Toobs Working Equitation op vakantie met hond en paard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Toobs Working Equitation op vakantie met hond en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 16:12

Vakantie met Toobs en Murphey! Of het voor Toobs vakantie was weet ik nog net niet, maar we hadden 4 daagjes Working Equitation voor de boeg.

Normaal gesproken rijden we WE2 (maar dat zat vol), dus dan maar WE1, ook niet erg want Toobs had al een jaar WE hindernissen meer gereden aangezien ik ongelukje had gehad en hij heeft afgelopen jaar maar 3 x in de week gewerkt.

Op donderdag afgereisd naar Kootwijkerbroek, helaas file, dus duurde de reis voor mij veels te lang.
Wat niet weg nam dat we die dag heerlijk hebben gelest bij António Vicente, de jury uit Portugal die dat weekeinde zou komen jureren. Die vond het maar niets dat we WE1 gingen rijden dat was voor ons To easy (en dan met leuk Portugees accent) we moesten de 2 doen maar ja, daar was geen plaats meer, wel moesten we werken aan onze activity en the bending in the body :D en had hij niet de ideale bouw :+
Wat kan die man heerlijk positief kritiek geven, heel leerzaam.

Op vrijdag kon je oefen parcours rijden, dus dat vroeg in de ochtend gedaan, geen spijt van want het ging natuurlijk weer regenen.

We zijn dus op donderdag gearriveerd en zouden blijven tot en met zondag. Dus trek je camping spulletjes maar uit de kast op die ene dag die je wel moet koken. (overigens kon je met dit gaspitje ook prima bakje koffie zetten :D )
Afbeelding

Soms vind je dan ook bijna hond in de pot...in ieder geval regelmatig op je matras... Krijg je ervan als je in de trailer kampeerd.
Afbeelding
Je vind wel eens wat zand terug dan.. op je matrasje...
Afbeelding

Op zaterdag was het dan zover, Toobs netjes gevlochten en met inrijden liep hij heerlijk bij de dressuur, jammer dan weer dat ik vergeet hoe je moet paardrijden :') als je de ring in gaat.
Het kon dus beter, maar was ook niet dramatisch slecht, het was ten slotte klasse 1.
Bij de WE mag je met staart los starten, maar ook met een ingevlochten staart.
Afbeelding

Toobs vond het leven daar wel vermoeiend, snurk....Power nap tussen de dressuur en de stijltrail.
Afbeelding

Toobs was heel blij dat het baasje eten had meegenomen, had gelukkig precies genoeg tot op het laatst.
Afbeelding

s'Middags was het tijd voor de stijltrail, in de klasse 1 is er geen speedtrail helaas.....
De bedoeling is dat je de hindernissen netjes en dressuurmatig neemt, gangen zijn normaliter galop en stap, omdat dit een gecombineerde klasse nul en 1 was mocht draf ook, maar dat is normaal uit den boze.
Wat ze willen zien is een werkwillig paard, dat makkelijk het gevraagde doet zonder verzet.

Filmpje met dank aan Miranda!
Dit is een filmpje van de stijltrail van de klasse 1 van Toobs.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 92/?type=2

Bij de bel, uche.. was het wel wat hilarisch, we stonden duidelijk te laat stil, maar gelukkig is Toobs Toobs, dus als je dan om de bel heen moet bukken gaat hij nog gewoon netjes achterwaarts.

En dan blijkt dat je super pony 1e is geworden van de 25 deelnemers!!!
Helemaal blij met zwartje en hij met het gewonnen voer. (Ik meer met de geld prijs)
Afbeelding

Vind het knap dat de jury eigenlijk bij iedereen een positieve boodschap had en dat ook zo wist te brengen. Moet zeggen hij was ook nog eens meer dan royaal met de punten, maar daar ga ik niet over klagen uiteraard! Bij de stijltrail hadden we 96.5 punten van de 130 en bij de dressuur 122 van de 180 punten.

De zondag... tja.. helaas geen districts kampioenschap mennen voor ons, aangezien de Haarlemmermeer voor mij veels te ver was om te autorijden, WE2 ging ook niet door (zaterdag 's avonds nog gevraagd of er plaats was, zat nog steeds vol) maar.... wat hebben ze daar nog meer??
BOS!!!!!
Wat is het toch een zalig paard, gewoon lekker in je uppie het bos in, ken daar de weg een beetje omdat ik er ooit wel eens een endurance heb gereden, was nu wel handig.
Afbeelding

Afbeelding

Geen foto van dit jaar, maar van 2 jaar geleden, onze eerste wedstrijd (was toen WE2) op dezelfde locatie, met iets ander weer... De travers balk.
Afbeelding

Wil je ook een keer kennismaken met WE? Op diverse locaties in het land worden wel eens clinics gegeven, heel leuk om er op die manier mee kennis te maken en via FB zijn er diverse pagina's die te maken hebben met WE te vinden.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Toobs Working Equitation op vakantie met hond en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:44

Gaaf! Dat ziet eruit als een weekend genieten.

Je was wel vaak buiten de hekjes :D.

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: Toobs Working Equitation op vakantie met hond en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:54

Wat een heerlijke dagen hebben jullie er weer van gemaakt. Jammer dat je de WE2 niet kon starten, maar ja, weekend stond in het teken van 'alles anders dan gedacht'

Knappe Toobs met een oranje lintje en mooie prijzen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 16:55

Maflinger_S schreef:
Gaaf! Dat ziet eruit als een weekend genieten.

Je was wel vaak buiten de hekjes :D.


Dat lukt me ook wel eens als het niet de bedoeling is hoor, met mennen wel eens rijtje hekjes meegenomen met mijn wiel, uche.. :o

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27972
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Toobs Working Equitation op vakantie met hond en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:33

Wat zijn jullie al weer een stuk gegroeid! En een vliegende wissel al op het laatst! Rij je nog 'gewoon' dressuur met hem trouwens?

Mooie proef om te zien! En wat fijn dat ie zo relaxt is op wedstrijdterrein :)

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Toobs Working Equitation op vakantie met hond en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:53

Wat leuk :D

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Toobs Working Equitation op vakantie met hond en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:55

Nou jullie deden het anders erg netjes hoor, ook de dressuur ;-). Ik dacht dat je zondag al weg was, maar je was dus in het bos hahaha.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 21:20

Rije schreef:
Wat zijn jullie al weer een stuk gegroeid! En een vliegende wissel al op het laatst! Rij je nog 'gewoon' dressuur met hem trouwens?

Mooie proef om te zien! En wat fijn dat ie zo relaxt is op wedstrijdterrein :)


Ietsje te relaxt, hij kruipt in zijn schulpje dan moeilijk contact met hem te krijgen.
Changementje kon ik niet laten aan het einde, voelde goed dus dacht hoppa en naar rechts, durfde het in mijn proef niet te gokken. Lukt me nog niet altijd, moet echt goed voelen.

En ja hoor we rijden gewoon dressuur (M2) en hij loopt voor de wagen (Z startgerechtigd) :D

quintusgl schreef:
Nou jullie deden het anders erg netjes hoor, ook de dressuur ;-). Ik dacht dat je zondag al weg was, maar je was dus in het bos hahaha.


Had geboekt tm zondag aangezien ik in eerste instantie 2 zou starten, maar dat had gewijzigd naar 1 ivm districts kampioenschap dat in Amersfoort zou zijn, helaas kregen ze vergunning niet rond en werd het de Haarlemmermeer, dat ging ik niet trekken (vangrail in met je combinatie is ook zo wat...), dus wou het toen terug wijzigingen naar 2, maar die zat vol vanaf woensdag. Dus tja, dan maar 1 starten en lekker op zondag nog een bosritje en dan relaxt op tijd naar huis toe.

Was wel jammer dat ik zondag eigenlijk niemand meer gesproken heb.

Iemand enig idee of er ergens uitslagen te vinden zijn?

@Eline91, ook wel iets voor jou toch?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 20:11

Foutje... met verkeerde hoofdstel ook nog naar het strand, nu toch echt omwisselen voor onze gewone.
Maar het was zalig op het strand.