M2 met Da Vinci (van Gogh x Kigali)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sanned
Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

M2 met Da Vinci (van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 22:35

Hoi!
Gisteren had ik weer eens wedstrijd met mijn paard Vic (eigenlijk Da Vinci). Vic is een 11-jarige ruin van Van Gogh x Kigali. Met zijn andere baasje is hij Z1 dressuur, en met mij nu M2. We hebben hem sinds zijn 4e, toen was hij net zadelmak. Hij is mijn eerste eigen paard en ik had hiervoor niet veel meer dan manege ervaring, dus ik ben erg trots op wat we tot nu toe bereikt hebben :D
Er was een fotograaf aanwezig bij de wedstrijd en ik vond het te leuk om de foto's niet te delen. Tips zijn zeker welkom!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

©SLK fotografie

Het was erg warm en we waren al een tijdje niet weg geweest, maar Vic deed goed z'n best en ik was best tevreden!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*


_Sofie
Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: M2 met Da Vinci (van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:48

Je bent terecht tevreden :j Goed gereden, ik ben trots op jullie :D

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

AnnetteFlame
Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: M2 met Da Vinci (van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:57

Waaaauuuwww Sanne! Wat hebben jullie een weg afgelegd samen en hij heeft het je ècht niet makkelijk gemaakt, vooral in de beginjaren, maar jeeemig wat heb je m lekker lopen en wat ziet dit er prachtig uit. Trotse tante hier!

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: M2 met Da Vinci (van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:35

Mooi dier, leuke combi maar probeer nog wel je houding te verbeteren. Op een aantal foto’s zit je met behoorlijk opgetrokken benen. Misschien een zwanenhals spoortje omdoen zodat je je benen wat langer kunt houden. Succes.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sanned
Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 11:52

Dank jullie wel! :D

@bigone ja je hebt helemaal gelijk! Ik trek m'n been vanaf m'n knie omhoog als ik een hulp geef. Wordt in de les ook al hard aan gewerkt! Spoor zit het hem denk ik niet eens zo zeer in, ik doe het vaak ook als ik gewoon been geef. Maar ik zou het eens kunnen proberen!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: M2 met Da Vinci (van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:26

Prachtig paard en een leuke combi! Super gaaf dat jullie al zo ver zijn gekomen.
Rij je op een springzadel of rij jij zo met opgetrokken benen?

Ik werd trouwens een beetje in verwarring gebracht bij je beginpost. Was hij op zijn vierde al Z1 of heb je je paard met iemand samen?

Sanned
Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 19:11

Dank je wel!

Haha nee geen springzadel, gewoon een dressuurzadel. Er is duidelijk werk aan de winkel wat die benen betreft B-)

Ik heb hem samen met iemand anders (_Sofie hierboven). Zij rijdt nu Z1 met hem :) Toen we hem kochten was hij net zadelmak.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Sanned
Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-19 18:01

Niemand verder? Y;( :o

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

matespony
Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: M2 met Da Vinci (van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:17

Mooie foto's!

Keep calm and love horses!

Kymalin
Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: M2 met Da Vinci (van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:28

Mooi paard en vriendelijk beeld. Als je je benen onder controle hebt is het plaatje af +:)+

Lottekuhh_x
Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:58

Wat een leuk paard en leuk dat er een fotograaf aanwezig was om het vast te leggen. Je mag zeker trots zijn op jezelf en je paard! Idd die benen nog en dan in het plaatje ver af. Ik heb zelf ook altijd heel erg de neiging om m’n benen op te trekken, dus weet precies wat je bedoelt :D


Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:25

Jullie zijn een leuke combinatie! Nog effe het M2 door en op naar de Z1 :D


Edit: je benen kun je volgens mij ook niet goed ontspannen en op de juiste positie houden vanwege de extreem grote boven kniewrongen?

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:17

Gaaf paard en mooie combi! Je rijdt hem vriendelijk.
Je klemt met je benen waardoor je ze ook optrekt, zo ziet het er althans uit. Oefenen met bewust spannen en ontspannen van je benen (ze bewust laten afhangen) en écht gaan zitten op je zitbeenknobbels zou kunnen helpen. En af en toe zonder beugels rijden ook.

Sanned
Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 23:57

Bedankt voor alle leuke reacties! :D

Ik heb van de week eens extra op m'n benen gelet. Zo lang ik geen been geef zijn m'n benen mooi lang. Alleen als ik been geef trek ik dus m'n benen omhoog. Als ik er heel bewust op let lukt het wel om ze mooi lang te houden, dus daar ga ik mee aan de slag de komende tijd :) Ik wist wel dat ik het deed, maar ik zie ook nu op de foto's pas dat het zo duidelijk is.
Bedankt voor de tips @Dressage001!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*


Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: M2 met Da Vinci (van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:06

Mooi vriendelijk beeld!
Ik zou graag nog willen toevoegen dat je op sommige foto's je hand wel erg ver op je zadel hebt. Ik zou de teugel een stukje korter pakken zodat je voor je kan werken, voor je uit in plaats van in je schoot. Op de laatste foto's is het al wat beter.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers