Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-17 13:08

Eigenlijk is ze natuurlijk nog steeds een kleuter want vorige maand werd ze pas 3, dit vosje werd 3 jaar geleden geboren uit mijn oude sportmerrie Otje.

[ img ]
Hier als veulentje van een maand of 4.

Ze ging de opfok in maar met 2 jaar liep ze daar een flinke bloedwormenbesmetting op waar ze heel erg ziek van geweest is en haalde ik haar naar huis, niet ideaal een 2 jarige op een pensionstalling maar ze had wat tijd nodig om op te knappen en durfde haar ook niet meer weg te zetten.
Ze werd heel makkelijk en braaf van het elke dag in de hand komen.

[ img ]
Hier was afgelopen zomer, goed 2 jaar oud.

In Januari ben ik rustig begonnen met longeren en eigenlijk was ze ook zo zadelmak, ze kent me al dr hele leven en ze vertrouwt me door en door.
Zadeltje, singeltje op, alles ging heel soepel en zonder bok of protest. Ook loopt ze regelmatig aan de dubbele lijnen.
In juni wil ik met haar naar de keuring en ook word ze gedekt, zo heeft ze mooi de winter en voorjaar/zomer vrij om rustig na te denken en uit te zwaren.

Sinds februari rij ik dr, wel afwisselend, max 2 a 3 maal per week, 20 min. maar er zijn ook al heel wat weken geweest dat ze vrij gehad heeft. Zo heb ik er nu nog geen 25 keer opgezeten maar is het een heel fijn en meewerkend dier.
Ik heb er op de foto een slofje aan, dit doe ik bijna altijd met jonge paarden zodat je geen gevecht krijgt om de aanleuning maar ze even kan begeleiden in het zakken, dit kennen ze dan al van de dubbele longe en het longeren met een bijzetje.

Rustige losstappen en draven in een iets lagere houding, dit is een beginnetje en bouw ik rustig verder uit naar meer lengte en met de tijd ook wat ronder.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En daarna pak ik haar wat op, kost haar weinig moeite en hierin kan ik makkelijker schakelen en galoperen want dat gaat nu nog niet in een lagere houding.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De laatst foto is misschien niet de mooiste maar wel een waar ze haar kracht laat zien en ik denk, dat het een fijn sportpaard word.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-17 13:20

Ik hoop dat jullie ook gelezen hebben hoeveel ze wat doet, ze heeft veel vrij en zoveel heb ik er nog niet opgezeten, daarnaast krijg ze dus ook weer op een later tijdstip helemaal vrij.
Ik rij bovenin omdat dit makkelijker is om ze daar in balans te zetten en aan elkaar te rijden, tot dragen komen is helemaal niet aan de orde voor drie jarige, ik ben daar heel bewust mee bezig.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-17 13:28

Ik doe ze graag met 3 naar de keuring en als je ze dan licht werkt, staan ze er ook goed voor en kan je al wat over de karakters zeggen, wat weer van invloed heeft op de hengstenkeuze. Nu gaat zij zo voorvarend dat ze vrij snel, met weinig werk al zadelmak was.
Ik denk dat ze mag daten met Secret (v. Sezuan) denk dat zijn souplesse goed past bij mijn krachtpatser.

Slofje is echt voor een stukje begeleiding, ik heb dat liever dan dat ik echt in de mond moet gaan zitten, gelukkig is hij niet echt nodig en hangt dus los.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-17 13:43

EJuniorJoost schreef:
Prachtig paard.. maaar..

sorry en ook al krijg ik nu heel bokt over me heen, maar ik word zo pissig van die mensen die (bij een jong dier) een slof eromheen doen! Dan heb je echt schijnbaar niks mee gekregen van het woordje: balans, op eigen benen, zakken in je hand vanuit ONTSPANNING ipv DWANG.

Een paard gaat alleen maar forceren, je dwingt ze namelijk ze hebben zelf geen keuze.

Basis: recht richten, in balans, op eigen benen en het zelf zakken in je hand vanuit juist lichaamsgebruik en ontspanning.

Zie het steeds meer, mensen die hun (arme) paard beleren/door rijden met de slof.. Of het in piaffe/passage/zogenaamde verzameling dwingen met een slof en een zweep erachter.. Misschien toch een lesje biomechanica en recht richten....

Zo dat ben ik even kwijt :).

mooi artikel, niet alleen voor het longeren: https://www.bitmagazine.nl/artikelen/on ... hoe/72778/

Dwingen?
Je hebt het slofgebruik gezien? Los namelijk, omdat ik hem echt gebruik om een stukje uit te leggen en vervolgens correct verder opleid. Ik durf namelijk te zeggen dat ik dat doe.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-17 13:56

@EJuniorJoost Wij staan anders is de paardenwereld en dat is prima, maar als je op een jong dier zit wat een keer aan de haal gaat met zn hoofd omhoog of iets soortgelijks wil ik er niet aan moeten hangen en wurgen, juist met een slofje kan ik ze er weer iets in laten zakken zonder grof te worden.
Iets wat ik in de loop der jaren heb geleerd, wat goed voor mij en mijn paarden en vele die ik heb opgeleid, werkt maar nogmaals, er zijn 1000 wegen naar Rome, het enige wat ik naar vind is jouw manier van reageren over dwang en het arme paard.


Bedankt voor de reacties, ook degene die hier misschien een twijfel bij hebben, dat mag namelijk ;)
Ik denk dat ik het goed doe, ook gezien de rest van de planning bij dit paard, alles draait om het grote geheel, training, planning, voeren, de manier van paarden houden, ontspanning en sociaal contact, alles draagt bij.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 07:21

Goedemorgen,

Ten eerste bedankt voor alle reacties, positief of negatief, sommige van bekende en van vreemden, de meeste zijn in elk geval gecharmeerd van mijn kleuter <3
En ik zie dit als een kleine uitdaging, ik denk dat ik dit paard fijn op kan leiden, alleen zijn er zoveel kleine tussenstapjes voor we daar zijn. Zoals eerder gezegd, er zijn veel wegen die naar Rome leiden, ik zal deze dame de komende jaren (want zo lang duurt het een paard fijn op te leiden) geregeld eens posten. Dan zullen we zien hoe het haar vergaat en of ik capabel genoeg ben ;)
Sommige reacties wilde ik nog wel even op reageren, andere leg ik bewust naast me neer, ik denk altijd goed na tijdens de training en eigenlijk het hele managment om de paarden heen waardoor ik dus mijn eigen weg volg.

Ergens werd er naar gevraagd maar ik kan het niet meer vinden, ze was als veulen heel groot maar bleef als 2 jarige wat achter, nu is ze ongeveer 1.65m
En ik rij met een spoortje omdat ze wel snel voorwaarts was op been (en heel ritselig werd van het zweepje, slecht voor het vertrouwen in de eerste fase) maar er in de wendingen tegenaan hing, met spoortje kan ik dr dan wat makkelijker wegduwen zodat je een beginnetje van stelling en buiging krijgt.


BloemBloem schreef:
EJuniorJoost schreef:
Helemaal waar, en van veel grondwerk en heel veel longeren ( en dus een veel sterker paard ) denk ik alleen maar arme ruiter :+
[/quote

waarom arme ruiter?

Ik ben geen fan van veel grondwerk, en veel longeren voordat er überhaupt eens een ruiter op klimt. Door het longewerk worden paarden steeds sterker wat dus niet ten goede komt op het moment dat het paard echt zadelmak gemaakt moet worden. Paard is zich veel bewuster van zijn lijf en kracht, en vaak dan gebeuren de ongelukken :)

Zelf ( alhoewel toen ik 16 was, nu niet meer hoor :+ )ben ik meer van 10 rondjes aan de longe, beugels los in draf, door het klappen bokte ze daar een paar keer van, wat dus helemaal logisch is en mag, en daarna opstappen en wegrijden.


Zolang je op de grond staat ben je geen ruiter :D
Zoals jij deed, deed ik ook, wel iets voorzichtiger maar ik durf het echt niet meer en iets meer tijd werkt toch beter.

Zonnetje81 schreef:
Heel verstandig die slof. Meer mensen moesten zich eens verdiepen in dit hulpmiddel ipv als dwangmiddel te zien. Ik heb medelijden met al die paarden die naar beneden worden gezaagt en getrokken. Ook voor je eigen veiligheid want je hebt een opvangmoment zonder in de mond te moeten hangen.


Dit is precies mijn gedachtengang!

_Alarm_wlkp schreef:
Knap dier! Prachtig van type.
Al goed voor elkaar op die leeftijd.
Je rijd vriendelijk en ik persoonlijk heb niets op aan te merken.
Ik volg :)


Leuk! Er komt meer met de tijd!


stitchlover schreef:
Vind het wel frappant om te zien dat de ene bokker wel weg komt met foto's waarop een net aan drie jarige opgericht, met slof en sporen door de baan gaat en andere bokkers weer niet.

Het opleiden van een jong paard is niet gemakkelijk en meerdere wegen leiden naar Rome zullen we maar zeggen. Van een snelle commerciële manier tot halfzacht aan blijven kl*ten totdat het paard slimmer is dan jou. Welke manier het duurzaamste is, ligt ergens in het midden denk ik.
Wees zuinig op dit mooie paard en het is fijn dat ze met de dracht even door kan groeien.


En wat maakt dat verschil? En met wie word ik nu vergeleken?

Cinnepin schreef:
Ik vind het een schitterend dier!!

Het spijt me , maar ik moet zeggen ( ookal hangt de slof los ) dat hij toch echt in een valse knik loopt. Je ziet hem ergens zo inknikken! Dat is niet het correcte nageven. Hoeft op die leeftijd ook zeker nog niet, maar pas wel op met hem doorrijden in deze houding.
Laat hem wat lang en laag lopen...hij moet jou gaan dragen.
[/quote]

Valse knik? Nog wat achter de loodlijn maar de valse knik mis ik persoonlijk.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 09:12

nickynicole schreef:
stitchlover schreef:
Vind het wel frappant om te zien dat de ene bokker wel weg komt met foto's waarop een net aan drie jarige opgericht, met slof en sporen door de baan gaat en andere bokkers weer niet.

Het opleiden van een jong paard is niet gemakkelijk en meerdere wegen leiden naar Rome zullen we maar zeggen. Van een snelle commerciële manier tot halfzacht aan blijven kl*ten totdat het paard slimmer is dan jou. Welke manier het duurzaamste is, ligt ergens in het midden denk ik.
Wees zuinig op dit mooie paard en het is fijn dat ze met de dracht even door kan groeien.


Dat was mijn mening ook. Al die probleempaarden die ontstaan omdat ze nooit leiding hebben gekregen. De markt is er vol mee. En zorgt voor werkgelegenheid.

Wel werk wat ik niet graag doe, vaak gaat het wel maar soms is het als ruiter gevaarlijk. Al knappen de paarden vaak snel op als er duidelijkheid is over leiding en wat er wel en niet mag.

Wat je zegt, dit kan alleen met een paard wat goed in elkaar zit en met beleid gereden word.
Voor sommige misschien wel interessant: in mijn onderschrift staat de link naar mijn vorige project, ik denk dat daarin ook blijkt hoeveel ik nadenk en plan etc.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 11:00

Bedankt voor de leuke reacties wederom.

Cinnepin, ik zie vooral een halsspier die correct aangespannen is en een paard wat op verbinding begint te komen. Wel wat kort in de hals en soms een fractie achter de loodlijn, past bij deze fase van het rijden maar de echte knik zie ik niet.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 12:36

xRivaldo schreef:
Ohja, de sporen waren nog niet genoemd.

Ik zou TS toch aanraden volgende keer zonder zadel en hoofdstel te gaan rijden, maar alleen met een touwtje om de hals. Toch wel wat paardvriendelijker.

:=


Ik ben daar echt ongeschikt voor |(
Gelukkig kan ik wel wat kritiek hebben, en hoop ik idd dat we wat leren van elkaar.
Ik leer met elk paard wel weer iets!

Bedankt voor je mooie aanvulling Quir :D

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 13:20

Zo zag ik het niet hoor ynskek!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 14:58

Maar volgens mij proberen meerdere mensen dingen uit te leggen, waaronder ik zelf en op een enkeling na, word er naar elkaar geluisterd. Dat is toch leuk aan zon topic ;)

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 15:17

NadjaNadja schreef:
karijn schreef:
Als je die vraag 'vanwaar de sporen' stelt, betekent dat over het algemeen wel dat je zelf er al geen voorstander van bent. Zie je geen issue mbt de sporen, dan stel je die vraag ook niet.

TS, leuk en mooi dier! Ik hoop dat de date met de hengst voorspoedig verloopt en je volgend jaar nog zo'n knap ding hebt.


Ik stelde die vraag. Niet omdat ik het een issue vind, maar wel omdat ik oprecht benieuwd ben waarom er sporen worden gebruikt.

Het is dus maar net welke betekenis je zelf aan zo'n vraag wil hangen.


Vragen staat vrij!
Dat is volgens mij ook de hoofdlijn in dit topic.

En ik zal eerlijk toegeven dat het dekken ook een stukje zelfbescherming is naar het paard. Ze moet dan echt meer dan een half jaar niets doen, dan kan ik ook niet ongemerkt meer gaan doen.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 18:55

Emmaa_ schreef:
Bij een 3-jarige die net onder het zadel is zou ik het gebruik van een slof (en dan heb ik het over gebruiken, niet over wat TS hier doet) vooral schadelijk vinden omdat je een paard zo aanleert in de slof te lopen/hangen en niet op de eigen benen te lopen. Ik denk dat je dan gigantische problemen met balans krijgt als je zonder slof gaat rijden, maar ook een paard dat zich geen eigen houding kan geven, in een valse knik loopt.


Maar dat is hier totaal niet aan de orde, dus waarom dit elke keer weer aangehaald wordt snap ik niet zo goed.


EJuniorJoost schreef:
Heleennn schreef:
Maar dan vraag ik me oprecht af: zouden alle ruiters hier die roepen dat een slof bij een jong paard een no-go is dan even heftig reageren in een topic waarbij een 12-jarig paard dat lang stil gestaan heeft en weer aan het werk gezet wordt met slof gereden wordt? Of is dat dan plots een heel ander verhaal? Waarom wordt er zo blind gestaard op die leeftijd? Is dat omwille van de ongerustheid over de groei van het paard?

Dit is uit interesse, ik weet ook dat een paard pas enkele jaren later volgroeid is.


Ook een 12-jarig paard zou ik zo oppakken als een jong paard, dus ja ook dan zou ik zo reageren, maar dit is wel een mooie gewetensvraag hoor! Want ja als die op de kletter gaat kan ik begrijpen dat je er een slof aan hebt. Wel blijf ik 'anti' slof, want een paard heeft weinig keuze.. En als noodrem werkte hij bij mij in ieder geval niet _O- (over leeftijd gesproken 23-jarige x engelsvolbloed op buitenrit is minder 'braaf' dus leeftijd zeg niet alles). Misschien is het ook wel gewoon omdat er 9 van de 10 echt niet goed gereden word met een slof..

Dus in mijn geval: überhaupt slofteugel een no-go, of het paard moet echt bekend zijn als 'gevaarlijk' dan zou ik alsnog eerst kijken naar andere dingen. Tja lastig.. Ga hier nog even goed over na denken.


Foto 2 en 3 van de rij foto's vind ik trouwens wel een fijner beeld omdat het paard wat balans gaat zoeken met z'n neusje naar beneden.


Ik vind het ook geen noodrem maar wel makkelijker te corrigeren als een paard niet met zijn hoofd bij onze lieve heer op tafel loopt. Zoals eerder aan gegeven vind ik het belangrijk om te variëren in hoofd hals houding. Foto 2 en 3 is dus het voorwerk van lang en laag net zoals het opgepakte stukje ook nog niet is zoals het moet worden.

Alles in leerfases.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 19:15

Als mijn gevoel dat zegt, geen idee dus. Vaak bedenk ik op een dag, ik heb m niet nodig dus laat m maar hangen maar die slof hangt me niet in de weg dus hij hangt er vaak langer aan dan nodig.
Stukje gevoel van valse veiligheid.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-17 16:59

vur schreef:
Ik heb zitten smullen van de foto's van je heerlijke paard. Lijkt mij geweldig om haar te rijden. Welk gevoel geeft ze?

Heel goed eigenlijk, het is natuurlijk al kicken om op je zelfgefokte beest te zitten en het was verrassend vertrouwd.


Caatje87 schreef:
Jaaa een topic van sjaan!! Knappe kleuter! En iris ik vind dat je het super doet! Je weet waar je mee bezig bent en dat jouw niveau nu eenmaal dusdanig is dat paarden zulk lopen aanbieden aan je... daar kunnen we alleen maar jaloers op zijn!

Je maakt me verlegen!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-17 11:56

Resistance schreef:
Wát een retegaaf dier! Kan er niet anders over zeggen. Ga je haar misschien mee laten doen in de VWF jonge dressuurpaarden keuring die ieder jaar op de prinsenstad wordt gehouden? Jullie passen daar, als ik dit zo zie, helemaal tussen. :j

Ik denk het niet, ze is hopelijk dan drachtig en dan zie ik de meerwaarde van de spanning voor een jonge merrie niet zo..
Bovendien, zie er maar eens tussen te komen ;)
Maar wie weet!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 22:28

Toch ook veel herkenning. Leuk om te lezen! Overgens heeft de dame in kwestie het enorm zwaar al de hele week, baas rent van hot naar her maar zij doet dit al sinds vorige week woensdag ;)[ img ]

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 22:52

Als we weer een stukje verder zijn dan komen er zeker nieuwe foto's.
Moet ik wel weer tijd hebben om eerst te oefenen :')
Maar we hebben geen haast gelukkig.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 10:12

Persevero schreef:
Heb niet alles gelezen. Slofgebruik kan ik me niet echt aan storen. Wat ik niet zo goed snap is waarom je haar al zo bovenin pakt terwijl ze nog zo ontzettend van het achterbeen af loop? Wat ook niet zo raar is gezien haar leeftijd.
Je kan zien dat het er allemaal wat opgedrukt uitziet aan de voorkant. Paard probeert wel bij te komen, wat je zou moeten koesteren want ze wil wel, maar ze red het gewoon nog niet. Ik ben bang dat je dat mooie achterbeen wat erop zit kwijt gaat raken, omdat het niet de ondersteuning krijgt om mee te kunnen komen. Nu valt het nog mee omdat ze enorm compenseert, maar hoe lang houdt ze dat vol


Ik denk dat het loont om even iets te lezen in dit topic want dit is uitgebreid besproken en uitgelegd. Al is het maar mijn posts.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 17:37

Babootje schreef:
Gaaf paard hoor! Moest even lachen om al die reacties van de "antislof-beweging".

Zo te zien weet je m prima te gebruiken. Ik zie nergens gedwongenheid en verder heeft t zn tijd nodig.
Wij hebben met inrijden ook even een slofje gebruikt. Beter dat dan een gevecht welke kant ze uit moeten en ze hebben t zo door.
En ook dat commentaar over "valse knik". Ook zoiets met "klok en klepel" zullen we maar zeggen.
Rug gebruik is goed, rug en halslijn ook en loopt hij wat te diep geen probleem zolang het niet "getrokken" is en zo ziet het er niet naar uit.
Prima afwisselen tussen een keertje bovenin en laag en rond om sterker te maken.
Leuk dat er een veulie in zit (maar jammer voor de sport even :D :D )

Ze is nog niet drachtig maar juist voor de sport later is dat goed, krijgt ze mooi een beetje vrij en kan ze uitzwaren.

Bedankt voor de complimenten weer. Eind mei verwacht ik weer wat beeldmateriaal te hebben.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


xx_Irisje
Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-17 13:20

Elke keer als ik denk dat dit topic doodbloed, komen er toch weer reacties. Leuk dat mijn dame zoveel losmaakt.
Eigenlijk was ik van plan geen nieuw topic aan te maken tot eind mei maar ik heb een klein filmpje van gisteren.
Nog steeds met slof dus degene die dat niet aan kunnen moeten maar wegklikken ;)
Het wiebelt allemaal en er moet nog meer lengte in maar ik ben blij met dr.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers