Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
GabberGill
Berichten: 5672
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 16:35

Dat komt omdat ik het echt wel begrijp en wist dat het niet alleen positieve reacties zouden worden.

Ook ik draai al 18 jaar mee op bokt hahahhahahaha.

Ik snap ook sommige mensen echt wel, maar soms komt het over alsof ik haar er maar lukraak opgooi en wel zie waar ze gelanceerd word.

Dat vind ik oprecht jammer omdat ik veel investeer in haar en der paardenhobby het is eigenlijk nu al der leven en ik hoop oprecht dat ik nog jaren met haar deze hobby kan voortzetten.


pmarena
Berichten: 48035
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:46

Het is wel super leuk om te zien en horen dat ze er zoveel plezier in heeft en dat ze zo ontzettend dapper is +:)+ En zolang het zo blijft is dat natuurlijk geweldig gaaf.

Maar mijn nekharen gaan er ook wel van overeind staan als ik zo lees wat er al gebeurd is, en dan zijn dichte beugels met korfjes toch wel het minste dat je kan doen om een potentiële meesleur-ramp te voorkomen.... dat is toch van een hele andere orde dan bubbeltjesplastic en niemand heeft er last van :)

De openingspost geeft ook wel een bepaald beeld zo met dat 30 keer vallen en 31 keer er op :=

Maar dan blijkt in het verdere topic dat dit eigenlijk de spannendste belevenis was in de paardrij-carrière van het meiske en dat moeders dit ook verder probeert te voorkomen, heel veel fijne oefeningen doet enzo.... nou dan is het toch prima. Alleen wel op zijn minst even iets aan die open beugeltjes doen ;)

GabberGill
Berichten: 5672
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 16:50

Speciaal voor ons volgende topic hebben we roze en zwarte korfjes aangeschaft.

GabberGill
Berichten: 5672
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 16:51

Ooooooh en de bodyprotector die is ook in aantocht aangezien ze gisteren voltigeerde met mijn grotere paard.

Als jullie daar een foto van zien dan denk ik dat er van de week nog een hele groep bokkers met hooivorken en fakkels voor mijn deur staan.

Er is overigens altijd 3 man sterk aanwezig als jill gaat rijden, dus vaak leg ik zelf niet eens vast hoor.

Neon
Berichten: 4921
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:43

GabberGill schreef:
Speciaal voor ons volgende topic hebben we roze en zwarte korfjes aangeschaft.


Super dat je iets doet met de kritiek :) roze wn zwarte kolfjes zijn stoer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:14

Ik volg op instagram! Super schattig. Vooral op insta zie je haar echt alleen maar lachen. Vervolgens las ik hier iemand die zei dat ze 'moet' springen. Ik zie geen enkele foto waarop ze niet breed lacht dus hoe kom je er op. :+

Cemlys
Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:53

Leuke foto's ts, gave sprong heeft hij.

Hier vroeger ook veel gevallen, rotzakjes gereden ( al behoort deze hier niet toe als ik het lees), ondanks dat iedereen zegt zo ook volwassen te zijn geworden, het had van mij niet gehoeven. Een mak ding was ik ook blij mee geweest :')

Mijn dochter is 3 en heeft een fijne flexibele bodyprotector, goede cap en rijdt ook met korfjes, en er hangen veiligheidsteugels aan zodat er steeds enigzins contact blijft met de mond en ze geen salto's meer maakt als ze weer probeert het gras in te duiken. Niks met bubbeltjespapier, maar iets risico verminderen :')

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:02

GabberGill schreef:
[ [url=m/eIET5u.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nadat ze in volle galop schaterend de bak verliet, mama met een hartstilstand achterbleef en iemand haar leven redde bij de trailers hebben we toch doorgepakt.

Man wat was hij stout. Racen dat hij deed!

Longeerlijn gepakt en Frits daar maar aan vastgehouden. Ze wilde nog wel een keertje.

1e x lag ze er naast!
2e x hing ze aan de zijkant, maaaaar niet gevallen!
3e x ging goed!
4e x nog wat beter!
5e x werden ze beide enthousiast en vloog hij met een noodgang over de hindernis. Ze bleef zitten! Helaas besloot hij erna nog even een bochtje te draaien met een te hoge en smerige scheve bok!

Ja hoor daar vloog ze letterlijk

Maar gewoon weer opgestapt en hem gelijk in galop gezet om het vervolgens nog 4x goed te doen!

Zo trots op haar! Ze kent de drill, 30x vallen betekent 31x opstaan!


[ [url=m/EmR84w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DB5gdG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/joPi3g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/A9FW3C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gqBJeR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jUp3x2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Uk4VNA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nIcWK7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xvL69S.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/moBoI8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/63S4DA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb het hele topic (TM oh 5) gelezen. Maar ik heb zeer sterk de indruk dat jij je dochter heel goed begeleidt, en dat je de paarden goed begeleidt en dat je veel verstand van zaken en handigheid hebt.
Ik denk: fantastisch voor je dochter, heerlijk genieten, zoveel kunnen doen binnen het kader van een verantwoordelijke begeleider en moeder. Supertof! *\o/*

Ik ben het veelal ook eens met de reacties van Webster, Ayasha en Superpony. :j

En... Voor zover ik weet hebben kinderen die vallen vaker ernstiger blessures als ze een Body Protector droegen dan kinderen die vielen zonder.
Een Air Vest is misschien wel een betere variant, maar een gewone BP niet!

Ik wens jullie veel plezier en leuk dat je de mooie beelden hier deelt, is voor ons ook genieten! <3 ;)

NB: ik heb ook niet de indruk dat ze overal het zadel vasthoudt?
Heb juist de indruk dat ze de handjes mooi bij elkaar houdt.

GabberGill
Berichten: 5672
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 23:54

Klopt ik ben erg bezig met lichaam en houding. Sturen is handjes laag en ik heb haar aangeleerd net boven het zadel der handjes te houden, omdat je anders je paard zijn mond pijn doet. .
In de sprong wijs ik haar altijd naar het bokriempje en dit vooral omdat ik niet wil dat ze hem (mocht ze onbalans krijgen) onterecht in zijn mond trekt. Het moet voor zowel pony als kind leuk blijven en ik wil zijn goede sprong graag behouden.

Ik investeer inderdaad veel tijd en energie hierin en doe daarom erg mijn best om het leuk te houden.

Daarbij heb ik idd ook een heleboel botbreuken in sleutelbenen enz gezien die te danken waren aan de bp! Ik ben dus huiverig op die dingen en wil alleen een echte goede!



En ja op instagram zie je hoeveel ze geniet en dat we al vanaf kleins af aan in haar carrière investeren hahahaga

Lukasje
Berichten: 11208
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:34

Jessie2020 schreef:
Ik snap niks van dit topic en van sommige positie reacties.


+1

Don't take anything for granted

Cemlys
Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:41

GabberGill schreef:
Klopt ik ben erg bezig met lichaam en houding. Sturen is handjes laag en ik heb haar aangeleerd net boven het zadel der handjes te houden, omdat je anders je paard zijn mond pijn doet. .
In de sprong wijs ik haar altijd naar het bokriempje en dit vooral omdat ik niet wil dat ze hem (mocht ze onbalans krijgen) onterecht in zijn mond trekt. Het moet voor zowel pony als kind leuk blijven en ik wil zijn goede sprong graag behouden.

Ik investeer inderdaad veel tijd en energie hierin en doe daarom erg mijn best om het leuk te houden.

Daarbij heb ik idd ook een heleboel botbreuken in sleutelbenen enz gezien die te danken waren aan de bp! Ik ben dus huiverig op die dingen en wil alleen een echte goede!



En ja op instagram zie je hoeveel ze geniet en dat we al vanaf kleins af aan in haar carrière investeren hahahaga

Volgens mij heeft een sleutelbeenbreuk niks te maken met bp. Mijn schoonbroertje heeft hem net gebroken zonder. Je valt gewoon snel op je schouder met rijden.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

GabberGill
Berichten: 5672
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 10:27

Ik heb niet gezegd dat het zonder niet kan toch?

Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:33

Maar een bp zorgt wel voor kneuzingen en breuken is aan ribbon en rug.
Dit is voor kinderen echt niet goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:40

Ik ben wel benieuwd naar een bron hiervan, ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Als je flink hard valt kneus of breek je soms wat (vooral als je ouder bent :+ ) wellicht was de schade zonder BP nog veel groter geweest.

Ik ben ooit van grote hoogte gevallen (paard ging te vroeg af, sprong heel groot over een simpel boomstammetje, ik ging op het hoogste punt eraf met grote snelheid) en had mijn rug zwaar gekneusd. Ik had een goed passende BP aan. Ik wil niet weten wat de schade was geweest zonder die bescherming.

Cemlys
Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:52

Ik ben ooit tegen de muur aan gekatapuleerd, wil niet weten wat dat met mn rug had gedaan zonder bp. Maar natuurlijk moet ieder voor zich weten of ze er een dragen en of ze dat hun kinderen ook laten doen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Nikass
Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:00

SusanH schreef:
Ik ben wel benieuwd naar een bron hiervan, ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Als je flink hard valt kneus of breek je soms wat (vooral als je ouder bent :+ ) wellicht was de schade zonder BP nog veel groter geweest.

Ik ben ooit van grote hoogte gevallen (paard ging te vroeg af, sprong heel groot over een simpel boomstammetje, ik ging op het hoogste punt eraf met grote snelheid) en had mijn rug zwaar gekneusd. Ik had een goed passende BP aan. Ik wil niet weten wat de schade was geweest zonder die bescherming.


Als volwassene heb je wèl voordeel van een bp maar kinderen hebben door hun soepele lijfjes minder kans op letsel bij een val en voor hun werkt een bp averechts.

NB: sorry voor mijn spelfouten hier en daar. Heb wat problemen met de auto correct.

NB2: ik kijk al uit naar een volgend topic :D *\%/*

balanceJarig
Moderator Kantine
Berichten: 18114
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:37

Het doel van de TS is om verhalen over het rijden van haar dochtertje te delen.
Ze is zich bewust van de risico’s die dat met zich meebrengt.
Het belang van beschermende uitrusting is haar duidelijk.
Dat laatste hoeft dus niet de boventoon te voeren in dit topic.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Billy
Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:34

Ik ken gabbergill van vroeger op stal, en wij konden nooit goed overweg met elkaar. Maar ze is wel heel goed met paarden en ik weet zeker dat ze haar dochter echt niet onnodig in gevaar brengt!

Goedgekeurd onderschrift :)

GabberGill
Berichten: 5672
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 16:36

Billy schreef:
Ik ken gabbergill van vroeger op stal, en wij konden nooit goed overweg met elkaar. Maar ze is wel heel goed met paarden en ik weet zeker dat ze haar dochter echt niet onnodig in gevaar brengt!

Hahaha nooit verwacht ooit een positief bericht van je te ontvangen, maar des te meer waardeer ik dit!

Billy
Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:51

GabberGill schreef:
Billy schreef:
Ik ken gabbergill van vroeger op stal, en wij konden nooit goed overweg met elkaar. Maar ze is wel heel goed met paarden en ik weet zeker dat ze haar dochter echt niet onnodig in gevaar brengt!

Hahaha nooit verwacht ooit een positief bericht van je te ontvangen, maar des te meer waardeer ik dit!

We zijn allebei ouder geworden :)

Goedgekeurd onderschrift :)

GabberGill
Berichten: 5672
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 19:37

Dat zeker en nu snap ik ook dat je ons etters vond hahhahahaha

Billy
Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:41

GabberGill schreef:
Dat zeker en nu snap ik ook dat je ons etters vond hahhahahaha

Haha, dat waren jullie ook wel, maar je bent blijkbaar goed opgedroogd, je hebt een erg leuk kind :)

Goedgekeurd onderschrift :)

Earth
Berichten: 7885
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:41

Haha mooi deze reactie hierboven.

Weet je, ik heb vroeger toen ik welliswaar iets ouder was, ook echt domme dingen gedaan met mijn verzorgpony. Gewoon rijden in het park naast een drukke weg, met menleidsels zonder zadel, leidsels om zn nek geslagen _O- En er om de haverklap vanaf tyfen. En gewoon weer opstappen, tenzij ik weer eens een bloedlip had.
In de springles op de manege ben ik talloze keren gevallen, het hoorde er gewoon bij. Ik was er ook nooit bang voor gek genoeg, stapte gewoon weer op. Als ik nu terug kijk hoeveel mazzel ik heb gehad, dan mag ik in mn handjes knijpen :') Ik had echt al vaak op de IC kunnen liggen met de capriolen die ik uithaalde.

Earth het reisbureau.

Tenno7
Berichten: 2240
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:05

Hahah die reacties hierboven, geweldig.

Het ziet eruit als ze heel veel plezier hebben. Heerlijk. Je weet vast wat je doet samen met je dochtertje.

En meerdere keren vallen komt ook op een manege wel voor hoor. Heb als vroegere manege instructeur wel eens kinderen meerdere keren zien vallen in 1 les van dezelfde stoute pony haha. En vaak zijn het de welshjes of shetlander hahha

GabberGill
Berichten: 5672
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 16:52

Hahahhahaha ja billy en ik hebben een zeer slecht begin gehad, maar wat ik zeg ik was toen dat jong kind wat hersenloos rondliep en ook ik heb veel aparte dingen met mijn paarden gedaan waar vele hun gedachtes over hadden, maar dat is voorbij hahahaha.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers