Zilver en Yke bij de spartelvijver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kabayo
Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-23 00:54

Zoals elk jaar een vaste prik is met de veulens, was ik er dit jaar ook weer. Ik ben voorstander van veulens al dingen van de wereld laten zien. Met 4 weken oud gaan we altijd naar de spartelvijver en rond 2 maanden naar de zee (Callantsoog). Hier hou je vooral trailermakke paarden aan over die meestal water niet eng vinden :D

Zilver is mijn 8 jarige Sport AAA merrie van Pier 448 uit een kroonmerrie van Wikke 404. Met dit paard kan ik alles <3 Ik zou haar nooit willen missen...

Yke is haar 4e veulen. Hij is een nakomeling van Markus 491. Het is een bijzonder verhaal want vóór de inseminatie was hij al verkocht. De nieuwe eigenaar heeft het hele traject op de voet meegevolgd en had een voorkeur voor hengst. Ik ben enorm blij dat haar wens is uitgekomen en ze over 5 maanden een prachtig en lief mannetje thuis mag verwelkomen. Hij gaat naar bokker Dojebo
Yke zijn volledige naam is Yke Douwe E, vernoemd naar mijn vader Douwe Jan :j

Bij de spartelvijver was natuurlijk Amanda aanwezig, op bokt bekend als _l_amanda_l. Yke was enorm dapper en ondanks zijn enorme grote indruk van een stampende Zilver stond hij zomaar in het water. Het is zo'n stoere man :D

Geniet vooral mee :))

1. Oh my jeez, waar ben ik beland
[ img ]
2. Ik tegen Zilver vertellen dat ze even moet stoppen met stampen omdat ze haar kind traumatiseerd :+ Krijg je dit terug
[ img ]
3. Tsja....
[ img ]
4. Yke kwam er ook bij in het water, brave jongen
[ img ]
5.
[ img ]
6. Mijn houding laat nog wat wensen over := lol. Zilver had er zin in
[ img ]
7. Ik bedoel maar... Holding on for dear life
[ img ]
8. Kan ook wel even normaal niet?
[ img ]
9.
[ img ]
10.
[ img ]
11. Het water maar even verkennen. Veulen was snel kleiner. Eerste zwemles ook gehad :Y)
[ img ]
12.
[ img ]
13. Duikboot Zilver
[ img ]
14. Lol was het belangrijkste
[ img ]
15. En de leukste. Knuffelen en een kusje van de knapste <3
[ img ]

Ik ben zo blij weer met de foto's <3 En het was geweldig weer!!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Dojebo
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:52

Fantastisch hoe je de veulens met zoveel liefde, zo’n fijne start geeft en ze voorbereidt om stabiel om te gaan met nieuwe ervaringen. En de hele reis neem je me mee en hou je me geïllustreerd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Ik ben erg happy met en supertrots op Yke <3

Lys_PPA
Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:02

Heel leuke foto's om elk jaar weer voorbij te zien komen :D

Kabayo
Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-23 08:19

Lys_PPA schreef:
Heel leuke foto's om elk jaar weer voorbij te zien komen :D

Dankje! Het is ook een enorm leuke ervaring. Voor zowel de paarden als voor mijzelf :j


Dojebo schreef:
Fantastisch hoe je de veulens met zoveel liefde, zo’n fijne start geeft en ze voorbereidt om stabiel om te gaan met nieuwe ervaringen. En de hele reis neem je me mee en hou je me geïllustreerd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Ik ben erg happy met en supertrots op Yke <3

Wat een enorm lief bericht <3 Ik doe enorm mijn best om ze zo'n goed mogelijke start te geven op deze wereld! Yke is ook echt een fantastisch leuk veulen , al zeg ik het zelf :D

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

MarliesV
Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:06

Fantastische foto's en wat super dat je zo met ze op pad gaat. Heerlijk relaxed en lekkerre blije paarden!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Kabayo
Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-23 09:05

MarliesV schreef:
Fantastische foto's en wat super dat je zo met ze op pad gaat. Heerlijk relaxed en lekkerre blije paarden!

Dankjewel!
Ze vonden het zeker erg leuk! Zilver soms iets té leuk :=

Wat leuk, we staan in uitgelicht!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:14

Ik kijk altijd uit naar je topics. Zoveel liefde en passie voor je dieren en dan jou mooie nuchterheid……..heerlijk.

Als ik nog een paard had zou ik deze blind aan je toevertrouwen. Geniet nog maar even van deze mooie man voor hij naar zijn nieuwe eigenaresse verhuisd.

hannelot
Berichten: 961
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:18

Echt super leuk!!

Keep calm and love horses

Dreamboy
Berichten: 2420
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:34

Geweldige foto's. Straalt zoveel liefde en vertrouwen vanaf.

silvia58
Berichten: 1827
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:34

Wat super leuk weer om te zien !
Prachtig veulen <3 <3 <3

chanicha
Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 11:20

Wat een leuke en mooie foto’s en dat hoofd op foto 9, geweldig <3
Yke mag er ook zijn hoor, wauw!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

pien_2010
Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:12

Dojebo schreef:
Fantastisch hoe je de veulens met zoveel liefde, zo’n fijne start geeft en ze voorbereidt om stabiel om te gaan met nieuwe ervaringen. En de hele reis neem je me mee en hou je me geïllustreerd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Ik ben erg happy met en supertrots op Yke <3


En jij proficiat met dit geweldige veulen die alvast een goede basis meekrijgt gezien de foto's. Mooi topic.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:29

Wauw, wat gaaf zeg en knap dat je zo alleen met halster om dat doet. Geeft wel aan hoe goed je ze kent.

girlyggirl
Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 14:45

Superleuk♡ waar is deze spartelvijver? Aangezien je maar callantsoog gaat moeten we in dezelfde regio zitten

Jorex
Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 14:54

Zo leuk! Wij waren afgelopen zaterdag nog bij de spartelvijver met ons menclub! Yke is echt een prachtig mannetje hoor <3

De spartelvijver ligt in het Drents Friese Wold, dus niet dichtbij Callantsoog.

Alex en Jorie <3

Finesse
Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:15

Prachtige fotoserie weer Kabayo, mooi hoe je elk veulen weer weet vast te leggen. En super idee om naar de spartelvijver te gaan, worden ze inderdaad alleen maak mak van.

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 21:07

Superleuk om je elk jaar weer te zien met Zilver en de veulens bij het water. Ik geniet altijd van je foto’s. Zo leuk om te zien hoe je ze overal naar toe meeneemt en ze zo mak worden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Gitana
Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:24

Wat heerlijk dat je dit gewoon met ze kunt doen <3 mooie foto's!!

Getty_Maan
Berichten: 2587
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:52

Geweldig leuke foto's en yke is ontzettend knap. Erg leuk dat we hem via bokt kunnen blijven volgen, ben benieuwd hoe hij uitgroeit.

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515


Kabayo
Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-23 22:39

Gelbrich schreef:
Ik kijk altijd uit naar je topics. Zoveel liefde en passie voor je dieren en dan jou mooie nuchterheid……..heerlijk.

Als ik nog een paard had zou ik deze blind aan je toevertrouwen. Geniet nog maar even van deze mooie man voor hij naar zijn nieuwe eigenaresse verhuisd.

Wauw dit is een groot compliment zeg! Enorm bedankt <3

Getty_Maan schreef:
Geweldig leuke foto's en yke is ontzettend knap. Erg leuk dat we hem via bokt kunnen blijven volgen, ben benieuwd hoe hij uitgroeit.

Bedankt! Ik vind het ook erg leuk dat ik alle nakomelingen zo goed kan volgen. Ze houden mij allemaal wekelijks op de hoogte, zo leuk!

Gitana schreef:
Wat heerlijk dat je dit gewoon met ze kunt doen <3 mooie foto's!!

Het is echt genieten <3 En een erg goede les voor de kleintjes

Suzanne F. schreef:
Superleuk om je elk jaar weer te zien met Zilver en de veulens bij het water. Ik geniet altijd van je foto’s. Zo leuk om te zien hoe je ze overal naar toe meeneemt en ze zo mak worden.

Wat mooi dat ik dit moment kan delen en andere mensen er ook van genieten. Ik merk zeker als ze zo jong in aanmerking komen met water en als ze zien dat Zilver er wel in gaat, dat ze er veel minder moeite mee hebben. En dat is zeker positief wanneer ze ouder zijn. En je kan direct zien hoe hun karakter is := Minthe zwom ook direct, net als Yke. Silvester haalde dan alleen natte hoeven :+

Finesse schreef:
Prachtige fotoserie weer Kabayo, mooi hoe je elk veulen weer weet vast te leggen. En super idee om naar de spartelvijver te gaan, worden ze inderdaad alleen maak mak van.

Ben l_amanda_l elk jaar enorm dankbaar. Zoals nu heeft ze mij ook weer overspoeld met foto's :D Ze houden er een goede ervaring aan over inderdaad!

Jorex schreef:
Zo leuk! Wij waren afgelopen zaterdag nog bij de spartelvijver met ons menclub! Yke is echt een prachtig mannetje hoor <3

De spartelvijver ligt in het Drents Friese Wold, dus niet dichtbij Callantsoog.

Oh wat toevallig! Een dag eerder. Gaan jullie dan ook met de menwagens het water in? Dat lijkt mij best spannend :o Dankjewel! Hij is erg leuk gelukt

girlyggirl schreef:
Superleuk♡ waar is deze spartelvijver? Aangezien je maar callantsoog gaat moeten we in dezelfde regio zitten

Bedankt!
De spartelvijver ligt in Appelscha, Friesland. Dit is voor mij een halfuurtje met de trailer. Naar Callantsoog is anderhalfuur

lizzy1 schreef:
Wauw, wat gaaf zeg en knap dat je zo alleen met halster om dat doet. Geeft wel aan hoe goed je ze kent.

Ja normaal rij ik altijd met hoofdstel. Nooit bitloos. Nou weet ze dat ik hier wat onhandiger mee ben. En natuurlijk geen zadel. Geeft soms wat bokkensprongen :+ Maar als ik ho schreeuw stopt ze wel hahaha

chanicha schreef:
Wat een leuke en mooie foto’s en dat hoofd op foto 9, geweldig <3
Yke mag er ook zijn hoor, wauw!

Nu je het zegt, ze kijkt daar inderdaad wel heel mooi <3 Dankjewel!

silvia58 schreef:
Wat super leuk weer om te zien !
Prachtig veulen <3 <3 <3

<3

Dreamboy schreef:
Geweldige foto's. Straalt zoveel liefde en vertrouwen vanaf.

Dankjewel, Zilver vertrouw ik 100%. Ik zou niet meer zonder haar kunnen <3

hannelot schreef:
Echt super leuk!!

:D
Bedankt! <3

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

_l_amanda_l_
Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Zilver en Yke bij de spartelvijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 00:34

Was weer gezellig! :D
Zulke knappe kinderen maakt Zilver elke keer weer, al blijft zij stiekem één van mijn favorieten.. <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers