Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrzavm

Berichten: 1626
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Wilp

Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 08:38

:wave:

Een half jaar geleden merkte ik dat Jimmy iets wat door zijn achterbeen zakte, niet regelmatig maar af en toe. Ik voelde dat hij niet zichzelf was en dit kwam steeds vaker terug. Ook zag ik dat er een knobbel op zijn spronggewricht achter groeide. Ik had al een idee wat het kon zijn en dit werd bevestigd door de dierenarts, hij heeft spat. Er werd mij vertelt dat ik er eigenlijk niks meer van hoefde te verwachten en dat we vanaf nu elk half jaar op controle moesten. Ik ben enorm verdrietig geweest, mijn droom was om met dit paard nog eens Z te mogen starten en we waren er echt bijna.

Nu inmiddels meer dan een half jaar na dit nieuws mochten we 3 weken geleden weer langs de kliniek in Wapenveld. Iets wat ik niet had durven dromen, ik mocht weer rustig gaan opbouwen met Jimmy! De plek waar spat zit is heel mooi aan het verkalken en dat gaf mij groen licht om weer rustig lekker te gaan loswerken met hem.

Nu zijn we dus heel rustig 3 keer in de week 15/20 minuten aan het rijden, echt alleen de basis. Ik geniet, hij geniet en ik zit weer helemaal op mijn roze wolk!
Over een half jaar gaan we weer naar Wapenveld om te checken of het volledig is verkalkt en wellicht kom mijn grote droom dan toch nog uit, met Jimmy een keer Z te hebben gestart...

Nou hier de foto’s, nogmaals we doen rustig aan maar deze foto’s wilde ik even gedeeld met jullie hebben. Jimmy is inmiddels 19,5 jaar oud en het lijkt wel bij
hem, hoe ouder hoe knapper!

Waar ik zelf aan moet werken is mijn houding, ik heb sinds kort nieuwe laarzen en zit hierdoor soms wat in een stoelzit, zie het liefst dat mijn onderbeen iets meer naar achter ligt. Jimmy mag soms net wat meer over zijn rug lopen, hij heeft een onwijs opwaartse houding maar ik heb voor nu zoiets dat ik al blij ben dat ik er weer op zit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja en deze moet ik even gedeeld hebben, dit is Jimmy als 3-jarige.

Afbeelding

De prachtige foto’s zijn gemaakt door @Muurp hier op bokt!

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:43

Fijn dat het weer gaat, ziet er goed uit. En complimenten voor je teugelvoering (op de foto's). Heerlijk om een paar te zien dat niet 'in de krul getrokken' wordt en achter de loodlijn loopt. Het hele beeld is netjes, geen hangbrug, redelijk ontspannen. Fijn!

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:14

Wat fijn dat je er weer op zit!
Hopelijk blijft alles nu goed :)

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:33

Helemaal eens met Hevonen. Wat fijn dat je weer aan de slag kunt :) En wat zag ie er uit als 3-jarige :') Dan is hij nu wel echt heel knap inderdaad.

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:35

Wat een mooi paard en wat een fijn nieuws! <3

Goed ook dat je nieuwe laarzen hebt, die roze geven natuurlijk ook helemaal geen steun. :+

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:45

Wat een mooie, klassieke uitstraling heeft deze combinatie. Ook wel weer eens leuk :)

Top dat jullie weer mogen, veel succes!

Tyrzavm

Berichten: 1626
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Wilp

Re: Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 18:18

@Hevonen , wat een geweldige reactie, thanks! Ik ben daar ook echt niet van, en rij hem bij wijze van nog op 2 pinken!

@DiscoDipp thanks! Ja hoop het ook, je zou zeggen dat ie helemaal goed is als je hem ziet lopen maar we doen het heel kalm aan!

@Earth , je zou inderdaad niet zeggen dat het hetzelfde paard is, blij dat ie zo is opgeknapt :))

@Captain haha, dat ben ik niet hoor! ik ben van Petrie naar derby overgestapt , mij niet gezien met zulke laarzen te paard!

@Boras dat zie ik als een mooi compliment, dankjewel !

Anomien

Berichten: 7380
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:16

Hevonen schreef:
Fijn dat het weer gaat, ziet er goed uit. En complimenten voor je teugelvoering (op de foto's). Heerlijk om een paar te zien dat niet 'in de krul getrokken' wordt en achter de loodlijn loopt. Het hele beeld is netjes, geen hangbrug, redelijk ontspannen. Fijn!


Niet in de Krul getrokken. Maar kan niet zeggen dat ie hand heel vriendelijk lijkt. Bit in de mondhoeken en mond licht geopend.

Een paard is gebaad bij een goede hoofd-hals houding en netjes iets voor de loodlijn. Maar dat wil niet zeggen dat de ruiter een hele zachte hand heeft. En ik zie hier toch een vrij strenge (binnen)hand. Hoewel ts aangeeft op 2 pinken te rijden zal het beeld wel afwijken van het gevoel ... en het gevoel weegt zwaarder dus ts zal wel gelijk hebben

Al zou ik dit dier bij groen licht toch wat ronder gaan rijden.

Verder is het een prachtig dier en helemaal voor zijn leeftijd. Hij wordt idd steeds mooier.

Tyrzavm

Berichten: 1626
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Wilp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 19:56

Knert schreef:
Hevonen schreef:
Fijn dat het weer gaat, ziet er goed uit. En complimenten voor je teugelvoering (op de foto's). Heerlijk om een paar te zien dat niet 'in de krul getrokken' wordt en achter de loodlijn loopt. Het hele beeld is netjes, geen hangbrug, redelijk ontspannen. Fijn!


Niet in de Krul getrokken. Maar kan niet zeggen dat ie hand heel vriendelijk lijkt. Bit in de mondhoeken en mond licht geopend.

Een paard is gebaad bij een goede hoofd-hals houding en netjes iets voor de loodlijn. Maar dat wil niet zeggen dat de ruiter een hele zachte hand heeft. En ik zie hier toch een vrij strenge (binnen)hand. Hoewel ts aangeeft op 2 pinken te rijden zal het beeld wel afwijken van het gevoel ... en het gevoel weegt zwaarder dus ts zal wel gelijk hebben

Al zou ik dit dier bij groen licht toch wat ronder gaan rijden.

Verder is het een prachtig dier en helemaal voor zijn leeftijd. Hij wordt idd steeds mooier.


Mijn paard heeft een tik met zijn mond waardoor hij zijn onderlip van zijn bovenlip aftrekt. Ik ben enorm zacht in mijn hand, dat weet ik van mijzelf

Afbeelding

Hier een van de bewijzen dat hij het dus altijd doet.

Tenno7

Berichten: 2244
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 05:22

Wat een plaatje en hij met de jaren zeker knapper geworden haha..

Super fijn dat je weer mag beginnen!. En het ziet er al netjes uit. snap dat je rustig aan het opbouwen bent.
Wel zou ik hem ietsje ronder rijden. Hij loopt net niet helemaal over de rug en houd zijn bovenlijn wat strak. Dit zie je ook in de hals. Hij geeft eigelijk alleen na net achter zn oren en niet helemaal tot zn schoft. Het is maar minimaal, maar zou een groot verschil kunnen maken. Juist als je weer wat mag gaan opbouwen!

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:04

Heerlijk dat je weer mag beginnen! ik heb jullie altijd een leuke combi gevonden, bruin tuig fan meldt zich..

Overigens kleine tip over je zadel.. ik gok dat je paard wellicht in zijn revalidatie periode iets in spieren is terug gevallen, want ik heb het idee dat je zadel meer voorover(dus te breed) ligt dan voorheen..

Over je teugelvoering, volgens mij pak je echt niet meer druk dan menig andere ruiter, en ik vind met je houding weinig mis..

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:59

Knert schreef:
Hevonen schreef:
Fijn dat het weer gaat, ziet er goed uit. En complimenten voor je teugelvoering (op de foto's). Heerlijk om een paar te zien dat niet 'in de krul getrokken' wordt en achter de loodlijn loopt. Het hele beeld is netjes, geen hangbrug, redelijk ontspannen. Fijn!


Al zou ik dit dier bij groen licht toch wat ronder gaan rijden.


Deels mee eens, maar dan absoluut niet met de hand, maar door de borst wat terug en omhoog te brengen. Dus schoftlift waardoor de hals iets naar beneden valt maar met de neus eruit!

Ts, ik vind het een fijn beeld. Ik zie verbeterpunten, maar ook iemand die bewust aan het rijden is. Er worden veels te veel paarden achter de loodlijn gereden in een valse knik. Het is fijn om te zien dat jij dat niet doet!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Na een half jaar rust, mag Jimmy weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:42

wat fijn zeg, en wat rij je vriendelijk