Risky Dream blijft verbazen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Risky Dream blijft verbazen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 15:14

De meeste hier op Bokt zullen Risky wel kennen van zijn vele topics samen met Gijs.
Maarja pony's groeien nu eenmaal niet met de ruiters mee en na zo nu en dan een ruitertje die met Risky aan de slag ging, heeft hij nu dan eindelijk weer een echte soulmate gevonden.
Risky staat tegenwoordig bij een meisje van 11, en echt waar ik dacht dat we alles toch wel wisten van hem en dat hij toch aardig veelzijdig was met zijn vele prestaties in verschillende disciplines, maar dit jaar bewees hij dat hij nog veel meer kan!
[ img ]
Risky matcht het beste met een ruitertje waarvoor niks te gek of te veel is, nou en dat is bij Puck ook echt niet het geval, dus bijna een match made in heaven.
[ img ]

Samen springen en crossen
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En zelfs mee doen met de ponyrennen om dan ook nog eens 2e te worden!!
[ img ]
[ img ]

Maar dit waren allemaal nog dingen waarvan ik wist dat hij dit kon :+ hij heeft immers in het verleden M1 dressuur, M springen en M eventing gelopen en meerdere ponyrennen gewonnen.

Nu is het zo dat Puck ook in het perspectieven plan zit van de endurance. Helaas bleek haar eigen arabier hier niet zo geschikt voor en gezien er nog geen opvolger op stal staat Risky voor de grap meegenomen naar een training. Want ja langs de kant staan is ook niets dus dan de pony maar mee om te trainen.
[ img ]
Aan het einde van de dag werd ik door de moeder van Puck opgebeld of ze iets met mij kon bespreken. Nou natuurlijk kon dat, maar wat ik toen hoorde liet zelfs mij versteld staan.
De jeugd bondscoach had gevraagd of Puck niet met Risky in het plan wilde, want ze hadden zich samen zo goed laten zien en Risky had zo een goede hartslag en herstelwaardes dat ze het wel zagen zitten. Nou van zijn zusje weet ik dat het een echt dieseltje is, zij is inmiddels ook klasse 4 startgerechtigd. Zijn zusje komt alleen ook deels uit endurance lijnen en Risky alles behalve.
Uiteraard mijn goedkeuring gegeven, want zolang kind en pony blij zijn vind ik het allemaal prima.
Puck en Risky mochten gelijk in de klasse II starten over 40km en de eerste wedstrijd was in Epe.
Ik ook naar Epe afgereids om te groomen en wat had die pony een lol in het endurance spelletje!!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]

De wedstrijd netjes uitgelopen en een PERFECT van de dierenarts tijdens de nakeuring dus hun eerste winstpunt was binnen!!

Daarna de 40km wedstrijd in Someren voor hun tweede Novice Qualificatie wedstrijd.
En met een hartslag van 34 bij de voorkeuring en van 36 bij de nakeuring liet hij wederom zien dat hij echt wel geschikt was als endurance pony.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Wederom een goed uitgereden wedstrijd met een 4e plaats en nu dus alweer klasse 3 startgerechtigd.

Op dus naar volgend jaar!!
[ img ]



kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 15:26

sas66 schreef:
Wat gaaf dat ze zo'n leuke combi zijn en dat je dan toch weer iemand op je pad treft die een match is met Risky. Hij heeft er wel lol zo te zien, heerlijke plaatjes om naar te kijken. Veel succes samen.

Ja hij staat echt aan de andere kant van het land nu, dus ik zie hem nu een stuk minder.
Maar hij heeft het bij Puck echt mega goed en krijgt nu weer de aandacht die hij verdient.
Sommige mensen zeggen dat pony's/ paarden niet per se op wedstrijd of op pad hoeven, nou Risky leeft echt op als hij overal mee naartoe mag.
Hier bij mij had hij ook vriendjes en een wei en zijn voer etc. maar hij was duidelijk niet happy dat hij niet ook volop mee mocht.
Daarom eerst de keus gemaakt hem te verkopen, maar toen kwam dit zo op mijn pad en nog geen dag spijt van gehad.

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 19:51

NadjaNadja schreef:
Ik denk dat dit toch echt wel mijn lievelingspony van Bokt is. Wat een fantastisch dier is dit toch! <3
Leuk om te zien dat Risky weer zo'n leuk ruitertje gevonden heeft. Ik vond het oprecht zonde dat Gijs te groot werd.

Ja is niet makkelijk hoor ruitertjes vinden die het lef hebben en het leuk vinden om van alles en nog wat te doen.
Zeker voor deze kleine maat pony's.

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 15:48

Sjaco schreef:
Rijdt dit meisje hem nog maar kort?
Hij liep van de zomer toch nog in de eventing?

Dit meisje rijdt hem nu een maand of 4 denk ik.
Zijn zusje liep wel in de eventing vd zomer, voor hem is het alweer even geleden op een oefencross 2 maanden terug na.

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 20:02

prugelpiet schreef:
Ja, mijn favoriete bokt-pony! :D Wat geweldig dat die zo'n fijn plekje heeft.

Maken ze deze ook in groot formaat? Dan wil ik er wel een.

Mijn arabier komt er best bij in de buurt, maar eerlijk is eerlijk die pony's van mij zijn wel iets aparts.
Spijkerhard op de benen, zeer veelzijdig en voor alles in, een karakter om van te dromen..
Treasure is de volgende die gedekt wordt, maar weet nog niet door welke hengst of wanneer.

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 21:45

witroosje schreef:
Wat ontzettend leuk en heerlijk dat de pony zo ook nog kan genieten met een kleinere ruiter! :D

Ja echt wel! Ik hoop wel dat Puck niet te snel groeit, want ondanks haar jonge leeftijd is ze best lang.

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 18:37

Westernfreak schreef:
Wat leuk! Puck is inderdaad wel een heel veelzijdig paardenmeisje. :D
Ze vormt een leuke combinatie met Risky! Hoop met je mee dat ze inderdaad niet te snel groeit.

En de begeleidster tijdens de wedstrijden rijdt een draver zo te zien? ;)

Ja klopt de moeder van Puck rijdt een draver.
Ze mag natuurlijk nog niet alleen op pad vanwege haar leeftijd.

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 09:59

Neon schreef:
Wat een droompony... :D


Puck niet te hard groeien meid... die pony tijd is echt priceless :D en zeker met dit toppertje onder je billen :D

En ze kan nog zoveel van hem leren.
Voor Risky geen tot weinig echte wedstrijdervaring dus zou mooi zijn als ze nog lange tijd ervaring met hem op kan doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Karintich en 4 bezoekers