Petje af voor je doorzettingsvermogen en lef, het succes is je meer dan gegund _/-\o_ Jullie uitstraling samen op de foto's van de Hippiade is fantastisch mooi!

Miep & Pinda & Jipje :+:

hahahatsjoe
Berichten: 2381
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:24

Wauw wauw wauw wat zijn jij en je paar dapper en wat heb ik een respect voor je doorzettingsvermogen, GEWELDIG !!!

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

Elisa2
Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:24

Zo respect voor je doorzettingsvermogen!

Wat een heftig ongeluk en wat knap dat je door gezet hebt en gewoon weer kan rijden en genieten van je paard. Ook een geluk dat je niets overgehouden hebt aan het ongeluk.

Andere reactie, wat een knap paard..je rijdt haar netjes en het ziet er goed uit. Wat is de afstamming?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

SarahJ
Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:58

Wow, veel respect voor jou en de manier waarop je hebt doorgezet _/-\o_ . Gefeliciteerd met je selectie voor de Hippiade!

Mijn fokkerij op Instagram: @Harasdequarebbe
Sjaman de Quarebbe v. For Romance (moederlijn Kjento)
Wasumi de Quarebbe v. Foundation (moederlijn Chequille Z & Verdi TN)

Duke
Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:12

Zo dan... Jeetje... Dit is wel even een verhaal zeg. Van een ongelooflijk dieptepunt naar zo'n hoogtepunt. Wat ontzettend knap dat jullie samen het vertrouwen weer terug hebben gekregen na zo'n heftig ongeluk. Brrrr. Het kan zo enorm fout gaat plotseling. Maar wat een fantastisch resultaat nu!

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:27

Wat zijn jullie van ver gekomen en wat goed dat je hebt doorgezet :-)

Wat een vreselijk ongeluk heb je meegemaakt, daar ben je echt goed vanaf gekomen.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:29

RSLevi schreef:
Wat een verhaal, brrrrr én wow! Die lach op je gezicht zegt echt alles!

_Lorette_ schreef:
Zelf heb ik (van alle vallen in mijn leven) slechts 1x vast gezeten in de beugels. Dat was met veiligheidsbeugels. Ze waren allebei opengeklapt. Het vaste deel van de beugel had zich door mijn laars geboord. Ik zat dus vastgehaakt in de opgengeklapte veiligheidsbeugel en ben zo het bos doorgesleurd. Ik durf door die ervaring juist niet meer met veiligheidsbeugels te rijden. Als ik jouw verhaal lees, ga ik wel weer wat twijfelen.


Dit klinkt ook echt akelig! Wat voor beugels hebben jullie, die dan open klappen? Iki heb van die beugels met een elastiekje aan de buitenkant, gewoon het meest simpele model. Had beredeneerd dat je daar op geen mogelijkheid in kan blijven hangen, maar ga nu dus twijfelen. Wat een bizarre en gevaarlijke situaties kun je toch krijgen!


Ik rij met korfjes. Je haalt gewoon het beugelblokje eruit en schroeft de korfjes erop. Super makkelijk
[ img ]
[ img ]

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Ir111
Berichten: 11941
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:24

Jeetje Lins, als ik het zo achter elkaar lees schrik ik er toch weer van. Ik had de titel van het topic voorbij zien komen maar niet aangeklikt, had niet bedacht dat het van jou zou zijn. :D
Splinter schreef:
Veel mensen om mij heen vonden dat het maar afgelopen moest zijn met dat paardengedoe... maar die begrijpen het sowieso niet en die negeer ik vakkundig.

Gelukkig steunde mijn man mij continue en hij heeft echt een moeilijke tijd achter de rug. Maar hij wist dat ik toch wel weer door ging. Hij is zelfs mee gegaan de de regio :D ook eens en nooit meer :+

Mijn zoontje was in het begin erg onder de indruk. Ik zag er natuurlijk ook heel eng uit, mijn hoofd was volledig opgezwollen. Gelukkig is alles weggetrokken want man man man ik zag eruit joh .
Maar hij gaat weer vaak mee naar het paard en hij vind haar nog steeds lief :D

Eigenwijs zijn en de goede mensen om je heen zijn goud waard, dat blijkt! 8-) Super knap van je dat volgehouden hebt, de hele weg.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

nikkielvis
Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:44

Jeetje Lindsey wat heb jij een klapper gemaakt zeg. Wat enorm knap dat je weer zover bent gekomen met je paard. En die glimlach op je gezicht is zeker veel waard. :D

Endurance 342.50 KM goedgekeurde wedstrijdkilometers
Klasse II +3 Klasse 3 startgerechtigd :):)
Everything will by okay in the end. So if it's not okay, it's not the end

The_Cat
Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:50

Wat een verhaal, ongelooflijk de weg die jij afgelegd hebt. Ontzettend veel respect!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Splinter
Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-21 21:18

Ir111 schreef:
Jeetje Lins, als ik het zo achter elkaar lees schrik ik er toch weer van. Ik had de titel van het topic voorbij zien komen maar niet aangeklikt, had niet bedacht dat het van jou zou zijn. :D
Splinter schreef:
Veel mensen om mij heen vonden dat het maar afgelopen moest zijn met dat paardengedoe... maar die begrijpen het sowieso niet en die negeer ik vakkundig.

Gelukkig steunde mijn man mij continue en hij heeft echt een moeilijke tijd achter de rug. Maar hij wist dat ik toch wel weer door ging. Hij is zelfs mee gegaan de de regio :D ook eens en nooit meer :+

Mijn zoontje was in het begin erg onder de indruk. Ik zag er natuurlijk ook heel eng uit, mijn hoofd was volledig opgezwollen. Gelukkig is alles weggetrokken want man man man ik zag eruit joh .
Maar hij gaat weer vaak mee naar het paard en hij vind haar nog steeds lief :D

Eigenwijs zijn en de goede mensen om je heen zijn goud waard, dat blijkt! 8-) Super knap van je dat volgehouden hebt, de hele weg.


:D Zo is het, voor altijd eigenwijs


nikkielvis schreef:
Jeetje Lindsey wat heb jij een klapper gemaakt zeg. Wat enorm knap dat je weer zover bent gekomen met je paard. En die glimlach op je gezicht is zeker veel waard. :D


<3


Elisa2 schreef:
Zo respect voor je doorzettingsvermogen!

Wat een heftig ongeluk en wat knap dat je door gezet hebt en gewoon weer kan rijden en genieten van je paard. Ook een geluk dat je niets overgehouden hebt aan het ongeluk.

Andere reactie, wat een knap paard..je rijdt haar netjes en het ziet er goed uit. Wat is de afstamming?


Guardian S x Charmeur en thanks :)


Vientje schreef:
Wow Splinter, wat een verhaal! Petje af voor je doorzettingsvermogen en lef, het succes is je meer dan gegund _/-\o_ Jullie uitstraling samen op de foto's van de Hippiade is fantastisch mooi!


<3

En voor alle anderen, thanks voor jullie hartverwarmende reacties, doet me goed :#

grace1989
Berichten: 816
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:12

Wat een lef dat je weer op haar bent gestapt. Ik had het niet meer gedrufd. Respect en wat fijn dat je doorzettingsvermogen is beloond. Veel succes gewenst.

Babootje
Berichten: 26177
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:11

fransje23 schreef:
Korfjes, toe stopper, is dan misschien wel een optie. Voet kan dan nergens door de beugel en er hoeft niets open te klappen.


Voet door de beugel hoeft niet eens als je vast komt te zitten op die manier als bij TS.
Mijn dochter is ook zo een keer van het paard gevallen. Voet aan de andere kant kwam mee met beugel over het zadel en zo kan je voet klem komen te zitten tussen beugel en zadel. Zij had/heeft flexibele beugels (sprenger bow balance) en kwam zo wel snel los. Gelukkig.
Dit zijn die situaties die je niet altijd in de hand hebt en waar je altijd bang voor bent.

3timesmom
Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:25

Wat een verhaal en wat een doorzettingsvermogen. Mooi om te zien hoe het vertrouwen van beide kanten terug helemaal hersteld is. Jullie zijn een mooie combinatie en wens je samen nog een hele mooie en vooral leuke toekomst toe.

Tancreda4
Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Van nooit meer erop durven, naar rijden op de Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:41

Jeetje, wat een naar ongeluk zeg... Wat een nachtmerrie om mee te maken! Je hebt echt een engeltje op je schouder gehad, jeetje die cap ook... Dapper dat je over je angsten bent gekomen, ik weet niet of dat mij zou zijn gelukt. Echt een doorzetter, wauw!!

Jessix
Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:19

Wat een verhaal! En wat gaaf dat je zo ver bent gekomen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers