Don's eerste keer op bokt @ KNHS instructieweek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cabelz
Berichten: 419
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Noord Holland

Don's eerste keer op bokt @ KNHS instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-14 11:33

Alweer meer dan 3 weken geleden ben ik met m'n nieuwe aanwinst Don Cavalier naar week 5 (allround) van de KNHS instructieweken geweest!

Eigenlijk zou ik weer met Amaryllis gaan, waarmee ik vorig jaar ben geweest, maar die staat jammer genoeg al sinds eind januari stil. Omdat er niet echt verbetering in lijkt te komen bij haar heb ik besloten een ander erbij te kopen en mijn merrie te laten insemineren.

Eind mei hebben we Don gekocht een 6 jarige ruin van Cavalier. Heb er nog even over zitten twijfelen of ik de instructieweken niet gewoon beter kon afzeggen omdat hij nog best wel wat streken heeft en ik hem nog niet zo lang had. En was er een beetje bang voor dat ie zich op het terrein zou misdragen. Dit is achteraf helemaal nergens voor nodig geweest, hij heeft wel een paar keer z'n trukendoos laten zien maar het overgrootte deel van de week heeft hij zich hartstikke netjes gedragen! Ben dan ook super trots op hem en hij mag volgend jaar zeker weer mee! :D

Verder heb ik een enorm gezellige, leerzame en vooral erg leuke week gehad, hierbij dan ook de foto's!

1. Dressuurles, dinsdag
[ img ]

2.
[ img ]

3. Springles
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

6. Dressuurles, woensdag
[ img ]

7. Crossles
[ img ]

8. De waterbak vond ie eerst wat eng maar ging gelukkig zo achter een lesgenootje aan er in :)
[ img ]

9. Piano op
[ img ]

10.
[ img ]

11. En weer bij de andere piano er af
[ img ]

12.
[ img ]

13.
[ img ]

14. Wat er dus gebeurt als ik denk dat er een mega sprong komt en paard lief niet eens de moeite doet om naar de boomstam te kijken :+
[ img ]

Om hem daarna samen wel normaal te doen :Y)
http://i60.tinypic.com/2gso18l.jpg

15. Dressuurles, donderdag
[ img ]


WhiteLogness
Berichten: 818
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Amstelveen

Re: Don's eerste keer op bokt @ KNHS instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:36

Wat een leuk beestje zeg! Ziet er goed uit! 1 tip die ik wil meegeven : Als je over de sprong gaat je handen wat meer meegeven met paard, dus meer naar voren brengen. Verder ga zo door :) veel plezier nog met je paardje!

Ik zoek geen prins mét het witte paard, mijn prins ìs het witte paard!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Don's eerste keer op bokt @ KNHS instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:40

So, super knap dat je dit allemaal al doet met een paard wat je pas net hebt. Gaat helemaal goedkomen met jullie!

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Don's eerste keer op bokt @ KNHS instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:43

Die foto met die boomstam _O-
Geweldig paard zeg, echt een knapperd <3 En lekker veelzijdig zo te zien!

Cabelz
Berichten: 419
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-14 12:26

WhiteLogness klopt helemaal, ben er ook heel erg van bewust dat ik dat doe en irriteer me er echt aan. Merk ook dat ik ook echt nog mijn houding op hem moet vinden tijdens de sprong omdat hij zo anders als mijn merrie springt.

Bedankt voor de leuke reacties! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DrawnHorse, maras en 54 bezoekers