2018, het jaar dat we samen mama werden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Soprano
Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 22:42

Hallo allemaal,

Elk jaar maak ik een jaartopic aan omdat ik het zelf wel leuk vind om even terug te blikken. 2017 stond nog in het teken van mijn lieve tinker merrie Iowa die ik heb moeten laten inslapen. Ik mis onze rustige buitenritjes maar ik heb het verlies wel echt een plaats gegeven, ze was zo op dat het de beste beslissing was. Bovendien was ik zelf zwanger en mijn andere merrie Pastis ook. Positief de toekomst ingaan dus!

Dus zo starten we januari met een zwangere Pastis (een toen nog 6 jarige Welsh Cob x tinker merrie) gedekt door de zeer knappe Welsh Cob hengst Sublime Sponte en uitgerekend voor midden juni.

[ img ]

Van februari geen foto's, ik was zelf hoogzwanger en voor deze maand uitgerekend. Mijn dochter besloot echter dat ze 1 maart toch een mooiere geboorte datum vond ;)

In maart mocht mijn pasgeboren dochter uiteraard al meteen kennis maken met Pastis, de paardenmicrobe al meteen doorgeven!

[ img ]

Van april en mei heb ik ook niet zo'n interessante foto's. Veel buikfoto's van Pastis. Ik begon meer en meer zenuwen te krijgen voor haar bevalling (ik had er meer stress voor dan die van mezelf :+ ) en was vooral bezig met de nodige voorbereidingen treffen zoals stro inslaan, birth alarm huren en talloze websites doorspitten. Want het was zowel voor mij als Pastis het eerste veulen.

En dan brak juni aan! Pastis stond sinds Iowa gestorven was bij mijn ouders aan huis bij hun pony's. Zo kon ik samen met mijn baby ook in huis slapen als het alarm af ging. Ook 2 nachten in de tent geslapen omdat we dachten al hars te zien en dikkere uier. Helaas slonk haar uier erna weer dus ging ik weer in huis slapen. Het birth alarm was al een paar nachten afgegaan terwijl ze gewoon sliep dus toen het in de nacht van 14 op 15 juni weer afging en ik net weer in mijn bed lag van mijn eigen baby, was ik zelfs even in twijfel om te gaan kijken. Haar uier was nog klein, ze zal wel weer slapen en ik wil ook slapen! Maar goed toch maar even snel gaan zien. En ze lag inderdaad gewoon neer, maar ik merkte wel op dat er toch wel een grote plas naast haar lag, hmm toch even gaan zien. Stak het eerste pootje er al uit! Ik was meteen klaar wakker! Mijn mama snel gaan waarschuwen dat zij op mijn baby zou passen en mijn zus gebeld want zij wou de bevalling ook graag meemaken. Ik had in mijn hoofd dat ik normaal meteen de dierenarts zou bellen maar toen het begonnen was, ging het zo snel dat ik er niet meer aan gedacht heb. Want als snel na het eerste pootje zag ik het tweede wat al een opluchting was want ik had zoveel horrorverhalen gelezen over pootjes dat niet goed zaten. En toen het neusje! Bij zijn schouders heb ik even enkele weeën lichtjes moeten meetrekken maar daar was hij dan, mijn allerliefste Bojack <3

[ img ]

Net rechtop

[ img ]


De eerste kennismaking met mijn dochter <3
[ img ]

In juni werden er veel foto's gemaakt ;)

[ img ]


[ img ]


In juli & augustus groeide hij al snel tot een groot en sterk veulen

[ img ]

[ img ]


Mama Pastis was na haar bevalling ook veel liever (dit effect is inmiddels al weer verdwenen :+ )

[ img ]

Oktober, 4 maanden oud en zich al aan het uitsloven voor de buurpaarden

[ img ]

Ook kwam bokker Killed langs met haar prachtige tinkerveulen Jade en mochten ze op playdate. Bojack was helaas niet zo lief tegen Jade.

[ img ]

Aangezien mijn man zelfstandige is en dus niet zo vaak thuis is, moet mijn dochter zowat elke dag mee naar de paarden. Bojack was vooral geïnteresseerd in de pompons van haar muts.

[ img ]

En dan sluiten we het jaar alweer af, het is voorbij gevlogen! Maar wat een bijzonder jaar was het. Samen zwanger met mijn paard en elk onze baby in 2018. Ik kan niet trotser zijn! In 2019 hoop ik terug wat meer met Pastis te kunnen doen want buiten af en toe wat grondwerk en in de piste hobbelen heeft ze nog niet veel moeten doen. Bojack is intussen 6 maanden oud. Na de winter gaat hij gespeend worden en mag hij spelen en bijleren bij de ruinenkudde van mijn zus. Pastis gaat dan even op een andere locatie staan met de merrie van mijn zus.

In 2017 eindigde we het jaar nog zo:

[ img ]

Maar in 2018 eindigen we het jaar zo:

[ img ]


xxx Emmy


Amado7
Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:46

Wat leuk! Supertof!

Niet perfect is ook goed

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:48

Bojack is knap <3 . Heel leuk Emmy zeg, samen zwanger en ze samen zien opgroeien zo heerlijk :j .

TrIjNiE__
Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:51

Wat bijzonder, allebei een kindje krijgen in hetzelfde jaar! Kan je dochtertje opgroeien met een leeftijdsgenootje :D Veel paardenplezier gewenst in 2019!

I hope your day is as nice as your butt! ;)

Sjofel
Berichten: 312
Geregistreerd: 15-10-16

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:56

Wat bijzonder en wat een mooie foto's! En ook een heel knap veulen!

freetorun
Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:28

Wat een mooi jaar. En fantastisch die laatste 2 foto's!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

esje01
Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:33

Bijzonder <3

Soprano
Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-18 18:57

Dank je wel voor de reacties! Ik hoop inderdaad wel dat mijn dochter ook paardengek wordt en samen met Bojack opgroeit. Helaas moet ze wel altijd huilen als ze even op een paard mag zitten oeps nog een beetje werk aan ;-)

Ballard_L
Berichten: 2487
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:06

Wat een gaaf veulen zeg! Echt een welsh cob :)

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Rose123
Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:11

Wat een ontzettend stoer veulen! Lijkt me erg speciaal om die ervaring van samen zwanger, samen "kinderen" zo te delen met je paard. :)

Every horse deserves to be loved by a little girl at least once in it's life...

Soprano
Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-18 14:22

Dank je wel! Ja het was wel heel bijzonder. Heb lang zitten twijfelen of ik Pastis zou laten dekken maar ben heel blij met mijn keuze nu!

JJ4
Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 01:16

Mooi!

Spoiler:
You’re nosy, I like you already!

Diane_
Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:51

Wat leuk! En wat een knappe dochter en paarden heb je! Geniet van het komende jaar :)

Killed
Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 03:25

Je staat in uitgelicht! Ik herkende jullie direct op de voorpagina :D

Wat leuk om het overzicht nog eens tezien, het lijkt al zo lang geleden dat hij zo kleintjes was.
Ik ben zo benieuwd hoe die gaat uitgroeien he, tis Alvast veelbelovend!

Genieten van jouw gouden mannetje <3

furioso
Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:06

Suuuper fijn overzicht zo Emmy! Die laatste foto’s blijven zooo geweldig! Bojack is echt suuper knap en je dochter ook natuurlijk! <3

Yaralisa
Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:15

Ooh wat een superleuk overzicht! Het was een mooi jaar voor jullie!

Vind die laatste ‘vergelijkingsfoto’s’ ook erg leuk zo :D

Throw kindness around like confetti

Dorien_Boy
Berichten: 81
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: België

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:04

Super leuk overzicht! Door het te lezen beleefde ik het allemaal weer opnieuw mee. Zo speciaal die nacht van zijn geboorte.. En natuurlijk de nacht dat Coco geboren werd ook <3

Xxhorsesxx9
Berichten: 64
Geregistreerd: 12-03-15

Re: 2018, het jaar dat we samen mama werden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:58

Wat zijn je dochter en je veulen mooi! Bojack heeft zo een leuk kleurtje <3

YWC
Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:40

Mooi jaaroverzicht en 2 mooie "babies". :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers