Dressuurmiepje aan de working equitation

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Dressuurmiepje aan de working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 16:50

Op mijn werk hebben we ons terrein een keer uitgeleend voor een trainingsweekend van de wereld kampioen en de NL kampioen. Zelfs de manegeruiters met de manegedieren mocht een keertje mee rijden en krijgen les van deze 2 mannen.

Ik heb alle 3 de dagen goed opgelet en geluisterd en ik pas nu soms deze oefeningen toe in mijn lessen. Sommige van de klanten zijn er zo op vooruit gegaan. Ik hou ervan.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


sunny44
Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-19 19:22

@SuzanneF, missie geslaagd om het bekender te maken dus 8-)
@Rakkie, nee die had ik nog niet gezien van het ek van de Nederlanders. Dank je voor het delen!
@saskiaojan, heel veel plezier op je wedstrijd! En ik ben er ook 7 december :D
@Marieke33, gefeliciteerd met de goede resultaten van je dochter! Het was zeker een hele mooie gezellige wedstrijd!
@seven, de basis kun je al heel snel aan beginnen :Y) en dank je, ze wou zeker een tandje bij. Super gaaf om dat zo in de speed te voelen dat ze zo enthousiast wordt!
@kimmie261, ik zie al een hele mooie uitdaging voor je *D
@Elcid, dank je tot de 7e :D
@nadineblabla, dank je! Dat genieten gaat helemaal lukken <3
@chamion, wauw wat leuk dat het zo'n positieve uitwerking heeft!

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 00:48

Gaaf hoor!
Dit vind ik nou dressuur, ik vraag me af of de gemiddelde gp ruiter dit zou kunnen. :Y)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:45

Gaaf om te zien én gaaf om te doen! Volgens mij heeft je paard er ook echt plezier in om naast haar lijf ook echt haar hersens te mogen gebruiken :)

Ik bouw op stal ook regelmatig onderdelen uit een WE parcours op, geeft je zoveel inzicht in waar je qua communicatie en africhting staat. En daarnaast vindt mijn merrie het ook oprecht super leuk als er obstakels in de bak staan ;)

Meer van dit soort topics welkom uiteraard, leuk! :D

Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:07

Ts: fijn en sportief dat je toch de hele trail video hebt geplaatst +:)+
Je hebt je paard fijn voor elkaar, anders lukt je dit echt niet zo keurig het parcours te doen.
Is ook het mooie van W.E , het laat goed zien hoe ruiter en paard/pony met elkaar een team zijn ipv reeks patronen afwerken.
Dat gaat echt niet vanzelf.

Geeft een mooi beeld wat W.E inhoudt, bij veel nog onbekend.
Ik hoop dat er locaal meer aandacht voor komt, want voor publiek is dit veel leuker om naar te komen kijken als dressie series.
Zitten trouwens best aantal W.E ruiters hier op bokt, in Drente zijn ze ook aardig actief.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Dressuurmiepje aan de working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:10

Oh man wat ziet dit er gaaf uit zeg! Het is dat ik er de mogelijkheid niet voor heb om dit te doen, maar anders had ik het sws gedaan.

Gefeliciteerd met je 1e plek!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:26

Zie nu pas dat je in uitgelicht staat....

Bitje vet gemiste kans van redactie om nou net deze foto te plaatsen ipv een van je mooie W.E in action foto.....

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Dressuurmiepje aan de working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:34

Bedankt voor het plaatsen, ik geef niet vaak reactie op foto's/filmpjes, maar hier heb ik echt van genoten! Zo ontspannen en (beiden) enthousiast :-)

opisop_shop
Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Dressuurmiepje aan de working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:41

Wat gaaf zeg!
Is dit ook in het noorden vh land of alleen elders? Lijkt me supertof. Ook een beetje TREC achtig.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

xDenies
Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:52

Dit ziet er nog eens tof uit! Op deze manier kan ik zeggen dat ik Dressuur leuk vind. Het ziet er heel goed, rustig, gecontroleerd en vriendelijk uit! *\o/*

Ga zo door en wat een toffe sport. <3

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Dressuurmiepje aan de working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:58

Wat ontzéttend gaaf _O_! Je paard en jij hebben echt plezier en ik kan me heel goed indenken dat dit voor je normale dressuur ook echt enorm waardevol is.

Ik heb ooit eens op een Lusitano welke specifiek voor de Grand Prix/Working equitation opgeleid is mogen proeven en dat was echt heel erg leuk! Helaas heb ik momenteel geen mogelijkheid wat te doen met WE, maar ik zou dat graag, mocht de mogelijkheid er zijn, weer oppakken. Ontzettend gaaf om te doen :D.

xRoossie95
Berichten: 1371
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Dressuurmiepje aan de working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:32

Wow ziet er super gaaf uit! Knap gereden :))
Lijkt me ook heel leuk om een keer uit te proberen

Gavantos B+0 | ✖ Max B+11 L1+9 | Akyra B+8

WendyBZ
Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:49

opisop_shop schreef:
Wat gaaf zeg!
Is dit ook in het noorden vh land of alleen elders? Lijkt me supertof. Ook een beetje TREC achtig.


Onder de TREC Club worden ook Traditionele Working Equitation-wedstrijden georganiseerd, o.a. https://www.facebook.com/TWE-Vledder-443535449554159/
Iets andere regels (o.a. wel koeien en speedtrail toegestaan voor alle klasses) en andere proeven, maar het is prima te doen om bij beide clubs te rijden.

Op manege De Oude Held in de stad worden ook nog wel gewone WE-wedstrijden georganiseerd.

manubres
Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:15

Wat leuk dat er steeds meer "nieuwe" takken van de sport komen. Ik kende het nog niet.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:29

leuk om te zien dat jij met je dressuurpaard in een 'hoge klasse' meedoet bij de WE.
heb geïnteresseerd naar het filmpje zitten kijken.
ik zie duidelijk de dressuuroefeningen terug, maar nu met een meer logische reden dan hoe dat in de dressuur ring gebeurt, heel leuk om te zien!
Wat een gedoe met al die enkelvoudige galopswissels en korte stukjes galop.
ik denk dat je paard daar heel oplettend van wordt (al denk ik dat die van mij er eerst heeel heet van wordt....).

ik moet ook echt eens een clinic rijden! (op dummy-niveau dan...)

Jasper 06-05-1999 - 04-08-2010 Caro 04-05-2012 - 08-10-2020
Een nieuw avontuur begint met Ruben!!

sunny44
Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 12:53

Uitgelicht *\o/* en zoveel leuke reacties alweer!

@Moonfish, ik denk dat ik daar op durf te antwoorden dat de gemiddelde gp ruiter dit (na "wat" training) wel kan. Daar waar ik niet denk dat het mij nu is gelukt omdat ik mijn gp paard begin van het jaar heb verkocht :Y) ;)
@Skippy01, leuk om te horen dat jij ook vind dat de oefeningen heel mooi tastbaar zijn om je africhting te testen!
@Peetstap, dank je voor de complimenten! Zou zeker leuk zijn als het bekender wordt. Wedstrijden zijn zeker leuk(er) om naar te kijken!
@Pepperrr, met een paard kun je al vrij snel wat basis dingetjes meenemen hoor. Beetje creatief zijn met spullen en dan kom je een heel eind.
@flavlip, dank je voor de complimenten!
@opisop_shop, ik zie dat Wendy ook al geantwoord heeft. Naast de wedstrijd in de oude held. Was het dit jaar ook dus in Exloo en worden er ook wedstrijden georganiseerd in Bunde (DL) wat ook dichtbij is. Binnenkort wordt er 1 georganiseerd in Noordwolde; https://www.facebook.com/events/711119829351781/
zijn dus best wel een paar opties in het noorden gelukkig.
@xDenies, Dank je *D
@San87, wat ontzettend gaaf dat je dat hebt gedaan! Ik ben al wel 2 keer naar Portugal geweest voor dressuur lessen op Lusitanos. Maar wil de volgende keer graag ergens naartoe waar WE ook mogelijk is :D
@xRoossie95, gewoon een keer een leuke clinic opzoeken om te ervaren!
@WendyBZ, dank je voor de informatie toevoeging!
@manubres, ja super leuk. Keer wat anders dan springen of dressuur.
@driebergen, ja leuk he. Ik heb het ook wel eens dressuur toepassen genoemd :Y) zeker een clinic gaan opzoeken!

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

Love_Rosie
Berichten: 1493
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:06

WE is echt een super mooie controle op hoe je je paard voor de dressuur eigenlijk aan de hulpen hebt staan. Je kunt zo hard door de mand vallen bij jezelf.
Is er een website waar wedstrijden en clinics in overzicht op komen te staan? Ik zie het altijd veel te laat waardoor ik geen vrij meer kan vragen en zou het graag eens willen gaan rijden om voor paardlief ook eens wat anders te doen.
Ben bij de Karmacup zaterdag overdag nog even wezen kijken. Had graag 's avonds en zondag ook gekeken zodat ik beetje een idee heb hoe het er aan toe gaat maar dat liet m'n agenda helaas niet toe :(. Het was een keer zo mooi dichtbij! Filmpje zag er lig goed uit!

Heel offtopic, waar in Portugal ben je geweest voor de lusitano's? MV? (mag ook per pb om topic ontopic te houden).

Edit: Ik kan de link voor WE in Noordwolde niet openen.

saskiaojan
Berichten: 7236
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:10

[ img ]
Fb pagina; paard en sport noordwolde

3timesmom
Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Dressuurmiepje aan de working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:55

Wauw dat lijkt me zo gaaf om te doen.
Gefeliciteerd want ik vind het echt supernetjes gereden allemaal.

Debbie
Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:54

Wauw wat super leuk dit! Ziet er echt keurig uit :j

Heb hier al regelmatig over nagedacht, lijkt me echt super leuk!
Ik zou hier ook wel eens een les in willen volgen! Is er een plek op internet waar de lessen/clinics l/wedstrijden etc worden verzameld? Het is zo'n nieuwe wereld.. Geen idee where to begin :')

Zal sowieso die in Noordwolde die hier boven genoemd wordt eens opzoeken. Dat is nog enigszins in de buurt :)

Narcomil
Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dressuurmiepje aan de working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:02

Je hebt ook de facebook groepen "Working Equitation Clinics NL/B" en "Working Equitation Wedstrijden", daar wordt nog wel eens wat gepost.

sunny44
Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-19 19:24

@love_rosie, ik ben indd bij Monte Velho geweest. En bij STAL van Antonio Borba Monteiro. Verder zie ik dat er al wat Facebook groepen zijn geopperd. Ik volg ook die groepen. En ben vrienden met bepaalde personen die veel delen of volg ze. Er staat ook wel een agenda op de site van WEH en TREC, maar meeste haal ik van Facebook. Eind oktober heb ik weer een clinic in Fochteloo.
@saskiaojan, dank je voor het delen! Misschien moeten we het HK WE topic maar weer tot leven roepen :)*
@3timesmom, dank je!
@Debbie, dank je! Is best wel wat lastig vinden in het begin. Maar zie ook mijn antwoord op Love_Rosie.
@Narcomil, dank je voor het noemen van de facebook groepen!

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

Love_Rosie
Berichten: 1493
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Dressuurmiepje aan de working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:38

Ah tof, ik zat een maand geleden voor 2e keer bij MV.

Ik heb mezelf toegevoegd bij een aantal groepen, maar eens kijken als er weer wat in de buurt is :D

saskiaojan
Berichten: 7236
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Dressuurmiepje aan de working equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:18

Is er een hk topic... dat wist ik niet, gaat op zoek en gooit er weer leven in!
Ik ben de 27ste ook weer in Fochteloo, hebben we elkaar daar per ongeluk al een keer ontmoet?

ElCid
Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:34

sunny44 schreef:
En bij STAL van Antonio Borba Monteiro.


Wat leuk dat je bij Antonio geweest bent. Hij heeft een paar keer clinics gegeven bij ons. Jammer genoeg was de animo niet groot genoeg om het in stand te houden ( voor deze fantastische ruiter en instructeur!).
Misschien gaan we volgend jaar weer proberen om weer clinics met zijn ex-stalruiter Martim te organiseren. Tot nu toe was de animo daarvoor ook niet groot genoeg, zo jammer want dit zijn mannen die echt weten wat (klassiek) paardrijden is.
We zijn een aantal keer bij STAL geweest en mijn man heeft zo'n 20/ 25 jaar geleden ook al les gehad van To op zijn school in Lissabon.
http://www.santoandrelusitanos.com/English-Version/

Die dressuur is toch de basis, vooral van de WE, maar wordt jammer genoeg nog wel eens vergeten :o

Overigens kan je bij ons ook lessen WE krijgen of komen trainen in ons WE parcours. Mijn man was in 2015 de 1e Ned. Kampioen met zijn Lusitano hengst Ultramar en heeft o.a. getraind bij Pedro Torres in Portugal. Door omstandigheden is hij, voorlopig, gestopt met wedstrijden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers