Een paardenmeisjesdroom die uitkomt: Samen rijden met vriend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Em_
Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Een paardenmeisjesdroom die uitkomt: Samen rijden met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 13:03

Het is toch wel een beetje een paardenmeisjesdroom die uitkomt:
Samen met mijn vriend op onze eigen paarden buitenritten maken!
En afgelopen weekend is het eindelijk gebeurd :D

M'n vriend en ik hebben elkaar vorig jaar tijdens de paardenvierdaagse in Zorgvlied leren kennen. We reden paard in dezelfde groep en het klikte meteen. Onze goede vriendschap groeide al snel door naar een hele fijne relatie. Echter woont hij in Drenthe en ik in het midden van het land, dus samen paardrijden hadden we sinds de paardenvierdaagse helaas niet meer gedaan. Vorige week was het eindelijk zo ver. Op donderdag hebben we mijn paard naar Drenthe gebracht voor een mini paardrijvakantie!
Hij mocht in de wei in een apart stuk staan op de stal waar mijn vriend's paard ook staat. Hij voelde zich al snel helemaal thuis!

[ img ]

Donderdagavond zijn we eerst een stuk aan de hand gaan wandelen om onze paarden aan elkaar te laten wennen en ook om te kijken hoe mijn paard zou reageren op een nieuwe omgeving. Dat ging gelukkig heel goed!

Vrijdag was het overdag erg warm dus zijn we pas 's avonds toen het afgekoeld was, gaan rijden. De western instructeur (tevens een goede vriend) van mijn vriend kwam langs om ons les te geven. Erg leerzaam! Omdat het zo goed ging, hebben we na de les ook nog een kort rondje buiten gereden bij een prachtige zonsondergang.
Mijn paard is trouwens een (grote) Haflinger en het paard van mijn vriend is een kruising Arabier x Quarter Horse.

[ img ]

[ img ]

Zaterdag was het overdag erg wisselvallig weer, dus zijn we weer 's avonds gaan rijden toen het droog was. Door de regen die was gevallen, waren er veel plassen in het bos. Een goede oefening voor onze paardjes! Uiteindelijk gingen ze er braaf doorheen. En ook vandaag hadden we een prachtige zonsondergang. Genieten!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zondag hebben we 's middags afgesproken met de goede vriend van mijn vriend. Hij ging met zijn paard, een kruising Quarter x Appaloosa, op buitenrit met ons mee. Dus toen gingen we met 3 echte dikbillen (de paarden he!) op pad! :+
Deze jongen houdt van slingeren en rijden op smalle paadjes dus dat is terug te zien in de route op het kaartje, haha, er is geen touw aan vast te knopen. Ondanks dat de paarden elkaar niet kenden, was het een heel relaxt ritje. De paarden waren super braaf en makkelijk naar elkaar.
Het weer was perfect, veel zon maar niet te warm. Weer enorm genoten.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ook heb ik een filmpje gemaakt van de route met foto's. https://www.relive.cc/view/vRO7dmPgry6

En toen zat het leuke weekend er al weer op en zijn we maandag (helaas!) weer terug naar huis/stal gegaan. Paard had niet veel zin om op de trailer te gaan. Volgens mij wilde hij wel in Drenthe blijven (en ik ook!).

Hopelijk gaan we (paard en ik) snel weer terug (en wie weet blijven we er ook in de toekomst)!

Mijn favorieten:
[ img ]

[ img ]



Em_
Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 13:42

Bedankt voor de reacties!

xSwanHeart schreef:
Dat klinkt als een geslaagd weekend! Het is in ieder geval een heerlijke omgeving om te rijden, ikzelf heb er ook de nodige kilometers gemaakt. (Op de foto van vrijdag zie je zelfs mijn ouderlijk huis :') )

Heb je al plannen voor een volgend weekend? Er is nog genoeg te ontdekken :j (Meer richting Wateren heb je ook prachtige stukken, bijvoorbeeld.)


Ooh, dat is een leuk huis! We zijn er elke dag langs gekomen haha :D
Volgende keer willen we inderdaad wat verder naar andere plekken. Was eigenlijk zondag de bedoeling maar toen (ver)dwaalden we een beetje rond haha. Ook willen we de volgende keer de trailer een klein stukje pakken naar Appelscha (spartelvijver etc).

Em_
Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-20 10:43

Bedankt voor de leuke reacties!

Talietjuh schreef:
Wat leuk zeg! En wat heb je een toffe haflinger! Jouw paard toond op elke foto vrolijk!

Dankje! Het is inderdaad een vrolijkerd! De merrie van mijn vriend is wat minder fotogeniek :') haar oren staan bijna altijd in de "merrie stand" laat ik maar zeggen :+

Sure_lee schreef:
Leuk Emmelie! Kan me voorstellen dat het smaakt naar meer.
Mocht je naar Drenthe verhuizen dan kom ik gewoon daar heen om ritjes te maken hoor :D

Deal! Hou ik je aan :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers