De definitie van bomproof en verkeersmak?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

De definitie van bomproof en verkeersmak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 10:32

Wanneer is je paard nou verkeersmak te noemen? Wanneer die niet bang is voor een fiets of een auto? Of groot verkeer?

Wanneer is een paard bomproof te noemen? Als het een coole kikker is? Die nergens om geeft?

Kan ik mijn paard bomproof en verkeersmak noemen?

Hier net 3 dagen beleerd. Lijkt mij bomproof?
Afbeelding
Iets later...
Afbeelding
Vertrouwen is belangrijk. Is mij verteld
Afbeelding

Maar dat verkeersmak. Dat is natuurlijk een stap verder.
Aangezien we aan de A7 wonen moeten we daar maar heen :P

Niks loos :P



Zelfs een zonsondergang mee gepakt {:}

Afbeelding

Dit was uiteraard niet de eerste keer dat we over het viaduct zijn gegaan. Dit hebben we al veel vaker gedaan en dit is ze gewend. Dit is wel de eerste keer dat ik er ruim een uur gestaan heb puur van de zon te genieten. En mensen kijken :P Ik woon aan de snelweg en ze is auto's en groot verkeer/getoeter/klapperende lading gewent. Ze stond er de gehele tijd op rust bij. Mocht ze gespannen/zenuwachtig of bang zijn geweest had ik het nooit gedaan


Zilver is mijn 4 jarige merrie van Pier448. Ik ben super trots op haar <3

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: De definitie van bomproof en verkeersmak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:38

Die heb je goed opgevoed! Heb je vast nog veel plezier van.

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:42

Doe mij er zo een, geweldig! <3

garffpamela

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Venhuizen

Re: De definitie van bomproof en verkeersmak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:45

Wat gaaf! Kan ik mijn jonge paard niet bij je brengen over 1,5 jaar

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:48

Goed zeg! Heel fijn dat dat allemaal kan zo met je jonkie! *\o/*

Ik ben voorstander van ze zo veel mogelijk meegeven voordat ze 4 zijn. Het kan er maar in zitten :+

Denk wel dat het ook aan het ras ligt hoe sensibel ze zijn. Ik heb een jonge quarter en die is super cool.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:51

Een bomproof en verkeersmak paard is voor mij een paard dat alles wat je hierboven toont kan en doet, maar dat ook volhoudt bij een wildvreemde, onzekere of ronduit onhandige ruiter.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 10:53

Gini schreef:
Een bomproof en verkeersmak paard is voor mij een paard dat alles wat je hierboven toont kan en doet, maar dat ook volhoudt bij een wildvreemde, onzekere of ronduit onhandige ruiter.

Het is een heel eerlijk paard. Wel ietwat lomp en soms best wel drammerig :+

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: De definitie van bomproof en verkeersmak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:00

Heel netjes.
Grappig, jij rijdt ook met een leerbit.

Mijn definitie van bomproof is altijd bij je blijven, schrikken, ok maar wel onder mijne hoede blijven.

Verkeersmak verdeel ik in gradaties.
Fietsverkeer.
Auto verkeer.
Auto aanhanger.
Vrachtwagens, en dan trekkers met groot geschut er achter.

Zelf doe ik alles eerst op de grond. Niet alleen er voor, maar ook er achter.
En is dat bevestigt, dan er ook op.

Meestal probeer ik een rot in het vak in de buurt te houden. Want als er drie rustig blijven, waarom zou je als vierde uit je plaat gaan?

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:25

Kabayo schreef:
Gini schreef:
Een bomproof en verkeersmak paard is voor mij een paard dat alles wat je hierboven toont kan en doet, maar dat ook volhoudt bij een wildvreemde, onzekere of ronduit onhandige ruiter.

Het is een heel eerlijk paard. Wel ietwat lomp en soms best wel drammerig :+


Ik dacht echt dat dit topic in het rijtechnische vragen subforum stond. :') Mijn excuses voor mijn veel te serieuze antwoord in dit FOTOtopic. :+ :o

thequeensmum
Berichten: 3526
Geregistreerd: 20-08-12

Re: De definitie van bomproof en verkeersmak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:13

Ze staat er idd wel super relaxed bij.
Toch vraag ik me af: stel dat een auto achter jullie heel hard zou toeteren en ze neemt een sprong naar voren.... de reling oogt niet heel hoog. Het zijn natuurlijk van die dingen die nooit gebeuren, of misschien bijna nooit. Zie de kop op bokt al voor me: AMAZONE MET PAARD OP DE A7 GESTORT.
Hoe heeft zoiets kunnen gebeuren vraagt iedereen zich dan af. Misschien zie ik meer gevaar omdat ik wat ouder ben?
Merk ik in elk geval wel met mijn kleindochters, ben veel voorzichtiger met hen dan met mijn eigen dochters vroeger.
Ook heb ik wel een beetje een fobie voor bruggetjes en viaducten. Durf er amper overheen te fietsen, laat staan er te paard overheen

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:20

Lekker ding dat paard van jou :)

Ik heb ook een onrealistische angst voor rijden over viaducten. Vaak genoeg gedaan (wel kleinere dan de A7) en nog nooit problemen gehad of zo maar ik krijg dan van die rare ideeen dat er iets gebeurd en ik dan zo over het hekje val. Als ik over een brug ga, dan rij ik dwars door het midden :P
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 02-11-19 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 13:22

truus1957 schreef:
Ze staat er idd wel super relaxed bij.
Toch vraag ik me af: stel dat een auto achter jullie heel hard zou toeteren en ze neemt een sprong naar voren.... de reling oogt niet heel hoog. Het zijn natuurlijk van die dingen die nooit gebeuren, of misschien bijna nooit. Zie de kop op bokt al voor me: AMAZONE MET PAARD OP DE A7 GESTORT.
Hoe heeft zoiets kunnen gebeuren vraagt iedereen zich dan af. Misschien zie ik meer gevaar omdat ik wat ouder ben?
Merk ik in elk geval wel met mijn kleindochters, ben veel voorzichtiger met hen dan met mijn eigen dochters vroeger.
Ook heb ik wel een beetje een fobie voor bruggetjes en viaducten. Durf er amper overheen te fietsen, laat staan er te paard overheen

Is gebeurd hoor. Toeterende auto's. Vrachtwagens met trainhorns. Klapperende plastic. Maar ze kijkt er niet van op. Ook omdat de stal/wei/paddock zo'n 50 meter van de snelweg af is is dit voor haar niks nieuws

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:27

Sizzle schreef:
Lekker ding dat paard van jou :)

Ik heb ook een onrealistische angst voor rijden over viaducten. Vaak genoeg gedaan (wel kleinere dan de A7) en nog nooit problemen gehad of zo maar ik krijg dan van die rare ideeen dat er iets gebeurd en ik dan zo over het hekje val. Als ik over een brug ga, dan rij ik dwars door het midden :P

Ik ga ze daarom te voet over, teveel last van hoogtevrees en die spanning geeft juist de ongelukken.