Zonder zadel op buitenrit met Andor

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Zonder zadel op buitenrit met Andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 12:13

Woensdag ben ik met mijn verzorgpaardje Andor zonder zadel op buitenrit gegaan,
en ik wilde jullie even de foto's laten zien :)

Ondanks dat hij er geen last van lijkt te hebben, ben ik me ervan bewust dat ik de teugels wel wat losser had mogen vasthouden, dat is dan een leerpuntje voor de volgende keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat is het toch een lieverd <3

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Zonder zadel op buitenrit met Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:17

Wat een braaf dier! Heerlijk he, zo zonder zadel naar buiten. Wat fijn ook dat je paard dat zo toe laat! Je zit er ook super netjes op zeg!

Van je teugels te strak zeg je zelf ook al. Dat blijft ook heel lastig met zulke bitloze optomingen. Wij zijn bijna allemaal gewend met contact op de teugels te rijden (ik wel in ieder geval, en velen met mij) en dat is bij zo'n optoming juist niet echt de bedoeling. Goed dat je je er van bewust bent! Als je dit lastig vind zou je kunnen kijken naar een wat 'zachter' bitloos hoofdstel, zonder hefboom bijvoorbeeld.

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Zonder zadel op buitenrit met Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:47

Wat een leuke fjord!! Lekker van genieten! Fijn hé, als ze zo braaf buiten zijn :-) Wel zou ik de hackamore hoger ophangen, lijkt zo wel erg laag en ms zelfs onder t neusbot te hangen. Aangezien er best wat druk op kan komen, moet hij ruim op t neusbot liggen, paarden zijn aan t puntje nl supergevoelig

Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 22:05

Ja het is zo'n lieve schat, hij doet geen vlieg kwaad :)

Ik zal het aan de eigenaresse vragen over de hoogte van de hackamore, dat is niet aan mij.
Verder zou ik graag een side-pull of een ander zachter bitloos hoofdstel voor hem hebben,
maar aangezien hij niet van mij is gaat dat helaas niet...
Maar ik ga mijn best doen die teugels lekker los te laten! Voor Andor heb ik nooit bitloos gereden, dus juist altijd met contact met de mond. Toch echt wel anders zo zonder bit!

Hopelijk kan ik jullie over een tijdje foto's laten zien met verbetering :j
Laatst bijgewerkt door RianneH op 25-08-19 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek deel tekst aangepast

Paardje02
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:12

Super leukverzorgpaard je heb je, maar ik kan het niet laten om te reageren op je hoofdstel. Super dat je bitloos rijdt. Maar een mechanische hackamore, en zeker een die zo lang is is echt niet paardvriendelijk. Als je de teugels nu op spanning zet, wat jij ook veel doet aan de foto's te zien, kont er zo veel druk op op de neus en onder de kin, dat dit vaak pijnlijk is. Namelijk de kracht die jij zet wordt dankzij de mechanische hackamore enorm vermeerderd.

Ik zou je erg willen aanraden om richting een touwhalster of een traditional hackamore te gaan kijken, of richting een vriendelijk en zacht bitje. Zoek anders Rick gore eens op op YouTube, hij praat hier veel over.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:32

Mag je zelf geen hoofdstel aanschaffen voor je verzorgpaardje? Onze verzorgster heeft ontzettend veel hoofdstellen / dekjes etc voor mijn paard. Zolang ze het dr goed op doet maakt mij dat ook niet uit. Misschien vind de eigenaar het ook helemaal niet erg als een ander hoofdstel voor jou beter werkt.

Leuke fjord trouwens :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zonder zadel op buitenrit met Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:16

ITP --> RIJ-ITP