Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-18 16:16

Dankjullie voor de leuke reacties en de discussie, daar hou ik gelukkig wel van ;)

Hier nog een puppy plaatje van vorige week:

[ img ]


Kinke schreef:
Leuk paard, ziet er veelbelovend uit. Mij valt iets heel anders op, ik vind het er op de foto's uitzien alsof de sperriem flink aangesnoerd zit?

Nee, zit gewoon ruimte tussen, als sinds het zadelmak maken op hetzelfde gaatje zelfs, ben wat autistisch in die dingen.

Janine1990 schreef:
Elisa2 schreef:
Horizontaal evenwicht heeft alles te maken met de hoofd/ hals houding, want dat gaat samen met het evenwicht en de balans. De hoofd/ hals houding kan wisselen daar in, maar mag nooit ten koste gaan van het ruggebruik want hier op het draf filmpje wel het geval lijkt te zijn.


Dat is wat ik zeg, pas wanneer de hoofdhals houding het evenwicht verstoort, is het van belang.

Ik zie meer een enigszins typische Negro beweging op het filmpje... Wat je ook ziet op filmpjes van een jonge Valegro. Paard valt gewoon buiten ons referentiekader qua beweging en exterieur.
Dat betekent niet dat het meteen verkeerd is.

Iris heeft niet heel lang geleden ook een topic gehad met diverse jonge paarden, daar zie je heel duidelijk een verschil in soorten paarden.


Laten we het er vooral op houden dat het een trainingsfilmpje is, ik ben daar wat aan het knutselen, aanleuning is er ook niet helemaal wat ik graag wil en zelfs in dit korte filmpje is ze het ene stukje beter door het lijf dan het andere.

Ik wissel af in hoofd halshouding en in aanspanning en ontspanning, dit vind ik bij elk paard belangrijk dus ook bij een jonkie.
Jullie hebben, in mijn ogen, ook beide een punt, we werken aan de souplesse en spelen wat in de training, daar is het een jonkie voor.
Dat het een typische Negro is met een wat ouderwetse rug klopt ook, ze heeft ook dat typische knietje, komt goed, langzaam gaat alles een beetje rijmen.
Verschillende paarden, verschillende ruiters, verschillende instructeurs, er zijn meer wegen die naar Rome leiden!

Lily_Fee schreef:
Wat een heerlijk dier Iris, het ziet er gewoon heel fijn uit. Wil je ook complimenteren met je openheid van zaken, je reacties op berichten en je uitleg over de ontwikkelingen die Sjaan maakt. Het maakt je, samen met de filmpjes en beelden, heel transparant. Heb je in mei, juni en juli 2019 nog een plekje vrij? Dan wil ik toch wel erg graag Lily-Fee komen langsbrengen. Als je binnenkort tijd hebt, kunnen we misschien weer eens bijkletsen.


Jaaaaa leuk!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:24

xxIrisje. U heb een heel leuk [=mooi goed] paard.
Indien ik nou een uur lang een film had gezien waar u aan de slof zou sleuren, dan denk ik dat ik het minder mooi had gevonden. Maar ik weiger om negatieve dingen te denken van een opnames die een paar seconden duren.
U laat zelf duidelijk blijken dat u weet wat iets minden mooi is op de video. Dat is in mijn ogen niet de beweging, die is goed, zeker gezien de leeftijd van uw merrie. De foto's nemen voor mij elk wantrouwen weg dat heel misschien zou zijn ontstaan [indien ik al op basis van zo weinig seconden zou durven oordelen].
Niemand kan vanachter het computer scherm beoordelen of u te hard werkt met u paard, dat is godsonmogelijk. De kwaliteit die het toont , komt waarschijnlijk , zoals Janinne 1990 terecht stelt omdat dit paard wellicht 'hors categorie' is.
Ik kan alleen stiekem jaloers zijn [en denken; : "tja vossen zijn de beste" (maar dat laatste mag u niet serieus nemen)] en u verder veel succes wensen.

"je perds jamais: Soit je gagne, soit J'apprends. [=Ik verlies nooit; Of ik win , of ik leer bij ] Capitaine Etienne Beudant
"Nageeflijkheid is geen houding, maar een geestesgesteldheid." Kadankovitch
"Se faire comprendre et laisser faire" [=leren begrijpen en z'n gang laten gaan] François Baucher

vilouma
Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:57

Ik ben fan! En wat een gaaf jasje, heel chique!

Gediplomeerd ORUN instructrice!
There comes a point in every rider's life when he wonders if it's all worth it. Then one look at the horse, and he realizes - it is

Caatje87
Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:37

Iris, wat is ze knaaaaaaaappppp! Zo leuk om te zien. Ziet er super uit. Ik ben jaloers ;)

Antares Z1 startgerechtigd
Weston M1 + 1
Caddy M1+6 Verkocht
Picasso eindstad M1 met winst.

sharon_quiz
Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:49

Mooi topic weer en ook erg leerzaam. Ik blijf het gevoel houden dat jullie het ver gaan schoppen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bentotoet, nowylover en 50 bezoekers