Even wegwaaien op strandrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Even wegwaaien op strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 16:32

Afgelopen zondag hebben we met de meiden van onze manege een strandrit gemaakt bij manege Berestein. Eerst de foto's! Onderop vertel ik nog wat over de rit.

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7.
[ img ]

8.
[ img ]

9.
[ img ]

10.
[ img ]

11.
[ img ]

12.
[ img ]

13.
[ img ]

14.
[ img ]

15.
[ img ]

Om kwart voor 6 werden wij op onze paarden/pony's ingedeeld. Twee van ons zaten op paarden, de rest op pony's. We hebben eerst een paar rondjes in de bak gestapt totdat iedereen klaar was en daar gingen we!

De paarden zijn echt top mak; bruggetjes, omgevallen wegaanduiding, surfers, ze gingen er rusting langs. En de omgeving is echt prachtig. Eerst door het bos met ruime, vlakke ruiterpaden. We hebben veel gedraafd en gegaloppeerd. Het strand was helaas erg mul. Voor mijn paard en het paard achter mij ging de galop te langzaam, die waren erg heet. Door het grote verschil tussen de paarden en de pony's ging het voor de andere meiden wel hard genoeg en die hebben het dan ook echt super naar hun zin gehad. Alleen de achterste pony kon het allemaal niet bijhouden en lukte het niet om in galop door het mulle zand te komen. Ik vond wel dat we kort op het strand waren voor een 'strandrit'.

Minpunt van de rit was dat het paard voor mij trapte, hierdoor heb ik niet relaxed kunnen draven/galopperen (en mijn paard kon ook amper in galop door het te lage tempo). Heel de rit heb ik mijn paard moeten ingehouden. Een keer in galop reden de begeleider en dit meisje naast elkaar, ik reed achter de begeleiding met gepaste afstand, toch trapte het andere paard flink naar ons. Mijn paard eindigde in de ongelijke berm, een stuk lager. Ik vroeg of we even terug konden naar draf, maar de begeleiding antwoordde dat ik gewoon moest trekken :') De begeleiding had dus wat meer met ons bezig kunnen zijn.


maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:36

Voor strandritten ben ik wel eens bij stalhouderij het fjordenpaard geweest die rijden dan bijna een vol uur over het strand. Zijn wel veel fjorden en alleen op zondag aangezien ze uit breda komen.
Edit. Ook allemaal doof braaf maar wel fijnere begeleiding dan dat ik zo van jou lees. En weinig getrap.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 16:41

maylotje schreef:
Voor strandritten ben ik wel eens bij stalhouderij het fjordenpaard geweest die rijden dan bijna een vol uur over het strand. Zijn wel veel fjorden en alleen op zondag aangezien ze uit breda komen.
Edit. Ook allemaal doof braaf maar wel fijnere begeleiding dan dat ik zo van jou lees. En weinig getrap.

Mijn instructrice organiseert daar buitenritten dus ik ken ze, maar ik vind ze te prijzig. Volgend jaar gaan wij gewoon weer naar manege Grol :o

maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:43

JosefienE schreef:
maylotje schreef:
Voor strandritten ben ik wel eens bij stalhouderij het fjordenpaard geweest die rijden dan bijna een vol uur over het strand. Zijn wel veel fjorden en alleen op zondag aangezien ze uit breda komen.
Edit. Ook allemaal doof braaf maar wel fijnere begeleiding dan dat ik zo van jou lees. En weinig getrap.

Mijn instructrice organiseert daar buitenritten dus ik ken ze, maar ik vind ze te prijzig. Volgend jaar gaan wij gewoon weer naar manege Grol :o


Prijzig zijn ze helaas zeker. Gelukkig voor die prijs wel betrouwbaar. Manege grol ga ik ook onthouden.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 17:26

maylotje schreef:
Prijzig zijn ze helaas zeker. Gelukkig voor die prijs wel betrouwbaar. Manege grol ga ik ook onthouden.

Verder was deze manege ook gewoon prima hoor, alleen het paard voor mij en het paard waar ik op reed combineerde niet. Misschien hadden ze hun dag niet, want begeleiding zei dat hij normaal helemaal niet trapte :+ en voor deze 2 uursrit hoefde we maar 27,50 te betalen.

maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:50

JosefienE schreef:
maylotje schreef:
Prijzig zijn ze helaas zeker. Gelukkig voor die prijs wel betrouwbaar. Manege grol ga ik ook onthouden.

Verder was deze manege ook gewoon prima hoor, alleen het paard voor mij en het paard waar ik op reed combineerde niet. Misschien hadden ze hun dag niet, want begeleiding zei dat hij normaal helemaal niet trapte :+ en voor deze 2 uursrit hoefde we maar 27,50 te betalen.


Ah ja dat kan ook. Wij hebben ook wel eens geen zin natuurlijk ;) maar mooie prijs!

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Saul
Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Even wegwaaien op strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:59

Dat ziet er heerlijk uit, stevig windje of niet?

JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 13:08

Saul schreef:
Dat ziet er heerlijk uit, stevig windje of niet?

Beetje wind, maar vooral fris. Maar het viel nog mee :) in het bos was het beter te doen

purny
Berichten: 27453
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Even wegwaaien op strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:15

Leuke foto's. Ik ken manege Berestein nog goed

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ineke2
Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Even wegwaaien op strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:30

Volgende keer naar Iron Horse in Hellevoetsluis. Daar let de begeleiding wel op de ruiters en paarden.

Wel leuk dat er zoveel foto’s zijn gemaakt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 14:19

Ineke2 schreef:
Volgende keer naar Iron Horse in Hellevoetsluis. Daar let de begeleiding wel op de ruiters en paarden.

Wel leuk dat er zoveel foto’s zijn gemaakt.

Daar kreeg ik een niet zo'n vriendelijk antwoord van dat het niet kon

Ineke2
Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Even wegwaaien op strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:23

Wat kan dan niet?
Er worden zeer regelmatig ritten georganiseerd dus ik snap deze reactie niet op dit moment?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 14:28

Ineke2 schreef:
Wat kan dan niet?
Er worden zeer regelmatig ritten georganiseerd dus ik snap deze reactie niet op dit moment?

Er stonden nog geen ritten op de planning toen ik mailde. En ik moest de website maar in de gaten houden.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Even wegwaaien op strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:32

Met hoeveel waren jullie? Misschien is camping Duinhoeve in Renesse dan ook een optie :)

Omgeving ziet er daar wel mooi uit!

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

Ineke2
Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:40

JosefienE schreef:
Ineke2 schreef:
Wat kan dan niet?
Er worden zeer regelmatig ritten georganiseerd dus ik snap deze reactie niet op dit moment?

Er stonden nog geen ritten op de planning toen ik mailde. En ik moest de website maar in de gaten houden.

Bellen is nog altijd beter / fijner als mailen.
Op papier kan zoiets harder over komen als daadwerkelijk bedoeld word. :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 14:41

Jullie hoeven geen maneges aan te raden :') ik weet welke maneges er zijn, we proberen gewoon elke keer een ander uit. De ene keer is dit super en andere ritten zijn soms minder. Soms heb je bij 1 manege een top rit en de andere keer op de zelfde manege wat minder.

Ineke2
Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Even wegwaaien op strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:46

Ja dat is zeker zo, alleen is het wel zo dat als je op deze manier schrijft over de manege waar je bent geweest er zeker mensen zullen zijn die daar niet gaan rijden. Het beste kun je zulke feedback direct aan de manege zelf melden zodat ze daadwerkelijk er iets mee kunnen doen in het vervolg zodat het niet meer voorkomt op deze manier.

Bijvb de opmerking dat je maar moet trekken... dat is natuurlijk geen goede opmerking en geeft ook geen gerust gevoel.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 14:51

Ineke2 schreef:
Ja dat is zeker zo, alleen is het wel zo dat als je op deze manier schrijft over de manege waar je bent geweest er zeker mensen zullen zijn die daar niet gaan rijden. Het beste kun je zulke feedback direct aan de manege zelf melden zodat ze daadwerkelijk er iets mee kunnen doen in het vervolg zodat het niet meer voorkomt op deze manier.

Bijvb de opmerking dat je maar moet trekken... dat is natuurlijk geen goede opmerking en geeft ook geen gerust gevoel.

Heb ik aangegeven bij de begeleiding. Daarnaast zeg ik ook positieve dingen over de rit: mooie omgeving, top brave paarden, vlotte galop. Maar niet alles is perfectie en ik wilde gewoon mijn eerlijke ervaring delen. Maar vooral de foto's.

Ineke2
Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Even wegwaaien op strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:54

Top +:)+

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, stella92 en 33 bezoekers