2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
3heathcliff5
Berichten: 427
Geregistreerd: 25-06-18

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 20:08

De mijne is met 27 mnd ongeveer 1.51. Papa is 1.57 en mama is 1.67. Hij gaat er dus keurig tussenin landen qua eindmaat. Hij staat de hele dag op het gras en krijgt ‘s avonds ruwvoer en een klein handje equilin grow. Daar doet hij het prima op. Groeit mooi gelijkmatig en staat te glimmen als een spiegeltje


xsensibel
Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:33

Die van mij krijgt alleen gras :Y)

Voerde hem body boost bij, maar wil hem ook niet teveel volstoppen met eiwitten en dat voeren in de kudde is niet te doen hahaha

❥ Esprit

Rose_Sonny
Berichten: 432
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:35

Replay staat 2/3 van de dag in het land, waar ik ook hooi aanbied, maar ze zijn nu veel te dol op de grasjes om hooi te eten, dus daar komen ze eigenlijk niet aan.

In de nacht staat hij op stal, krijgt onbeperkt hooi aangeboden maar is veel te druk met in coma zijn, dus hij eet hier weinig van haha.

Daarnaast hij krijgt 2x per dag een halve schep Havens Gastro en 2x per dag een halve schep Havens Kentucky Lite E.

Celtic Rose T - ZZ-L +1 ♡
Father's Son T - M1
Royal Replay T - 04-06-2021
Axel van de Halserug - L2 + 2

mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:41

Interessant dat groeien en voeren. Die van mij is nu dus 24 maanden en 1.46 hoog. Vader is 1.46 en moeder 1.53. Verwachte stokmaat is zo rond de 1.50.

Hier krijgen ze gras, zo nodig aangevuld met hooi en 600 gr vitalbix breed and grow. Als ze geen gras hebben krijgen ze ook nog luzernebrok erbij.


kyrkelover
Blogger
Berichten: 9288
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 22:18

Hier momenteel alleen gras en af en toe een schepje brok.
Ze hebben ook hooi, maar hebben ze al even niet aangezeten.
Stokmaat zou ik binnenkort eens op moeten meten.

Selente
Berichten: 1861
Geregistreerd: 14-05-09

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 23:06

Hier ook enkel gras. Elke kudde heeft 2 weides, dus als de ene weide leeg is gaan ze naar de ander terwijl de oude dan weer kan groeien. Ze krijgen allemaal een schep Vente bijgevoerd. Hij staat eigenlijk niks te dun, eerder wat dik momenteel.


sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 20:14

Reitse is al 1,64 en bonk van hengst
Staan op gras en krijgen hooi soms schepje voer erbij

@ xsensibel denk dat alles is wat je kan doen vooral wormbeleid is heel belangrijk wie weet maakt die straks nog groei speurt staat die nu even stil hij is nog jong..
[ img ]
[ img ]

KittyDylan
Berichten: 8870
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 21:03


Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Rose_Sonny
Berichten: 432
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 08:17

Replay heeft gisteren achterlijk gedaan |o

Hij dacht dat het een goed idee was om te rollen tegen het lint aan, toen kreeg hij natuurlijk een schok en is opgestaan en in paniek weggerend met het lint nog om het achterbeen. Denk dat hij echt mazzel heeft gehad. Het lint is geknapt (en het is dat bruine lint van Gallagher, dus nogal veel kracht is nodig om dat kapot te trekken). Nu heeft hij zijn sprong open gehaald.. maar lijkt alleen oppervlakkig te zijn. Hij is niet kreupel erop en kon later prima steigeren met mijn andere ruin. Heb maar gelijk even vetramil erop gedaan en daarna zilverspray. Met deze droogte komt anders heel veel stof er in natuurlijk. Twijfel een beetje of ik gewoon zilverspray erop blijf doen, of dat ik het eerste iedere dag schoon moet spoelen... het gaat ook niet dicht als ik er water op blijf doen denk ik?

De foto even in een spoiler. Als je niet tegen bloed kunt, zou ik er niet op klikken..

Spoiler:
[ img ]

Celtic Rose T - ZZ-L +1 ♡
Father's Son T - M1
Royal Replay T - 04-06-2021
Axel van de Halserug - L2 + 2

Mi_Amore
Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:28

Kan die nou nooit normaal doen…

Mijn jongste heeft 6 weken terug zijn been opengehaald

[ img ]

Elke dag 2x daags proper gemaakt met vochtige doekjes en 2x daags honingzalf erop.

En uiteraard op de weide laten staan, zoveel mogelijk uit het stof.

Is nu gans dicht :)

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Berryz
Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:48

Je hebt idd echt geluk gehad. Een van onze vorige paarden heeft zo haar pees over getrokken door schriklint (bij ons stond het gelukkig niet aan op die moment want het was rond haar been gewikkeld). Ze is er toen maar net doorgekomen door op tijd aan de kliniek te zijn.

xsensibel
Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:24

Zo dat had heel anders kunnen aflopen.. Gelukkig valt het mee :o

❥ Esprit

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9288
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:01

Oef gelukkig goed afgelopen.
Wat een kanon die fries hierboven, al een hele heer.
Het gaat nu sowieso heel hard vind ik met de ontwikkeling heb ik het idee.

xsensibel
Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:37

Red gaat voortaan door het leven als stoeltje :Y)

[ img ]

Ik weet t, slippers, absolute no go maar meneer heeft gister in de sloot gelegen. Was in de buurt dus ben eventjes snel langs gereden om te checken.

❥ Esprit

Libera
Berichten: 3972
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 05:21

Aww wat braaf xsensibel! Heeft hij niets aan zijn val in de sloot overgehouden? :(:)

Rose_Sonny hoe is het met Replay z’n been nu?

En die van Mi_Amore ook, beterschap!

Raven nu een paar keer in de roundpen gehad, vandaag voor het eerst beenbeschermers om. Vond ze heel stom :+


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Thirza
Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:02

Hier eindelijk op de laptop zodat ik makkelijker kan reageren dan op mn tel wordt dan ook een lange bij lees post :o

Tundra, heb je een foto van hoe de plek op de buitenkant van zijn been er nu uit ziet?

Jazzejam, haha ja mijn zus heeft hem Calisto genoemd, maar ik ben toch meer van de oudhollandse (foute) namen, zo noem ik mijn schimmel ook vaak Klaas, Houten KLaas.

Quir, wat een knappe kerel zeg <3

_Lente, wat een leuk kleurtje heeft de jouwne

Selente, Hij werd opgejaagd door een ander paard in de paddock, hij was in paniek tegen het hek aangerend en ik denk dat ie met zijn eigen hoef de binnenkant van zijn been heeft aangetikt.

Wat super gaaf die vrij spring foto's! en heel knap dier!

xsensibel staat goed het hoofdstel

MarjanB, is die deken nu ook wat koeler met de warmte die we gehad hebben?
wel lekker ingepakt zo

Rose_sonny, wat toont die van jou al wijs zo aan de longe en heerlijk dat ie geen kik geeft op de singel.

Kyrkelover, wat ziet hij er goed uit en lekker dat je er zo relaxed bij kan zitten

Berryz, wat stoer zo met die bbp, welke bbp is het? ziet er comfortabel uit

The_cat lekker snoetje, heeft ze nog meer vlekken?

MarliesR haha wat leuk zo met die bult zand

Kyrkrlover jeetje wat ziet hij er echt al volwassen uit, heb je al rontgenfoto's laten maken?

xsensibel hij is super opgeknapt zeg, ook zo knap <3

Balou_k ook stoer met de singel

Muronia ook met hoofdstel, dan toont ze gelijk al een stuk ouder zo. Ook gaaf dat vrij springen, lijkt me ook leuk om eens te doen.


Leuk om alle maten te lezen van alle paarden, ook interessant om te zien wat jullie ze te eten geven

Hier meet Joop 1.61 op zijn schoft en 1.63 op zijn kont. Maar vind hem groter tonen dan mijn schimmel van 1.62.

Ik geef hem een kilo rust en herstel van voermeesters, hier zitten meer belangrijke stoffen in dan in de veulenbrok ervan, werd mij verteld. en een volle hand luzerne, daar is ie zo gek op.
verder staat hij van ongeveer 8.30 tot 17/18u op het land met meer dan genoeg gras en als hij op stal staat heeft hij onbeperkt hooi.


sannahtris, wat een beer van een paard zeg!


Rose_sunny tjee wat een nare wond ook, brrr hoe gaat het nu?

Mi_Amore ook al een brokkenpiloot _-:(

xsensibel, zo heeerlijk!! en zo vol vertrouwen.

Libera, wat is raven knap! <3


Hier was Joop vorige week jarig en is ie nu ook officieel 2
[ img ]

Ik heb een stukje zand in mn stal erbij daar maken ze goed gebruik van
[ img ]
[ img ]

en zo ziet Joop zijn been er vandaag uit, het is bijna dicht!
[ img ]


Ook hebben we lekker veel lol met hem, hier zit een vriendin van mij op mijn schimmel en Joop gaat gezellig mee. (de schimmel loopt niet 100% dat is bekend en komt nooit meer goed we staan onder strenge controle van de DA en hij heeft geen pijn)

Thirza
Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:13

oh en nog een stomme vraag, weet ook echt niet meer hoe ik dat bij mijn schimmel had gedaan. Maar Joop vind bijna alles goed, alleen vliegenspray en antiklit spray etc vind hij echt niet leuk. Hoe leren jullie het aan dat je er niet dood aan gaat

Libera
Berichten: 3972
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 05:38

Spuitfles vullen met water en dan net zo lang spuiten tot ie stil staat, dan gelijk stoppen en belonen.
Kan ook in de bak als ie het echt heel eng vind. Gewoon zelf rustig mee blijven lopen en spuiten :)

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Libera
Berichten: 3972
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 05:39

Spuitfles vullen met water en dan net zo lang spuiten tot ie stil staat, dan gelijk stoppen en belonen.
Kan ook in de bak als ie het echt heel eng vind. Gewoon zelf rustig mee blijven lopen en spuiten :)

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Thirza
Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 07:15

Goeie, ga ik proberen

Rose_Sonny
Berichten: 432
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:11

Zo wat een mega post hierboven o.0

Replay was vliegenspray mak geboren, dus helaas geen tips van mij hiervoor.

Met Replay zijn wond gaat het heel goed. Ben gestopt met de silverspray, de korstjes laten los en er zit mooie huid onder. Been is niet dik geweest en hij heeft geen seconde kreupel gelopen. Denk dat hij net zo hard voor zichzelf is als zijn moeder

Foto's zijn niet meer zo heel heftig, maar zet ze toch even in een spoiler voor de zekerheid

Spoiler:
[ img ]

Spoiler:
[ img ]

Celtic Rose T - ZZ-L +1 ♡
Father's Son T - M1
Royal Replay T - 04-06-2021
Axel van de Halserug - L2 + 2

Berryz
Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:58


kyrkelover
Blogger
Berichten: 9288
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:11

En anders lichtjes sederen? Dat hebben wij hier met een jaarling gedaan die het toch wel erg spannend vond. Daardoor een goede ervaring opgedaan en de keer er op kon zelfs al zonder sedatie.

Joop ziet er goed uit!

De wond hierboven is ook al heeel anders dan een tijdje terug.

Dream is inmiddels op de röntgen geweest en in orde bevonden.
Nu moet het nog naar Utrecht voor de beoordeling.
Zoals verwacht is hij vrij van SCID, CA en LFS.
Enige wat nu nog gedaan hoeft te worden in het testen van zijn zwemmertjes in Utrecht. [ img ]
Inmiddels is hij 1.41m en dus de D maat ingegroeid. Denk dat hij dus gewoon een mooie D maat gaat krijgen.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 22-06-23 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney
Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:24

Dream zijn oma was het Welshje toch? Biedt mij dan goed perspectief voor de volgende generatie qua maat :D Zo snel weer terug in de D maat zijn valt me alles mee eigenlijk, helemaal vanuit de kleinere moederlijn.


kyrkelover
Blogger
Berichten: 9288
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:50

mooney schreef:
Dream zijn oma was het Welshje toch? Biedt mij dan goed perspectief voor de volgende generatie qua maat :D Zo snel weer terug in de D maat zijn valt me alles mee eigenlijk, helemaal vanuit de kleinere moederlijn.

Ja klopt. Zijn oma is wel eindmaat B pony met haar net geen 1.27m.
Zijn moeder is dan weer gedekt door een AV hengst van 1.53m, daar is Treasure uitgekomen met 1.35m.
Zij is weer gedekt met Dating Point en die was als 3 jarige 1.46m.
Dus dat is natuurlijk wel al 2 generaties D/E hengsten er op.
Dream zelf is nu 1.41m gemeten en zal nog groeien uiteraard. Vermoed dat hij een 1.45m wordt.
Eigenlijk hoeft hij nu alleen nog zijn sperma test, maar het dekstation heeft aangeraden eerst 1 of 2 merries natuurlijk te dekken zodat hij het spelletje begrijpt.
1 probleem ik heb geen eigen merries voor hem haha.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: judithM, juniper en 53 bezoekers