Sol in de Spaanse decemberzon

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Sol in de Spaanse decemberzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-20 11:06

Net voor de kerst kreeg ik het laatste stukje van mijn Spaanse droom rond; mijn paddock paradise was af en mijn paarden kwamen aan huis te staan!

Als je op een berg woont met een eigen stuk bos e de paarden aan huis is er altijd wat te doen.
De laatste decemberweken hebben we naast heerlijk genoten van de rust en gezellig eten samen ook fijn geklust, waardoor ik nu dan ook een bak heb!

Is ‘ie precies het goede formaat? Nee, dat niet. En er groeit nog zooi in die er nog uit moet, net als wat stronkjes en dingen. Maar jee, ik heb gewoon een eigen bak aan huis, hoe heerlijk!

Voor en na foto van mijn bak:

[ img ]

Dit is mijn poetsplek. Ik had plannen om een balk te maken heel ergens anders, maar een haak in deze olijf werkte eigenlijk best. Straks in de zomer is een schaduwplek goud waard.

[ img ]

Sol is mijn vierjarige PRE hengst en WAT ben ik gek op hem. Met hem voelt alles vanzelf te gaan, alsof het allemaal zo moet zijn. Het moment dat ik hem zag wist ik dat ik hem gevonden had. Het voelde als thuiskomen. Hij is mijn leermeester en mijn grote witte vriend (en eigenlijk ook gewoon nog maar een gup met zijn vier jaar).

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


Knuffel voor mijn vriend, een kanjer is het


[ img ]


Afgesloten met een stukje bitloos, deze hackamore had Sol nog niet eerder geprobeerd en hoewel hij bitloos nog erg zoekt naar de bedoeling en dat hem wat onzeker kan maken, doet hij zo hard zijn best!

[ img ]


neile
Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Sol in de Spaanse decemberzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:12

Een echte droom daar! Jij verhuurt geen kamertjes voor vakantiegangers zeker? ;-)

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

xxPaige
Berichten: 804
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:15

Dat heb je goed voor elkaar zeg! Knappe gup heb je daar.

En ik kan alleen maar jaloers zijn op hoe netjes recht jij op het paard zit :oo

Volg paardengidsveluwe op Instagram
PaardengidsVeluwe instagram klik!
instagram.com/paardengidsveluwe

Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Sol in de Spaanse decemberzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-20 12:33

Neile, dankjewel! We zitten hier zo op onze plek! We hebben alles verbouwd toen we hier kwamen (voor je idee, er was zelfs geen elektriciteit en geen stromend water) en verder dan dat zijn we nog even niet. Wie weet in de toekomst :D

Paige, dankjewel! Wat een fijn compliment! Hij zit echt als een wolkje hoor, zo heerlijk

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:35

Wat een prachtig dier is dat <3 . Wat een sierlijk hoofd!!

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:05

Wat een prachtig paard! Dacht eerst dat je een verkeerde foto had geplaatst van voor en na van de bak (had een iets andere voorstelling bij het woord :P ), maar dit heeft ook wel wat!

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-20 14:14

Dankjewel Dianta!

Nessie, hahahaha, ja dat begrijp ik wel. Dat is ook waarom ik schreef; het is geen perfecte bak :+
Het is een redelijke quick fix waar ik zeker nog wel wat in ga verbeteren. Maar voor nu was het afzetten van de ruimte en het weghalen van boompjes, stronken en kuilen en het snoeien van olijven al een paar dagen werk. En een ruimte om in te kunnen werken/spelen/rijden voelt al zo luxe!
Binnenkort wil ik ook nog wel echt maaien bijvoorbeeld, maar voor nu vindt Sol het niet erg om door de plantjes te rommelen en is dat stiekem een hele goede oefening, want dat gekriebel aan zijn benen vond hij best spannend in het begin. :D

keeyzie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:39

Yaaay en eigen topic!
Wat tof om te zien hoe alles zo ontwikkeld, en wat zit je inderdaad onwijs recht :D
Lekker genieten daar samen!

Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Sol in de Spaanse decemberzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:49

Wat een knappe kerel is het toch <3 en helemaal met die achtergrond erbij

Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Sol in de Spaanse decemberzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-20 20:00

Dankjewel Keeyzie! Het is zo'n project maar zo tof inderdaad. En dank voor het compliment!

Maartje, dankjewel! Ik geniet ook altijd echt van waar we wonen. We hebben land met rotsen en wilde olijven, met dichte bossen en dan deze terrassen. Zo mooi!

DeniseES
Berichten: 3469
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Sol in de Spaanse decemberzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:36

Ohhh wat gaaf! Heerlijk hoor, geniet ervan!

Aim for the moon!!!! Even when you miss, holy fiets! You're in space!!! :D
Dance like nobody's watching, love like you've never been hurt.
Sing like nobody's listening, live like it's heaven on earth.

Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:20

Geniet ervan dat we hier effe stukje met je mee mogen kijken.
Ben best benieuwd in bewegend beeld hoe Sol zich samen met jou beweegt , jou omschrijving van "wolkje" maakt nieuwsgierig.
En heel fijn dat je bitloos aan het proberen bent, en het zoekt in zachte optoming en verzameling vanuit jou zit en houding.

Je hebt een fraai Spaans klassiek zadel ?, met aparte zachte zitting erin ?

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Sol in de Spaanse decemberzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-20 18:56

Denise, dankjewel! Genieten doen we zeker!

Peetstap, dankjewel, dat vind ik leuk dat je dat zegt, bewegend beeld zal ik de volgende keer (binnenkort?) eens plaatsen.

Ik heb een Vaquera zadel inderdaad, een Spaans zadel dat van oorsprong voor het veedrijven gebruikt wordt. Het zijn, vind ik, erg fijne zadels met een stabiele zit. Het zadel is helemaal overtrokken met schapenvacht.

Change3x
Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Sol in de Spaanse decemberzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 07:20

Bloedmooi paard! :D Wat genieten zeg!

Wel vraag ik me af waarom je hem met een stangetje rijdt? Puur interesse hoor.

Lante
Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 07:24

Ah, wat een heerlijke plaatjes! Sol is prachtig en een heerlijke plek hebben jullie zo te zien!

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

SvS88
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: Sol in de Spaanse decemberzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 07:59

Prachtig paard! <3 En wat een mooi plekje hebben jullie daar zeg!

Onderschrift

Tears are words from the heart that can't be spoken
*Voor altijd in mijn hart ♡ Rust zacht lieve Amarinske*

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Sol in de Spaanse decemberzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:18

Daar is dat mooie paard weer :D
Prachtig, hoor, en helemaal in Spaanse stijl ! Paard is nog mooier met zijn harnachement er op en er aan :9
Zit zo'n Spaans zadel lekker ? Heb wel eens gehoord, dat je in zo'n zadel niet verkeerd kunt zitten, omdat het je automatisch in de juiste houding zou zetten.


Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 19:39

Change, dankjewel! Hij is minstens net zo lief als dat hij knap is ;)
Sol is Spaans, met stang en serreta ingereden. Ik wil over een tijdje op zoek naar een ander bit omdat deze pelham ook mijn voorkeur niet heeft, maar omdat hij net een hele verhuizing (en dus een hoop verandering) achter de rug heeft heb ik dat even uitgesteld. Binnenkort staat er een bittenzoektocht op het programma, naast het verder oppakken van het bitloos rijden.

Lante, dankjewel! We wonen echt op een prachtige plek inderdaad!

Sv, dankjewel! En zo lief is 'ie ook!

Marilu, ha, daar is 'ie weer! :D Dankjewel voor je compliment. Ik vind het zelf ook prachtig, het Spaanse tuig, maar heb het vooral ook omdat het zo enorm lekker zit. Qua houding is het heel persoonlijk en zadelafhankelijk; ik heb er in meerdere gezeten en sommigen wippen je zo in een giga stoelzit. Juist omdat je geen wrongen hebt en je benen zo vrij zijn biedt het wat dat betreft geen steun of begeleiding voor een goede houding, maar je zit er wel echt 'in' en eruit vallen gaat niet zo gauw :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _N_ en 3 bezoekers