Van de ene bonte naar de andere; Disan Montana

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Van de ene bonte naar de andere; Disan Montana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 21:08

Meestal rij ik met Botticelli rond, maar na een vervelend blessure die hij 2 maanden geleden opliep ging het plan even anders. Ik heb ook nog een bonte NRPS merrie maar had daar zelf eigenlijk nog niet zoveel kms mee gemaakt, en tja, nu moesten we wel :D
Disan Montana is een 12 jarige NRPS merrie van 1.66, is 2 jaar geleden uit Engeland gekomen en was erg angstig en kende nog niet zoveel. Ik had haar vooral gekocht om ermee te fokken, maar een beetje rijden kan natuurlijk geen kwaad. Inmiddels heb ik haar 3x gestart in de B en was ze de laatste keer 2x eerste. Er is nog een hoop te verbeteren en ik moet er nog steeds aan wennen dat het een totaal ander paard is dan Botticelli, kms maken en dan komt het vast wel goed! Vorig jaar heeft ze een heel mooi hengstenveulen van Botticelli gekregen en volgend voorjaar verwachten we een volle broer of zus *\o/*

Even voor het beeld, met mijn held Botticelli;

Afbeelding

En nu met m'n prinsesje Disan Montana;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het gas mag er nog wat meer op en ik moet wat meer op m'n kont gaan zitten en been lang houden, maar ik denk dat we een mooi begin hebben. Misschien binnenkort maar eens een spoortje om doen, dat zal ook wel schelen. Ze is wat bewegelijk in de mond, laatst een rubberen bit geprobeerd maar dit maakte helaas geen verschil. In twijfel of ik zo'n flexi bit van Trust moet aanschaffen.

En natuurlijk nog even een foto van de jaarling uit deze combi;

Afbeelding

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Van de ene bonte naar de andere; Disan Montana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:11

Ziet er heel fijn gereden uit! Mooie lengte in de hals :)

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Van de ene bonte naar de andere; Disan Montana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:54

He wat leuk, je was ook in Noordwolde!
Knappe bonte paarden heb je hoor! Rijden ziet er goed uit hoor, komt helemaal goed met meer km in de benen. :j

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10402
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Van de ene bonte naar de andere; Disan Montana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:02

Fijn beeld met de hals mooi op lengte.

Probeer wel je been mooi lang te houden ;)

Succes