Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DynamiteS
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 18:47

Hallo allemaal! :wave:

Het eerste weekend van mei reisden wij af van het natte zuiden naar het zonnige noorden ( :') ) voor het Texelweekend. Dit is een evenement van 3 dagen dressuur en springen, basis en subtop. Superleuk evenement en goed georganiseerd! Helaas voor mij verliep het niet helemaal van een leien dakje... Gelukkig zijn er door Ingrid Truijens foto's gemaakt dus heb ik er mooie herinneringen aan én kan ik het nu met jullie delen!

Het paardje wat ik startte rijd ik voor een stal in de buurt. Zij is een 5 jarige merrie van Tsjalke 397 en écht mijn lieve vriendinnetje <3 We starten L1.

We beginnen op vrijdag 3 mei.
Het losrijden ging redelijk, helaas is madame hengstig en loopt ze dus te hinniken als een hengst :') Toch uiteindelijk redelijk losgereden en op naar de ring.


[ img ]
Nog even lachen naar de camera voor mijn proef begon :wave:


[ img ]

[ img ]
(Ik trek echt hele mooie gezichten als ik geconcentreerd ben.. :') )

Toen ging het fout... We sprongen aan in galop en een pas later gleed ze uit.. Paardlief kon zich nog net staande houden maar ik ging head first naar de grond. Ik viel dus heel hard op mijn hoofd en wist toen ook echt niet waar ik het moest zoeken van de hoofdpijn. Ik begon te hyperventileren en de tranen liepen over mijn wangen van de hoofdpijn. Mijn lezer kwam al gauw naar me toe en binnen no-time stond er ook een verpleegkundige (die daar toevallig startte) naast me. En nog een hoop mensen, maar ik moest stil blijven liggen dus heb ook niet veel om me heen gekeken. Paardlief werd opgevangen en een ambulance werd gebeld. Nog steeds had ik heel veel hoofdpijn.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Er werd wat op mijn hoofd en nek geduwd en toen ik ergens ''auw'' zei moest ik mee in de ambu.. Ik werd in zo'n speciaal matras vastgelegd en op naar Den Helder. Paard werd opgevangen door de mensen die met mij mee waren dat weekend dus die was gelukkig in goede handen.


[ img ]
Dus toen was dit ineens mijn uitzicht :')

Eenmaal in het ziekenhuis werden er wat testjes gedaan en foto's gemaakt. Deze foto's waren niet helemaal goed gelukt dus nog een keer. Daar dachten ze wat op te zien dus moest ik door de scan. Deze bleek toen toch goed te zijn dus na een paar uur vastgelegen te hebben op dat ziekenhuisbed en niet te kunnen bewegen mocht ik eindelijk weer los! Ik had inmiddels gruwelijk last van mijn rug en een mega volle blaas want ik moest eigenlijk al lichtelijk plassen toen ik in de ambulance van het wedstrijdterrrein werd gereden :')

Ik mocht toen met een zakje stevige pijnstillers weer terug naar Texel. Ben nog even teruggegaan naar de manege maar toen al vroeg naar bed. Ik was doodmoe en had een hoofdpijn waar je U tegen zei. Gelukkig was iedereen heel lief en behulpzaam. En het allerbelangrijkste: met paardlief was alles goed, die mankeerde helemaal niks en stond lekker in haar stalletje te eten.
Eigenlijk wilde ik 's avonds nog even op het terrein wat gaan stappen voor het vertrouwen maar omdat ik me zo slecht voelde toch maar niet gedaan. Als er dan wat was gebeurd had ik nooit de helderheid gehad om snel te kunnen reageren en een 2e val zou het er niet beter op maken :')

Zaterdag 4 mei.
De hamvraag van vandaag: ga ik kunnen rijden?
Eigenlijk had niemand het verwacht, maar ik ben toch weer opgestapt en heb gereden!
Ook was ik heel benieuwd hoe mijn paard zou reageren maar zij had nergens last van. Die was net zo vrolijk en aan het hinniken als de dag ervoor haha. Ik vond het des te enger :') Tijdens het losrijden heb ik veel meer losgewerkt in stap dan ik normaal doe maar ik vond het zo spannend om sneller te gaan. Ik heb zelfs nog getwijfeld of ik niet gewoon moest afmelden... Aan de andere kant was ik dan bang dat ik nooit meer op gras zou rijden. Ik heb dus toch doorgezet en toen uiteindelijk ook de galop goed ging met het losrijden ging het bij mij iets beter. Wel echt erop gelet dat ze zo rustig mogelijk galoppeerde, zeker omdat ze nogal fris was en graag hard ging. Vlak voor mijn proef werd de spanning zo erg dat ik bijna over mijn nek ging :r Ik was gewoon écht bang. Ook al rijd ik al 12 jaar paard en heb ik al veel gedaan en meegemaakt en nooit bang geweest, nu was ik gewoon echt bang om weer te vallen. Weer die twijfels om toch af te melden... Maar mezelf eroverheen gezet en toch gestart.
We kwamen helemaal rond, geen geschuif en heb heel fijn kunnen rijden!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Na het afgroeten begon ik spontaan heel hard te lachen met tranen in mijn ogen. Het was zo goed gegaan en er viel zó veel spanning van me af! Ik was zo onwijs trots op mijn lieve paard en zó opgelucht!

Mijn gevoel van de proef klopte want we werden 5e en 6e met leuk commentaar én in de prijzen!

http://boktimg.nl/img/m/Qt5UTu.jpg

Lekker uitgestapt en daarna héél veel knuffels voor deze lieve topmerrie!

Zondag 5 mei.
Vandaag de laatste proef op de planning. Toch weer wat spanning bij mij. We starten in een andere baan vandaag en daar is de hoefslag veel meer uitgesleten waardoor er meer gladheid ontstond. Toch weer heel fijn kunnen rijden, wel heel zuinig gereden in de galop en bv geen verruimingen gereden.
Deze proef sloten we af met een 3e plaats en een mooi lint!

http://boktimg.nl/img/m/gWnnAW.jpg
Ik was zó blij en zó trots op dit lieve paard! Én een flinke stijgende lijn doorheen het weekend, ik durfde het niet eens te hopen want ik zag nog net geen roze olifantjes zoveel pijnstillers slikte ik om de hoofdpijn te drukken _O-

En wat mag er natuurlijk niet missen tijdens een weekendje Texel? Juist ja, STRANDRIT!
Dit was voor mij een droom die uit kwam, om met mijn ''eigen'' paard zo over het strand te rijden. Ik kon niet anders dan heerlijk lachen en had zoveel plezier! Wil er sowieso 1 laten uitvergroten, maar de keuze is reuze haha.


http://boktimg.nl/img/m/9KS54J.jpg

http://boktimg.nl/img/m/n25aw5.jpg

http://boktimg.nl/img/m/Ac6ryb.jpg

http://boktimg.nl/img/m/blfrNI.jpg

http://boktimg.nl/img/m/Q1g2re.jpg

http://boktimg.nl/img/m/OfEsIJ.jpg

http://boktimg.nl/img/m/DYcDDP.jpg

http://boktimg.nl/img/m/ulD24O.jpg

http://boktimg.nl/img/m/P9ynjw.jpg

http://boktimg.nl/img/m/yGgsHK.jpg

http://boktimg.nl/img/m/Bqn7dV.jpg


Ik heb dit weekend onwijs genoten van deze lieve merrie! Ook zó onwijs blij met de gave foto's!
Wel heb ik onwijs veel geluk gehad met mijn val en was het waarschijnlijk heel anders afgelopen als ik geen cap op had gehad. Heb gelukkig geen last meer gehad van mijn val (op wat spierpijn na). Na het Texelweekend heeft paardlief 2 weken rust gehad want ze was écht heel moe naderhand. Deze week ga ik haar weer oppakken en trainen we lekker door, voorlopig even wedstrijdvakantie en dan hopelijk het winterseizoen de selecties meepakken.
Laatst bijgewerkt door balance op 29-05-19 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 15 foto’s, rest in link

Eat. Sleep. Ride. Repeat.


x_ankieee
Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:49

Wát een vreselijk knappe fries heb je daar <3 klinkt als een geslaagd weekend! En wat knap en gedurfd dat je er toch op ging, echt dapper :j

But now I know you can't change the past, way too young to know the reason why

DynamiteS
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 20:02

x_ankieee schreef:
Wát een vreselijk knappe fries heb je daar <3 klinkt als een geslaagd weekend! En wat knap en gedurfd dat je er toch op ging, echt dapper :j


Ja he? Ik ben ook helemaal verliefd op haar! Als ik geld had dan wist ik het wel haha <3

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:48

Knap paard en mooie foto’s. Maar wat een avontuur!!
Koop wel een nieuwe cap, want eens de cap zijn nut heeft bewezen, is die niet meer veilig voor de volgende klap. ( die er hopelijk nooit zal komen )

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:54

Ik heb je zien vallen en vind het stoer dat je de volgende dag weer op je paard zat!

Mooie foto's! <3


Grappig dat het strand zo speciaal kan zijn voor iemand terwijl het voor mij zo normaal is :=

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Anoniem

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:01

Jeetje, wat ben jij een held dat je er meteen weer op bent gegaan! _/-\o_
Knap gereden, en mooi paard ook. Was dit weekend alleen voor Friezen?

Wel inderdaad meteen je cap weggooien en een nieuwe kopen, want deze is niet meer betrouwbaard.

DynamiteS
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 22:43

Thanks! Ja ik merkte dat bij mij de schrik er toch wel in zat en wilde dat zoveel mogelijk goed maken. En omdat ik toch al betaald had wilde ik heel graag toch proberen die mooie Texelweekend rozetten mee te nemen O:)

En nee, Texelweekend is jaarlijks en gewoon voor alles en iedereen open! Dit was mijn eerste jaar maar ik vond het hartstikke leuk! En goed georganiseerd ook!

En dat van die cap zat ik ook aan te denken. Maar we hebben gecheckt en vinden nergens schade dus ik zou zeggen dat ie goed is. Maar dus toch een andere halen?

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

DynamiteS
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 22:46

Cheminee schreef:
Grappig dat het strand zo speciaal kan zijn voor iemand terwijl het voor mij zo normaal is :=


Haha ja hè? Maar ik woon niet aan zee, we hebben hier wel wat kleine meertjes/grote vijvers maar that's it. Al vind mijn zeepaard dat ook wel heel leuk hahaha

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

Sweetgirl1
Berichten: 4545
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:56

Je cap kan van binnen kapot zijn en dus niet meer veilig zijn.

Ondanks de pech netjes gereden. Sterkte met verder herstel

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:19

Super stoer van je dat je je door gezet hebt. maar ik kijk naar je fotos; Rijd je zonder ijzers/Kalkoenen op gras?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:47

Wat een doorzetter ben jij en gefeliciteerd met je behaalde prijzen! Zie ik nu goed dat je paard op blote voeten op het gras liep en geen ijzers/kalkoenen in had?

smit_ilse
Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 00:19

Knappe fries onder je kont gehad zo op Texel! Jammer van je val maar super stoer dat je er weer op bent gegaan. Knap gereden ook nog ondanks alles. Strandfoto's zijn <3 <3

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

DynamiteS
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 01:03

Paard liep idd blootvoets.. Ik zou haar zelf wel op ijzers met kalkoenen hebben gezet maar is helaas niet mijn paard en dus niet mijn beslissing. Al heeft mijn val wel duidelijk gemaakt dat het toch nodig is :=

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

floripori17
Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:19

Echt heel erg knap hoe je door hebt gezet! Heb ik echt respect voor _/-\o_ . En denk inderdaad dat als je niet gereden had, je misschien nooit meer opgestapt was. :')

Belle du petit Moulin
insta: @reina_gaucha

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:36

DynamiteS schreef:
Paard liep idd blootvoets.. Ik zou haar zelf wel op ijzers met kalkoenen hebben gezet maar is helaas niet mijn paard en dus niet mijn beslissing. Al heeft mijn val wel duidelijk gemaakt dat het toch nodig is :=


Ik hoop dat je voortaan ijzers met kalkoenen mag gebruiken omdat een glijpartij op gras vrij voorspelbaar is. Ik snap idd dat je er zelf niks aan kon doen TS omdat het niet je eigen paard betreft. Veel succes verder!

rien10
Berichten: 14605
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:39

Jeetje, wat een BIKKEL ben jij zeg! Knap gedaan.
Ehhh, ja, je cap mag in de vuilnisbak. Er is een enorme spanning op het materiaal komen te staan. Dat kan je met het blote oog niet zien, maar een tweede klap kan hij niet meer opvangen.
Wees lief voor je hoofd, (en niet lief voor je portemonnee) koop een nieuwe cap. Cadeautje aan jezelf omdat je zo'n kanjer bent.

Getup
Berichten: 8248
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:50

Op droog gras is het anders geen enkel probleem.

TS: vind je dapper, was n aardig harde val. Cap zou ik inderdaad maar afscheid van nemen.

pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:07

Respect! Wat super dat je het weekend zo hebt kunnen afsluiten :)

DynamiteS
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 16:06

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga binnenkort dus shoppen voor een nieuwe cap haha

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

rien10
Berichten: 14605
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:08

Hoe is het nu trouwens met je hoofd en nek?

Maaike
Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:14

Onze amazone moest starten net toen je gevallen was, we waren blij te zien dat je direct zoveel mensen om je heen had. Gelukkig is het goed afgelopen en wat stoer dat je er weer op bent gestapt de rest van het weekend!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

DynamiteS
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 08:44

rien10 schreef:
Hoe is het nu trouwens met je hoofd en nek?


Goed gelukkig! Had nogal wat last van nek en rug, spieren hebben natuurlijk ook een flinke klap gehad. Dus na het weekend 2 fysiobehandelingen gehad icm dry needling en daarna was het al een stuk beter.

@Maaike dankje! Dan merk je toch wel hoe belangrijk het is om eigenlijk "meteen" weer op te stappen! Gelukkig is die merrie wel superlief dus dat scheelt heel veel <3
Jullie amazone nog fijn kunnen rijden?

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:56

maria1990 schreef:
DynamiteS schreef:
Paard liep idd blootvoets.. Ik zou haar zelf wel op ijzers met kalkoenen hebben gezet maar is helaas niet mijn paard en dus niet mijn beslissing. Al heeft mijn val wel duidelijk gemaakt dat het toch nodig is :=


Ik hoop dat je voortaan ijzers met kalkoenen mag gebruiken omdat een glijpartij op gras vrij voorspelbaar is. Ik snap idd dat je er zelf niks aan kon doen TS omdat het niet je eigen paard betreft. Veel succes verder!


Vrij onjuist, je ziet op veel wedstrijden paarden zonder ijzers lopen die prima op gras lopen. Ligt aan de combinatie en omstandigheden.

Goed dat je gelijk weer opgestapt bent!
Zo kom je het beste over je angsten heen :)

upendo
Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Texelweekend 2019: Vallen en weer opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:30

Zo, wat stoer dat je de volgende dag weer bent opgestapt! Mooi dier en genieten voor jullie allebei zo van de foto's op het strand haha. :)

Ik doe het je niet na, mijn merrie is op een wedstrijd op gras bij de fokker onderuit gegaan, dus ik ben te pussy om op gras te starten haha. :P

DynamiteS
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 12:23

liekec schreef:
Vrij onjuist, je ziet op veel wedstrijden paarden zonder ijzers lopen die prima op gras lopen. Ligt aan de combinatie en omstandigheden.

Goed dat je gelijk weer opgestapt bent!
Zo kom je het beste over je angsten heen :)



Ik heb al vaker (met andere paarden) ook blootvoets op gras gestart wat idd goed ging, maar merk dat ik dat nu toch iets minder chill vind haha

@Upendo Snap ik hoor! Als ik er aan denk krijg ik spontaan weer spanning haha. Scheelt dat wij wss het winterseizoen pas weer echt gaan starten dus dan is het sowieso zand hahaha

Eat. Sleep. Ride. Repeat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers