Een zeer geslaagde 'laatste' wedstrijd als studentenruiter

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Een zeer geslaagde 'laatste' wedstrijd als studentenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-14 15:38

Op 28 en 29 juni vond op manege de Hullen in Noord-Sleen de jaarlijkse studentenwedstrijd van de Groninger Studenten Paardrijvereniging Parafrid plaats. Op een studentenwedstrijd komen studentenruiters van de verschillende studentenruiterverenigingen in Nederland bij elkaar, om tegen elkaar te rijden. Er wordt gereden op vreemde paarden middels een knock-out systeem.

Ik reed dit weekend mee in de M dressuur en ik heb een aantal heerlijke proeven gereden! Op zaterdag vonden de voorrondes plaats. In de M dressuur reden 9 amazones mee. Dit betekent dat er 3 paarden meelopen. Er wordt geloot wie op welk paard moet. De beste op elk paard gaat door naar de halve finale, waar volgens hetzelfde systeem gereden wordt. Vervolgens de finale waar de 2 besten tegen elkaar rijden op hetzelfde paard.

Ik was voornemens dat dit wellicht mijn laatste studentenwedstrijd zou worden. Aangezien deze wedstrijd georganiseerd werd door mijn eigen vereniging leek me dat wel een mooie gelegenheid.

Mijn voorronde mocht ik rijden op een hele knappe schimmel genaamd Armani. In de voorronde moest ik een M1 proef rijden. De proeven zijn hetzelfde als bij de KNHS, het niveau is uiteraard niet echt vergelijkbaar aangezien je op paarden rijdt die je niet kent. Je hebt voordat je je proef rijdt, 1 proef de tijd om in te stappen en 1 proef om te draven/galoperen en dan moet t maar gebeuren.


Armani!
[ img ]

Inzet middendraf
[ img ]

Beetje te diep
[ img ]

Galopje
https://lh4.googleusercontent.com/-p0iG ... C_0440.JPG

Ik had een fijne proef gereden, maar mijn 2 tegenstandsters ook. Ik ging er dus niet van uit dat ik door was naar de volgende ronde. Maar niks bleek minder waar, ik bleek door te zijn. Eerst was het tijd voor een mooi feestje (ook een zeer belangrijk onderdeel van een studentenwedstrijd) om vervolgens naar een brakke nacht ’s ochtends weer vroeg op t paard te stappen.

De halve finale mocht ik rijden op Valentino, die ik eigenlijk veel leuker vond dan ik in eerste instantie verwachtte.
Losrijden met Valentino
[ img ]

Voor de proef nog even lachen naar de camera :)
[ img ]

Middendraf uitzitten is moeilijk :+
[ img ]

Wegrijden na het halthouden
[ img ]

[ img ]

https://lh3.googleusercontent.com/-xw_q ... C_0085.JPG


Mijn proef op Valentino ging blijkbaar zo goed dat ik finale mocht rijden! Op echt een fantastisch paard genaamd Wild Risk. Hij kent alle oefeningen t/m het Z2, dus op hem rijden was echt een feestje. Overigens ook erg leerzaam want communicatiefoutjes zijn ook zo gemaakt. De finaleproef is een M2 proef en het was ook gelijk mijn allereerste M2 proef ooit.

Voor de finale wordt er altijd geborreld door de finalisten
[ img ]

Mooie middendraf, onmogelijk zitten :+
[ img ]


Richting uitgestrekte stap
[ img ]

Galop – rechtop zitten en handen bij elkaar houden
[ img ]

Van hand veranderen in galop
[ img ]

Bijna klaar!
[ img ]

Klaar!
[ img ]

Ik bleek zomaar 1e te zijn geworden! Door deze eerste plek mag ik nu starten op het kampioenschap. Dat het kampioenschap dan maar een mooie afsluiter mag zijn van een fantastische studentenruitertijd!


Een reactie zou erg leuk zijn!

(Edit, foto's zijn gemaakt door Lisan, op bokt: san0123. Bedankt!!)
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 09-07-14 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt


miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-14 15:59

Wat een reacties al! Bedankt allemaal!

Marocje, ik heb het concept ook pas vrij laat in mijn studententijd ontdekt, maar het is inderdaad erg leuk!

Mizuhi, dan ben ik je vast wel eens tegengekomen!

Sannedeedee, knap paard he! Misschien vond ik hem uiteindelijk nog wel het leukste om te rijden :)

Meer informatie over het systeem en de studentenruiters:
http://www.bokt.nl/wiki/Stichting_Neder ... tenruiters
www.studentenruiters.nl
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 09-07-14 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Een zeer geslaagde 'laatste' wedstrijd als studentenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-14 16:15

Bedankt!


Heb je jezelf ook nog gespot in een foto Fleur? Volgens mij rij je ergens achter mij op de spikkel!
Als ik al mijn SO's zo mocht rijden dan wil ik denk ik nooit stoppen haha.


miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Een zeer geslaagde 'laatste' wedstrijd als studentenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-14 08:10

Bedankt allemaal!
Ach wat er ook uit t VNSK komt, ik vind t al hilarisch dat ik er mag starten :+

Berdien, dit zijn allemaal paarden van Manege de Hullen. Die stellen de paarden dus beschikbaar.

Aleeneh, gaaf paard he Wild Risk :D
Grappig dat ik zowaar herkend werd door jullie haha

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Een zeer geslaagde 'laatste' wedstrijd als studentenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-14 11:15

Nou uh ik ben inmiddels 29 :+
Ben in 2010 afgestudeerd dus dat is al even geleden. Maar doordat ik vorig jaar begonnen ben met de Pabo zowaar weer student voor de VNS. Maar goed, t moet een keer gedaan zijn.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Een zeer geslaagde 'laatste' wedstrijd als studentenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-14 21:26

Moet toegeven dat er deze keer limo in mijn borrelglaasje zat :+
Ik zag t niet helemaal zitten om met mij brakke hoofd een borrel te nemen en vervolgens gelijk een hele proef te moeten doorzitten.

en bedankt!

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-14 07:57

Renee, vooral weer gaan doen! :D

Rian, dank je! Betere afsluiter had ik niet kunnen krijgen. Nu duimen voor dezelfde leuke paarden op t VNSK :)

Joyce, jij ook hier! Was leuk om tegen je te rijden :) Mooooi weekend! Op naar t VNSK! :D
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 11-07-14 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Een zeer geslaagde 'laatste' wedstrijd als studentenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-14 21:26

Nee bij officiele KNHS wedstrijden is dit niet toegestaan.
Op studentenwedstrijden is het toegestaan als de paarden met een martingaal lopen of peesbeschermers om. Ook mag er in de M gereden worden met een zweep (niet dat ik dat gedaan heb). Het zijn toch voor iedereen onbekende paarden dus als het paard gewend is met een martingaal te lopen mag die er dan prima om blijven.

Nanda, dat doorgaan met studentenwedstrijden word ik nu toch wel een beetje te oud voor helaas. Maar super mooie jaren gehad! en bedankt :)

Jordi ook bedankt!

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Een zeer geslaagde 'laatste' wedstrijd als studentenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-14 13:54

Bedankt Dondeyne!



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers