Onze eerste maanden samen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Onze eerste maanden samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 15:16

Hoi allemaal,

Dit is Noa, ze is 14 jaar en we hebben haar nu sinds 2,5 maand als familiepony. Hiervoor heeft ze eventing gelopen, ik rijd haar nu voornamelijk dressuurmatig met ook geregeld en sprongetje of een bosrit. Misschien dat we in het voorjaar genoeg lef hebben om een keer een crosstraining te proberen.


Afbeelding

Afgelopen maanden zijn we hard vooruit gegaan. Noa in meer ontspanning tijdens het rijden en ik vooral kwa houding en zelfvertrouwen.

Zo zag het er de eerste week nog uit
Afbeelding

We starten met een laag hindernisje, Noa kan het makkelijk maar ik vond het spannend.
Afbeelding

Onze hindernissen worden langzaam steeds iets hoger, we springen nu 50cm.
Afbeelding

Gisteren liep ze heerlijk en ze begint steeds beter te zakken!
Afbeelding


Afbeelding


En dan vandaag een clinic van Gijsbert! Zo onwijs veel tips meegekregen maar ook zoveel mooie woorden en complimenten. Dat had ik van te voren nooit kunnen dromen.
Afbeelding

Afbeelding

Wij zijn ontzettend aan het genieten van onze pony, voor mij is dit echt een droom pony!


Afbeelding <3

Misschien over een tijdje een keertje op haw als ik durf :o

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:35

Leuk dier! En gewoon een keer een crosstraining doen, dat is hartstikke leuk :D

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Re: Onze eerste maanden samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 17:55

Dank je Sofie!

Het staat zeker op de planning, eerst even dooroefenen thuis O:)

Avalanche

Berichten: 15982
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Onze eerste maanden samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:04

Leuk leuk! Leuke pony! Wel een beetje meer meegaan met je handen hoor, als je je handen zo naar beneden drukt zijn ze erg hard en stug, zeker met springen, mee met de mond en de beweging, dan heb je gelijk meer controle over de sprong en zeker na de sprong (tenzij je zoals ik vergeet om weer rechtop te gaan zitten na de sprong :') )

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 19:08

Avalanche81 schreef:
Leuk leuk! Leuke pony! Wel een beetje meer meegaan met je handen hoor, als je je handen zo naar beneden drukt zijn ze erg hard en stug, zeker met springen, mee met de mond en de beweging, dan heb je gelijk meer controle over de sprong en zeker na de sprong (tenzij je zoals ik vergeet om weer rechtop te gaan zitten na de sprong :') )



Dank je wel. Ik zag het op foto's inderdaad terug en vind het vreselijk. Binnenkort springles dan zal er vast aan gewerkt gaan worden want ik zelf vergeet er gewoon aan te denken door mijn zenuwen. Handen moeten sowieso hoger terwijl ik ze voor mijn gevoel al hoog heb ;(

Avalanche

Berichten: 15982
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:14

Xxblinkxx schreef:
Avalanche81 schreef:
Leuk leuk! Leuke pony! Wel een beetje meer meegaan met je handen hoor, als je je handen zo naar beneden drukt zijn ze erg hard en stug, zeker met springen, mee met de mond en de beweging, dan heb je gelijk meer controle over de sprong en zeker na de sprong (tenzij je zoals ik vergeet om weer rechtop te gaan zitten na de sprong :') )



Dank je wel. Ik zag het op foto's inderdaad terug en vind het vreselijk. Binnenkort springles dan zal er vast aan gewerkt gaan worden want ik zelf vergeet er gewoon aan te denken door mijn zenuwen. Handen moeten sowieso hoger terwijl ik ze voor mijn gevoel al hoog heb ;(

Ja stom is dat he? Ik ken het, ben ik voor mijn gevoel netjes mijn handen aan het dragen, en ik zie foto's van mezelf, en dan zie ik heel andere dingen......

Het komt goed, echt! Ik heb dit probleem jaren gehad, en toen ik er consequent elke les op gecorrigeerd werd werd het steeds beter. Bewust wording is een ding :)

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Re: Onze eerste maanden samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 19:17

Haha gelukkig herken je het. Dingen kunnen voor mijn gevoel super gaan maar op foto's ziet het er gewoon nog niet uit haha. Zou graag een B proefje met haar willen starten, gewoon omdat ik benieuwd ben waar we nu staan. Maar zoals ik mezelf op foto's zie zijn we daar nog niet klaar voor :o

We hebben 1 tot 2 keer per week les dus gaat vast goed komen! We kunnen geen bergen verzetten in 2,5 maand en dat moet ik ook voor ogen blijven houden.

Avalanche

Berichten: 15982
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Onze eerste maanden samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:32

Voor het er een beetje leuk uit ziet, en je elkaars knopjes gevonden hebt ben je een jaar verder :) dus van 2,5 maand verwacht ik nog niet zo veel :D
Ik ben met die muts van mij bezig alles aan de hand aan te leren, zodat ze als ik weer ga rijden, een stuk rechter is en sterk in haar lijf, en snapt hoe ze haar lijf goed moet gebruiken :) veel werk aan de longeerlijn, balkjes draven, en figuren aan de hand, zodat ze gelijk gewicht pakt op beide schouders :)

Heel leuk, en je boekt iets wat sneller resultaat, want ik zit niet in de weg :')

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:27

Leuke pony,

Als tip, zet je beugels is flink wat langer. Je moet een touwtje kunnen trekken van je hoofd naar je hielen. Langs je knieën moet je dan net het puntje van je tenen wel/niet zien.


Deze houding (zolang je niet springt) is erg belastend voor je knieën en brengt je ook veel sneller uit balans ;)

Ik heb geprobeerd om een rechte lijn te tekenen xD maar dit is wat ik bedoel met het touwtje

Afbeelding

Leukertje

Berichten: 428
Geregistreerd: 15-08-12
Woonplaats: Kartonnen Doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:23

Ontzettend leuke pony. Ik vind je alleen wel wat fors voor haar en ook voor je zadel.

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 12:40

KellyR schreef:
Leuke pony,

Als tip, zet je beugels is flink wat langer. Je moet een touwtje kunnen trekken van je hoofd naar je hielen. Langs je knieën moet je dan net het puntje van je tenen wel/niet zien.


Deze houding (zolang je niet springt) is erg belastend voor je knieën en brengt je ook veel sneller uit balans ;)

Ik heb geprobeerd om een rechte lijn te tekenen xD maar dit is wat ik bedoel met het touwtje

[ [url=m/dEdzD5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt voor je uitleg! We gaan het morgen eens proberen :)

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 12:48

Leukertje schreef:
Ontzettend leuke pony. Ik vind je alleen wel wat fors voor haar en ook voor je zadel.



Dat mag je zeker vinden, daar ben ik me ook van bewust. We zijn er hard voor aan het werk met goed resultaat. Zadel past prima hoor maar mijn houding is gewoon niet altijd goed waardoor dit zo lijkt :')

J0anieke

Berichten: 4875
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Onze eerste maanden samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:55

Leuke pony!
Zou lekker gaan lessen met haar, leren jullie beide veel van.
Heel veel plezier met haar!

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Onze eerste maanden samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:09

Wat een leukerd zeg! Prachtige kleur heeft ze ook