Het tweede jaar met Horonae!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 12:43

Het eerste jaar met Horonae!

Hard werk betaald zich dubbel en dwars terug!


Dat was ons motto dit jaar! We hebben samen bewezen dat als je hard werkt, hoe moeilijk het ook lijkt, je alles kan bereiken samen! Laten we gauw naar het overzicht kijken!
Spoiler:
Ik hoop dat ik me alles nog in de juiste maand herinner -O-


Januari 2017
In januari hadden we onze eerste photoshoot! Een vriendin had een nieuwe camera en wilde deze graag uitproberen op Roné. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :D
Topic: Eerste photoshoot met Tuigse Schone
[ img ]

Februari 2017
Het begon af en toe wat warmer te worden, en als je dan een teddybeer bent wordt je wel eens heel erg nat. :') We oefenden deze maand veel met rijden op ander terrein.
[ img ]

Maart 2017
In maart kwam een groot doel van me uit voor dit jaar; ik kocht mijn eigen springzadel zodat we wat meer konden gaan springen. Roné haalt hier namelijk erg veel plezier uit en ik rij graag lekker veelzijdig met haar. En zeg nou zelf, ze kan het best leuk toch?
Topic: Springen Geüpgrade!
[ img ]

April 2017
Deze maand trainden we weer rustig verder, maakten lekkere buitenritjes en deden mee aan de onderlinge wedstrijd op de vereniging!
[ img ]

Mei 2017
Mei was een hele spannende maand! Deze maand gingen we onze eerste oefencross rijden. Ik wil in de toekomst graag wat eventing wedstrijdjes met Roné gaan doen. Onze oefencross ging niet erg indrukwekkend, ik had me ingeschreven voor de laagste klasse (max. 40cm) en we hebben volgens over vrijwel elke hindernis heen gestapt :') . Erg komisch, met mijn paard van 1m82 tussen alle kleine kindjes met hun ponies. Desondanks was het een erg leuke dag.
[ img ]

Juni 2017
Juni is een maand die een groot verschil heeft gemaakt voor mij en Roné: we hebben ervoor gekozen om te wisselen van pensionstal. Ik was op mijn oude stal vanwege verschillende redenen niet meer tevreden, en heb er toen voor gekozen te wisselen. Ik ben op een veel grotere pensionstal gaan staan met meer faciliteiten. Dat is fijn voor mij, maar al helemaal voor Horonae! Ze is namelijk een enorme bemoeial en al die bezigheid en activiteit om haar heen vind ze heerlijk, ze heeft de hele dag iets om naar te kijken. :) Sinds we hier staan is ze enorm opgefleurd, zit heel goed in haar vacht en heeft ook significant meer body gekregen vanwege het betere voer wat ze hier aanbieden.
[ img ]

Juli 2017
Juli was de maand van onze laatste B wedstrijd, dus vanaf dat moment mochten we officieel L1 gaan starten. :9
[ img ]

Augustus 2017
Deze maand ging ik meeten met een paar vriendinnen bij een vriendin in Brabant die stallen aan huis heeft. Roné mocht dus mee! We hebben daar een fantastische tijd gehad! Er zijn ook leuke foto's gemaakt toen.
Topic: Springen in Brabant
[ img ]

September 2017
In september deden we niet erg veel, we reden door het jaar heen wel een aantal wedstrijd natuurlijk en de teller stond nu op L1+5.
[ img ]

Oktober 2017
Oktober was een beetje een doemmaand. Eind deze maand brak er namelijk de neurologische vorm van Rhino uit bij ons op stal. Gelukkig zat ik in een kleiner stallenblokje en had ik samen met mijn stalgenootjes dat blokje afgesloten en in volledige quarantaine gedaan. We regelden alles zelf, van buiten zetten tot voeren. Dat leidde er helaas toe dat ik elke ochtend vroeg op stal moest zijn om te voeren. :(:)
Het leuke nieuws was wel dat ik ein-de-lijk een goed passende deken voor Roné had gevonden die niet verschoof of knelde. Heel erg happy mee!
[ img ]

November 2017
Nog steeds rhino op stal, dus we mochten niet van het terrein, wel bleef ik Roné rustig trainen in de buitenbak omdat ik niet wilde dat ze helemaal uit conditie raakte. Het bleek erg duidelijk dat ze door het jaar heen enorm sterk is geworden. We kregen deze maand ook eindelijk de slangenvolte in contragalop voor mekaar, we zijn nu qua training eigenlijk wel M2 klaar, als gaan we het nog wat meer verfijnen.
[ img ]

December 2017
Begin deze maand ging de stal eindelijk weer open! We konden dus weer lekker gaan buitenrijden! Dat hebben we natuurlijk meteen het eerste weekend gedaan dat het mocht. Eindelijk weer lekker genieten van het bos en een lekkere stevige galop. *\o/*
Ik heb haar ook voor het eerst geschoren deze maand, voor mij en voor haar de eerste keer om helemaal te scheren. Ze heeft geen voetje verzet en zich keurig gedragen. Dat geeft goed weer wat voor paard zij is: met het rijden erg sensibel (en soms ook wel behoorlijk stout :Y) ) maar in de omgang zo lief, zo vriendelijk, zo braaf. Volgens mij houdt werkelijk iedereen op stal van haar omdat ze altijd in is voor een knuffeltje.
[ img ]


2017 algemeen:
2017 is het jaar waarin Horonae zich dubbel en dwars heeft bewezen. Ze kon vroeger (zeker op onze vorige stal) nogal koppig en dwars doen. Dan wilde ik fijn ontspannen rijden en bleef zij maar tegen al mijn hulpen ingaan. Volhouden heeft hierin duidelijk geholpen, zeker sinds de verhuizing is ze enorm veranderd. Niet qua omgang, want ze is aan de hand altijd al een enorme schat geweest, maar met rijden zeker wel. Ze zet zich nu voor de volle 100% in, ze wil altijd nieuwe dingen leren en doet keihard haar best voor me! Ik moet nu vooral opletten dat ze niet teveel van zichzelf gaat verlangen :oo , ze is tenslotte nog jong.
Ik ben het meest trotse baasje van de hele wereld, en zou me geen fijner, knapper en vooral liever paard wensen. Want ze blijft echt de grootste schat van allemaal. Echt zo'n dier, wat een slechte dag weer helemaal kan opvrolijken.
[ img ]


Plannen voor volgend jaar? Lekker doorgaan zoals we doen. Ik zit te overwegen om misschien mee te doen aan de eventing regiotrainingen volgend jaar, zodat we lekker kunnen oefenen op ander terrein, maar misschien dat ik dat nog een jaartje uitstel. Ik ga in ieder geval enorm van haar genieten in 2018.

Tenslotte wil ik dit topic graag afsluiten met een compilatie filmpje van het jaar 2017 met ook wat gefilmd materiaal er in:



Dankjewel voor het lezen!
Groetjes en grote tuiger-hoefjes van Horonae!

(Wij vinden het heel leuk als je een reactie achter laat := )

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


_KiMbErLeY_
Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:52

Wat een verschillende kleurtjes! :)) in november lijkt het bijna wel een koffievos! <3 en geschoren ook erg mooi.

Leuk overzichtje, op maar een mooi 2018!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 13:02

@_KiMbErLeY_, dankje! En verrassing, het is ook een koffievos! :D

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

_KiMbErLeY_
Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:37

Fail _O-

Op die foto in november viel het me ineens heel erg op _O-

MarrieLeen
Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:42

*scrollt naar laatste foto, en weer naar de eerste* Jeetje, wat een verandering in één jaar! Heel leuk om te zien, mooie merrie! :)
Je kunt goed terug zien dat ze positief veranderd is na de stalovergang, net wat je zegt, meer body en fitheid, fijn!
Ik zou zeggen, ga vooral zo door in 2018! +:)+

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:43

Wat een leuk overzicht en wat fijn dat jullie zo lekker gaan. Grappig die verschillende outfits waarin ze verschijnt, opeens een heel ander paard. Veel plezier en success in 2018.

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 18:19

@_KiMbErLeY_, hahahaha, kan gebeuren. Het is wel een beetje een toverbal met die semi-blonde manen. :D

@MarrieLeen, dankje! We doen hard ons best, maar dat is niet moeilijk met zo'n fijn paard!

@sas66, Dankjewel! Ze is inderdaad wel een apart dier. :o

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

GJ9
Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:39

Zo zeg, die is opgeknapt! Veel mooier in de bovenlijn geworden, en je rijd haar fijn. Heerlijk zo'n paard dat van zichzelf al zoveel power heeft, dat rijd wel zo lekker he!

LisaFalco
Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:56

Ziet eruit als een fijn paard, lekker veelzijdig!
Vind de kleur van je wedstrijdjasje heel leuk :)

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

Flevolander
Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:44

MarrieLeen schreef:
*scrollt naar laatste foto, en weer naar de eerste* Jeetje, wat een verandering in één jaar! Heel leuk om te zien, mooie merrie! :)
Je kunt goed terug zien dat ze positief veranderd is na de stalovergang, net wat je zegt, meer body en fitheid, fijn!
Ik zou zeggen, ga vooral zo door in 2018! +:)+



*doet hier ook aan mee*

Jeetje.. ze heeft ineens een mega hals in vergelijking met die kippennek op de eerste foto 8-)

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Foundtheone
Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:50

WAT een verschil met de eerste en laatste foto zeg!! Knap paard geworden.

Accept the fact that some people didn't intend to let you down. Their best is just less then you expected.

Monique1963
Berichten: 8556
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:11

Mooi om jullie zo bezig te zien. Veel plezier en geluk in 2018

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:19

Wat een prachtig paard!

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 09:58

@GJ9, dankjewel! Ja klopt, die power heeft ze wel, zeker een voordeel van een tuigpaard. :De

@LisaFalco, zeker een heel erg fijn paard, ze vindt het ook leuk om een heleboel verschillende dingen te doen, zo blijven we beide fris in het hoofd. Het jasje ben ik ook erg blij mee, zit heel lekker. :)

@Flevolander, veel lang laag rijden heeft wel geholpen voor die hals ja! Al zit er stiekem wel een grote onderhals onder, maar dat valt niet zo op als ze hem niet aanspant. ;)

@Fountheone, ze was altijd al knap :P

@Monique1963, Dankjewel!

@Nessie, dankje! Die van jou mag er ook zeker wezen ;)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

freetorun
Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 07:06

Jullie zijn een stuk verbeterd. Mooi dier! Veel plezier in 2018 :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34468
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:03

Nou die is echt ten goede veranderd dit jaar. Mooie appeltjes gekregen ook :j .

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 09:43

@freetorun, dankjewel! Ik verwacht weer een mooi jaar :D

@SusanH, dankje! Ik hoop er volgend jaar nog wat meer bil op te krijgen en dan ben ik helemaal tevreden.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DiscoDipp
Berichten: 2854
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Het tweede jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:42

Echt een gaaf paard!!
Krijg alleen van dat springen van jou echt kippenvel, gaat allemaal zo hard en ongecontroleerd..

JudithGigi
Berichten: 4155
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:01

DiscoDipp schreef:
Echt een gaaf paard!!
Krijg alleen van dat springen van jou echt kippenvel, gaat allemaal zo hard en ongecontroleerd..


Zie het nergens ongecontroleerd gaan hoor?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34468
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:36

Dat is vanaf een foto toch niet te beoordelen?

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 15:05

DiscoDipp schreef:
Echt een gaaf paard!!
Krijg alleen van dat springen van jou echt kippenvel, gaat allemaal zo hard en ongecontroleerd..


Dat valt op zich heel erg mee hoor, het blijft een groot paard en ze maakt nou eenmaal grote galopsprongen. Maar ik snap wel wat je bedoelt, het is niet zo dat ík zo hard op de sprong aanrijd, ze trekt zelf enorm aan op de hindernis. Ik hoef alleen maar te zitten en haar bij me te houden. Uiteindelijk blijft het een jong paard met een jonge ruiter, en het gaat nog niet perfect, verre van zelfs, en ik ben eerlijk genoeg daarin dat ik dus ook de 'slechte' beelden in een filmpje zet. :)
Wie weet zien we in het overzicht van volgend jaar dat we al veel meer controle hebben. ;)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:09

Wat is die positief veranderd zeg!
Knap paard heb je daar!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

DiscoDipp
Berichten: 2854
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:42

DreamGuide schreef:
DiscoDipp schreef:
Echt een gaaf paard!!
Krijg alleen van dat springen van jou echt kippenvel, gaat allemaal zo hard en ongecontroleerd..


Dat valt op zich heel erg mee hoor, het blijft een groot paard en ze maakt nou eenmaal grote galopsprongen. Maar ik snap wel wat je bedoelt, het is niet zo dat ík zo hard op de sprong aanrijd, ze trekt zelf enorm aan op de hindernis. Ik hoef alleen maar te zitten en haar bij me te houden. Uiteindelijk blijft het een jong paard met een jonge ruiter, en het gaat nog niet perfect, verre van zelfs, en ik ben eerlijk genoeg daarin dat ik dus ook de 'slechte' beelden in een filmpje zet. :)
Wie weet zien we in het overzicht van volgend jaar dat we al veel meer controle hebben. ;)



Dank voor de uitleg! :)
Misschien een tip voor je dan, probeer haar eens steeds tussen 2 cavalettis stil te zetten. Heeft bij mijn paard ook enorm geholpen. Dan wachten ze beter op je.

Wel fijn dat je dit dus even toelicht en toch ook laat zien. Toont kracht :)

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 11:21

Es_ther schreef:
Wat is die positief veranderd zeg!
Knap paard heb je daar!

Dankje!


DiscoDipp schreef:
Dank voor de uitleg! :)
Misschien een tip voor je dan, probeer haar eens steeds tussen 2 cavalettis stil te zetten. Heeft bij mijn paard ook enorm geholpen. Dan wachten ze beter op je.

Wel fijn dat je dit dus even toelicht en toch ook laat zien. Toont kracht :)


Helaas is stil zetten tussen 2 hindernissen/cavalettis écht niet te doen, ze kan dan gewoon dwars door het bit heen lopen. Ze wil té graag naar de hindernis toe. Wat ik meestal doe is op een enkele hindernis afrijden alsof ik hem ga springen, maar die lijn uiteindelijk in een volte te veranderen. Dat werkt wel, ze wordt nu al een stuk rustiger.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker