Te paard door Rajasthan, India

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Te paard door Rajasthan, India

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 06:56

Wat een gave plaatjes! Heel bijzonder om het zo vanaf een paard te zien. Ik ben een paar weken terug door udaipur gekomen maar dan met mijn ijzeren ris, de motor. Inmiddels in Mumbai en baal een beetje dat ik in die omgeving geen rit heb kunnen maken.

Ik vond het bij de paarden en ezels die ik onderweg heb gezien ook fascinerend hoe verkeersmak ze zijn. Misschien word elk paard dat in deze situatie, maar het is wel mooi om te zien.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Te paard door Rajasthan, India

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:26

Wat een prachtige ervaring !
Heerlijk dat je deze reizen maakt.

En wat een prachtige paarden met omgeving.
Wat mooi ook dat ze zo goed verzorgd worden want dat is waar het vaker aan schort in deze landen.

Leuk dat je deze mooie foto's met ons deelt.

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Te paard door Rajasthan, India

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:52

O wat een leuke foto's en die leuke oortjes! Ik heb ook eens in India op zo'n paard gezeten, was nogal een random actie (terecht gekomen op één of andere polo stal van een maharadja) maar Indiërs zijn ook zo dat als iemand zegt 'hé wat een leuk paard' je er meteen op mag/moet :D

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Te paard door Rajasthan, India

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:55

India staat echt onderaan op mijn lijstje. Brrr.. van de nieuwsberichten krijg ik het benauwd. Bizar hoe ze daar met mensen omgaan. En ook al is het maar een klein deel, ik vind het zo bizar.

En dan komt die herrie en het vuil er nog bii. Brr

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:59

Gaaf.

Ik vond vorige maand onze kastelentrektocht te paard door Andalusia Spanje al een avontuur hahaha
Dit is nog een stap verder. Maar ik onderstreep dat je te paard een land heel ander ervaart.

Bedankt voor j eveslag

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 10:01

tiwi1969 schreef:
Nare dingen met eten is te voorkomen door vegetarisch te eten, dat kunnen ze in India zo lekker klaarmaken dat je het vlees niet mist. Ben thuis wel een vleeseter.


Zelfs met alleen vegetarisch kwam 't deze keer niet goed :')

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Te paard door Rajasthan, India

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:20

Het zijn ook de kruiden die een ongewoon effect hebben op je binnenwerk :+
Maar lekker is het eten er wel <3 Ik wilde ook nooit echt naar India, maar het kwam dit jaar op mijn pad en ik ben gegaan en het was zo veel beter dan ik me voor had gesteld. Ja, er is een hoop ellende en troep. Maar er is zo veel kleur, prachtige natuur, bijzondere cultuur en heerlijk eten. Liever naar India dan naar Salou :+

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:28

Tja die kruiden gebruiken wij thuis bijna dagelijks dus daar is mijn lijf wel aan gewend, verder was ik ook super precies met water. Zelfs mijn tandenborstel werd met flessenwater gespoeld.
In de bergen dronk ik smeltwater uit een lifestrawfles met 2 fasen-filter.

Dat flessenwater vind ik nog wel een ding, draagt natuurlijk enorm bij aan het toch al immense afvalprobleem.

Een goeie Ted-talk over afval in India

https://youtu.be/tf1VA5jqmRo

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Te paard door Rajasthan, India

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:53

Wat een bijzondere reis! Een mooie ervaring om op zak te hebben, echt heel gaaf. En die oortjes, grappig <3

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:04

DiantaM schreef:
India staat echt onderaan op mijn lijstje. Brrr.. van de nieuwsberichten krijg ik het benauwd. Bizar hoe ze daar met mensen omgaan. En ook al is het maar een klein deel, ik vind het zo bizar.

En dan komt die herrie en het vuil er nog bii. Brr

India is heel groot en heel divers.Zowel de armste mens op aarde als de rijkste wonen in India.Sommigen zij extreem goed voor anderen (mens of dier) en anderen extreem slecht. Dit land te bezoeken is een heel bijzondere ervaring. Ieder zal zijn\haar eigen India beleven.Sommigen worden erdoor aangetrokken en anderen afgestoten.Dan moet je er ook echt niet heengaan want het is heel intens. Dan zit het gewoon niet in jouw karma.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:28

Psydoxy schreef:
Ik zou er wel een hier in Nederland willen hebben :j. .


In Spanje zit een Marwari fokkerij ;) Verder ben ik ze in Europa nog niet tegengekomen.

Wat een ontzettend gave trip! Heb je ook nog een beetje van de extra gangen kunnen genieten?

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:28

anjali schreef:
DiantaM schreef:
India staat echt onderaan op mijn lijstje. Brrr.. van de nieuwsberichten krijg ik het benauwd. Bizar hoe ze daar met mensen omgaan. En ook al is het maar een klein deel, ik vind het zo bizar.

En dan komt die herrie en het vuil er nog bii. Brr

India is heel groot en heel divers.Zowel de armste mens op aarde als de rijkste wonen in India.Sommigen zij extreem goed voor anderen (mens of dier) en anderen extreem slecht. Dit land te bezoeken is een heel bijzondere ervaring. Ieder zal zijn\haar eigen India beleven.Sommigen worden erdoor aangetrokken en anderen afgestoten.Dan moet je er ook echt niet heengaan want het is heel intens. Dan zit het gewoon niet in jouw karma.


Wat je hier ziet van India is de drukte van grote steden als Delhi of Mumbai en als er narigheid is. Dat is nieuws, de vredelievende mens is niet interessant.

Als je weg wilt van de drukte dan kan ik je Ladakh juist erg aanraden. Daar ben je echt weg van de drukte en van de wereld als in geen of zeer slecht internet, niets moet en niemand heeft haast. Vindt je het dan nog te druk dan zoek je de rust in een tempel tussen de mediterende monniken.

Dit is ook India @ Leh - Manali Highway
Een typische bergpony uit het noorden


Afbeelding

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:31

Allegra schreef:
Psydoxy schreef:
Ik zou er wel een hier in Nederland willen hebben :j. .


In Spanje zit een Marwari fokkerij ;) Verder ben ik ze in Europa nog niet tegengekomen.

Wat een ontzettend gave trip! Heb je ook nog een beetje van de extra gangen kunnen genieten?

Zouden deze paarden wel tegen het Nederlandse klimaat kunnen?

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:35

anjali schreef:
Zouden deze paarden wel tegen het Nederlandse klimaat kunnen?


Natuurlijk. Nederland heeft zo'n gematigd klimaat. Er worden paarden uit veel extremere klimaten hier naartoe gehaald. En zeker als ze in Spanje geboren zijn, dat verschilt niet zo vreselijk veel met hier. Als je ze in het najaar of in de winter hierheen haalt is het misschien geen goed idee om ze meteen 24/7 zonder deken buiten te zetten, ze zullen wel even moeten acclimatiseren. Maar ik zie geen reden waarom ze er niet tegen zouden kunnen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Te paard door Rajasthan, India

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:05

Wauw, wat moet dit een bijzondere ervaring zijn geweest! Van prachtige natuur tot de absolute chaos binnen zo'n dorpje/stad.

India komt inderdaad nog al eens negatief in het nieuws, heb je je niet onveilig gevoeld tijdens het backpacken? En hoe bereid je je voor op een dergelijk avontuur?

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Te paard door Rajasthan, India

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:35

Goede reisbegeleiding is voor mij, vrouw alleen, een must. Zeker de eerste keer dat ik een land bezoek.
Zou ik alleen zonder begeleiding gaan dan kies ik in de grote plaatsen voor de hotels waar ik ook met de georganiseerde reis geweest ben.
In de trein of publieke bus ben ik niet bang, zou wel moeite hebben om alleen in een tuktuk te stappen. Doe ik dat wel dan laat ik dat door het hotel regelen. Die hebben contact met chauffeurs en ik wil een chauffeur die Engels spreekt, dat is in India niet zo’n probleem.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 21:51

Voordat ik ging was ik ook best huiverig om India als vrouw zijnde alleen te bereizen. Maar dit is me 100% meegevallen. Ik heb me niet onveilig gevoeld, ook niet toen ik om 5 uur in de ochtend in 't donker richting de stations liep. Denk dat 't niet anders is dan in andere landen.

Ik heb wel gehoord van andere vrouwelijke backpackers dat ze lastig waren gevallen, maar met mijn 1.83 lengte ben ik 2 koppen groter dan de gemiddelde Indische man, dus vaak gaan ze voor me aan de kant. Verder kan ik goed 'blaffen', dus als die 'tuktuk-chauffeurs' te opdringerig werden, had ik ze zo weggewuifd. :o :') :Y)

Heb trouwens nergens ter wereld ooit problemen gehad of me onveilig gevoeld, denk ook wel dat het is hoe je er zelf instaat.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:00

Onwijs gaaf !!!