Springpaard probeert dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
deborah_D
Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-20 22:06

De laatste maanden hebben we hard gewerkt aan onze dressuurbasis en we beginnen er echt plezier in te krijgen. Ik dacht nooit dat dressuur wat voor mij was maar het is telkens een uitdaging om het beter te doen!

Ik vond dat we vooruitgang hadden geboekt dus had ik iemand gevraagd om foto's te komen maken :D

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7.
[ img ]


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:20

Ik vind jullie een leuke combinatie. Ik vind je paard wel wat gespannen ogen. Ook mag je zelf rechtop gaan zitten. Je hangt erg naar achter. Jammer dat alle foto's zo schuin afgesneden zijn waardoor het lijkt alsof je paard een berg op aan het lopen is :)

Anoniem

Re: Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:23

Leuke combi, maar wordt van de foto's niet heel blij om eerlijk te zijn. Idd een erg gespannen paard, je sperriem zit in mijn beleving ook veel te strak, het bit lijkt ook niet lekker te liggen. Maar of dat nu komt door de sperriem of een strenge hand, kan ik zo niet zien.

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:28

Leuk paard hoor ! Om echt goed een parcours rond te komen is dressuur toch de basis. Probeer goed op je houding te letten, vooral je handen. Draag ze iets hoger en niet vanuit je polsen kantelen. Heb je les , zo ja werk samen meer aan de impuls en loop alles nog even door, optoming goed,houding goed. Gewoon lekker doorgaan en goed les nemen, veel succes.
Even naar je fotografie gekeken, prachtig hoor !!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

deborah_D
Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-20 22:38

bigone schreef:
Leuk paard hoor ! Om echt goed een parcours rond te komen is dressuur toch de basis. Probeer goed op je houding te letten, vooral je handen. Draag ze iets hoger en niet vanuit je polsen kantelen. Heb je les , zo ja werk samen meer aan de impuls en loop alles nog even door, optoming goed,houding goed. Gewoon lekker doorgaan en goed les nemen, veel succes.
Even naar je fotografie gekeken, prachtig hoor !!


Ik neem les in springen en dressuur, eerst reed ik aar wat rond als "dressuur" maar nu sinds ik echt les neem hierin vind ik ook dat ik in het springen beter kan rondrijden. Impuls en ritme is waar ik momenteel aan aan het werken ben :)

En bedankt!!

deborah_D
Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-20 22:40

Mindim schreef:
Leuke combi, maar wordt van de foto's niet heel blij om eerlijk te zijn. Idd een erg gespannen paard, je sperriem zit in mijn beleving ook veel te strak, het bit lijkt ook niet lekker te liggen. Maar of dat nu komt door de sperriem of een strenge hand, kan ik zo niet zien.


Zijn sperriem zit absoluut niet te vast, ik ben niet iemand die een neusriem en sperriem aansnoert dat ze bij wijze van spreken geen lucht krijgen. Bit is door bitfitter gecheckt. Ontspanning in mijn hand is wel nog een dingetje.

Lante
Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:07

Het lijkt alsof de verbinding met de mond met name door jouw hand in stand gehouden wordt. Aanleuning krijg je door je hand rustig een centimeter naar voren te brengen. Als je paard de hand dan volgt en zelf dus het contact houdt, dan heb je aanleuning en krijgt je paard ook mooiere bespiering, doordat het zijn bovenlijn op gaat spannen. Het paard krijgt dan meer schwung en een mooier ritme van achter uit.
Heel veel succes! Jullie zijn een mooi setje. :)

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101637
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:25

Wow! Mooi paard heb je onder je billen! <3
Mooi setje ook, kleur staat je paard goed!

Ik ga mee met het commentaar over je hand. Geef wat meer mee naar voren of geef wat lengte.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

nikkel
Berichten: 2522
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:29

Ik sluit me aan, wat al een paar keer is geschreven. Het paard moet van de hand af worden gereden. Nu komt er te veel gewicht in de hand.

Succes. Het komt wel goed.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:38

Wat een super mooie combinatie zijn jullie :j
Heel knap paard.

Maar ook ik ga saai mee met door voorgangers.
Geef je handen wat lucht.
En maak hem goed aan het been. In de draf foto's is te zien dat hij net niet in de takt loopt maar wat meer op de voorhand.
Ik denk als je van voor losser laat en hem goed van achter erbij gaat rijden dit is opgelost.
Let er ook goed op dat hij mooi om je binnenbeen buigt.
Dan kun je ook je binnenhand meer ontspannen.
Probeer ook recht te zitten en niet achterover.

Komt zeker goed :)

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

oji
Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:43

Leuk paard! Heeft volgens mij een ruige galop...zoals een goed springpaard betaamd :D Wat voor afstamming is het?

Ik heb bij deze foto's het idee dat jij nog je balans moet vinden in het dressuurzadel. Je lijkt wat te knijpen met je bovenbenen, waardoor je een beetje achterover surfende houding krijgt en je hebt je handen ook een beetje vast staan bij je bovenbenen. Probeer losser te zitten. Knieën los houden, handen een stukje meer naar voren. Ik denk dat je paard dan een stuk losser wordt in die bovenlijn.

Op die galopfoto zit je volgens mij een stuk makkelijker, heb je je hand veel meer voor en zie hoe mooi dat achterbeen dan meteen doorkomt. Probeer dit ook in de draf voor elkaar te krijgen!

Succes!

deborah_D
Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-20 14:04

oji schreef:
Leuk paard! Heeft volgens mij een ruige galop...zoals een goed springpaard betaamd :D Wat voor afstamming is het?

Ik heb bij deze foto's het idee dat jij nog je balans moet vinden in het dressuurzadel. Je lijkt wat te knijpen met je bovenbenen, waardoor je een beetje achterover surfende houding krijgt en je hebt je handen ook een beetje vast staan bij je bovenbenen. Probeer losser te zitten. Knieën los houden, handen een stukje meer naar voren. Ik denk dat je paard dan een stuk losser wordt in die bovenlijn.

Op die galopfoto zit je volgens mij een stuk makkelijker, heb je je hand veel meer voor en zie hoe mooi dat achterbeen dan meteen doorkomt. Probeer dit ook in de draf voor elkaar te krijgen!

Succes!


Afstamming is Namelus r x contender x Concorde

Klopt wat je zegt, ik heb dit zadel nog maar 2 weken en ben er absoluut nog niet aan gewend. Mijn hand is inderdaad ook een werkpunt, ben me er bewust van en ben er ook aan aan het werken :)

oji
Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:06

Ah...Contender <3 <3 <3

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:12

Ik zie echt wel goede stukjes hoor. Ik zou je wel adviseren om eens echt goed in je houding te investeren, want naar mijn idee is dat écht het zwakke punt waardoor ook het paard spanning opbouwt. Je hand lijkt mij ook zo strak doordat er veel spanning in je schouders zit, voor zover dat vanaf een paar foto's te beoordelen valt dan hè. Wellicht zit ik er naast, maar zo komt het over.

Leuk paard hoor en jullie misstaan zeker niet in de dressuurring!

nikkel
Berichten: 2522
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:52

Als ik de foto,s zo bekijk, geef je gas met sporen en/of zweep. Daarna of gelijkertijd houd je het paard op de rem door je handen. Misschien is het, het overwegen waard om eerst eens te rijden zonder zweep en/of sporen. Hoef je ook niet achterover in het zadel te gaan zitten/hangen.

succes.

Elisa2
Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:08

Kleine tip, zorg dat je duimen rechtop blijven en je hand naar achter kantelt. Kan best zijn dat je dan je aanleuning kwijt raakt maar door lekker van achteren naar voren te rijden gaat hij er vanzelf weer in zakken.

Mooie combinatie zijn jullie, dit paard misstaat absoluut niet in de dressuurring.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

ruitje
Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:17

Je hebt het vast niet voor niets op dit forum gezet en niet op HAW, dus ik ga lekker helemaal geen rijtechnisch commentaar geven :+

Ik vind dat je werkelijk een prachtig paard hebt, vind foto 3 ook zo leuk, je glundert gewoon :D !

Ik wil je ook nog even extra complimenten geven over hoe dik je paard is, ik vind het een echte atleet, glimmend en goed in zijn spieren met niks teveel vet! Prachtig om te zien :) !

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:19

Wat leuk dat je de dressuur hebt ontdekt TS! Vind dat jullie ook een erg mooie dressuurset hebben. Misstaat zeker niet.

Je mag nog iets meer achter het neusje aanrijden. Nu rij je het hoofd naar je paard waardoor hij teveel achter de loodlijn komt. Terwijl je juist het lijf naar het hoofd toe wil rijden. Dan ga je ook zien dat die dip bij de hals weggaat omdat het paard met de schoft omhoog kan bewegen, dan komt dat mooie achterbeen nog wat beter door en dan gaat de halsspier mooi doorlopen tot de schoft. Rien vd schaft heeft mooie filmpjes over hoe je die verbinding kan krijgen, misschien leuk om een keer op te zoeken. Ik vind jullie nu al een mooie combinatie maar dan zal je zien dat het rijden nog fijner gaat worden. Veel succes.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Change3x
Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:23

Ik denk dat als je je arme en handen meer durft te ontspannen dat het beeld er al heel anders uit ziet.

Mooi paard, ook leuk gefokt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:32

ter ondersteuning/onderbouwing van wat hier al gezegd is over je handen, hoeveel voordeel de juiste handhouding geeft, ook in je eigen houding en het voorwaartse

succes met de dressuur, super dat je dat zo oppakt

[ img ]

[ img ]

Fenn
Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:54

Wat een leuk paard! En lekker aan het werk hoor, tof zeg dat je dit meer aan het oppakken bent.

En wat een ontzettend leuke rijbroek :D

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

Speirs
Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:06

Wat een prachtig paard, en jullie zijn een mooie combi! Leuk hè, om eens wat anders te proberen. Ik ben sinds kort ook begonnen met dressuur.

Ik vind dat de feedback op een fijne manier gegeven wordt, hopelijk vind jij dat ook en kan je er je voordeel mee doen. Ik leer er iig wel van :D


Babootje
Berichten: 26186
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Springpaard probeert dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:40

Leuk dat jullie er zoveel plezier in hebben.
Ik zie inderdaad nog wel wat spanning bij je paard en de spanning in jouw armen en handen en benen.
Dat zeg je zelf ook al dus het is heel goed dat je dat zelf ook al in de gaten hebt. Dus dan zit je wel op de goede weg. Ik sluit me qua tips verder aan bij de andere bokkers.
Je hebt een leuk paard dat heus niet misstaat in de dressuurring.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers