Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

JudithGigi
Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:15

Wat een prachtig paard zeg <3
Helaas moet ik wel meegaan met de vorige reacties, ik vind haar maar op weinig foto's echt zichzelf dragen.
Wel vind ik haar al flink voor een 3 jarige, die leeftijd had ik haar in uiterlijk zeker niet gegeven!


JudithGigi
Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:21

nickynicole schreef:
Over leeftijd kan je blijven discussieren. De ene is er op 3 jarige leeftijd klaar voor en de ander heeft een jaartje extra nodig. Iedereen zijn eigen mening al vraag ik me af of deze ook onderbouwd kan worden dmv eigen ervaring. Je kunt een jong paard beter in korte trainingsrondes iets aan leren en voorbereiden op de toekomst. Dan hem eerst 3 jaar lang meer op lengte te rijden (en de meeste daarmee op de voorhand laten lopen) en dan moet het in eens in balans, op het achtebeen en verzameld...


Omdat er niet alleen maar deze uiterste zijn en het laaang niet de bedoeling is om het paard op de voorhand te laten lopen en "ineens te verzamelen"

Gaat het topic natuurlijk lang niet over maar ik vind zo'n uithaal dan weer jammer..

JudithGigi
Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:01

BloemBloem schreef:
[quote="EJuniorJoost

Ik ben geen fan van veel grondwerk, en veel longeren voordat er überhaupt eens een ruiter op klimt. Door het longewerk worden paarden steeds sterker wat dus niet ten goede komt op het moment dat het paard echt zadelmak gemaakt moet worden. Paard is zich veel bewuster van zijn lijf en kracht, en vaak dan gebeuren de ongelukken :)

Zelf ( alhoewel toen ik 16 was, nu niet meer hoor :+ )ben ik meer van 10 rondjes aan de longe, beugels los in draaf, door het klappen bokte ze daar een paar keer van, wat dus helemaal logisch is en mag, en daarna opstappen en wegrijden.


Vind het een prima methode al is het niet de mijne, daar niet vab, maar als je veel grondwerk doet en toch problemen hebt met het begin van het rijden doe je imo toch iets mis :+ (uitzonderingen daargelaten)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeeBee en 22 bezoekers