Wat een jaar! Ups, Downs, Lol en Verdriet.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Namira542
Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Wat een jaar! Ups, Downs, Lol en Verdriet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 17:05

Wat was dit weer een jaar. Een jaar met leuke momenten, een jaar met minderleuke momenten.
Scrol lekker met mij mee door mijn 2017 met deze 4 fantastische paarden!
Voor de mensen die het misschien nog niet weten ik verzorg de paarden van bokker Murosch, dus als je denkt hé? Die heb ik vaker gezien, dat kan kloppen haha.

Januari

Wij hadden het geluk dat we het jaar mochten beginnen met SNEEUW! <3 en kwamen we op het leuke idee om met Helga te gaan sleeën, en met succes :j en niet alleen wij genoten.

1.
[ img ]

2.
[ img ]

Ook hebben we de kudde voor het eerst samengevoegd, we hadden eerst paarden en pony’s gescheiden. Dat kon maar 1 ding betekenen RENNENN!!

3.
[ img ]

Februari

In Februari ging alles een beetje zijn gangetje. Ivm lichamelijke klachten van Murosch heb ik dit jaar grotendeels de zorg voor de paarden op me genomen. Wel was het naast toekijken ook leuk om mij en de paardjes even op de foto te zetten 8)7 *-:)

4.
[ img ]

5.
[ img ]

Maart

Bij de zorg hoort natuurlijk ook rijden. Dus mijn maart bestond vooral uit, rijden, poepscheppen, stallen mesten, voeren en repeat. En dan ook nog met examens opkomst in april, het is wat haha.
Ik nam dus ook de training van Wainonia over en we zijn zoveel vooruit gegaan dit jaar en ook zoveel naar elkaar toe gegroeit.

Deze training kan ik nog herinneren als de dag van gisteren. Deze ging zo goed, mag het gerust de fijnste training van het jaar noemen. Er waren nog genoeg beterpunten maar we hebben zo fijn gereden.

6.
[ img ]

Ook hebben we vrijgesprongen met Veronia en Suzie. Van Veronia helaas zo geen foto’s maar wel 1’tje van Suzie.

7.
[ img ]

April
In april is het puppypaardje alweer 2 JAARR! geworden. *\o/* 2 en 17 en nogsteeds niet volwassen haha, ik gaap ook gezellig met haar mee alleen ik bespaar jullie mijn charmante hoofd even.
Ook ging het rijden natuurlijk verder

8.
[ img ]

Mei

En nog meer trainen, hier konden we al echt verbetering merken en we werden beide meer en meer ontspannen.
Veronia groeit nogsteeds als kool en heeft de bips inmiddels hoger dan die van mams. <3

9.
[ img ]

Juni

In Juni is er eigenlijk niet veel bijzonders gebeurt. Deze maand was erg rustig met het trainen van Wainoon. Aan het einde van mei zijn Wainonia en ik over de kop gegaan. #) Op wat blauwe plekken en wat spierpijn na mankeerde paardje gelukkig niks. Pech voor mij deal ik tot op de dag van vandaag met de gevolgen. Met wat behoorlijke bloeduitstortingen en aangetaste zenuwcellen in mijn linkerbeen ging ik verder met de zorg voor de paarden en heb het rijden deze maand even gelaten voor wat het was. Wat gestapt maar meer was het ook niet. Denkend met de gedachte dat dit veel anders had kunnen aflopen en zo blij met het engeltje wat wij op onze schouder gehad hebben die dag. Mijn been is nog steeds voor een deel gevoelloos maar merk gelukkig nog betering, pijn is dragelijk en kan alles inmiddels weer. Verder geen foto’s van Juni hierdoor.

Juli

In Juli de training weer wat op kunnen pakken. Ook was de bak omgedoopt tot aquatrainer, daar kunnen wij ook wel wat mee hoor! <<)
Dit was eigenlijk een beetje Wainonia haar maand. Op 2 juli is ze namelijk alweer 14 jaar geworden Y)(^). Dit hebben we gevierd door naar het bos te gaan. Dit was ook meteen de eerste keer voor ons samen, het was zo leuk!

10.
[ img ]

En om er nog een eerste keer aan toe te voegen. Hebben we ook onze eerste onderlinge dressuurproef gereden. Beloond met een laatste plaats maar toch. Heb zo genoten <3

11.
[ img ]

Augustus

Suzie is deze maand van de hengst teruggekomen. En ging de rest een beetje zijn gangetje.
Volg topic: [KS-MK] Kleine Suzie is drachtig; stippels, vlekjes of schimmel?

September


Het rijden gaat ook nog steeds door, verder niet echt wat bij te vertellen.

12.
[ img ]

En we zijn met onze kleine spruit naar het bos geweest, helaas met een iets andere insteek dan je wil als je zoiets doet. Helga had namelijk een snelgroeiende agressieve vulvatumor en dit was haar afscheids shoot omdat we niet wisten hoelang ze nog bij ons kon blijven.

13.
[ img ]

Oktober

Ja, oktober een leuke maand met een erg pittig randje. Het was de maand waarbij is zo iets magisch heb mogen doen met Wainonia, iets wat al op mijn bucketlist stond vanaf dag 1. ZWEMMENN! Het bleef alleen bij pootje baden dat was dan weer jammer ;) maar het begin is er. Dit was zo’n ongelofelijk gaaf moment. We hebben die middag zo genoten. _/-\o_

14.
[ img ]

Helaas werd naarmate deze maand verder ging één van onze grootste nachtmerrie’s waarheid. We hebben alles gedaan wat we konden, maar het was niet genoeg. Met de geest van en jonge fitte pony en een lichaam die stuk was. Een vreselijke moeilijke beslissing maar op 16 oktober 2017 hebben wij afscheid moeten nemen van onze vreselijk sterkte Helga die heeft gestreden maar deze zware oneerlijke strijd niet heeft kunnen winnen. :(:)

Met Helga voor eeuwig in het hart moesten we door. Er stond weer een onderlinge wedstrijd op de planning en compleet zonder verwachtingen zijn we de ring in gegaan. En ja hoor, we flikte het gewoon! Met 198 punten eerste geworden in de L1!

November

Ik zit in een drukke periode van mijn opleiding, Murosch doet de paarden al voor een groot deel zelf. Door drukte van school en andere dingen Wainonia niet zo veel kunnen trainen deze maand.

December

En we sluiten dit topic af met een lekkere winterse foto. De paardjes en ik wensen jullie fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar en tot volgendjaar! :wave:

15.
[ img ]

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(


Anoniem

Re: Wat een jaar! Ups, Downs, Lol en Verdriet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:58

Wat een mooi topic heb je er van gemaakt! <3
2018 wordt vast een prachtig jaar voor jullie. :j

Namira542
Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Wat een jaar! Ups, Downs, Lol en Verdriet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 19:14

Dankjewel!
Hoop het ook :j

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

Muronia
Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wat een jaar! Ups, Downs, Lol en Verdriet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:32

Prachtig overzicht heb je gemaakt Namira! Het was een bewogen jaar met hoogtepunten en dieptepunten. Ik hoop dat 2018 veel mooie momenten mag brengen.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Namira542
Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Wat een jaar! Ups, Downs, Lol en Verdriet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 01:13

Dankje Murosch!

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers