Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Eilinora
Berichten: 11911
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:04

Geweldige pony! Weet je zijn afstamming ook?

Super stel hoor, en wat een lef heeft je dochter zeg.
En jij ook dat je nog geen hartaanval hebt gehad :=

Mijn dochter is nu dik 1.5 jaar en wil steeds vaker even op onze welsh zitten.
Heb er nu een bij gekocht voor haar uiteindelijk maar die moet nog ingereden worden.


GabberGill
Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 19:48

Hij heeft geen afstamming hahaha.
We kochten hem voor 160 euro op de markt toen hij 6 maanden was!

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:40

Mijn post was zeker geen aanval hoor. In tegendeel. Bedoel het goed ;)
En ben reuze benieuwd naar de toekomstige cross foto's. :D Ik zie ze al gaan over crosshindernissen.

robbie88
Berichten: 2083
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:26

ach wat een leuk setje! Ik snap je stukje over de bodyprotector wel, Ik leer mijn zoontje ook rijden zonder bp. Als hij tzt wil crossen moet hij er van mij wel 1 aan.
Persoonlijk vind ik een bp wel echt beperken, en ja ik heb ook eventing gereden:P en ja dan heb ik hem ook zeker aan, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem aan te doen op een jong paard. Ik ben dan echt niet zo handig en snel als zonder dat ding. heb er meerdere geprobeerd en heb nu een mooie van sir lancelot maar als mensen zeggen het beperkt niet, kan ik daar niet in meegaan.

ik laat kinderen in mijn lessen in stap, draf en galop en over cavalettis hun tenen aantikken, ik laat ze achterstevoren zitten, draaien 2 handen naar 1 teen en als ze mooi rustig stabiel zitten ga ik pas springen, ik neem zeker geen onnodige risico's.

maar goed ik ben van de generatie met cap met elastiekje, en later hip kinbakje.. bandplooibroeken en waxjassen. en als je geen risico wilt lopen is het beter om in de basis al helemaal niet op een vluchtdier te gaan zitten.

Ik zie in je andere foto's dat je veel aan de balans werkt, en dat is heel belangrijk, en ik denk dat je slim genoeg en bezorgt genoeg bent om je kind om haar niet bang te laten worden.
Ik ben ook mama, en echt wel bezorgd, maar gun mijn kind ook ruimte om te ontdekken. tegelijkertijd is 5 wel heel erg jong en moet je wel beseffen dan het kind nog geen bewuste risico analyse kan maken, en jij daar als moeder voor garant moet staan.
Ik hoop nog vaker wat blije snoetjes van ze te zien. ( en ook wel blij dat mijn kind niet zo stoer is haha)

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:27

Ik heb niet alles gelezen, maar wat een reacties...

Vroeger ( jeetje, ik word oud) reed ik een Shetlander x welsh pony names miss piggy.
Rotzakje, die goed genoeg wist, dat als ze begon te bokken, het zadel over de hals schoof en de ruiter in het zand hapte. Nou, ik ben gestopt met tellen bij 50 keer vallen op 1jaar tijd. :')
Mijn ouders kwamen zelfs niet naar de club, vroegen alleen of ik weer was gevallen of niet en of ik dan aub mijn rijbroek vol met zand buiten wou uit doen ipv binnen. In die tijd was een helm dragen, optie. Dus die droeg ik ook niet. Achteraf gezien, een paar keer geluk gehad. Maar leren zitten heb ik op dat beest wel! Zeker toen de staartriem er eindelijk aan kwam!

De tijden zijn er beter op geworden, maar om kinderen onder een glazen stulp te steken...

Ik vind het lef van dit kind fantastisch! Dat gaat ooit nog een topper worden!!
En tot dan, helm op, bodyprotector aan en leren met vallen en opstaan ( letterlijk dan :D )

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

GabberGill
Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 22:46

[ img ]
[ img ]

Stabiliseren doen we vooral op deze merrie. Ja het is een zeer groot paard, maar met haar altijd relaxed.

We doen vliegtuigen, hoofd schouders knie en teen zingen, zitten met de pad, stap draf galopoefeningen en sat natuurlijk allemaal aan de lijn.

Ik ga zeker bewust met haar om en ben me ervan bewust dat ik haar als moeder moet beschermen.

Neon
Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:00

GabberGill schreef:
[ [url=m/mM6nNW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yJTP0F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stabiliseren doen we vooral op deze merrie. Ja het is een zeer groot paard, maar met haar altijd relaxed.

We doen vliegtuigen, hoofd schouders knie en teen zingen, zitten met de pad, stap draf galopoefeningen en sat natuurlijk allemaal aan de lijn.

Ik ga zeker bewust met haar om en ben me ervan bewust dat ik haar als moeder moet beschermen.


Dit is zoveel fijner en mooier om naar te kijken :) dit zijn mooie leerzame lessen :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:35

MightyMike schreef:
Tuurlijk kan er met alles wat gebeuren, maar vergis je niet in de impact van hoogte wanneer je van een pony/paard valt en dan natuurlijk ook dat het hard kan gaan en je paard of pony heel wat kracht/gewicht heeft. Dat maakt wel degelijk een verschil in ernst van de blessures. Gaat er met een pony iets vreselijk mis, kan de schade veel groter zijn dan met voetballen.


Mijn ouders zette mij er al veel jonger op en zoals ik al eerder zei, toen waren er alleen caps met een elastiekje en geen body protectors. Ik heb ook nooit om paardrijden gevraagd. Mijn ouders reden zelf beiden en zeker mijn vader pushte het wel.

Onze zoon zat met een aantal maanden ook al voorop. En ja, dat is een risico, maar de trap op lopen met een kleine op je arm ook. Of autorijden. Je kan je kind in een maxi cosi zetten, maar dat wil niet zeggen dat je geen ernstig ongeluk kan krijgen.

En bij voetbal gebeuren wel degelijk hele ernstige ongelukken. Net als bij schoolgym. Wil er wel een paar noemen; meisje viel uit de ringen, plat op haar rug; ernstig letsel.
Meisje viel lelijk bij kasten en banken aan elkaar, scheenbeen stak uit. Moet ik doorgaan??

Ik heb 2x in 46jr paarden op de seh gezeten met niet ernstig letsel en ik doe echt hele gekke en domme dingen met mijn paarden. Heb veel te vaak zonder cap gereden, veel te hoog gesprongen, veel te hard gegaan op plekken waar je dat beter niet kan doen.

En weet je? Ik ben zomaar op straat aangereden door een dronken automobilist en mn knie is al sinds mn 16e kapot. En geheel gratis 3 auto immuun ziekte;s gekregen. Hoef je niks voor te doen, krijg je kado.

Ik hou heel veel van mijn kind en ben overbezorgd geweest met alles. Maar ik weet 100% zeker dat het leven en andere mensen vele malen gevaarlijker zijn dan paardrijden. Als je alle idioten uit de wereld haalt, praten we verder over paarden.

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:35

Wat een rare vergelijkingen superpony. Dus omdat er idioten op de wereld zijn, auto ongelukken plaatsvinden, ziektes bestaan is het maar oke om je heel erg jonge kind zonder bodyprotector etc maar op een pony te zetten die het wel erg bont maakt? Dat het er vroeger niet was, alleen een cap met een elastiek is toch geen reden om nu we de extra veiligheids protectors en beugels niet te gebruiken?

Zo oneerbiedig vind ik dat, om te roepen ik heb zovaak het risico opgezocht en er is mij niets gebeurd tegenover mensen die ernstig verwond zijn geraakt.

Paardrijden gaat hard, je zit hoog, je gaat snel, maakt degelijk impact. Zeker kun je met voetbal lelijk je been breken, maar daar gaat niet nog een groot paard op je staan, blijf je niet in de beugel hangen , wordt je niet met je rug enorm hard tegen een bakwand gelanceerd, ga je geen 40 km per uur en val je van een hoogte. Al dat maakt dat de ernst van een vervelend ongeval veel groter is, daar kwam de chirurg voor mijn dochter al mee en familie die SEH arts is, ziet net zo dat verschil aan ongevallen wat daar dagelijks binnen komt. Alles kan je in het leven overkomen, maar we hoeven geen oogkleppen op te doen om de gevaren in de paardensport niet te zien. Ik zeg zeker niet dat ze niet moet rijden, maar waarom het gevaar opzoeken en niet de extra veiligheidsmaatregelen? Mijn kinderen rijden ook, ik stop ze niet in een glazen kastje, maar op dit soort pony's met die leeftijd, vind ik toch onverantwoordelijk. De foto's van het balanceren op je grote paard ts zijn prachtig. Paardrijden is zeker leuk, vallen kan altijd en je moet soms ook geluk hebben in het leven, maar veiligheid in de basis, dus braaf paard en cap, protector etc, maakt het grote verschil in mijn ogen, als ze daarna de basis geheel onder knie heeft, ouder is en wellicht wel dit soort pony's/paarden leuk vind is het een eigen keuze. Nu is ze echt te klein om de gevolgen in te schatten. Tuurlijk vind ze het leuk, totdat ze zich vreselijk zeer doet..
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 23-10-20 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:42

Wat leuk, onze dochter van een half jaar oud heet ook Jillian! <3

Ik hoop dat ons meisje net zo'n dapper paardenmeisje mag worden! Nu haar vader nog overtuigen _O-

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:54

Het lijkt wel alsof ik mezelf zie ( heeeeeeeeeeel lang geleden ). Het kon mij niet gek genoeg en mijn pony vond het ook allemaal maar wat prachtig. Mijn vader vond het ook schitterend en stond naast de bak te roepen dat hij nog wel harder kon. Moeders liep trillend door de kantine en kon het niet aan zien. Ik ben dan ook vaak gevallen en ik leef nog! Ik denk dan ook dat TS prima weet waar ze mee bezig is!

GabberGill
Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 10:06

Gamova schreef:
Wat leuk, onze dochter van een half jaar oud heet ook Jillian! <3

Ik hoop dat ons meisje net zo'n dapper paardenmeisje mag worden! Nu haar vader nog overtuigen _O-



Leuk zeg!

Ik wilde een bijzondere naam.
Jill heet dus vol uit

Jillian Joy

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:39

MightyMike schreef:



Je mist echt het punt en verdraaid mn woorden compleet zodat ze in jouw straatje passen.

Ik ga er verder niet eens op in.

GabberGill, veel plezier samen. Zal wel goedkomen.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:23

Gaat het goed, dan worden je dochtertje en jij bewonderd.

Gaat het goed mis, dan slaat de stemming opeens razendsnel en genadeloos om.

Dan wordt er meegellefd met je dochter en wordt jij verguisd.
Waarschijnlijk nog het meest door jezelf.

Voor nu, zolang het (relatief) goed gaat, vind ook ik het leuk voor iedereen. Jij voelt trots, je dochter geniet onbekommerd.

Maar ja, we moeten wel reeel blijven en het risico op ongelukken hierbij onder ogen zien. Het is een keuze.

GabberGill
Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 11:36

Het zal goed blijven gaan, omdat we er bewust mee omgaan. Alleen dat zal niet iedereen vanaf de fotos zien en dat geeft ook niet. Zolang ik weet wat en hoe ik het doe en jullie gewoon elke keer dit meisje kan tonen die met sprongen vooruit gaat is het goed voor mij.

Ik hoop dat vele het zullen blijven volgen om te kijken hoe ze uitgroeid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:46

Ik ben het wel met Boras eens :j

Citaat:
Het zal goed blijven gaan, omdat we er bewust mee omgaan.

Dat weet je natuurlijk nooit. Het blijven dieren..

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

GabberGill
Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 11:52

Klopt maar dan nog zal het vanuit ons goed blijven gaan en verantwoordelijk. Dat er een risico aan zit weet ik, maar dan moet ik haar maar gaan leren schaken.

Iedereen die op een paard stapt pakt dagelijks risico en ja ze is klein en kwetsbaar, maar te gelijk ook super soepel en blijft goed zitten.

Ik zou niet weten waarom ik bepaalde dingen niet kan doen omdat ik dagelijks met haar en deze 2 paarden bezig ben.

Zoals ik zei zullen wij altijd blijven opletten en weet ik bijv. Dat ze wel viel, maar ik weet hoe ze viel en dat het allemaal wel meeviel en dat de pony erna gewoon stilstond en te handelen was.

Ik weet dat als hij en zij te hard op de hindernis afgaan dat ik ze met de lijn bij de sprong wegdraai.

Ik weet dat ik een redelijk veilige situatie creëer al kan dat op jullie heel anders overkomen, omdat dit het eerste is wat jullie echt van haar zien.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57917
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:59

webster543 schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar wat een reacties...

Vroeger ( jeetje, ik word oud) reed ik een Shetlander x welsh pony names miss piggy.
Rotzakje, die goed genoeg wist, dat als ze begon te bokken, het zadel over de hals schoof en de ruiter in het zand hapte. Nou, ik ben gestopt met tellen bij 50 keer vallen op 1jaar tijd. :')
Mijn ouders kwamen zelfs niet naar de club, vroegen alleen of ik weer was gevallen of niet en of ik dan aub mijn rijbroek vol met zand buiten wou uit doen ipv binnen. In die tijd was een helm dragen, optie. Dus die droeg ik ook niet. Achteraf gezien, een paar keer geluk gehad. Maar leren zitten heb ik op dat beest wel! Zeker toen de staartriem er eindelijk aan kwam!

De tijden zijn er beter op geworden, maar om kinderen onder een glazen stulp te steken...

Ik vind het lef van dit kind fantastisch! Dat gaat ooit nog een topper worden!!
En tot dan, helm op, bodyprotector aan en leren met vallen en opstaan ( letterlijk dan :D )

Ik ga hier in mee, jeetje wat een reacties.

Cap vind ik een must en die heeft ze ook op. Een bodyprotector zit wel degelijk in de weg, ik heb uiteindelijke en motor cross variant genomen bij mijn jonge paard maar die is ook zodra het enigszins kon weer uit gegaan. Ellendige dingen.

Mijn mooiste herinneringen zijn met, jawel, mijn welsh a die m mee deed grashappen dan dat ik er op zat. :+: Mijn grootste verdriet is nog steeds diezelfde welsh a pony die helaas 3 jaar geleden het leven liet.

Ze moeten nog net niet in bubbeltjesplastick in gepakt worden lijkt het. Kind zit prima, laat haar toch in vredesnaam genieten van haar kindertijd. Juist deze kinderen leren vallen waardoor ze minder kans maken op blessures later ook.
Ik zie hier een moeder die heel bewust bezig is met kind en paard. Dat is meer begeleiding dan ik had met mijn eerste welsh. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:27

Ik ben zelf wel voorzichtig met kinderen op mijn pony. Super braaf dier, maar wel veiligheidsbeugels, aan longeerlijn in begin en cap en laarzen. Mijn eigen kinderen rijden niet. Zoon van 10 doet freerunnen en springt salto’s van 2 meter hoog op steen. Gelukkig heeft hij goede balans en motoriek. Zie mijzelf al met hem naar ziekenhuis in Duitsland moeten omdat hier alles vol zit. Maar gaat tot nu altijd goed. Blijft lastig, want ik wil hem ook niet plezier afnemen. En hij hoeft van mij niet.
Kennissen hebben een super wedstrijd pony. Dochters moeten er op rijden. Heb filmpjes gezien, afschuwelijk. Rennende pony met huilende dochters. Dat vind ik sneu. En nog gevaarlijk ook. Meisjes gaan klemmen met benen waardoor pony uiteindelijk alleen maar harder gaat tot ze eraf liggen. En die kennissen vinden mijn trouwe knuffelfjord geen echte pony _-:( . Denk toch dat die meiden met zo’n beest uiteindelijk veel meer lol hebben.

LWDaisy
Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:25

MightyMike schreef:
Tuurlijk kan er met alles wat gebeuren, maar vergis je niet in de impact van hoogte wanneer je van een pony/paard valt en dan natuurlijk ook dat het hard kan gaan en je paard of pony heel wat kracht/gewicht heeft. Dat maakt wel degelijk een verschil in ernst van de blessures. Gaat er met een pony iets vreselijk mis, kan de schade veel groter zijn dan met voetballen.


Mijn broer heeft door het voetballen meerdere breuken opgelopen.
Ik ben zelf een paar keer flink van paarden gedonderd - en had hoogstens een verstuikte enkel.

In theorie heb je gelijk hoor. Je valt van veel hoger, en vaak tegen een veel hogere snelheid. Het wordt helemaal link als je het paard bovenop je krijgt, of een trap moet incasseren. Dus in theorie heb je zeker gelijk.

Maar als je op die manier in het leven staat, kan je niet in een huis met een trap wonen. Dan kan je niet de straat oversteken. Dan kan je niet met een scooter rijden.

Risico's zijn er altijd, en overal. Ik rij zelf met een scooter, ik haal de 50 km/u net niet. Geloof me - ik heb ook al meermaals gedacht "als ik nu val...". Dan kunnen ze een tweelingzusje van het asfalt schrapen, want ik draag wel een helm, en in de lente/herfst/winter handschoenen, maar verder draag ik geen beschermende kledij.
Zeker in de zomer niet. Super gevaarlijk, in mijn shortje en t-shirt, ik weet het. Maar flauwvallen van de warmte is ook geen aanrader...
Mijn vader heeft een jaar of 3 geleden een heel zwaar ongeval gehad. Hij is geschept door een vrachtwagen met zijn moto. Beiden reden +100 km/u. Die klap moet ontzettend hard zijn geweest. Mijn vader is onder zijn moto terecht gekomen, en is meters blijven doorschuiven. Ik krijg nog steeds een krop in de keel, als ik er nog maar aan denk. De knop van zijn jeansbroek, de gesp van zijn riem zijn als het ware uitgesmeerd. Heel confronterend om te zien. Zijn handschoenen zijn aan gort, zijn motorvest is niet meer te redden, zijn helm ook niet. Moto was total loss.
En mijn vader? Die had een gebroken duim. Echt waar.
En een stukje jeans in zijn knie.

Ik ken mensen die van hun fiets vallen terwijl ze de 10 km/u niet halen, maar die zo slecht neerkomen, dat ze hun rug/nek gebroken hebben.
Ik laat me op mijn bed vallen, en breek mijn staartbeen.
Ik wordt over een bokkend paard gelanceerd, en heb een verstuikte enkel die 3 dagen zeer doet.

Het geluk/ongeluk zit in een verdomd klein hoekje. Je kan proberen je daar zo goed mogelijk op voor te bereiden. Ik zal zelf nooit meer zonder cap rijden, dat heb ik mijn mama beloofd. En ik zal op de scooter ook altijd een helm dragen, ook als ik op vakantie ga en daar een scooter huur en een helm niet verplicht is.

Maar je moet ook leven. Je moet ook laten leven.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

GabberGill
Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 14:44

Paardenfan25 schreef:
Ik ben zelf wel voorzichtig met kinderen op mijn pony. Super braaf dier, maar wel veiligheidsbeugels, aan longeerlijn in begin en cap en laarzen. Mijn eigen kinderen rijden niet. Zoon van 10 doet freerunnen en springt salto’s van 2 meter hoog op steen. Gelukkig heeft hij goede balans en motoriek. Zie mijzelf al met hem naar ziekenhuis in Duitsland moeten omdat hier alles vol zit. Maar gaat tot nu altijd goed. Blijft lastig, want ik wil hem ook niet plezier afnemen. En hij hoeft van mij niet.
Kennissen hebben een super wedstrijd pony. Dochters moeten er op rijden. Heb filmpjes gezien, afschuwelijk. Rennende pony met huilende dochters. Dat vind ik sneu. En nog gevaarlijk ook. Meisjes gaan klemmen met benen waardoor pony uiteindelijk alleen maar harder gaat tot ze eraf liggen. En die kennissen vinden mijn trouwe knuffelfjord geen echte pony _-:( . Denk toch dat die meiden met zo’n beest uiteindelijk veel meer lol hebben.



Als je de filmpjes van mijn dochter en de pony ziet zie je hoeveel lol ze hebben en zij nog in galop vrolijk roept "Howdy Cowdy!"

Het ene kind is de andere niet en ik denk dat je kids sowieso nooit een sport moet opdringen.

Mijne geniet van de paarden en alles eromheen en ik geniet van hun!

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:16

Je kunt niet overal bij stil staan LWDaisy, ben ik helemaal met je eens, en ook met diegene die roept je kunt ze niet in bubbelplastic rollen, maar je kunt zeker wel nadenken en risico's klein proberen te houden. Daar gaat het me hier om. Een bokkende, in rengalop er van tussen gaande pony is niet grappig voor zo'n klein meisje en de sprongen nog boven haar macht. Dat is het risico opzoeken. Een brave pony, geschikt voor beginners is niets mis mee. Kan je zeker ook vanaf vallen, maar al die mensen die een groene pony door een klein beginnend kind laten rijden vind ik niet grappig en dan lachen en trots zijn om dat hun kind zich zo goed vast kan houden begrijp ik niets van. Dat is zeker knap van het kind, maar waarom moet dat, dat begrijp ik echt niet. Als maneges zulke pony's voor de beginners hebben staan, komen er niet veel kinderen rijden. Ieder zijn eigen, maar mag dan ook wat van gezegd worden. Laat verder de discussie voor wat het is, ts heeft de boodschap inmiddels wel begrepen en ik denk niet als enige zo, ik hoop ts dat je dochter met plezier en veilig blijft rijden, in principe is het een mooie sport.

GabberGill
Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 15:51

MightyMike schreef:
Je kunt niet overal bij stil staan LWDaisy, ben ik helemaal met je eens, en ook met diegene die roept je kunt ze niet in bubbelplastic rollen, maar je kunt zeker wel nadenken en risico's klein proberen te houden. Daar gaat het me hier om. Een bokkende, in rengalop er van tussen gaande pony is niet grappig voor zo'n klein meisje en de sprongen nog boven haar macht. Dat is het risico opzoeken. Een brave pony, geschikt voor beginners is niets mis mee. Kan je zeker ook vanaf vallen, maar al die mensen die een groene pony door een klein beginnend kind laten rijden vind ik niet grappig en dan lachen en trots zijn om dat hun kind zich zo goed vast kan houden begrijp ik niets van. Dat is zeker knap van het kind, maar waarom moet dat, dat begrijp ik echt niet. Als maneges zulke pony's voor de beginners hebben staan, komen er niet veel kinderen rijden. Ieder zijn eigen, maar mag dan ook wat van gezegd worden. Laat verder de discussie voor wat het is, ts heeft de boodschap inmiddels wel begrepen en ik denk niet als enige zo, ik hoop ts dat je dochter met plezier en veilig blijft rijden, in principe is het een mooie sport.

Ten 1e is hij niet jong en groen.
Daarbij loopt hij met zowel een 6-jarigen Dixie en met een 8 jarige B proeven.


Ten tweede staat er nergens dat hij in rengalop vertrekt. Ja, hij is snel en doet wel eens een vreugdesprong, maar je maakt de situatie nu bijna alsof zo op een 3 jarig net uit de wei geplukte labiele Knol zit.

Daarbij moet ik wel lachen omdat hij in de beginnersles op onze manege loopt.

Als hij nou echt zo onberekenbaar is als iedereen denkt zou hij daar niet lopen.

Daarbij is het ook niet zo dat ze zich zo goed vast kan houden en heeft ze al bewezen in der balansoefeningen dat het meer is dan gewoon maar meeliften op een paard.

denisesilver
Berichten: 2875
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:56

Begrijp me niet verkeerd, maar jullie betrekken allemaal aannames en dingen die jullie bij anderen hebben gezien op TS.

Een huppeltje springen eens in de zoveel tijd kan nou ook niet heel veel kwaad. Daarbij zal ze er wel vaker naast gaan liggen. TS werkt met balans trainingen en al, en ik denk dat dochterlief een hele lieve moeder heeft die haar met heel veel dingen helpt bij de paarden. Ik heb weleens anders gezien.

Dus ga even objectief na wat jullie van TS horen en niet horen en kijk dan even naar de aannames die jullie maken op basis van 'de dochter van een kennis van een vriendin van mij'. Toe zeg...

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:29

Ik denk dat er nu onderhand wel genoeg gezanikt is over wat er allemaal kan gebeuren, we weten het allemaal al wel.
Blijf er in godsnaam niet zo over doorzeuren.
Sla het topic over als het je niet aanstaat en ga lekker veilig achter de geraniums zitten en beweeg vooral geen vinger want die kan je ook spontaan breken.

ts wat blijf jij netjes reageren zeg!
En super leuk dat je meisje er zoveel plezier in heeft

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers