Rijden met Ivy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Schrompeltje
Berichten: 47
Geregistreerd: 21-05-13

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:11

Echt heel stoer dat je foto's en filmpjes blijft plaatsen :D Ik zie zeker vooruitgang +:)+

Ti PhotogrAB
instagram: tiphotograb


Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:18

Ik zie ook zeker voorruitgang vergeleken met je vorige filmpjes. Het niet rad lopen heeft imo te maken dat je Ivy met meer impuls moet rijden dan neemt de (spanning af) in de achterhand/rugspieren waardoor Ivy makkelijker kan nageven en losser kan bewegen in het bewegingsapparaat. Hoe vaak krijg je les per week TS?

karijn
Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:38

Goed gedaan hoor!

Dat ze niet tactmatig loopt, komt omdat je nog niet continu de juiste verbinding met de mond hebt. Je laat de teugels nog met regelmaat in een boogje hangen. Daar gaat ze niet op zakken. Dus het verbaast me dat je instructrice zegt de teugels dan juist langer te laten. Als je de verbinding op je teugels goed houdt, dus met voldoende druk rijdt, kan je haar ook meer bij elkaar houden. Van daaruit kan je gaan werken naar het laten zakken maar laat de teugels niet helemaal loshangen in een boogje.

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:24

karijn schreef:
Goed gedaan hoor!

Dat ze niet tactmatig loopt, komt omdat je nog niet continu de juiste verbinding met de mond hebt. Je laat de teugels nog met regelmaat in een boogje hangen. Daar gaat ze niet op zakken. Dus het verbaast me dat je instructrice zegt de teugels dan juist langer te laten. Als je de verbinding op je teugels goed houdt, dus met voldoende druk rijdt, kan je haar ook meer bij elkaar houden. Van daaruit kan je gaan werken naar het laten zakken maar laat de teugels niet helemaal loshangen in een boogje.


Niet mee eens.
Ts heeft nog een onstabiele hand. Het is al veel beter geworden en ze werkt er hard aan. Als zij de teugels korter gaat oppakken, gaat ze vervelender zijn voor haar paard in zijn mond, omdat ze haar handen nog niet op de juiste manier kan mee bewegen.
‘Zakken’ wil je sowieso niet op de teugel, maar omdat je paard in correcte balans van achter naar voren loopt.
Ik vind dit filmpje met deze teugellengte juist veel beter en vriendelijker ogen.
Een stabiele aanleuning gaat TS pas krijgen als zij zelf stabiel wordt in haar lichaam. En daar is ze hard mee bezig!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Rosa1234
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:36

ik zou je handen misschien iets hoger doen en wat meer bij je houden, hierdoor ga je rechter op zitten en neem je het paard ´mee omhoog´ waardoor je misschien wat stabieler kan rijden. als je je handen laag houd druk je je paard op de voorhand waardoor je echt niet meer lekker kan rijden. misschien kan je ook nog oefenen met lang en laag zodat ze wat meer balans kan creëren? (dit is mijn ervaring, ik rij op een draver dus die hier ook gevoeliger voor)

misschien kan je er iets mee :)

ik vind het trouwens heel erg knap dat je ondanks alle haat nog door gaat!!

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 16:53

Bedankt allemaal!
Ik heb 1 keer en om de week 2 keer les per week.
Ik moest juist wat langer in de hals en lang en laag rijden mrt langere teugels. Vandaar :)

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:54

Je kunt ook denkbeeldig een paar briefjes of rietjes tussen je ellebogen zetten. Zodat je je handen stil leert houden

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 18:57

Oh ja ook een slimme tip!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:02

Stokje tussen je duimen doen!! Handen rechtop, dus duim bovenop en dan een stokje onder je duimen doen. :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 20:37

Oeh ook handige tip!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers