Wedstrijdweekendje met Vera

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury
Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Wedstrijdweekendje met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 20:27

Afgelopen weekend was er weer een tweedaagse wedstrijd redelijk bij ons in de buurt. Vorig jaar had ik hier ook aan mee gedaan en had ik daar ook een topic over gemaakt wat erg leuk werd ontvangen toen ([RIJ-ITP] Wedstrijd Weekendje Weg met Vera) dus besloten om nu weer een verslagje te maken,

Helaas verliep deze outdoor periode niet zoals we hadden gehoopt. De wedstrijdjes waar we normaal gesproken aan mee zouden doen werden afgelast door de coroma. Ik besloot om mee te doen aan wat online wedstrijdjes. In het begin ging dit nog wel redelijk en behaalden we 2 (krappe) winstpuntjes maar mijn gezondheid ging achteruit en ik kon steeds minder goed trainen totdat ik eind juli zelfs 157.5 punten kreeg voor een proef waar eigenlijk niets fout ging zoals bokken, verkeerd of wreed rijden, nee, het was gewoon slecht en ik kon niet meer. Het kostte me zoveel energie en dit was het resultaat, ik vond het echt de grens en ben acuut gestopt. Ik dacht: er zijn nu 2 opties, of helemaal stoppen, of hulp vragen en het roer omgooien. Ik heb voor het 2e gekozen en mijn instructrice heeft haar een paar keer gereden en daarna reed zij haar eerst en daarna ik nog 15/20 min. Zo kon ik het beter vol houden en werd Vera weer 3 keer in de week getraind.

En toen kwam deze wedstrijd er weer aan. Ik had een vriendin die me overal mee wilde helpen en die ook met trailer kon rijden dus op zaterdag zijn we met de trailer op en neer geweest.
De proefjes gingen fijn maar zeker niet foutloos. Er stond best vaak "impuls" op mijn protocol dus ik nam mij voor om daar op zondag extra op te letten.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Op zondag dus dezelfde proefjes en mijn eigen doelen. Ik had zelf een veel fijner gevoel over de proefjes, veel actiever gereden en minder foutjes:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mijn eigen doel was gehaald want op zondag stond er geen enkele keer "impuls" op mijn protocol. Uiteindelijk kregen we op zaterdag 185 en 189.5 punten en op zondag 181 en 188.5. 4 wintspunten dus en daarmee zijn we M1 startgerechtigd! :knuffel:
En binnen een ruime maand weer 30 punten omhoog gegaan qua rijden. Ik kan het nog niet alleen heb de hulp nog nodig maar dat zal ik moeten accepteren.

Vorig jaar was ik heen en terug gereden en ik had alles op alles gezet om zondag ook terug te kunnen rijden (17 km) en dat heb ik ook gedaan.


[ img ]

[ img ]

[ img ]



<3

Daarna helemaal uitgeteld maar dat was het waard :knuffel:

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Wedstrijdweekendje met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:56

Gefeliciteerd met je winstpunten!

Hulp vragen was juist hartstikke sterk van je en heel goed. :)

”I don’t go looking for trouble. Trouble usually finds me.” ~ Harry Potter

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wedstrijdweekendje met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:33

Gefeliciteerd Fleur, echt super knap hoe jullie dit samen doen!!

Annetje
Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Wedstrijdweekendje met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:38

Mooie foto's Fleur en een fijn verslag! Fijn om het outdoorseizoen zo af te kunnen sluiten en ook heel erg fijn dat je nu weer vooruit kunt.
Heerlijke foto's die laatste! Mooi met die paarse hei .

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Wedstrijdweekendje met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:43

Wat goed dat je hulp gevraagd hebt, en wat een groot verschil qua punten. Over de hei terug lijkt me een heerlijke afsluiter van zo’n weekend. Gefeliciteerd met je punten!

Valse hoop is ook hoop!

urosa
Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:03

Ook hier gefeliciteerd met je punten! Echt knap dat je zo door blijft zetten :(:) Mooi die heide foto's <3

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Wedstrijdweekendje met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:41

gefeliciteerd met de resultaten! Het roer omgooien is nooit makkelijk, dus fijn dat het zijn vruchten afwerpt

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wedstrijdweekendje met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:50

Gefeliciteerd met de goede punten! Lekker hoor, 4 in 1 weekend :-)

Wat goed dat je hulp hebt gevraagd en hebt kunnen regelen dat je iemand bij je had op de wedstrijddagen zodat je met de trailer heen kon :-) En lekker na een goed resultaat over de hei terug, wat wil je nog meer +:)+


Fleury
Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 19:31

Bedankt allemaal!

Ja, ik was super blij dat we nog over de hei terug konden <3 daar heb ik zo van genoten! En Vera volgens mij ook.

En heb inmiddels al 2 keer weer een hele les uitgereden maar nog wel 2 keer in de week begeleiding maar dat laat ik even zo want ik heb met dat mooie weer altijd meer energie :D

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers