Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-17 12:24

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend waren de regio kampioenschappen en ik ben zo ontzettend trots op en blij met Darco. Ook al hebben we ons niet geplaatst voor Ermelo, ik ben oprecht enorm blij.

Darco is een 9 jarige ruin van Sandreo. Ik rijd hem nu een jaartje. We hebben het heel erg rustig opgebouwd, omdat hij een beetje slechte naam had qua gedrag. Echt tijd genomen om aan elkaar te wennen, vertrouwen op te bouwen en een team te worden. En dat is wel gelukt! Ik geniet elke dag van hem, van zijn karakter en van zijn positieve instelling (en dat terwijl hij in het begin echt enorm negatief was, terughoudend, bozig etc)

We rijden momenteel L2, maar mijn instructie (ik les thuis elke week met hem en elke 3 weken gaan we naar Bob TnWolde toe) vindt dat we eind van het jaar Z1 als doel moeten hebben. Darco doet het erg fijn, springt een groen wisseltje, en werkt keihard.

Vorige week hebben we op Prinsenstad nog 2x gewonnen met 205 punten, dus we gingen met een fijn gevoel naar de regio afgelopen zondag.

De eerste proef heb ik heel fijn kunnen rijden, geen fouten gemaakt. Wel haf hij wat meer bovenin gemogen. Aan het einde van de rubriek bleek ik me geplaatst te hebben voor de finale. Maar met welke plaats of punten werd niet bekend gemaakt.

De finale mocht ik als eerste rijden. En ik heb écht fijn gereden, hij liep meer bovenin, maar wel paar slordige dingetjes. Inzet van wijken wat slordig, even weg willen stappen voor we achterwaarts gingen. Maar al met al echt heel fijn. Ook beide proeven net als vorige week op Prinsenstad doorgezeten. Dat was voor mij wel een dingetje. Dat lukt pas sinds kort, dus mijn houding is nog niet helemaal wat ik zou willen, maar wordt aan gewerkt.

Toen de prijsuitreiking...
Geen 8e, geen 7e, geen 6e... Ik was gewoon 5e en 2e reserve voor Ermelo!!

In de ochtend bleek ik 7e te zijn geweest met 188,5 & 192 (was wat mager vond ik zelf) maar de middag proef had ik gewoon gewonnen met 210 & 203,5!!! Bijna 70%
Het scheelde echt minimaal over beide proeven, mijn gemiddelde was totaal 66,17%
Nummer 4 had 66,21%
Nummer 3 had 66,42%
Nummer 2 had 66,75%

Natuurlijk is het jammer dat ik zoooo dichtbij was, maar ik voel echt geen teleurstelling, maar echt blijdschap. Darco heeft, of wij hebben de laatste tijd zoveel progressie gemaakt, wat wil ik nog meer?

Komende tijd veel werken aan het vlugger worden van achter, meer zakken in zijn achterhand en van daaruit voor dus meer kunnen stijgen. Zadel is net weer nagekeken, binnenkort komt de osteo weer, hopelijk kan zij hem nog meer ondersteuning geven in het losmaken van zijn lijf, de laatste spanning weghalen bij zijn tongbeen, het kantelen wat hij linksom soms doet
en zijn algehele lossigheid.

Bedankt allemaal voor het lezen en kijken! Hopelijk genieten jullie ook van ons en onze progressie.
P.S. Ik heb 2 heel fijne instructeurs, we weten heel erg goed waar we aan moeten werken. Tips geven mag natuurlijk altijd.

Het filmpje van onze 2e proef:
https://www.facebook.com/michelle.pauls ... 6484436556[/quote]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Jammer van het meningsverschil, ik had hier een 8 en een 5 met als opmerking meer halsdaling. Terwijl het maar tot boeg hoogte hoeft. Neus er meer uit had dan logischer geweest.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]


En deze van mijn laatste training bij Bob


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(


Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-17 13:23

Knakker schreef:
wauw, mooi hoor, wat een voorbeen!! gefeliciteerd.

Hopelijk binnenkort ook zo een achterbeen ;)


BloemBloem schreef:
Wat ziet hij er goed uit!
Van "scharminkel" ;) naar krachtpatser 8-)
Wauw wat heb jij hem goed voor elkaar gekregen zeg.

Dank je wel! Hij idd lekker gespierd aan het worden.


FrankavdT schreef:
Gefeliciteerd! Mooi paard ook! En wat zat je er dicht bij dan :)

En grappig toeval: paard wat wij gefokt en beleerd hebben en afgelopen oktober verkocht hebben, is in het L2 uiteindelijk 2e geworden. Zal bij jou in de ring gereden hebben dan!

Ashertha? Knap paard!


Getup schreef:
Hij is bloedmooi! Wat zijn de plannen van de eigenaar?
Ga je heel veel mee scoren, ook in de hogere klasses.

Dat hopen wij ook! Eigenaren hebben geen plannen, behalve genieten van hun paard. Ze hebben paarden voor hun plezier, niet voor de verkoop, gelukkig! Echt een droomplek waar ik terecht ben gekomen.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-17 14:22

Dee_Es schreef:
Ik kan het filmpje helaas niet zien maar wat een onwijs stoer beest heb je daar onder je kont!
Mooie punten heb je gereden, nu op naar de Z ;)

Dank je wel! Z is een mooi streven waar we idd naartoe gaan werken.
Aranel schreef:
Wat een stoer paard zeg!! Ziet er heel mooi uit. Op een paar foto's lijkt het of hij de neiging heeft om wat te kantelen, stond dat toevallig ook op je protocol?
Juryverschillen heb je toch gauw hoor. Afgelopen weekend jureerde ik op de Friese kampioenschappen en mijn collega bij H zat bij 2 combinaties 20 punten lager dan ik. Sommige dingen zie je gewoon perfect bij C en minder bij H en andersom. En het ligt er ook maar net aan hoe zwaar een jury een foutje meerekent in het algehele cijfer. Maar kan me voorstellen dat het niet leuk is hoor.

Het viel nu mee, maar dat doet hij wel soms, vandaar ook de osteo ;)
Ach vond het geen mega verschil, zaten redelijk op 1 lijn. Paar dingen idd. Maar het halsstrekken op de volte was van beide kanten goed te zien. Een 8& en 5 is dan wel apart.

Maar ik klaag verder niet, afgelopen zomer op de regio was veel erger. 176&204 met 3e&20e plaats en in de finale 174&204 1e&11e plaats...


daffodil schreef:
Ik vond het in ieder geval een bijzonder fijne proef om naar te kijken, gefeliciteerd!!!! Lekker het M in en door!

Dank je wel!

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-17 14:29

hihi Dank je wel Marieke :D

Enne Busted... ! Mijn rechterhand staat idd vaak hoger dan links. Dat is er een beetje ingeslopen afgelopen herfst. Toen zat hij uit het niets op rechts extreem vast (ik kreeg hem zelfs af en toe amper de hoefslag af)
Gelukkig door osteo en training stukken vooruit gegaan, maar dat handje... Wordt aan gewerkt. Ik zeg het echt 100x tegen mijzelf met rijden, maar als ik het dan terugzie, dan zie ik toch dat het nog niet helemaal gelijk is. Maar ben er zeker bewust van en druk mee bezig. Is alweer veel minder dan een tijdje terug.

Zal even kijken of ik het filmpje op YouTube kan zetten en dan hier linken voor de liefhebber :D

Ik heb het filmpje op fb openbaar gezet, kunnen jullie het nu wel zien?

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 17:55

Flevolander schreef:
Hij wordt wel steeds ruiger zeg.. Ook op de foto's van je les krijgt hij echt al een erg goed achterbeen. Ga zo door.. Altijd een plezier om je topic's te bekijken

Dank je wel!

We blijven lekker trainen, hij moet dat achterbeen nog meer gaan gebruiken en meer van achter naar voren gaan lopen.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 18:57

amado7 schreef:
Nou de Z gaat er wel komen! :D

Gefeliciteerd met je punten, gaaf paard heb je onder je kont! :D Ziet er goed uit!


Dank je wel!


odenxia schreef:
Ziet er goed uit Michelle en hij is echt weer een stuk voor uit gegaan sinds de selecties.
Kan me voorstellen dat je heel tevreden bent met de progressie die jullie maken. Hou zo vol!


Dank je wel :)


karijn schreef:
Gefeliciteerd! Super resultaat, die mag je inlijsten. Ik ben heel benieuwd naar je volgende successen.

Ik ben er ook wel benieuwd naar hoe hij zich en wij ons gaan ontwikkelen.


Area51 schreef:
Hee, jullie heb ik een paar keer zien rijden op wedstrijd (oa Prinsenstad :D )Hij is echt heeel erg gaaf, mag je zeker trots op zijn!

haha Dank je wel!
26 maart ben ik weer op Prinsenstad :D

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 19:26

Area51 schreef:
Ik ook! Tenminste, als ik dan op schema loop met tentamens :o Succes daar alvast enneh Prins indoor kampioen it is! :))

Hihi zou leuk zijn, maar wordt wel lastig. Veel concurrentie ook. En ik heb in november niet mee gedaan.

Welke klasse start jij?

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 19:47

Iris82 schreef:
Ik volg je al vanaf het begin dat je m reed. Mooi om te zien hoe zijn houding veranderd is. Ik vind m zo'n krachtpatser. He's got the looks.

Dank je wel!


Area51 schreef:
Ook l2! Veruit kleinste paard (Uh pony zelfs), zwart met met witte benen ;)

Denk dat je zeker goede kans hebt!
wat is jouw naam dan?
Volgens mij hebben wij deels tegelijk losgereden vorige keer.
Was in oktober 3&4, nu 1&1. Maar Brandon staat geloof ik nog een stuk beter er voor.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 20:14

Toen ik 3&4 was had ik geloof ik al in de 200 punten hihi

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(


Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 20:54

Nee hoor, sinds 1-4-16 hoeft halsstrekken niet meer tot kniehoogte. Tot Boeghoogte is voldoende. Het zou zelfs geen hoger cijfer moeten geven als het paard verder zakt.


Maare bedankt!

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 21:25

Bij halsstrekken staat de ruiter het paard toe om hoofd en hals geleidelijk naar voren en beneden te brengen, tot ongeveer tussen boeg- en kniehoogte, met het hoofd voor de loodlijn. Het paard volgt de hand van de ruiter.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 21:39

keshia schreef:
Ik moet dat dan toch eens nakijken en hier in de buurt de jury vertellen dan.. ik krijg ook steeds op mijn protocol terug dat ze moet zakken tot kniehoogte!

Heeeel veel juryleden Willen nog steeds tot kniehoogte zien.

Bovenstaande heb ik gekopieerd van de knhs site.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 22:00

Dat vind ik inderdaad ook, volgens mij ook gepost hier. :D

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-17 11:04

MariekeS_ schreef:
Michelle77 schreef:
Dat vind ik inderdaad ook, volgens mij ook gepost hier. :D


:') oja.. grapje :evaw:

:D

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-17 20:04

Dank je wel!

Renee, zoiets zou kunnen idd. Maar heeft mij mooi wel een mooi kampioenschap gekost.
Uiteindelijk op de Hippiade 11e geworden, met beide proeven bij beide juryleden tussen de 195&200.
Waarbij ik met de nr 3 of4 van ZH de enige id finale was.
Dat gaf mij wel wat vertrouwen terug, dat die 'lage' punten toch echt niet pasten.

Heb altijd, zelfs mn eerste proeven boven de 180 gereden. Ik kon me echt niet vinden in 174/176. Was het 190 geweest, ok, prima :D

Maar goed, ben onwijs blij met dit paard onder mn kont.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers