Binky powerrrr - Fjord Binky Franky aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marjoleinx
Berichten: 184
Geregistreerd: 15-06-10

Binky powerrrr - Fjord Binky Franky aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-19 18:27

Hoihoi Bokkers!

Sinds februari 2019 rijd ik deze leuke fjord Bink. Ik ben zijn eigenaresse erg dankbaar dat ik hem mag bijrijden. Bink had erg last van overgewicht. We zijn hard bezig om hem te laten afvallen. :o

Op dit moment rijd ik bink 2/3 keer per week. Ons doel is ooit wedstrijden te kunnen starten. Ik ben in ieder geval al erg trots op de kleine stapjes die we al samen hebben gemaakt. :D

Rijden februari 2019:


Rijden september 2019:







[ img ]

[ img ]


Ik ben erg benieuwd of jullie de vooruitgang ook zien. Wees wel een beetje lief voor ons!

Oja, voor de oplettende kijker... hij is vandaag geschoren en we gaan terug naar een mooie fjordenboog! Ik kan niet wachten tot deze weer aangegroeid is. *\o/*

Liefs, Marjolein


Amado7
Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Binky powerrrr - Fjord Binky Franky aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 19:21

Leuk om jullie vooruitgang te zien!

Er zit zeker vooruitgang in hoor! Doordat hij best wel heel wat te dik is, Is het lastiger te zien maar hij zet al beter zijn achterhand er onder en daalt mooi. Hij wordt rustiger in de aanleuning, die echt al veel beter is dan in februari. Lekker doortrainen! Als zijn buikje er straks af is gaat het er alleen maar beter uit zijn! Longeer je hem weleens dubbel?

Niet perfect is ook goed

marjoleinx
Berichten: 184
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-19 19:28

Amado7 schreef:
Leuk om jullie vooruitgang te zien!

Er zit zeker vooruitgang in hoor! Doordat hij best wel heel wat te dik is, Is het lastiger te zien maar hij zet al beter zijn achterhand er onder en daalt mooi. Hij wordt rustiger in de aanleuning, die echt al veel beter is dan in februari. Lekker doortrainen! Als zijn buikje er straks af is gaat het er alleen maar beter uit zijn! Longeer je hem weleens dubbel?


Dankje! Meneer wordt helaas al dik van lucht en de weide heeft hem ook niet echt goed gedaan. :(:) We doen op dit moment ons best om hem weer af te laten vallen.
We longeren hem ook met de dubbele lijnen. Dit pakt hij goed op!

Isabel_k
Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Binky powerrrr - Fjord Binky Franky aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 19:41

Hey wat ziet hij er goed uit!

Binky is de zoon van mijn merrie en een paar jaar geleden hebben ze elkaar ontmoet op de keuring. Hij ziet er goed uit! Leuk om weer een keer foto’s van hem voorbij te zien komen. :D Jullie zijn een mooie combinatie.

IG: @arabierjoep

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70491
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Binky powerrrr - Fjord Binky Franky aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:12

Aangezien de openingspost niet aan de regels voldoet van RT-HAW verplaats ik dit topic naar Rijden in the picture.

Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

Re: Binky powerrrr - Fjord Binky Franky aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:08

vooruitgang is zeker te zien! Je ziet dat bij filmpje 1 hij/zij op de voorhand heel erg loopt, bij het laatste filmpje is het echt wel beter! :o Hij/zij schuimt ook lekker, is dat bij het 1e filmpje ook?

Blijf zo door gaan! *D

AnsjePansje1
Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:41

Ik vind het er mooi uitzien, ook vriendelijk. Lekker zo doorgaan en dan komen die wedstrijden vanzelf :)

marjoleinx
Berichten: 184
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 21:05

Isabel_k schreef:
Hey wat ziet hij er goed uit!

Binky is de zoon van mijn merrie en een paar jaar geleden hebben ze elkaar ontmoet op de keuring. Hij ziet er goed uit! Leuk om weer een keer foto’s van hem voorbij te zien komen. :D Jullie zijn een mooie combinatie.



Echt? Wat leuk zeg! Heb je ook een foto van zijn mama? Bedankt voor je reactie!

marjoleinx
Berichten: 184
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 21:06

xpukxcat schreef:
vooruitgang is zeker te zien! Je ziet dat bij filmpje 1 hij/zij op de voorhand heel erg loopt, bij het laatste filmpje is het echt wel beter! :o Hij/zij schuimt ook lekker, is dat bij het 1e filmpje ook?

Blijf zo door gaan! *D


Bedankt voor je reactie! Het schuimen deed hij eerder niet nee. Hij gaat zijn lichaam steeds beter gebruiken en sindsdien schuimt hij tijdens elke training :D.

marjoleinx
Berichten: 184
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 21:11

AnsjePansje1 schreef:
Ik vind het er mooi uitzien, ook vriendelijk. Lekker zo doorgaan en dan komen die wedstrijden vanzelf :)


Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat je het er vriendelijk uit vindt zien. Dat is ook mijn bedoeling. :j

Isabel_k
Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:17

[ img ]
[ img ]
Met mijn andere paard

Dit is Rimska. Inmiddels al 23 jaar. <3

IG: @arabierjoep

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:21

Poeh wat is die dik zeg. Ik zou je graag advies geven, maar volgens mij kan hij het achterbeen niet eens beter gebruiken met al dat vet in de weg. Maargoed ik begrijp dat het niet jouw paard is.

Je lijkt wel een vriendelijke ruiter, het contact op de teugel zou nog iets stabieler mogen, je ziet af en toe dat je hem even los-vast hebt. Dan kan de aanleuning ook nog fijner worden, al zie ik echt al wel verbetering in vergelijking met het eerste filmpje.

marjoleinx
Berichten: 184
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 21:29

Isabel_k schreef:
[ [url=m/7mcSt5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Mam0g4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met mijn andere paard

Dit is Rimska. Inmiddels al 23 jaar. <3


Wauw wat lijkt Binky op zijn moeder zeg! Heel leuk om te zien!

Isabel_k
Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Binky powerrrr - Fjord Binky Franky aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:31

Ja grappig he. :)) Hij liep op de keuring waar wij ook waren en ik zag hem lopen en zei gelijk 'dat het er één van Rims was'. Later in het boekje gekeken en ik had gelijk. :D


Er moet nog ergens een foto van hun samen zijn. Hij is wel een stukje groter dan Rims.

IG: @arabierjoep

marjoleinx
Berichten: 184
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 21:38

Sporthorsies schreef:
Poeh wat is die dik zeg. Ik zou je graag advies geven, maar volgens mij kan hij het achterbeen niet eens beter gebruiken met al dat vet in de weg. Maargoed ik begrijp dat het niet jouw paard is.

Je lijkt wel een vriendelijke ruiter, het contact op de teugel zou nog iets stabieler mogen, je ziet af en toe dat je hem even los-vast hebt. Dan kan de aanleuning ook nog fijner worden, al zie ik echt al wel verbetering in vergelijking met het eerste filmpje.


Bedankt voor je reactie! Hij staat nu op een streng dieet. Hij is al erg veel afgevallen. Het was eerst nog erger.. |( Zie foto....
[ img ]

We doen er op dit moment alles aan om hem te laten afvallen. :j

marjoleinx
Berichten: 184
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 21:40

Isabel_k schreef:
Ja grappig he. :)) Hij liep op de keuring waar wij ook waren en ik zag hem lopen en zei gelijk 'dat het er één van Rims was'. Later in het boekje gekeken en ik had gelijk. :D


Er moet nog ergens een foto van hun samen zijn. Hij is wel een stukje groter dan Rims.


Ik ben erg benieuwd naar die foto. Het zou leuk zijn als je die nog kan vinden! Binky is idd aardig aan de maat. Perfect voor mijn lange benen! :o Het is echt een heerlijk dier om mee te werken. Een stoere, eigenwijze fjord met een klein hartje. <3

marjoleinx
Berichten: 184
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 21:47

Sinds deze week begint de galop ook ergens op te lijken. De galop vonden wij eerst nog errrrrug lastig. := We maken langzaam vorderingen!

28 september 2019:


5 oktober 2019:

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:56

marjoleinx schreef:
Sporthorsies schreef:
Poeh wat is die dik zeg. Ik zou je graag advies geven, maar volgens mij kan hij het achterbeen niet eens beter gebruiken met al dat vet in de weg. Maargoed ik begrijp dat het niet jouw paard is.

Je lijkt wel een vriendelijke ruiter, het contact op de teugel zou nog iets stabieler mogen, je ziet af en toe dat je hem even los-vast hebt. Dan kan de aanleuning ook nog fijner worden, al zie ik echt al wel verbetering in vergelijking met het eerste filmpje.


Bedankt voor je reactie! Hij staat nu op een streng dieet. Hij is al erg veel afgevallen. Het was eerst nog erger.. |( Zie foto....
[ [url=m/XkXoiE.jpg]Afbeelding[/url] ]

We doen er op dit moment alles aan om hem te laten afvallen. :j

Nou inderdaad zeg! Dan ziet hij er nu echt al wel een stuk beter uit. Leuk dat je ook balkjes met hem loopt, daar worden ze ook alleen maar beter van.

De galop vind ik helemaal niet gek! Voor veel fjorden is dat erg moeilijk. Je ziet wel dat het nog moeite kost, maar lekker zo door blijven gaan en dan komt dat met meer kracht en een fitter lijf zeker in orde.


JesdaJinn
Berichten: 10432
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:52

Aaah, wat een leuk Spekkie <3
Succes met hem

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers