Rijden met Ivy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 18:06

In mijn vorige topics werd ik er vaak op gewezen dat mijn handhouding niet helemaal goed was. Daar probeer ik nu bij het rijden hard op te letten. Als ik ga rommelen of onrustig wordt, moet ik eerst mijn schouders helemaal optrekken en daarna weer ontspannen. Daarna neem ik Ivy terug naar de stap en ga ik weer op zoek naar mijn rust. We zijn er al achter dat ik dit ga doen als ik spanning heb en als ik moe wordt. Nu kwam een vriendin foto's maken en tot mijn spijt kwam ik erachter dat ik nog steeds niet helemaal tevreden ben. Maar ik werk er hard aan!
Verder ben ik tijdens het rijden vooral bezig geweest met het oefenen van voltes van 10 meter en de middenstap.

De foto's en het filmpje staan niet op volgorde.


[ img ]




[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bedankt voor het kijken! Reacties en tips zijn altijd welkom!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101654
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:24

Op de foto's is je handhouding iig niet te zien. :+
Te ver weg of de zwarte kleur van je handschoenen belemmert het zicht.

En op je filmpje kom je precies 1x dicht langs de camera.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 18:42

Ik had nog wel één ander filmpje waarop je het beter ziet, maar aangezien ik in mijn vorige topic zo uitgescholden werd, durf ik die eigenlijk niet te plaatsen :=

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101654
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:45

Werd je uitgescholden? Wat een onzin!

Hij mag per PB als je wil?

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 18:53

Ja, dat ik mijn paard mishandelde en eigenlijk niet meer mocht rijden. Omdat ik dus zo onrustig en aan het 'zagen' was met mijn handen. Oprecht niet bewust, anders zou ik dat natuurlijk niet doen. Ik ga hem even uploaden en naar je pb'en!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:55

Ik heb je vorige topics even bekeken maar echt wel een verbetering!!

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 18:57

Dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:00

Kimmie25501 schreef:
Ik had nog wel één ander filmpje waarop je het beter ziet, maar aangezien ik in mijn vorige topic zo uitgescholden werd, durf ik die eigenlijk niet te plaatsen :=


Serieus? Hufters :=

Ook ik zie heel veel verbetering ten opzichte van je vorige topics. Tuurlijk gaat het nog niet perfect, maar jullie zijn beide nog lerende en ik vind dat er al grote vooruitgang geboekt is!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 19:04

Fijn om te horen! Dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:09

Ik vind het er ook al een stuk beter uit zien hoor. Het tempo is ook veel beter zo. Gewoon lekker door oefenen.

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 19:09

Dank je!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:44

Ik vind het knap dat je jezelf elke keer weer wil verbeteren TS. Ik zie dat je nog steeds aan het zagen bent in de mond of je dit nu bewust doet of niet. Ga desnoods bitloos rijden om het voor jullie beide comfortabel te maken. Ik denk dat dat een stuk vriendelijker is i.p.v. het zagen. Ik zou je adviseren om het nageven te laten voor wat het is omdat je de buitenteugel te los erbij hebt hangen en de binnenteugel te strak erbij houd. Vind je het rijden op Ivy spannend TS? Gewoon lekker door oefenen met les, dan komt het vast goed :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101654
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:48

Op het filmpje in dit topic zie ik haar niet zagen, of zo zou ik het niet willen noemen. Ze is eerder onrustig en beweegt ze teveel. Maar écht van links naar rechts 'zagen' zie ik niet.

TS is hard bezig met zichzelf te verbeteren. Bitloos is ook niet voor elke combi en met les zou ze dit gewoon moeten kunnen verbeteren.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:05

Ik zie je ook niet zagen, idd wat onrustig als niet stil kunnen houden.. Maar ik denk zomaar dat je paard mss ook wat hoog opgooid?
Gewoon lekker door gaan! Je bent er heel bewust mee bezig, en dat is top :)

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 20:35

Anoniemk2, ik kan het bitloos eens proberen, nadeel is dat de vorige keer dat ik dat probeerde ik alleen nog maar naar links kon en niet maar rechts :')
Het rijden vind ik eigenlijk totaal niet spannend, wel voel ik constant de druk haar goed en netjes nageeflijk te rijden, eigenlijk geen idee waarom.
Paard gooit wel vrij hoog op, maar daar heb ik bewust geen last van, onbewust misschien wel als je het zo bekijkt.
Verder bedankt allemaal!
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 12-10-19 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101654
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:39

Die druk moet je loslaten...het nageven komt als je je paard correct door het lijft rijdt. Lekker van achteren naar voren rijden, veel figuren en overgangen dan komt het nageven vanzelf. Lekker van de voorkant afblijven en dan komt het allemaal vanzelf.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 20:40

Klopt idd bellatrix, goed dat je dat zegt :j

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:41

Kimmie25501 schreef:
Anoniemk2, ik kan het bitloos eens proberen, nadeel is dat de vorige keer dat ik dat probeerde ik alleen nog maar naar links kon en niet maar rechts :')
Het rijden vind ik eigenlijk totaal niet spannend, wel voel ik constant de druk haar goed en netjes nageeflijk te rijden, eigenlijk geen idee waarom.
Verder bedankt allemaal!

Van bit naar bitloos is voor beiden even wennen omdat het een hele andere manier van rijden is. Veel met je lichaam sturen.

Met bit kun je hier ook al mee beginnen, met je lichaam sturen ipv handen. Natuurlijk neem je je handen wel mee in de bocht, zorg je dat je paard naar binnen kijkt. Maar het echte stuurwerk gaat met je benen en gewicht verplaatsen. Als dat goed lukt zal de overstap naar bitloos veel makkelijker gaan :D

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 20:43

Klinkt interessant! Ik zal dat eens gaan testen!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:03

Bitloos lost hier niets op want in dit filmpje heb je wel een onrustige hand en dus geen goede verbinding. Probeer eens instructie te vinden die vooral aan je houding en aan het voorwaarts(aan het been zijn) van je paard gaat werken. Netjes nageeflijk rijden komt van achteruit en jij moet volgens mij aardig werken om haar voorwaarts te houden. Op het moment dat je dat voelt en kunt zal je lichaam ook rustiger worden, nu bewegen je handen mee met je lichaam en iets van ruiterfitnes oid volgen kan misschien ook helpen om je armen meer onafhankelijker van je bovenlichaam te gaan gebruiken. Heel veel succes en komt vast wel goed maar hard trainen, vooral aan jezelf.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-19 15:57

Bigone, bedankt! Toevallig heb ik vrijdag les van iemand anders gehad en precies hieraan gewerkt. Verder heb ik een tijd ruiterfitness gedaan, maar nu helaas geen tijd meer. Bedankt Voorne tips!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

karijn
Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:39

Hi Kim,

Je hebt geen strenge hand maar je hebt een los-vast handhouding. Daardoor lijkt het of je zaagt maar dat is het niet. Je gooit haar los (teugels hangen in een boogje) waardoor ze het kwijt is en geen kans krijgt om laag en rond te gaan. Probeer gewoon op twee teugels evenveel druk te houden en rijdt haar van achteren naar voren. Rijd dan liever gewoon voltes van 15-20 meter om te beginnen. Voor een volte van 10 meter, moet ze veel meer gaan inbuigen maar dat gaat niet als je haar van voren los laat.
(App me anders even wanneer je van de week weer gaat, ik heb het redelijk rustig deze week).

Change3x
Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:55

Heb je inmiddels al privé les ipv manegelessen?

Je paard is echt heel erg braaf en je kan zien dat ze je probeert te begrijpen, maar ook dat ze je op momenten niet begrijpt. Je ziet ook dat jij erg je best doet, en dat is natuurlijk positief!

Probeer je oefeningen wat meer voor te bereiden en af te werken, nu trek je haar zo de volte op in plaats van dit geleidelijk te rijden.

Verder heeft tips geven denk ik weinig zin, een goede (privé) instructeur met veel ervaring en verstand is het belangrijkste!

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 08:49

Ik heb al sinds ik ivy heb 1 keer per week priveles :)
Verder bedankt voor je tips!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Samy
Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Rijden met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:25

Ik vind het zo knap van je dat je elke keer weer opnieuw filmpjes plaatst en weet dat je weer rot commentaar kan krijgen.

Ik ben ook zo’n ruiter welke aan 1 kant een los vaste verbinding heeft, dus tips kan ik je niet geven. Ik ben nu met mijn instructrice bezig op houding en zit ipv het totaal plaatje en weet dat het in de les een stuk beter gaat (tot ik de wedstrijdring in ga).
Ik blijf je topic wel even volgen misschien haal ik er nog tips uit voor mijzelf!

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers