Het wedstrijd jaar van Fellow & Anna (beide 6)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Getup
Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Het wedstrijd jaar van Fellow & Anna (beide 6)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 00:16

Hier een overzichtje van onze wedstrijd tripjes van 2017, aangezien we hier de mooiste foto's van hebben. Het belangrijkste blijft uiteraard het plezier wat we er thuis mee hebben. Fellow is een Welsh À (v. Zomerdijks Willie Wortel) van 6 jaar en voor ons goud waard door zijn fijne karakter. Hij wordt gereden door zijn 11-jarige amazone,die ook "les" geeft aan onze Anna van 6.
Hij loopt ook nog regelmatig voor de kar en onder het zadel in het bos.

Hier een eerder topic van juni 2016:
[RIJ-ITP] wedstrijddebuut Anna (4) en Fellow (5)


We begonnen het jaar met een wedstrijd thuis . Hier in de rubriek "führzugel" met Anna

[ img ]

En in actie met zijn andere amazone:

[ img ]


In mei hebben we meegedaan met het bixie evenement in De Peelbergen, waar we een uitje incl overnachting van hebben gemaakt.

Pony's konden lekker op de wei:
[ img ]

En dan 'savonds nog even rijden. Gewoon op vreemd terrein relaxt aan de longe lopen met een kind van 5 op je rug.

[ img ]


Hij had de ring met het parcours al gespot en was errrrg blij. Zo blij,dat hij de drafbalken in de dressuurproef ook als in-uitje besloot te springen :')

[ img ]


Maar blijft daarna weer braaf tijdens het Bambino spel met Anna

[ img ]



In juni was er een führzugel rubriek op een grote wedstrijd in Luxemburg. Tussen de PSG en de GP in.
T was 28 graden ( lekker rennen met laarzen aan en cap op), maar Anna had lol en genoot van haar 2 lievelings bezigheden; rijden op Fellow en fotograven spotten:

[ img ]

Juli:
[ img ]

Daarna was er even pauze. Fellow liep in september met z'n amazone nog de finale voor de nationale dressuurcup in september.
Er werd vooral lekker gespeeld

[ img ]


En in oktober ging de reis naar Duitsland,2 rubrieken,waaronder 1 caprilli proef.
"Ja,een hindernis in beeld "
[ img ]


[ img ]


November:

Anna is nu meer met rijden bezig en zo geconcentreerd,dat ze geen tijd meer heeft om te checken waar de fotograaf staat. Voordat ze de ring in gaat zegt ze nog: ok...rug recht,armen gebogen,handjes naast elkaar *D ...


[ img ]


[ img ]


Pony,die heel goed weet,wat er in dat krakende zakje zit **\O/**
[ img ]


Met dit natte weer van nu wordt er minder gereden,maar wel veel gepoetst en geknuffeld. Verheugen ons op ritjes in de sneeuw en een enkele bixie wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door Getup op 24-11-17 00:33, in het totaal 3 keer bewerkt


Getup
Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 09:36

Dank jullie wel. We hebben een fantastische bijrijdster,wat een geluk om haar gevonden te hebben en ze op 10 minuten bij ons vandaan woont. Ze heeft ook een paardenmoeder, scheelt ook. Want in t begin ging ie best hard := .

Ze kennen elkaar nu door en door en daarom durfde ik het aan,haar in de ring met Anna te laten lopen. En vanwege zijn grootte en leuke kop had hij al een paar snoepjes gescoord van willekeurige voorbijgangers . Hij werd wel blij van het snoepzakje,die aan de prijsuitreiking mevrouw vast zat.

De bijzet is in Duitsland en Luxemburg toegestaan in de führzugel en reitwettbewerb. Onze bijrijdster rijd de stap-draf-galop en de E proeven (=B ). Bij de reitwettbewerb gaat het vooral om de houding van de ruiters en de regelmaat van de paarden en pony's. Zo lopen de pony's net iets meer rond/over de rug en kunnen de kinderen netter zitten,wat ook weer fijner is voor de pony's.

In de E is het meestal niet toegestaan,soms wel. In de E gaat het Fellow niet zo makkelijk....ze rijden namelijk altijd met z'n 2,en in de ring .De startvolgorde gaat op alfabetische volgorde van de paardennamen, de startletter is van te voren bepaald. Ze doen dus geen pony's speciaal bij elkaar. Erg jammer. Ook al zijn er bijna geen kleine pony's, zoals Fellow. En daardoor loopt hij dus met n paard van minstens 40 cm groter als zichzelf en moet hij altijd achter lopen. En dan wil hij persé de voorste bijhouden :+ ..... Als hij voorop loopt,gaat het super.

Dus ik ga later wel naar Limburg ofzo,waar ze lekker alleen in de ring kan rijden tussen de À/B pony's

Hij is dol op springen en springt ook echt heel goed. We zouden heel graag cross training gaan volgen.

Getup
Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 10:25

Bijrijdster kan niet wachten! Hij springt wel n boomstammetje en gaat ook door het water.

Fellow is een valk en een echte toverbal.

Ik had hem op marktplaats gezien ( bij n particulier ) en snel weggeklikt vanwege zijn leeftijd (3). Toen heb ik een vriendin gevraagd om wat voor me rond te kijken,en een dag later zei ze,dat ze een hele leuke te koop wist. Ze stuurde foto's en daar was hij weer {:)-:( . Toen dacht ik:nou ja,dit moet blijkbaar zo zijn. Volgens haar had hij een goed karakter en was t voordeel van zijn jonge leeftijd,dat hij nog geen trucjes kende. Ze mocht hem een paar dagen op proef nemen en hij was braaf met kindjes. Ben er 3 dagen later heen gereden en heb m meegenomen. Hij was zadelmak en betuigd. Nog niet zo lang,uiteraard.


Getup
Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 16:52

JoyCiej007 schreef:
Ondanks dat jullie Fellow valk is, herken ik enorm veel van mijn Roos in hem; zelfde verfijnd koppie, en qua aftekeningen ook helemaal.

Wat een gaaf dier zeg :D wordt ik stiekem heel, heel erg hebberig van :o <3


:o dank je wel. ik herken ook wel wat van jouw merrie in Fellow. ook de hele uitstraling!

Dacht altijd: ach, als de meiden hier uitgereden zijn, krijg ik m nog goed verkocht. Dan is hij pas 14/15. Maar volgens mij blijft hij voor altijd, ik zou hem niet kunnen missen <3

Getup
Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 17:27

studiemiep schreef:
Jaaa ik herken het snoetje van je dochterje! Ze zat in mijn ring op de peelbergen een lach van oor tot oor :-)

Zo'n gaaf ding is het!



superleuk, dank je wel. Ze ( en ik) vond het helemaal geweldig. Dat bambino proefje is ook leuk om te doen.

Laurie: jouw pony is anders ook :9 <<) ! Mocht je ooit een leuk ( tijdelijk?) plekje voor hem zoeken....

Maik en Kimberley: bedankt. Hebben het echt getroffen. En ja: pony's en eten hè :D

Getup
Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 22:17

Ayasha: woon op de grens ( maar helemaal beneden bij Wallonië). Rijd zelf altijd wedstrijden in België,vind ik veel fijner ( vele proeven zijn hetzelfde als in Luxemburg,trouwens). We hebben daar inderdaad over nagedacht...ze zou met een gastlicentie kunnen gaan starten,maar dat wordt echt duur. Als ze n Belgische licentie neemt (wat eigenlijk niet ""mag" moet ze étrier d'or of 1er degrée hebben en ze kan niet genoeg Frans om die theorie te kunnen doen. Bedenk ineens,dat ik ook haar Luxemburgse resultaten op zou kunnen sturen om dat te vermijden misschien)
In de winter rijden we oefenwedstrijden in België (en soms dus ook in NL) , dat is echt veel fijner!

Belker: dank je,je bent altijd welkom als je n rondje wilt boscrossen met de kar.

Getup
Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Het wedstrijd jaar van Fellow & Anna (beide 6)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 11:47

Wat een leuke reacties!
Mondy: dat is hij zeker, vooral nu ( errrrg rond en gezond )
Silvia: gaat inderdaad goed, hij heeft tot nu toe al inze verwachtingen waargemaakt. Hoe is het met jullie pony?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers