Oma pony aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YentlShots
Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Oma pony aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 16:31

Hi allemaal! Tijd geleden dat ik heb gepost, maar we zijn er weer.
Ik heb voor Bonita lang weinig tijd gehad door een fulltime baan, studie en drukte. Maar nu door de lockdown heb ik zoveel tijd over en die steek ik graag in haar. Bo is 26, ik merk dat ze zo enorm fris in haar vel zit. Ze heeft energie voor 10, haar conditie is momenteel mede door mijn bijrijder heel erg goed. Kortom, het gaat gewoon heel goed met haar!

Onder het zadel probeer ik haar dan ook haar lichaam op de juiste manier te laten gebruiken, ze is al wat op leeftijd en heeft een peesblessure achter de rug dus ik probeer heel zuinig te doen met haar. Door het bit zette ze haar kaakgewricht, rug en als gevolg daarvan ook haar hals heel erg vast dus die is meerdermaals losgemaakt door de osteopaat en rijd ik haar al een paar jaar bitloos. Dit gaat erg goed. Het is een paard wat druk en ophoudingen niet makkelijk accepteert en daar tegenin gaat of spanning opbouwt dus ik probeer haar heel erg naar mijn hand te rijden en door middel van mijn zit onder me te houden en recht te houden. Hiernaast grondwerk ik ook met haar. Gewoon lekker actief bezig!

Dit weekend , een dagje na de sneeuw was het alweer mogelijk om in een trainingshirtje in de zon te rijden. Dat betekende dus foto's! Ik hoop dat jullie ze leuk vinden. Advies mag, al weet ik zelf haar en mijn valkuilen heel goed. Voor mezelf schouders naar achteren en rug recht, maar als ik haar meer lang en laag wil rijden dan vind ik dat ik zelf ook niet in wedstrijdhouding hoef te zitten, dan zit ik haar juist in de weg. Van Bo weet ik dat ze zich soms een beetje vast kan zetten en balans mist, daardoor valt ze heel erg op het binnenvoorbeen. Hier werken we aan!
Wij vinden het leuk als je een reactie achterlaat! :wave:

Even opwarmen, beginnen met tempowisselingen. Ze kan nog wel eens struikelen met haar achterbenen dus ik wil wel dat ze gelijk actief is zodat ze niet gaat sloffen.
[ img ]

Opgewarmt, vest uit, doorgaan. Hier vraag ik haar in tempo weer iets terug.
[ img ]

Zonnetje erbij, hier pak ik haar iets op weer zonder al teveel druk. Met teveel druk raak ik haar kwijt. Ik ben heel blij met het achterbeen op de foto's. Ze kon er namelijk erg mee sloffen maar als je haar op de juiste manier rijd dan is er geen sprake van sloffen.
[ img ]

Oortjes <3
[ img ]

Ik vind de spanning ik mijn ellebogen hier jammer, maar afgezien daarvan een prettig beeld. Als ik die spanning iets los zou laten en haar iets zou actieveren zou ze meer ontspannen.
[ img ]


[ img ]

Dit is wat ik bedoel met op de binnenschouder vallen/leunen. Dit doet ze zodra ze haar balans verliest.
[ img ]

Even lekker uitdraven op lange teugel
[ img ]

Bedankt voor het kijken!!

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/


Ymor
Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Oma pony aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:04

ik verplaats je topic naar Rij-ITP.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:12

Dat ziet er lekker ontspannen uit! Inderdaad een mooi achterbeentje als ze zo actief loopt.
Ik vind haar er ergggg goed uit zien voor een 26 jarige oma trouwens. :j Leuk duo zijn jullie!

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Oma pony aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:33

Wat fijn dat je nog zo lekker ontspannen kan rijden met je oudje! Ze ziet er inderdaad nog goed uit :j En super dat je zo naar je paard luistert, dat zal ze ongetwijfeld zeer waarderen :D

MirandaMalik
Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Oma pony aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:43

Leuk paard!
Super dat het allemaal zo soepel gaat nog.
Geniet ervan!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers