Tinker merrie Luna aan de dressuur!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
urosa
Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Tinker merrie Luna aan de dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 14:29

Hoi allemaal! Luna is vorig jaar door mijn zusje gekocht, het was een beetje een gokje. We kwamen aan bij een groene onopgevoede Tinker die we niet serieus konden proef rijden. Aangezien we er beiden wel wat in zagen hebben we besloten de gok te nemen. Klinisch laten keuren door de dierenarts, wat allemaal goed was, maar die vanwege haar karakter toch wel de nodige twijfels had, duidelijk geen fan :+

Eenmaal 'thuis' aangekomen hebben we haar rustig laten wennen, daarna zijn we begonnen met grondwerk en hadden we soms even een stevig gesprek. Maar ze stelde zich steeds meer open en werd zachter in haar karakter. Met rijden zijn we helemaal opnieuw begonnen, stuur was kwijt, ontspanning ook. En ergens is er waarschijnlijk ook wat fout gegaan met de galop. De eerste keer dat ik ging aanspringen kwam ze recht omhoog en ging ze vervolgens als een rodeostier de bak door, gelukkig goed voorwaarts doorheen kunnen rijden en daarna heeft ze het nooit meer gedaan #braafpaard :')

Ik zou haar eigenlijk alleen 'corrigeren' zodat mijn zusje er een leuk buitenrij paard aan zou hebben (overigens helemaal gelukt) Maar ze pakt het werk zo leuk op dat ik nu ook mijn eigen ambities met haar heb! Volgend jaar willen we graag L1 gaan starten. Mega trots op onze Tinker, wat we in minder dan een jaar al bereikt hebben <3 Luna is overigens nu 8 jaar. We willen ook naar de keuring van het NSvT volgend jaar en zijn op zoek naar hengst, we willen dit veulen dan voor mij aanhouden.

Foto's zijn gemaakt tijdens de les!

1. Volte in draf
[ img ]

2.
[ img ]

3. Pasje wijken vanaf de zijkant
[ img ]

4. Schoudervoor
[ img ]

5. Draf linksom
[ img ]

6.
[ img ]

7. Wat contrastelling op de volte naar binnen rijden.
[ img ]

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3


Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Tinker merrie Luna aan de dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:32

Leuke combi hoor!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

urosa
Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Tinker merrie Luna aan de dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 12:15

Bedankt Daphara!

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Tinker merrie Luna aan de dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:40

Zo wat een verschil dan in een jaar! Complimenten :j

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 7 bezoekers