Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elisa2
Berichten: 36653
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:33

Talentvol paard met een zeer fijne galop zo te zien, jullie zijn een leuke combinatie.

Het rijden op het filmpje vind ik eerlijk gezegd niet zo prettig om naar te kijken, ik zie een paard die in een valse knik loopt en niet fijn over de rug loopt. {in 3 stukken} Ik zou zo'n jonkie veel meer voorwaarts/ neerwaarts gaan rijden met het neusje er uit, zodat ze de hals laat vallen vanuit de schoft. En met wat minder front zodat je een goed ruggebruik houd, dat lijkt me in deze fase voor een 4 jarig paard in opleiding belangrijker dan een ideaal plaatje.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2
Berichten: 36653
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:45

Janine1990 schreef:
Cinnepin schreef:
Ik ben dan misschien de enige die er niet blij van word. Dit paard is 4!!! Wordt nual hoog ingesteld. Doe rustig aan...je had nog met de begin dingen bezig moeten zijn op deze leeftijd...


Knap dat jij deze conclusie kan trekken uit welgeteld 44 seconden trainingsfilm...

Daarbij ben je er natuurlijk ook van op de hoogte dat alleen maar laag instellen vaak ten gevolge heeft dat paarden van het achterbeen af gaan lopen. Wat op de langetermijn blessures en blessuregevoeligheid opwerkt.

Cruciaal dus om op deze leeftijd het paard in diverse houdingen te laten lopen.


Ehm dat klopt niet hoor..een goede ruiter kan een paard prima in horizontaal evenwicht laten lopen als het wat lager ingesteld is EN op het achterbeen. Als het paard van het achterbeen af gaat lopen en gaat stuwen als het lager ingesteld word dan klopt er al iets niet in de basis.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2
Berichten: 36653
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 07:51

Horizontaal evenwicht heeft alles te maken met de hoofd/ hals houding, want dat gaat samen met het evenwicht en de balans. De hoofd/ hals houding kan wisselen daar in, maar mag nooit ten koste gaan van het ruggebruik want hier op het draf filmpje wel het geval lijkt te zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, steefvicky, xAnthea en 7 bezoekers